Mode na je 40ste
donderdag 28 april 2022 om 09:35
Ik ben halverwege de 40 en merk dat mijn taille (waar ik al nooit veel van had) begint te verdwijnen. Kan de leeftijd zijn of te maken hebben met coronakilos die zijn blijven plakken maar feit is dat ik mijn broeken een maatje groter koop dan een paar jaar terug. Ik vind dat geen probleem, dus ben niet op zoek naar lijntips (heb nu maat 38 dus alsnog prima), maar wel naar kledingtips. Ik ben klein van stuk, heb een klassiek gezicht en nu dus een tailleloos lijf. Wel prima borsten en benen gelukkig, maar soms kijk ik in de spiegel en denk ik: aaaah, wat een moeke!
Dus dames, hebben jullie tips voor stijlvolle kleding die me er niet uit laten zien als een moeke? Wat vinden jullie mooi bij 40+ vrouwen?
Dus dames, hebben jullie tips voor stijlvolle kleding die me er niet uit laten zien als een moeke? Wat vinden jullie mooi bij 40+ vrouwen?
donderdag 5 mei 2022 om 12:49
Oorspronkelijk (in de jaren 40 en 50 van de vorige eeuw) werden Dr Martens zelfs voornamelijk gedragen door vrouwen boven de 40. https://en.wikipedia.org/wiki/Dr._Martensrosadebree schreef: ↑05-05-2022 11:46Dr Martens! Ik hou ervan, maar vinden jullie ze nog 'kunnen' voor 40 plus vrouwen?
donderdag 5 mei 2022 om 13:05
Verder is het toch vooral een kwestie van zelfvertrouwen en attitude. Mijn man is zo iemand die er fantastisch uit kan zien in de gekste kledingstukken, hij trekt het gewoon aan en trekt er een gezicht bij alsof het zo hoort, en voor je het weet hoor je jezelf zeggen 'goh die vuilniszak staat je goed joh!'. Ik overdrijf, maar niet veel, hij draagt echt weirde shit.
Ik heb zelf nogal last ervan dat m'n figuur erg veranderd is de afgelopen jaren (ben bijna 50 en heb een hele dikke buik gekregen, maatje vijf maanden zwanger). Ik droeg vroeger wel kokerrokjes, maar daar voel ik me nu echt niet mooi meer in. Maar ik zag laatst een vrouw met mijn figuur en leeftijd een pencil dress dragen, die buik gewoon hop vol in beeld, en zij kon het prima hebben. Omdat ze er zelf niet mee zat. Attitude is alles, echt.
Ik heb zelf nogal last ervan dat m'n figuur erg veranderd is de afgelopen jaren (ben bijna 50 en heb een hele dikke buik gekregen, maatje vijf maanden zwanger). Ik droeg vroeger wel kokerrokjes, maar daar voel ik me nu echt niet mooi meer in. Maar ik zag laatst een vrouw met mijn figuur en leeftijd een pencil dress dragen, die buik gewoon hop vol in beeld, en zij kon het prima hebben. Omdat ze er zelf niet mee zat. Attitude is alles, echt.
donderdag 5 mei 2022 om 13:16
Net als bloemenjurken natuurlijk. Dat kan je natuurlijk prima dragen en vroeger symbool voor oude tutten, maar nu komen jonge hippe grieten er fantastisch mee weg en als je 50 bent kan je zomaar ineens een ouwe opoe achter de geraniums lijken.kweepeer schreef: ↑05-05-2022 12:49Oorspronkelijk (in de jaren 40 en 50 van de vorige eeuw) werden Dr Martens zelfs voornamelijk gedragen door vrouwen boven de 40. https://en.wikipedia.org/wiki/Dr._Martens
donderdag 5 mei 2022 om 13:24
Dat vind ik dan weer bij uitstek schoenen die je tot en met 80+ aan zou moeten kunnen. Mij staan ze nooit zo maar ik vind ze zeker niet leeftijdgebonden hoor.rosadebree schreef: ↑05-05-2022 11:46Dr Martens! Ik hou ervan, maar vinden jullie ze nog 'kunnen' voor 40 plus vrouwen?
Sowieso vond ik aantrekken wat je leuk vindt altijd belangrijk maar nu ik zelf tegen de vijftig loop wordt dat toch lastiger.
donderdag 5 mei 2022 om 13:26
Mijn oma droeg altijd Docs - ze had moeilijke voetenkweepeer schreef: ↑05-05-2022 12:49Oorspronkelijk (in de jaren 40 en 50 van de vorige eeuw) werden Dr Martens zelfs voornamelijk gedragen door vrouwen boven de 40. https://en.wikipedia.org/wiki/Dr._Martens
donderdag 5 mei 2022 om 13:28
Hele fijne postkweepeer schreef: ↑05-05-2022 13:05Verder is het toch vooral een kwestie van zelfvertrouwen en attitude. Mijn man is zo iemand die er fantastisch uit kan zien in de gekste kledingstukken, hij trekt het gewoon aan en trekt er een gezicht bij alsof het zo hoort, en voor je het weet hoor je jezelf zeggen 'goh die vuilniszak staat je goed joh!'. Ik overdrijf, maar niet veel, hij draagt echt weirde shit.
donderdag 5 mei 2022 om 13:35
Ik draag ze onder een rechte jeans en meestal een oversized kasjmier trui. Vind het juist wel een leuke tegenhanger voor het zachte materiaal van mijn truien.rosadebree schreef: ↑05-05-2022 13:28Leuk dat veel mensen hier gewoon Dr Martens dragen. Ik heb ze ook maar merk dat ik ze soms toch niet 'vrouwelijk' genoeg meer vind op mijn leeftijd.
donderdag 5 mei 2022 om 14:10
rosadebree schreef: ↑05-05-2022 11:46Dr Martens! Ik hou ervan, maar vinden jullie ze nog 'kunnen' voor 40 plus vrouwen?
Ik vind ze soms nog meevallen bij heel jonge mensen maar voor de rest vind ik ze verschrikkelijk. Kan het nog lomper?
Maar dat is geheel mijn eigen bescheiden mening en daar moet jij je niets van aantrekken. Als je dat per sé wil, zeker dragen!
Ik hou nogal van vrouwelijk: jurkjes, hakken, lippenstift, lang haar,... en Dr Martens vind ik net het omgekeerde uitstralen.
Dat een ander ze draagt stoort me hoegenaamd niet, ik wil er niet in gezien worden.
Maar ik heb vaak het gevoel dat er op dat vlak een groot cultuurverschil is tussen de Nederlands en de Vlaamse vrouw, hier zie ik eigenlijk zowat nooit vrouwen van pakweg 35+ met dat type schoenen. Jullie zijn wat stoerder denk ik.
donderdag 5 mei 2022 om 14:15
Attraverso schreef: ↑05-05-2022 14:10![]()
Ik vind ze soms nog meevallen bij heel jonge mensen maar voor de rest vind ik ze verschrikkelijk. Kan het nog lomper?
Maar dat is geheel mijn eigen bescheiden mening en daar moet jij je niets van aantrekken. Als je dat per sé wil, zeker dragen!
Ik hou nogal van vrouwelijk: jurkjes, hakken, lippenstift, lang haar,... en Dr Martens vind ik net het omgekeerde uitstralen.
Dat een ander ze draagt stoort me hoegenaamd niet, ik wil er niet in gezien worden.
Ik heb lang haar, draag jurken en lippenstift, maar dus absoluut geen hoge hakken. Martelwerktuigen vind ik het, en waarom zou ik mezelf dat vrijwillig aan doen? Dan heb ik liever Dr Martens bij mijn jurken, lange haar en lippenstift. Dat contrast vind ik juist leuk
donderdag 5 mei 2022 om 14:24
Jij gaat je mooi en zelfzeker voelen wanneer je zo over de straat loopt, dat ga je uitstralen en het plaatje gaat helemaal kloppen!rosadebree schreef: ↑05-05-2022 14:15Ik heb lang haar, draag jurken en lippenstift, maar dus absoluut geen hoge hakken. Martelwerktuigen vind ik het, en waarom zou ik mezelf dat vrijwillig aan doen? Dan heb ik liever Dr Martens bij mijn jurken, lange haar en lippenstift. Dat contrast vind ik juist leuk![]()
Ik niet.
donderdag 5 mei 2022 om 14:33
Mijn dochter draagt ook Dr. Martens, ik hoop dat ze ervan blijft houden, want ze heeft een nogal kleine schoenmaat en grote kans dat ze niet in de gangbare maten gaat komen, ze vist vaak achter het net met schoenen, maar Dr. Martens is er wel gewoon in haar maat.
On topic: ik ben 42 en winkel het allerliefst bij Mango. Ik vind jurkjes leuk maar draag ze in de praktijk weinig; ik draag het liefst gewoon een mooie broek met shirt, trui of vestje erop en wel graag hoge hakken eronder. Ik heb een vrij makkelijk figuur, slank, met ronde billen en een zichtbare taille en niet heel grote borsten maar ook niet plat. Ik ben alleen niet zo lang, maar daar zit ik niet zo mee (al draag ik dus wel hakken, maar dat is ook gewoon omdat ik het mooier vind staan).
On topic: ik ben 42 en winkel het allerliefst bij Mango. Ik vind jurkjes leuk maar draag ze in de praktijk weinig; ik draag het liefst gewoon een mooie broek met shirt, trui of vestje erop en wel graag hoge hakken eronder. Ik heb een vrij makkelijk figuur, slank, met ronde billen en een zichtbare taille en niet heel grote borsten maar ook niet plat. Ik ben alleen niet zo lang, maar daar zit ik niet zo mee (al draag ik dus wel hakken, maar dat is ook gewoon omdat ik het mooier vind staan).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 5 mei 2022 om 14:35
mijn dochters (uitgegroeid) hebben ook kleine voeten (35/36) en online gaat dat prima
en op vakantie, Italie, Frankrijk etc kopen we in
donderdag 5 mei 2022 om 14:35
Dat heb ik dus ook. Ik ben nu op de leeftijd dat als ik schoenen aan doe dat ze meteen lekker moeten zitten.
ik heb trouwens Nep Dr Martens, die meteen lekker soepel zaten, dus toen heb ik die gekocht. Want ik vind het model wel leuk, maar ze zitten als de hel. Ik heb vroeger 1 paar gehad en het inlopen duurde weken. Dat is leuk als je 18 bent ja.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 5 mei 2022 om 14:40
Mijn dochter is twaalf, wordt in oktober dertien, en heeft maat 33/34. De afgelopen twee jaar zijn haar voeten nog maar heel weinig gegroeid en zelf had ik op haar leeftijd ook al mijn uiteindelijke maat, vandaar dat ik denk dat er niet meer heel veel bij gaat komen. Veel volwassen merken beginnen bij maat 35 of 35.5.
Online is het aanbod inderdaad wat groter, maar er zijn nu bijvoorbeeld schoenen van Converse die ze dolgraag wil die er gewoon niet zijn in haar maat.
donderdag 5 mei 2022 om 14:45
Oudste heeft maat 35, en dat is online wel te doen. Zij is 1.68Susan schreef: ↑05-05-2022 14:40Mijn dochter is twaalf, wordt in oktober dertien, en heeft maat 33/34. De afgelopen twee jaar zijn haar voeten nog maar heel weinig gegroeid en zelf had ik op haar leeftijd ook al mijn uiteindelijke maat, vandaar dat ik denk dat er niet meer heel veel bij gaat komen. Veel volwassen merken beginnen bij maat 35 of 35.5.
Online is het aanbod inderdaad wat groter, maar er zijn nu bijvoorbeeld schoenen van Converse die ze dolgraag wil die er gewoon niet zijn in haar maat.
welke schoenmaten hebben jullie zelf? Man en ik hebben naar verhouding zelf allebei kleine voeten. Helemaal naar verhouding tot onze lengte. Ik ben ruim groter dan gemiddeld maar heb een schoenmaat 38
donderdag 5 mei 2022 om 14:46
Maleficent schreef: ↑05-05-2022 14:35Dat heb ik dus ook. Ik ben nu op de leeftijd dat als ik schoenen aan doe dat ze meteen lekker moeten zitten.
ik heb trouwens Nep Dr Martens, die meteen lekker soepel zaten, dus toen heb ik die gekocht. Want ik vind het model wel leuk, maar ze zitten als de hel. Ik heb vroeger 1 paar gehad en het inlopen duurde weken. Dat is leuk als je 18 bent ja.
Ik heb ook neppers die werkelijk zalig zitten en een kwart van de prijs van echte waren. Helemaal prima.
En wat een kleine voetjes hier! Ik heb maat 37 maar ben zelf ook klein. Mijn bijna 14 jarige dochter heeft 38/39 en ik denk dat haar voeten uitgegroeid zijn nu. Ze is inmiddels ook langer dan ik..
donderdag 5 mei 2022 om 14:50
Wij hebben niet per se kleine voeten. Ik heb 38,5 terwijl ik juist kleiner ben dan gemiddeld, dus voor mijn lengte misschien zelfs wel aan de grote kant. Mijn man heeft denk ik een gemiddelde schoenmaat, volgens mij 42 of zo. Mijn man is wel van Indonesische afkomst, dus misschien zit het ergens in de familie.lilalinda schreef: ↑05-05-2022 14:45Oudste heeft maat 35, en dat is online wel te doen. Zij is 1.68
welke schoenmaten hebben jullie zelf? Man en ik hebben naar verhouding zelf allebei kleine voeten. Helemaal naar verhouding tot onze lengte. Ik ben ruim groter dan gemiddeld maar heb een schoenmaat 38
donderdag 5 mei 2022 om 14:56
Ik ben 1,73 m en heb schoenmaat 38. Prima standaard maat, maar ik vind het lastig met sokken. Vooral met sneaker sokken, die wel echt vrij goed moeten passen. De meeste sokken komen in maat 35-38 (te klein) en 39-42 (te groot)lilalinda schreef: ↑05-05-2022 14:45Oudste heeft maat 35, en dat is online wel te doen. Zij is 1.68
donderdag 5 mei 2022 om 14:58
ik heb inderdaad ook vaak een 'blub' over aan de achterkant