Mode & Beauty alle pijlers

Mode na je 40ste

28-04-2022 09:35 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben halverwege de 40 en merk dat mijn taille (waar ik al nooit veel van had) begint te verdwijnen. Kan de leeftijd zijn of te maken hebben met coronakilos die zijn blijven plakken maar feit is dat ik mijn broeken een maatje groter koop dan een paar jaar terug. Ik vind dat geen probleem, dus ben niet op zoek naar lijntips (heb nu maat 38 dus alsnog prima), maar wel naar kledingtips. Ik ben klein van stuk, heb een klassiek gezicht en nu dus een tailleloos lijf. Wel prima borsten en benen gelukkig, maar soms kijk ik in de spiegel en denk ik: aaaah, wat een moeke!
Dus dames, hebben jullie tips voor stijlvolle kleding die me er niet uit laten zien als een moeke? Wat vinden jullie mooi bij 40+ vrouwen?
samarinde schreef:
09-05-2022 20:39
Geen ervaring maar volgens mij komt dat merk regelmatig voorbij in de Instagram posts van Trinny Woodall. Zij is sowieso leuk om te volgen, ze deed vroeger die show ‘What not to wear’ en tegenwoordig laat ze zien hoe 40+ vrouwen zich kunnen kleden, hoe je kleren combineert en ze laat zien welke kleuren mooi bij elkaar staan enz. Erg leuk, al gaat ze soms nogal over de top, maar ze geeft goede adviezen voor basics (ook van Me&Em) en ze koopt veel betaalbare spullen bij Zara, H&M en Cos, juist om te laten zien dat mooi gekleed gaan niet peperduur hoeft te zijn.

Laatst showde ze een witte blazer die ik ook heb met eronder een kanten topje en ineens dacht ik: oh ja, dát is een goede combinatie! Ik vind haar inspirerend, en ze neemt het allemaal niet zo serieus, dat help ook.
Ik was altijd een fan! Dat is leuk om te weten.
De maxi dresses vind ik heel mooi en betaalbaar voor zo’n 200eur maar als je voor losse stukken gaat zoals broek en top zit je snel aan 400eur en dat vind ik te veel. Zeker om online te kopen.
In dit topic is alweer even niet gereageerd, maar ik zie het nu pas. Zelf ben ik 44 en ik merk wel dat ik toch wat andere dingen ben gaan dragen de laatste jaren. Zo droeg ik altijd korte rokjes en hoewel ik nog steeds slanke benen heb, ben ik toch meestal lange rokken en jurken gaan dragen. Een vrouw die ik ken is even oud als ik en heeft een prachtig figuur, maar haar korte (stroken)rokjes vind ik toch uitstralen dat ze er wanhopig nog uit probeert te zien als 20. In de tuin en naar het strand draag ik ze nog, maar verder niet meer.
Ook draag ik wat meer gesloten tops in plaats van blote hemdjes. Ik heb geen grote borsten, dus in principe zou het wel kunnen, maar ik heb best wat rimpels in mijn decolleté, vooral door de manier waarop ik slaap, en pigmentvlekken en mijn armen zijn wat minder mooi dan vroeger. Een haltertop of kleine mouwtjes vind ik er mooier uitzien dan een hemdje met spaghettibandjes bijvoorbeeld.

Verder draag ik gewoon wat ik mooi vind. De ene dag een skinny met bandshirt en de volgende dag een wijde jurk, of een flared jeans met blouse, of een rok met shirtje. Tegenwoordig wel vaak wat duurdere kleding van goede kwaliteit, dat zit meestal toch mooier.

En Dr. Martens. Altijd Dr. Martens. Die draag ik al sinds mijn 15e en zal ik waarschijnlijk altijd blijven dragen :heart:
PamelaCourson1 schreef:
16-05-2022 15:01
In dit topic is alweer even niet gereageerd, maar ik zie het nu pas. Zelf ben ik 44 en ik merk wel dat ik toch wat andere dingen ben gaan dragen de laatste jaren. Zo droeg ik altijd korte rokjes en hoewel ik nog steeds slanke benen heb, ben ik toch meestal lange rokken en jurken gaan dragen. Een vrouw die ik ken is even oud als ik en heeft een prachtig figuur, maar haar korte (stroken)rokjes vind ik toch uitstralen dat ze er wanhopig nog uit probeert te zien als 20. In de tuin en naar het strand draag ik ze nog, maar verder niet meer.
Ook draag ik wat meer gesloten tops in plaats van blote hemdjes. Ik heb geen grote borsten, dus in principe zou het wel kunnen, maar ik heb best wat rimpels in mijn decolleté, vooral door de manier waarop ik slaap, en pigmentvlekken en mijn armen zijn wat minder mooi dan vroeger. Een haltertop of kleine mouwtjes vind ik er mooier uitzien dan een hemdje met spaghettibandjes bijvoorbeeld.

Verder draag ik gewoon wat ik mooi vind. De ene dag een skinny met bandshirt en de volgende dag een wijde jurk, of een flared jeans met blouse, of een rok met shirtje. Tegenwoordig wel vaak wat duurdere kleding van goede kwaliteit, dat zit meestal toch mooier.

En Dr. Martens. Altijd Dr. Martens. Die draag ik al sinds mijn 15e en zal ik waarschijnlijk altijd blijven dragen :heart:
Ik lees hier Monique Westenberg(van Hazes) in
Katjaishier schreef:
17-05-2022 12:15
Ik lees hier Monique Westenberg(van Hazes) in
Haha, die kennis van mij ziet er wat minder ordinair uit, maar probeert overdreven hip te zijn in mijn ogen. Beetje meer Nikkie Plessen maar dan 10 jaar ouder.
rosadebree schreef:
05-05-2022 11:46
Dr Martens! Ik hou ervan, maar vinden jullie ze nog 'kunnen' voor 40 plus vrouwen?
Jazeker, hartstikke leuk! Als puber had ik een lerares die boven de 40 was en altijd dr. Martens droeg. Met korte aansluitende rok of een midi-rok in A-lijn. En altijd met een hele dikke zwarte panty, meer maillot-achtig. Stond fantastisch. Ik liep er ook nog wel eens zo bij, maar het is mijn stijl niet meer.

Inmiddels ben ik zelf richting de andere kant van de dertig aan het gaan dus de veertig gaat toch dichterbij komen. Het probleem is dat ik mezelf helemaal niet zo voel. Ik draag nog altijd skinny jeans, ook met scheuren want daar ben ik gek op. In de herfst en winter het liefst met een fijne hoodie en mijn lange haren los of in een knot die ik maak met zo'n haardonut. En truitjes/t-shirts met teksten a la Meiland vind ik ook fantastisch en loop ik ook rustig in rond.

Ik vrees dat mezelf kleden als een echte volwassen mevrouw er bij mij gewoon niet in zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven