Shopbudget
donderdag 19 mei 2022 om 23:30
Zomaar een gedacht wat geven jullie uit als je een paar nieuwe outfits wil?
Ik ben online aan t shoppen naar nieuwe outfit voor werk. Casual maar netjes.
Linnen blazer er bij voor nettere gelegenheden.
Nu in mn karretjes:
Trui
2 tops
2 jeans (groen en wit)
Vest
Linnen broek
Linnen Blazer
Totaal kom ik op ruim 750 euro
T is wel kwaliteit en ik denk er jaren mee te doen. Maar .....
Wat geven jullie uit aan een nieuwe garderobe?
Info: net nieuwe kantoorbaan na jaren (8) dat t niets uitmaakte ivm bedrijfskleding.
Ik ben online aan t shoppen naar nieuwe outfit voor werk. Casual maar netjes.
Linnen blazer er bij voor nettere gelegenheden.
Nu in mn karretjes:
Trui
2 tops
2 jeans (groen en wit)
Vest
Linnen broek
Linnen Blazer
Totaal kom ik op ruim 750 euro
T is wel kwaliteit en ik denk er jaren mee te doen. Maar .....
Wat geven jullie uit aan een nieuwe garderobe?
Info: net nieuwe kantoorbaan na jaren (8) dat t niets uitmaakte ivm bedrijfskleding.
apatura wijzigde dit bericht op 20-05-2022 08:47
8.85% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 20 mei 2022 om 11:20
Als je veel koopt heb je daar niet zoveel last van.Zonnestraal89 schreef: ↑20-05-2022 10:38Plus dat je er op een gegeven moment ook gewoon op uitgekeken bent toch. Steeds in hetzelfde lopen.
vrijdag 20 mei 2022 om 11:26
Leuk toch.Lorem_Ipsum schreef: ↑20-05-2022 11:18
Maar deze week had ik een jurk aan die ik 2000 heb gekocht. Ik weet het nog precies, want hij was destijds fl. 350, een fortuin voor mij als arme student. Maar wat een klapper. En ik vind dat het nu nog steeds kan. Maar genoeg andere dingen die ik gewoon niet meer leuk vind, ook zogenaamde basics.
vrijdag 20 mei 2022 om 11:29
Ik heb geen budget, ik ben al blij als ik eens iets leuks tegen kom.
Het laatste paar schoenen dat ik kocht kostte 3 euro in de kringloop. Hakjes mt een t-strap van Gabor. De eerste keer dat ik tweedehands schoenen kocht, maar ik ben er helemaal happy mee.
Vanwege hielspoor kan ik niet op alles lopen. 's Zomers loop ik daarom op Fitflop slippers, duur maar heerlijk.
De laatste kledingstukken die ik kocht komen van Large en Topvintage.
Het laatste paar schoenen dat ik kocht kostte 3 euro in de kringloop. Hakjes mt een t-strap van Gabor. De eerste keer dat ik tweedehands schoenen kocht, maar ik ben er helemaal happy mee.
Vanwege hielspoor kan ik niet op alles lopen. 's Zomers loop ik daarom op Fitflop slippers, duur maar heerlijk.
De laatste kledingstukken die ik kocht komen van Large en Topvintage.
vrijdag 20 mei 2022 om 11:34
Nee, geen last van. Ik heb al jaren dezelfde smaak, een beetje Frans en een beetje Scandinavisch minimalistisch. Ik heb weinig kleur in de kast, geen prints behalve een Bretonse streep en een dierenprint sjaal. Verder vooral uni zwart, wit, grijs, ecru, beige, navy etc. Ik ben helemaal niet snel uitgekeken op dingen maar het modebeeld verandert natuurlijk wel (langzaam). Waar ik een jaar of 3 geleden nog wel skinny jeans droeg, draag ik nu alleen rechte modellen van dikke katoen. Colbertjasjes vallen wat ruimer etc. maar dat is niet elk jaar weer wat anders. Ik heb truitjes van Agnès b die al decennia in de collectie zitten. Daar raak ik nooit op uitgekeken.Zonnestraal89 schreef: ↑20-05-2022 10:38Plus dat je er op een gegeven moment ook gewoon op uitgekeken bent toch. Steeds in hetzelfde lopen.
vrijdag 20 mei 2022 om 11:42
Ik vond het ook wel lastig want de broeken op zich zaten lekker en waren van mooie stof etc. Maar goed, ik draag ze echt niet meer. Ik vind rechte jeans veel en veel leuker dus bij mij zou het maar in de kast blijven liggen.Lorem_Ipsum schreef: ↑20-05-2022 11:39Ja, die skinny’s zijn een goed voorbeeld. Ik vind ze gewoon echt niet leuk meer. Toch wel moeite om ze weg te doen.
Ik zie overigens nog best veel mensen ze dragen en in de winkels zijn ze ook nog verkrijgbaar.
vrijdag 20 mei 2022 om 11:48
HerkenbaarLorem_Ipsum schreef: ↑20-05-2022 11:19Dat heb ik ook. Maar ik ben dan ook iemand die echt plezier heeft van kleding. Niet alleen functioneel. Ja, een winterjas moet warm zijn. Maar ik zie dan weer zulke mooie jassen, dan koop ik toch wel weer eens een nieuwe, terwijl de andere volstaat. Ik voel me er dan gewoon goed in.
Ik heb hier wellicht meer trenches liggen dan ik nodig heb in de komende 20 jaar, maar als ik er een mooie zie, kan ik die niet laten liggen/hangen
vrijdag 20 mei 2022 om 11:56
Ja, tuurlijk, die skinny zal voorlopig niet uit het straatbeeld verdwijnen.Lady_Day schreef: ↑20-05-2022 11:42Ik vond het ook wel lastig want de broeken op zich zaten lekker en waren van mooie stof etc. Maar goed, ik draag ze echt niet meer. Ik vind rechte jeans veel en veel leuker dus bij mij zou het maar in de kast blijven liggen.
Ik zie overigens nog best veel mensen ze dragen en in de winkels zijn ze ook nog verkrijgbaar.
vrijdag 20 mei 2022 om 13:05
vrijdag 20 mei 2022 om 16:44
Nee nog niet, uit mn winkelmandje.
Ik hoop zo dat t allemaal staat
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 20 mei 2022 om 17:07
Best leuk, maar als ik dit on line zou kopen waren de broeken veel te lang, de tailleband te laag / te hoog / te strak / te wijd.
De bandjes van de eerste top te lang zodat je inkijk hebt. En bij de tweede top de halslijn te hoog of borstwijdte te klein zodat het gaat optrekken.
Alleen de vesten zouden misschien passen al heb ik bij die groene geen idee wat het model is..
Daarom ga ik dus gewoon naar een winkel. Weet je tenminste zeker dat je met kleding thuiskomt.
De bandjes van de eerste top te lang zodat je inkijk hebt. En bij de tweede top de halslijn te hoog of borstwijdte te klein zodat het gaat optrekken.
Alleen de vesten zouden misschien passen al heb ik bij die groene geen idee wat het model is..
Daarom ga ik dus gewoon naar een winkel. Weet je tenminste zeker dat je met kleding thuiskomt.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
vrijdag 20 mei 2022 om 17:28
Ik ook. Heel gaaf.
vrijdag 20 mei 2022 om 17:40
Herkenbaar…
vrijdag 20 mei 2022 om 18:39
ik had een heel klein maatje en omdat ik zo'n moeite had bepaalde dingen te vinden kon ik ze niet wegdoen. En ook leuk om af en toe eens te bekijken nog. Kind is er superblij mee en heel grappig die kleding weer aan te zien.
zaterdag 21 mei 2022 om 07:54
Waar koop je dat, Agnès b?Lady_Day schreef: ↑20-05-2022 11:34Nee, geen last van. Ik heb al jaren dezelfde smaak, een beetje Frans en een beetje Scandinavisch minimalistisch. Ik heb weinig kleur in de kast, geen prints behalve een Bretonse streep en een dierenprint sjaal. Verder vooral uni zwart, wit, grijs, ecru, beige, navy etc. Ik ben helemaal niet snel uitgekeken op dingen maar het modebeeld verandert natuurlijk wel (langzaam). Waar ik een jaar of 3 geleden nog wel skinny jeans droeg, draag ik nu alleen rechte modellen van dikke katoen. Colbertjasjes vallen wat ruimer etc. maar dat is niet elk jaar weer wat anders. Ik heb truitjes van Agnès b die al decennia in de collectie zitten. Daar raak ik nooit op uitgekeken.
zaterdag 21 mei 2022 om 07:58
https://www.agnesb.eu/
Er is ook een winkel in Amsterdam aan het Rokin.
En Vinted staat er ook vol mee.