Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Hahaha, ik heb net de adressenlijst helemaal bijgewerkt! En ik internet me ook suf :-). Administratie is wel een goed idee ja, daar ligt ook nog wat. Maar dat is dan weer best wel gedoe, en daar heb ik weer geen zin in.

Misschien wordt het wel een ontspannend bad met wat tijdschriften die ik nog heb liggen. Wel veel sms-jes en mailtjes, dat leidt een beetje af.
Girafje, hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon!!

Waarom werd het een ks dan?

Lekker genieten nu!!

Ik heb nog niet alles gelezen maar wow Bosbes, nu aan het bevallen!!! Ik wil wel eens weten hoe dat is zo voor de uitgerekende datum?? Succes!!

Even de rest nu lezen!
hey!

Heb niet helemaal bijgelezen, want Jente komt zo weer voor voeding denk ik, maar wilde even laten weten dat het hier allemaal goed gaat.

Hele heftige bevalling gehad...

Even verkorte versie: nacht van wo op do rond half 5 wat wee-tjes.

Hele donderdag aangehouden, wel regelmatig, maar meestal met 6 of 7 min er tussen en dan ineens een paar met 5 min en dan ineens 12 min...

Rond 16 uur had ik even zoiets van: he zou ik dan echt aan het bevallen zijn?? :-)

Yara is rond 17 uur opgehaald door schoonouders en rond 18 uur begonnen de weeën nog wat regelmatiger te komen.

Rond 18.45 werden ze ook heftiger en gingen ze nog sneller.

Vriend heeft vk gebeld. Die was er om 19.30 en toen werden ze al heel snel nog heftiger en sneller. Onze kraam was al gebeld door vriend en die kon hij rond half 9 terugbellen, was uit eten. Nou dachten wij geen probleem.. Maar rond 20.15 zei vk nou je moet haar wel nu bellen en ze kan echt geen toetje eten hoor...

Kraam zei dat ze er rond 21.15 kon zijn en vk zeï: Laat maar komen, maar kans is er dat ze het mist...Ik had toen echt zoiets van huh?? Dat is over minder dan een uur...Ik had net 3 cm...

Toen ging ze voelen en had ik al 8cm...en om 21.09 was Jente er, na 11 min persen.....

Poeh he...das heftig hoor...Ik had al niet eens verwacht dat het die avond nog zou zijn, laat staan 2 uurtjes later...

Maargoed ze woog 3330 en ze is prachtig.

Na 1 dag was ze echter al 10 % afgevallen en hebben we heel snel maatregelen moeten treffen. Dus nu via omweg bv. Eerst aamleggen, maar ze is na 2 min zo moe dat ze weer inslaapt...prikkelen en hopen dat ze wat langer drinkt....als dat niet helpt...nouja dan maar niet en ik kolf nu standaard na iedere voeding en doe dan via fingerfeeding bijvoeden. en vandaag bleek idd dat het helpt, want binnen 1 dag 70 gram aangekomen!!!!!

Nou en verder komen de verder details enz snel. Jente maakt smakgeluidjes...dus ik ga haar voeden.

WW: Gefeliciteerd hoor!
Roro, Mijn zwangerschap valt inderdaad niet te benijden. Misschien word het straks goed gemaakt met easy delivering en héél zoet kind!!

Nee, tis niet anders. Toch, ik geniet wel. Van binnen.

Ikol, hier slaat de verveling ook toe. En nee de administratie is nog niet gedaan. Zelfs de boodschappen niet. Vriend kwam begin vd middag thuis en toen zijn we samen even de stad in gegaan. Zo leuk.Vind ik altijd zo gezellig. En dat zo nog op de valreep!

Wat dingen voor de zaak moet hij dan kopen, even naar de kapper, even samen lekker een broodje eten. Heerlijk!

En toen de kinderen opgehaald van school. Vind ik ook altijd leuk!! Zijn ze weer lekker bij me.

Vriend is nu wat klusjes aan het doen. En opruimen.

Mmm, nesteldrang?

Of eindelijk tijd?

Euh, ik ben best bezig met de bevalling *wel op een positieve manier hoor* De dames die al zijn bevallen, kunnen jullie/willen jullie eens proberen te omschrijven hoe het ging/voelde? Hoe verliep het?
Nijn, mooi verhaal!! Wat bedoelde jij met heftig?

Die periode vanaf 19.30. Had je toen al je concentratie nodig om de weeen op te vangen? En toen je volledig ontsluiting had..die persweeen waren er dan ook zo? En die overgang? Hoe was dat?

sjeeminee, ik klink als een vrouw die voor het eerst gaat baren geloof ik.. Sorry
Girafje, gefeliciteerd met jullie mannetje! Balen dat het alsnog een keizersnee moest worden.. Hoop dat je een beetje bekomen bent!

Nijntje, inderdaad een heftige bevalling zeg, zo snel ineens op het laatst.. pff.. Ik kan het er af en toe nog een beetje benauwd van krijgen als ik eraan terugdenk of het aan iemand anders vertel. Kan jij er met een goed gevoel op terugkijken?

En Bosbes, wat spannend! Ik hoop dat het voor vanavond allemaal doorzet, dan kan je lekker thuisblijven.. Succes!

Ohw, Weatherwax, had ik jou al gefeliciteerd? Ik weet het niet meer, maar van harte met jullie zoon! Gaat het goed met jullie 4tjes?

Haha, er is nu nog echt een harde kern over die hier gezellig veel posten. Verveling slaat toe, las ik? Ik hoop dat jullie niet lang meer hoeven te wachten! Succes meiden!

Wij zitten hier met een zieke Noah, dus de nachten zijn extra zwaar.. *gaap*

Vanavond ook lekker om 20 uur naar boven..
Hallo allemaal,

WAARSCHUWING: het is een beetje lang verhaal geworden omdat ik een paar dagen niet online was!

Ik ben een paar dagen druk bezig geweest en heb even niet op het forum gekeken. Dus ga even bijlezen en in apart Word-doc reageren. Ik zag allereerst twee nieuwe baby’s voor Girafje en Weatherwax in de tabel staan: gefeliciteerd met jullie zonen!

Hier alles goed. Baby is heerlijk druk, en ik ben ook wel lekker bezig. Heerlijk genoten van het mooie weer zaterdag, ben nog lekker met vriend op een terras gaan uit eten en tot half elf buiten gezeten. Zondag in huis gerommeld en klusjes gedaan en vandaag bij zus geweest. Nu even lekker op de bank met de laptop. Morgenvroeg heb ik afspraak bij de verloskundige. Ik ben erg benieuwd of hij is ingedaald. Ik voel steeds van die venijnige steken in mijn bekkenregio, maar mijn buik is gewoon heel hoog. Dus ik ben erg benieuwd. Weten jullie of je dit zelf ook ergens aan kunt bepalen?

Ik heb als cadeautje dat kraamboek van pauline gekregen, superleuk. Inderdaad een paar pagina’s dubbel met het babyboek, maar daarna vond ik het wel erg leuk dat ieder kraambezoek (en ook vk en kraamzorg etc) er echt een stuk in schrijft over wie ze zijn, waar ze me van kennen, wanneer ze zijn geweest en wat ze mee hadden genomen. Dat laatste lijkt me ook fijn, dat je dat achteraf kunt nalezen.

Goed, nu even op iedereen reageren:

Ikol (ik ben vast al te laat met het antwoord) maar het autostoeltje mag voor of achter staan (voor alleen als je geen airbags hebt voor) en moet altijd tegen de rijrichting in geplaatst. Goed dat je je werkgever ook een afstandelijke en zakelijke mail hebt teruggestuurd. Ik kan me nog steeds boos maken om die stomme aktie van hem.

Roro, hoe vond je Angels and Demons? Ik heb hem even geleden ook gezien, best leuk. Ik had het boek natuurlijk ook al gelezen, dus het verhaal was niet echt een verrassing. Oh, ik lees daarna dat je niet bent geweest. Jij bent ondertussen ook overtijd, voel je je nog ok, of ben je alleen maar aan het wachten? Ik moest trouwens erg lachen om je verhaal van de psychologische verleiding. Jammer dat het niet werkte.

Nijn, net je bevalverhaal gelezen. Fijn dat ze na het snelle afvallen nu toch goed bijkomt via fingerfeeding.

Berntsje, leuk dat je ook weer mee komt schrijven. Mijn VK schat de grootte niet, maar volgens mij kunnen ze dat ook niet heel nauwkeurig.

Indian en andere moeders, hoe gaat het met jullie en de nieuwe kindjes? En voor de borstvoeders: Lukt het een beetje met de borstvoeding? Komt het goed op gang enzo? Oh, ik lees dat het super gaat. Fijn zeg, zeker omdat het voor jou eerste keer BV is, toch?

Fleurtje overtijd nu. Gaat het nog? Kun je je een beetje vermaken met het organiseren van het babyfeestje? Nog steeds veel last van hormonen lees ik. Ik hoop in ieder geval dat je een hele fijne bevalling hebt, en dat er veel snelle bevallingen bij het juni-forum zijn betekent vast dat dat bij jou ook zo is (dus niet dat jij er dan 1 from hell hebt!). Ik vind het echt zo vervelend voor je dat je steeds zoveel onzekerheden hebt. Hopelijk begint je bevalling snel en zal hij heeeeel erg meevallen. En volgens mij kan het zo goed als zeker niet meer dat hij/zij met 40 weken nog draait. Maar ik ben natuurlijk geen expert.

Weatherwax, wat schrijf je dat geweldig: “maar hij is de ALLERMOOISTE gepukkelde gevlekte gekreukelde baby die ik ooit gezien heb!!!” Hahaha, ik geloof je meteen. Wat een tempobevalling ook weer. Niet fijn dat de vk nog een paar cm moest wegmasseren en dat dat zo’n naar gevoel was. Fijn dat vk willem thuis op gang kon brengen en dat hij toch niet naar ziekenhuis hoefde. Geniet lekker van de nieuwe aanwinst in jullie gezinnetje! En niet op zondag geboren dus.

Bosbes, nog steeds schoonmaakwoede? Wel rustig aan doen hoor. Oh, ik lees ondertussen dat je vliezen zijn gebroken. Spannend! We lezen het hier wel, ik duim voor je! Haha, en nog steeds aan het afwassen tussendoor. Je bent wel aan het voordringen, maar nog lang niet zo erg als Indian, die is wel kampioen voordringen!

Girafje, ook fijn om je even weer te lezen hier. Het was wel spannend dan met jullie kleintje, met geelzucht en harthuis. Fijn dat ze alles onder controle houden en dat jullie volgende week weer even een check hebben. Hopelijk is dan alles goed. Sterkte, neem je rust en vooral geniet ervan!

Til, mooie foto’s op hyves! Wat een schatje, en een leuke foto met drietjes!

Ik ben ook erg benieuwd of we horen van Ravenna en Anoniem.

Spannend wanneer Roro, Fleurtje, Berntje en Ikol zullen bevallen, die zitten nu op/over hun datum. Ik duim voor een fijne bevalling voor jullie!

Liefs,

Herfst
He Nijn, kijk je inderdaad terug op een heftige bevalling? Ik heb mezelf jarenlang zo bang gemaakt voor de bevalling dat de verhalen mij eigenlijk heel erg meevallen. Zonder het te willen bagatelliseren hoor, is echt niet de bedoeling. Maar een paar uur verschrikkelijk hard werken en pijn lijden... ik dacht echt dat het drie dagen duurde en weet ik het wat allemaal.

Ik kan me wel voorstellen dat het enorm heftig is om mee te maken en dat je denkt dat het jouzelf niet is overkomen .

Zonnetje, wat heerlijk, twee van die kindjes. Wel sneu dat Noah een beetje ziek is. Lekker vroeg naar bed en probeer je rust te pakken!

Herfst, wat een lange post! Gezellig hoor! Mijn buik is ook heel lang heel hoog geweest, al was ze wel ingedaald. Pas de laatste 1,5 week ligt ze meer naar voren, dus kantelt ze een beetje naar buiten. Dus wat niet is kan nog komen! Wel opeens striae, dus goed blijven smeren. Bodybutter van de bodyshop werkt bij mij het allerbeste.

Hier echt veel beweeglijker dan hiervoor. Ben ook nog even in bad geweest, ik dacht: dan is het buiten ook lekker warm water, vergist ze zich en zwemt ze zo naar buiten! Maar nee, ook mislukt . Straks nog zwangerschapszwemmen, lekker, heb er zin in!

Het hele kraamboekgebeuren is nieuw hoor voor mij. Heb wel een boekje voor de kraamzorg voor alle gegevens, en een babyboek. Denk dat het dan wel goedkomt.
Roro, omdat we een kraamfeest houden is het leuk om de gasten wat te laten schrijven aan de kleine. Tis allemaal grote onzin hoor. Maar dat bedoelen we dus.

Ikol, ik heb zo'n schriftje annex fotoplakboek annex kraambezoek-boek gekocht bij de V&D voor een bedrag van 4 hele euro's. Afgerond. :d

(Of volgens mij was het nog goedkoper?)

Ik moet eerlijk zeggen dat dat boek van Pauline-nog-wat ook erg leuk is, maar jeetje 15 euro voor zóiets?!

Ik houd het even kort. Gedachten zijn bij Bosbes!!

Wie weet morgen mooi baby-girl nieuws!!!

Allen fijne avond!

Onzekerheden maakt moe, dus ik ga nu al naar bed!!

Eerst even lekker douchen nog.
Girafje, gefeliciteerd met jullie zoon!!
Goeiemorgen allen,

benieuwd hoe het met Bosbes is!!

Hoe gaat het met iedereen?

Gaan we straks collectief bevallen?? Nu zijn enkele overtijd en een aantal naderen hun uitgerekende datum! Spannend!

Hier wat pijntjes onderin. Ik weet dat het niks voorstelt. Vriend gaat ook gewoon werken hier een uur vandaan.

Begin middag naar de VK. Leuk!!

Misschien wel de állerlaatste keer een bezoekje brengen bij een verloskundige voor een controle.
Goedemorgen allemaal.

Eerst ff reageren. Ik moest erg om je badverhaal lachen Roro. Zou wat zijn als de beeb zwemmend ter wereld zou komen!

Bosbes zal wel de volgende zijn die ons babynieuws te vertellen heeft. Ben zo benieuwd hoe haar verhaal is!

Mooi om te lezen dat bij degenen die al een baby in de armen hebben zoals bijvoorbeeld Nijn de BV goed verloopt. Fingerfeeding, erg bewerkelijk maar top als de baby daar van groeit! Helaas hoorde ik niet tot diegenen met succesvolle BV-verhalen de vorige twee keer (refluxbabies). Daarom na lang wikken en wegen besloten te beginnen met KV. Moet me altijd wel 'verantwoorden' bij ieder nieuw contact rondom a.s. baby maar ja, dat zal er wel bij horen.

Hier in het midden van het land rommelde het enorm, en dan doel ik op het noodweer. Was dat ook in de rest van het land zo? Zoiets werkt niet bevallingsbevorderend, dus in m'n buik was het vannacht erg rustig.

Sinds gisteravond staat het bed op 80 cm hoogte. Moest wel lachen dat wij dit nog deden op de uitrekendatum zelf. VK gaf aan dat 80 cm toch echt nodig was. Ze heeft daarna het kraambureau gebeld om aan te geven e.e.a. in hun brochures te veranderen. Daarna belde het kraambureau me op om te zeggen dat in de intake 80 cm ter sprake was geweest. Is niet het geval, maar daar gaat het mij ook niet om. Ze moeten niet verkeerde info in hun kraamboeken zetten. Don't shoot the messenger!

Roro, Fleurtje en Ikol; wie van ons viertjes zal de eerste zijn?? Ik wens jullie een vlotte bevalling toe. Ik zal ook m'n best doen, mocht het gaan beginnen!
Ikol nog steeds niet gezien....zou het???? :- )))))

Berntsje jij ook succes!! Spannend is het hé! Voor mij ook de derde keer bevallen. De laatste keer is wel ruim zeven jaar geleden. Deze voelt dus als de eerste hahaha.
Goedemorgen!

Hier vannacht hele erge onweer gehad! En ik hou al niet zo van onweer, dus was niet echt een pretje, haha. Ow, rommelt qua onweer nog steeds hier.

Verder erg rustig hier.

Giteravond nog wat spulletjes van de praktijk gehaald die nog van mij waren, vandaag even nog vervangster mailen en dan kan dat hoodfstuk ook afgesloten worden voorlopig. Heb er alleen moeite mee dat dat zo makkelijk voor mij besloten wordt en de patientjes en hun ouders niet meer zie zeg maar.

(heb mailadressen, dus misschien na de bevalling keer een mailtje sturen).

gerommel in buik lijkt alweer afgelopen te zijn... zucht.

Ben ook erg benieuwd wie volgnde is. Hoop toch wel 1 van ons 4en hoor!

Berntsje, wens jou ook een vlotte bevalling toe! Hoe verliepen de andere 2 bevallingen?

En ben je van plan dit keer wel BV te geven? Of iig te proberen? Of bedoelde je juist dat je gelijk met KV begint dit keer? (overigens, wat een gezeur altijd van (sommige) mensen dan als je geen BV geeft maar KV. Niets van aantrekken hoor!)

Fleur en herfst, hoe was het bij de VK vandaag?

Fleur, 4 euro is niets nee;-) Ik hoop vriend eind van de middag nog even mee te krijgen om mee t ekijken naar iets. Want ik weet het zelf ook niet meer, haha. (was wel eigen idee, maar ja, ook zijn kind en regel al veel, dus...;-))

Roro... hahaha... dat badverhaal! :-) jammer dat dat ook al is mislukt zeg!

Wb kraamboek, ik had ooit het idee gelzen dat kraambezoek een berichtje in boek achterlaten voor de baby. Dat lijkt me dan weer erg leuk, dus vandaar!

Herfts, lekker genieten dus van je verlof:-) Kindje hier was al 'vroeg' ingedaald, maar zit met billetjes nog steeds heel hoog. Dus buik ook wel denk ik. Alhoewel ik op gegeven moment wel idee had dat ibuik iets lager hing.

Zonnetje, beterschap voor Noah! En sterkte voor jullie!

Nijn, laatste uren van je bevalling zijn snel gegaan. Kan me voorstellen dat het een soort van 'omschakeling' is als je verwacht die avond niet meer te bevallen. Was de kraamhulp er nu uiteindelijk net wel of net niet op tijd bij?

Jammer dat BV niet gelijk helemaal verloopt zoals je gehoopt had, maar op deze manier eet ze dus wel, dus dat is fijn.

Ik hoor trouwens bij geen enkel verhaal over inknippen/uitscheuren. (op yoga dus juist wel). Bij niemand gebeurd, of wil niemand dat delen?

Ik heb altijd al tegen bevalling op gezien (wilde vroeger VK worden, tot ik 'DE Bevalling' op tv zag, toen was het gelijk gedaan en sindsdien wilde ik liefst NIET bevallen haha, maar je moet wat he als je kindje wilt). maar zie wb bevalling nu dus echt meeste tegen dat 'onderdeel' op, dus hopelijk hoeft/gebeurt dat niet bij mij.

Nou, weer heel verhaal volgens mij, door op iedereen te reageren.

Fijne dag allen!
goedemorgen allemaal. Vanmorgen weer bij vk geweest en alles was weer prima. HIer ook mega noodweer, superharde regen en onweer waar ik steeds van schrik. Gelukkig had ik net al na VK alle boodschappen gedaan dus ik kan rest van de dag binnen blijven. Wel jammer, het is kermis in ons dorp, en het regent al de hele tijd.

Ikol, ik hoor ook weinig scheuren/knippen hier, maar misschien vertellen mensen dat wel niet. Is misschien minder geruststellend voor de mensen die nog mogen/moeten.

Nu wachten op nieuws van bosbes.....

fijne dag allemaal, en morgen komt er weer mooi weer!
Fijn dat alles goed was bij VK herfst!

ja, idd... niemand hoeft het ook niet te vertellen hoor, als ze dat niet willen! Maar wel grappig, want op yoga vertellen ze dat juist allemaal weer wel (soms iets te uitgebreid, haha). gelukkig hebben de vrouwen op yoga het niet allemaal meegemaakt, hihi, dus ook verhalen gehoord wat prettiger naar te luisteren was;-)

ben benieuwd hoe met bosbes is gegaan?? Toch nog thuis bevallen of uiteindelijk (helaas voor haar) naar ZH?
Hey dames!

Hier alles nog rustig... ga eens bedenken welke truc ik uit ga halen vandaag, haha. Het is alleen maar om het gevoel te hebben dat ik er nog iets over te vertellen heb. Uiteindelijk bepaalt zij het natuurlijk. Telkens als ik ga slapen is het erg onrustig, en als ik wakker wordt is alles weer in diepe rust.

Oh, dat is een kraamboek. Nou ja, voor mij hoeft het niet, maar als jullie het leuk vinden, vooral doen! Ik heb voor alle kaartjes van vorig jaar voor onze bruiloft een gewoon plakboek gekocht met een ringband, waarvan de voorkant een plastic hoes is. Misschien is dat een idee? Gewoon bij de Bruna.

Ikol, bij jou dus ook nog geen actie? Vandaag heb ik wel wat dingetjes om op te ruimen, en vanavond eten met vrienden. Heeft R. ook even een avond voor zichzelf. Oh, en de serie Weeds hebben we binnen, dus daar ga ik een paar afleveringen van kijken. Trouwens, hier geen dvd's, maar het aloude internet waar we alles vandaan halen.

Nijn, ik bedoelde echt niet om jouw verhaal onderuit te halen hoor! Mijn hoofd zat vol met verhalen over bevallingen die 72 uur duurden enzo. Het allergrootste deel van de bevallingen gaat echter veel sneller. En als het allemaal niet opschiet, wordt er ingegrepen. Ik vind het enorm geruststellend. En inderdaad, het lijkt wel alsof inscheuren niet bestaat, ook niet in de verhalen van mijn yoga-klasje. Ik vind het prima!

Bernstje, bij mij op BV-cursus was het juist heel erg dat ze zeiden: probeer het, het is fijn als het lukt. Maar als het niet lukt worden kinderen ook groot op KV. Je moet je vooral niet verdedigen hoor! Jij weet zelf toch echt wel wat het beste bij jouw kind past.

Een vriendin zei dat ook, dat moeders heel erg streng zijn tegen elkaar. Zij heeft na zo'n opmerking een keer gezegd: "ja, en elke dag een glas cola werkt ook heel erg goed!" Hahaha, goede manier om te zeggen dat mensen zich met hun eigen zaken moeten bemoeien!

Hier miezert het vooral. Vannacht wel flitsen door het raam, maar ben daarna overal doorheen geslapen.
anoniem_3666 wijzigde dit bericht op 16-06-2009 12:33
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Nou Ikol, ik wil dat wel vertellen. Dus euh, alarm voor de dames die dit niet willen lezen..Komtie:

Mijn eerste kind bleek erg groot, daar kwamen ze achter tijdens het persen. Duurde nogal lang. ( ruim een uur.)

Toen besloten ze in te knippen. Ik werd down-there beetje verdoofd. En bij de volgende perswee was ze ook geboren.

Hechten is vervelend, maar ach, na een nacht vól met weeen...En je bent heel gelukkig met de baby. Je word verdoofd tijdens het hechten.

Bij de tweede - die een kilo(!) lichter was- bleek ik na de geboorte heel iets gescheurd. Heel ietsie maar. Niks van gemerkt!

Is gehecht. Ging allemaal goed.

Plassen is na het hechten bijzonder vervelend. En sowieso is plassen na een bevalling vreemd. Je hebt toch een erg beurs gevoel aan de onderkant. Niet heel dramatisch hoor. Maar je snapt wel. Ik gebruikte een fles water om te koelen tijdens het plassen. Giet je dus tussen je benen.

Najah. Allemaal erg veel details. Maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Nu bedenk ik me plots of je DIT nu wilde weten???? Ooops. Nou ja ik laat het maar staan.

******************* einde alarm*****************

Ikol, best even moeilijk om zo weg te gaan bij je werk. Zo plots. Op welke manier had jij het graag gewild? Na je verlof?

Vertel.

Bij Herfst dus ook alles goed. Mooi!!

Ik ben zo benieuwd hoe het gaat met Iilja!! En zoon!

En Bosbes is aan het bevallen.....? Of ze heeft dr verse-baby-meisje al in dr armen. We wachten in spanning af!

Net bij de VK geweest! En ze gaan strippen a.s vrijdag!!

Dan ben ik op 1 dag na, precies 41 weken.

Blijkt dat ik vanaf week 42 direct al word ingeleid!!! En echt...ik wil dat niet. Dus alle natuurlijke hulp is meegenomen!!

Mocht a.s vrijdag strippen niks doen....zal ik volgende week dinsdag opnieuw worden gestript.

En weer twee dagen later word er een hartfilmpje gemaakt vd kleine. En dan strippen ze me nog 1x. En sja, dan ben ik 42 weken. En word ik direct overgedragen aan de gyn...

Maar goed...ik ga vanuit dat dit allemaal niet gaat gebeuren en de baby wel daarvoor komt.....

Krijgt vriend toch gelijk met zijn 24 juni??

Hee Roro, crosspost met jou! Alles goed dus! Mooi!
Hey fleur... zo nieuwsgierig als ik ben, heb ik toch je verhaal maar gelezen hihi... ook al krijg ik de kriebels als het gaat om inscheuren/inknippen.

Maar ach, zo te lezen merk je er weinig van dus... ook wel prettig om te weten;-)

A.s. vrijdag strippen dus! En week later inleiden als nodig is. Zo ongeveer wat ze hier ook doen ja. Ik hoop voor je dat kindje natuurlijk gewoon deze week uit zichzelf komt, of dat strippen idd helpt! Duim voor je!

Roro, hopelijk werkt je truukje vandaag! Wij praten elke dag tegen die kleine, dat het nu toch wel tijd is enz...Ach ja, tis nu al een eigenwijsje;-) (wisten we al, want paar maanden terug als iemand van de familie wilde voelen hielt ie zich erg stil, om verveolgens half uur nadat ze weg waren weer erg druk te bewegen, haha.)

Oja... de kaartjes wil ik ook ergens nog in plakken, dus dat is ook een idee! (idee tot nu toe was een 'wens'voor de kleine (evt wat extra gegevens) en een foto van kraambezoek met de baby zeg maar). Hmm.... even vanmiddag beslissen wat ik nu eigenlijk echt wil, haha.

Fleur, wb werk... kwam zo onverwacht, maar ja, bij die andere baan ook al. Daar kon ik dus ook geen 'afscheid' nemen van de patienten. Dat heb ik ondertussen naast me neergelegd (van die baan), Nu dus weer, en t gaat maar om een paar kindjes, maar toch.. voor verlof ging ik er vanuit (en de ouders en kinderen ook!) dat ik ze in september wel weer zou zien, niet dus. En ik vind dat soort dingen heel lastig van me af te zetten. lukt uiteindelijk wel (net als bij andere baan), maar toch.. de ouders waren allemaal wel altijd erg begaan met me en dan zo abrupt... Ga er na de bevalling eens over denken wat ik ga doen... mail/bel/briefje sturen ofzo denk ik.

Ik ga even wat eten! En moet nog douchen en wil vandaag mn boek uitlezen! (oja, en de afwas moet ook nog:-s)

Doei!
Hallo,

Zo, vannacht heb ik echt niet lekker geslapen. Ik had rugpijn en lag niet lekker. Ik wilde het liefst op m'n rug gaan liggen, maar dat ligt helemáál niet lekker tijdens deze zwangerschap.

Maar gelukkig is Femke vandaag naar de crèche en ben ik om tien uur nog maar even naar bed gegaan en tot half twaalf een beetje gedommeld. Nu gaat het wel weer.

Wat betreft het uitscheuren/inknippen. Bij Femke ben ik ingeknipt en daar heb ik niets van gevoeld. Van die verdoving voelde ik ook niets, dat is tijdens een wee gedaan.

Alleen plassen is wel pijnlijk, zoals FF ook al schreef. Ik deed ook tijdens het plassen met water spoelen, zodat het niet zo schrijnde. En plassen gelijk na de bevalling lukte me ook niet. Ik weet nog dat ik dat moest proberen onder de douche, maar ik wist helemaal niet meer hoe dat moest, ik was de controle kwijt. Maar goed, na een aantal uur lukte het wel weer.

Op de wond zitten is ook geen pretje, de kraamverzorgster zei dat ik dat het beste juist wel kon doen, tegen de zwelling. Dus dat deed ik dan maar.

O ja, en de ontlasting kwam ook pas na 4 dagen weer op gang, is normaal dat dat even duurt.

Ik heb trouwens niet zoveel rust om te gaan lezen of tv te kijken ofzo. Ik ben vaak druk bezig met niets. We zijn geabonneerd op een regionale krant en nu heb ik zo'n zwangerschapsabonnement (=5 weken) van de telegraaf (kreeg je een rompertje bij van Lief!) maar die lees ik eigenlijk niet eens echt goed. Meestal doe ik alleen de puzzels.
Fleur, hahahaha, en bedankt!! En Peetje ook... Daar gaan al mijn roze wolken over dat het allemaal niet gebeurt. Gelukkig is de rest van je lijf zo druk bezig met het verwerken dat het dus wel te handelen is, op het plassen na... maar, liever niet!

Ikol ik vind dat je best wel nuchter over praat over die opdrachtgever, eigenlijk twee. Helemaal niet over de top ofzo maar wel dat je het vervelend vindt. Het komt ook wel goed, over een paar maanden. Het komt namelijk altijd goed. En er nu je suf over piekeren helpt ook niet.

Ik ga de krant idd even bellen, die komt niet.

Als we dan toch lekker persoonlijk bezig zijn: de truc van vandaag is klaarkomen. Heb ik in ieder geval ook lol van . Tot nu toe nog geen resultaat hoor, dan laat ik het zeker even weten!
roro, veel succes met de truc van vandaag en natuurlijk ook vooral veel plezier :-)

Hier en daar dus toch wel wat knippen en scheuren. Dat hou ik ook maar in mijn hoofd, dat dat ook gewoon kan gebeuren en zal gebeuren. Dan kan het alleen meevallen als het niet gebeurt. We zien allemaal wel. Ben nu even aan het schoonmaken en opruimen, nog steeds van de verhuizing dingen niet uitgepakt. Maar weet niet zo goed waar ik alles wil hebben, dus het schiet nog niet zo op!

tot later!
Pffffffffffffffffff, ik heb het een beetje gehad. Ben moe, heb rugpijn en heb nergens zin in. Zelfs een boek lezen ofzo daar heb ik de puf niet voor.

Bah....

Zo, dat moest ik even kwijt..
Peetje ( en wie weet...... )

Roro , klinkt een stuk beter dan voetreflexologie.

Hoe zou het met Bosbes zijn????
Peet soms heb je gewoon van die dagen!

(die onrust die jij benoemde is hier hier ook heel erg hoor)

Roro: ben benieuwd of je trucje geholpen heeft;-)

Net even snel nog naar de stad geweest met vriend (V&D) en toch kraambezoekbeok van pauline Oude gekocht, die vond hij de leukste, oa door de vragen die ze moeten invullen. Ik wil er ook foto's bij plakken en dat is met dat boek wat 'lastiger', dus gaat we het lintje eruit halen en zelf lege blz of insteekhoesje er tussen doen voor de foto's. even puzzelen nog;-)

Onze kleine wordt trouwens de 18e geboren, zet maar in agenda;-) We kwamen zo'n sterrenbeeld boekje tegen, waar per dag in staat wat je te wachten staan. Bij mijn sterrenbeeld, stond bij 18 juni iets in de trant van dat ik die dag niet te veel plannen moest maken, omdat er iets 'onverwachts' ging gebeuren ofzo. (sorry, beetje vergeetachtig, dus weet het niet precies meer), maar beschrijving van die dag kwam meest overheen met evt een bevalling, haha. Hmm... had het gewoon even op moeten schrijven, stom.

Zometeen naar yoga, laatste keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven