Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Til, mooie foto's hoor! Wat een lief meisje:-)

Roro, balen zeg van de film! Snap dat je dan toch even heel erg baalt! gelukkig hebben jullie de avond toch nog goed afgesloten:-)

Peet... hahaha... die opmerking van je man, moest wel even heel hard lachen;-) Zou ie wel tijd hebben voor dat lekkers;-)

Bosbes... gezellige middga gehad? Je mag je schoonmaakwoede best hier tot uiting brengen hoor;-) Alles is wel opgeruimd en normaal schoon, maar ach, een hele grote schoonmaak kan geen kwaad;-) (hier is de nesteldrang al stukken minder geworden)

Fleur: ik heb het idee dat de snelle bevalling juist van de moeders zijn die van 2e of 3e kindje zijn bevallen. Dus die van jou gaat misschien ook wel snel? (in het algemeen duurt een eerste bevalling toch langer dan een 2e of 3e?)

Ik ga hier van t ergste uit, kan het alleen maar meevallen;-)

Wat voor soort/ welk gastenboek heb je gekocht als ik vragen mag?

Berntsje, je staat weer in schema zag ik! :-) Succes morgen bij de VK! Ik moet de 23e weer (41w1d), dan heb ik d ekeuze om evt te strippen. Eerder doen ze volgens mij niet? ik hoop voor jou dat ze dan wel doen. Morgen dus ook precies 40weken?

Vandaag echt zo'n niets doen dag. Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk is vriend toch nog wat klusjes gaan doen (wat ophangen, afwas, stofzuigen) en ik ben toch maar met wasje en iets administratie bezig geweest. En ik heb mn opdrachtgever een harde, zakelijke mail terug gestuurd. Niets voor mij, maar vond het wel 'nodig'. ben benieuwd naar zijn reactie, dat vind ik dan wel weer 'eng'.

Zo, even naar beneden en kijken wat we zo gaan eten:-)
Heeft iemand ook ervaring met de Quinny Zapp buggy? We willen eigenlijk wel een buggy aanschaffen, zodat als ik alleen met Björn en Linn de stad in wil, Björn in de buggy kan en Linn in de BabyBjörn.

Peetje, ja die kreeg ik de bij de 1e afspraak bij vk, zo lief tutpopje.
WW: Gefeliciteerd! Leuke naam :-)

En snel zeg! Hoe is het met je schoonmoeder? Is ze al geweest? Of heeft ze 't te druk op dr verjaardag?

Roro: jou dag vandaag... jammer dat er nog niet veel te voelen is, maar komt vast snel!

Indian: Hoop dat je je snel weer beter voelt. Wil je trouwens dat ik de naam in het schema zet?

Oke, zoon wordt wakker. Fijne dag allemaal!
Hey WW bevallen, proficiat meid!!

Angela, maak er voorlopig maar D. van.

Roro, ik ben 1.72m niet super groot, ook niet super klein. Maar eet echt veel hoor, normaal ik ik al best veel, tenminste dat vind iedereen altijd. Maar nu 's ochtends 3 a 4 boterhammen, rond 10u 2xfruit en 2x peperkoek. 12u 4 tot 6 boterhammen. 's middags weer fruit en peperkoek (of iets anders erbij) warm eten en 's avonds ook nog 2 a 3 boterhammen en dan vind ik het wel genoeg. Maar soms heb ik dan tussendoor ook nog honger.

(normaal eet ik 's ochtends 2 en s middags 4 boterhammen en wel fruit tussendoor)

FF, balen van je pentasa. Hoop dat het na de bevalling wel beter mag gaan!

Ja ben blij dat ik mag afbouwen.

Ik ben trouwens ook niet bewust aan het afvallen, het valt er gewoon af. (mm rare zin) Maar schreef net al, dat had ik met Yuma ook, was binnen no time alles kwijt. Wel fijn natuurlijk, maar daardoor ook weinig bij te zetten.

BV loopt nog steeds super!! Geniet hier vol op!
Fijn Indian het goed gaat! Ook met die borstvoeding. Zalig!!

Ikol, Tis een foto-plak-boek.

Dus gewoon een A5 formaat boekje. Met alleen witte vellen!(Kwam zoveel insteek-boekjes tegen! Moesten we niet hebben.)

De voorkant is doorzichtig en kan ik eventueel iets tussen schuiven. ( Foto, geboortekaartje, o i d ) Mooi opgelost voor een leuk prijsje.

Meiden, sorry dat ik ZO onzeker ben. Ik word er zelf ook gek van. Ik probéér echt te relativeren, me niet te druk te maken etc. En af en toe heb ik dan in 1x weer zo'n dip. Dan denk ik de hele dag dat het bij mij fout zal gaan etc.

Ik merk dat als ik mijn vragen... ( brandende vragen..!) negeer, dat ik er ook niet rustiger op word.

Dus mag ik nog alsjeblieft even een vraagje stellen?

- Is het mogelijk dat een kindje nog verkeerd draait met 40 weken? Kan dat??? Of is die kans nihil?

Nu denk ik weer dat ik het hoofdje daar beneden niet meer voel.

Oke, *onzeker-modus uit*

Ik geniet van alle mooie baby's die geboren worden!! En jullie verhalen!!
Indian, wat eet je veel zeg!! Wow, haha. Fijn dat BV goed loopt!

Fleur, Klinkt leuk dat boekje, zal ook eens kijken;-)

Iedereen ervaart alles weer op zn eigen manier, en ik snap dat die onzekerheid voor jou ook niet prettig is. Zet het maar lekker hier op t forum neer!

Maar wb je vraag: ik heb echt geen idee. Als ik jouw was zou ik de Vk even bellen (evt morgenochtend). maar als hij al volledig ingedaald is, lijkt mij die kans heel klein. Maar nogmaals, voor mij is alles nieuw en ik heb geen idee.
De afgelopen tijd zei de vk bij de controle dat de baby in het bekken lag en stel dat de vliezen zouden breken hoefde ik niet direct te gaan liggen.

De laatste keer bij de vk zei ze dat hij zelfs ietsje ingedaald was maar dat kon nog veel meer. (En hoefde niet eens te gebeuren.)

Dit ter info.

Wat denken jullie.

En thanks Ikol.

Morgen jou uitgerekende datum! Leuk!
Hey FF, ja erg he, eet echt veel, en dan ook nog wel ongezonde dingen hoor!!

Ik geloof dat het kindje vanaf 36 weken niet meer uit zich zelf kan draaien, en zeker als het al (iets) is ingedaald dan niet meer. (maarja ben geen arts dus 100% zeker weten doe ik het niet)

Ennuh gooi hier lekker al je vragen neer!!!

Wij zouden nu 39wkn en 1 dag zijn, toch raar hoor die gedachte dat ik (wij) eigenlijk nu nog zwanger rond hadden kunnen lopen!

Ja BV loopt echt super goed. Nu wel wat gevoelige tepels de eerste paar slokken, maar dat gaat ook wel weer over. (stuwing is gelukkig helemaal over!!)

Kleine boy komt hier nu 2x per nacht, tenminste de afgelopen 2 nachten. Daarvoor standaard oom de 3u, nu laat hij er 3 tot 4 a 4,5uur tussen. Vannacht was het dus bijv 2u en 5:30u. Is wel fijn, kun je een beetje bijslapen. plus drinkt hij nu weer sneller, van de week toen hij nog vaker kwam, toen dronk hij bijna een uur, nou dan slaap je nog maar kort tot de volgende voeding.

Maar dat hoort erbij, 's middags lekker naar bed.

We genieten hier echt vol op. Zit echt op een rose wolk!!

Wens iedereen een fijne nacht, doei!!
Indian, dank voor je antwoord.

En héérlijk die roze wolk!!

De tweede helft van juni is aangebroken!

Berntje en Ikol vandaag uitgerekend!

Er zullen van ons groepje ook in juli bevallen!

Ik ben 27 juni, 42 weken. Heb nog even.

Hoe zat ik het ook ben...het mag...het mag..

Praktisch gezien is het handiger als ik (ruim) overtijd ga..

Dit weekend heeft mijn moeder me geholpen met de was enzo. En schoonmaken. Fijn dat dat klaar is.

Eigenlijk is alles wel klaar.

De kinderen zitten vandaag weer een hele dag op school. Ik ga wat administratieve dingen doen. En boodschappen doen.

Fijne dag allemaal!
Goedemorgen!

Vandaag 40 weken!! :-)

Begon vanmorgen vroeg wel te rommelen, wat krampjes, soms wat heftiger, soms wat minder, dan weer even helemaal niet. Toch weer in slaap gevallen. Nu wel heel erg harde buiken.

Spannend allemaal hoor:-)

Ik begin erg ongeduldig te raken, maar ook erg zenuwachtig, hihi.

Fleur, nog rustig bij jou?

Trouwens als kindje al is ingedaald zou je het echt moeten voelen (pijnlijk) als kindje draait vertelde onze VK eens. heb je evt al gebeld?

En wara heb je dat boekje eigenlijk gekocht als ik vragen mag?

Indian... wat heerlijk dat jullie zo aan het genieten zijn! En dat alles goed gaat!

Roro... hoe is het daar?

Berntsje, ook 'jullie' dag vandaag!

En met de rest??

Fijne dag allemaal!
Ikol en Berntje, gefeliciteerd met jullie 40 weken! Toch een mijlpaal... En Roro en Fleurtje natuurlijk ook, maar daarvoor ben ik al iets te laat .

Nieuwe moeders, leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's op hyves te bekijken!

Mijn controle en CTG waren weer goed gisteren. Wel veel voorweeën te zien, maar die waren nog niet regelmatig. De gyn verwacht dat de baby ook deze week nog wel blijft zitten (hij had het nog prima naar z'n zin in mijn buik en ik had nog te weinig klachten).

Hij begon ook al over procedures voor inleiden e.d. Dat vond ik toch wel erg vroeg! Nou ja, ik heb nu in ieder geval een uiterlijke datum...
GM,

FF, gelukt met boodschappen doen?

En ja de 2de helft is nu aangebroken, sommige hier al over de 40wkn. Ben benieuwd wanneer de volgende baby komt!

Vibeke, ben benieuw of je gyn gelijk heeft, misschien besluit je kleine boy wel deze week te komen.

Nou ga weer, er roept iemand!

Even een snel berichtje. Nog geen baby, maar wel vorderingen zeg maar Gisteravond om 22.30 braken mijn vliezen (poehhh wat een hoeveelheid vocht!!). Kindje was al ingedaald en vruchtwater was gelukkig heel mooi helder. Wel even VK gebeld, maar kon gewoon proberen te slapen (alsof dat lukt...zenuwen gierden door mijn keel). Uiteindelijk wel geslapen tot 3.00 uur 's nachts...toen begonnen de weeen, maar niet echt regelmatig en ook niet lang genoeg, dus maar zo half half door proberen te slapen tot vanochtend. Verder dus eigenlijk nog steeds hetzelfde hier. VK is net geweest, kindje ligt er prima voor, hartje klopt gelukkig goed, geen verhoging/koorts bij mij, dus tja...gewoon afwachten wanneer de echte weeen beginnen! Nu veel gerommel en ook wel weeen denk ik (behoorlijk pijnlijk, moet ze echt even wegzuchten)...Maar nog steeds niet regelmatig helaas.

Heb tot 22.30 vanavond de tijd, als er dan nog geen regelmatige weeen zijn, wordt er een plannetje gemaakt voor de nacht, en evt morgenochtend naar het ziekenhuis. Want als er om 22.30 uur nog niets is gebeurd mag is sowieso niet meer thuis bevallen (hoef dan niet nog 's nachts naar het ziekenhuis meteen), maar wel de volgende ochtend, en dan onder begeleiding van gyn bevallen. Maarrrrrrr, ik hoop nog steeds op het echte startsein, regelmatige weeen...Duimen jullie voor me mee? Wil zo graag thuis bevallen.

Inmiddels loop ik wel weer gewoon door 't huis, beetje afleiding zoeken...net even afgewassen, wasje erin gedaan...met af en toe een wee, van een halve minuut...

Nou, ik probeer jullie op de hoogte te houden!
Bosbes... spannend!! Wauw.... ben jij dan de volgende:-) (beetje voordringen he;-))

Ik duim voor je iig, dat alles 'snel' gaat inzetten en je lekker thuis kan bevallen!

Sterkte met de bevalling in ieder geval! :-)

(hier ook wat gerommel, maar kan er tegelijkertijd ook 'niets van maken' zeg maar. Dus of dit nu echt serieus begin is, of niets te betekenen heeft... geen idee.)

Vibeke... wat beginnen ze dan snel over inleiden ja. Maar ach, info krijgen daarover kan geen kwijt. Wanneer zouden ze daramee beginnen dan? je hebt toch nog 2 weken voor je UD. Fijn dat alles verder goed was!
Ja ik weet het Ikol, niet echt netjes he? Voordringen...heb dat ook niet geleerd van mijn moeder, maar ja...

Ik hoop heel erg voor jou dat het gerommel echt doorzet vandaag of morgen!! Ik duim ook voor jou!
Shit... wilde wat wijzigen, stuk tekst ineens kwijt:-s

Nou ja. was niet veel bijzonders;-)

Ik vind het trouwens wel heel bijzonder dat ik DE DAG gehaald hebt, de volle 40 weken. Maar dan mag het van ons nu ook echt wel, haha.

Vind het trouwens altijd erg leuk en soort van 'spannend' te lezen hoe het bij de rest gaat, wie al zover is enz. En dan hier helemaal enthousiast zijn wanneer er babynieuws is;-)
Spannend Bosbes, ik zal voor je duimen.

Maar je bent idd wel een beetje aan het voordringen.

Verlies je nu trouwens ook nog steeds vruchtwater? Kun je het opvangen met maandverband? Lag je gisteren al in bed of niet? De vorige keer braken mijn vliezen niet spontaan, zijn door de vk doorgeprikt. Kwam er echt een plens? Ik dacht dat als het kindje was ingedaald het wel meeviel?
Even een korte zwaai en nieuws, 12 juni is om 17.49 onze zoon geboren. Helaas na inleiding en weeen weer een keizersnee geworden. Ben vandaag voor het eerst weer thuis. Zoonlief woog 4080 gram en is een zeer relax mannetje. Helaas wel wat spannend met gezondheid, heeft wat geelzucht waardoor we bijna langer moesten blijven en een ruisje bij zijn hart waarvoor we volgende week een extra controle hebben.Ik ga nu even aansterken en het het hele verhaal nog een keer op hyves. Nijntje en weather wax gefeliciteerd!!!!
Girafje, GEFELICITEERD voor jullie met jullie zoon!

Ook bij jou natuurlijk erg benieuwd naar naam en verhaal! :-)

Vervelend dat het alsnog een KS is geworden en dat het met de gezondheid nog even spannend is.

Ondanks de geelzucht en ruisje, verder alles goed met je kindje? En hoe gaat het met jou?

Doe rustig aan, even goed aansterken en je verhaal lezen we nog wel een keer.

Geniet van elkaar!
Bosbes, wat spannend!! Je houdt gewoon over max 24 uur een kindje in je armen! En sorry hoor, dit is niet zomaar voordringen, maar gewoon een volle week... .

Girafje, gefeliciteerd wat fijn dat jullie weer thuis zijn. De spannende dagen zijn helaas nog niet over dus voor jullie. Veel sterkte, lijkt me echt ongelofelijk zwaar...

Fleur, ik benijd je niet hoor, met al die onzekerheid. Ik heb soms wel een aanval, inderdaad de 'mijn bevalling zal wel verschrikkelijk worden' heb ik ook al gehad. Maar over het algemeen heb ik het niet gelukkig. Ik heb geen idee of de baby nog kan draaien. Die van mij in ieder geval niet, die ligt al zo diep! Maar inderdaad even de VK bellen om te vragen, dan weet je het zeker.

Peetje, wat een goede opmerking! Hahaha. Is hij niet ook aan het proberen om het af te dwingen? Zo van, ik ben er nu echt echt echt klaar voor, dus kom maar?

WW, hoe gaat het met je schoonmoeder? Lukt het om haar op afstand te houden? Ik hoop het zo voor jullie...

Zo zeg Indian, dat is inderdaad een berg eten!! Nee, dan hoef je niet bang te zijn dat je niet genoeg binnenkrijgt . Gewoon eten als je trek hebt dus voor jou, fijn hoor, geniet daarvan! Fijn dat alles, en ook de BV, zo goed gaat. Dan heb je echt een heerlijke kraamtijd.. klinkt echt geweldig!

Ikol, Bernstje, ik duim voor jullie hoor! Ikol, merk aan je postings dat jij ook echt op de wachtstoel zit. Pff, hoop ook voor jou dat je er snel af mag. Eindelijk je eigen baby in je armen houden. Voor mij is dat nog steeds niet concreet hoor, dat er straks een baby is...

Dagje en Til, wat een leuke foto's! Echt schattig, wat een dropjes!

Vibeke, ik vind het wel bijzonder hoor, om te lezen hoe ze een zwangerschap begeleiden in Dubai. Het gaat zo anders dan hier, en ze zijn veel meer geneigd om in te grijpen en het te controleren. Kan je er wel goed mee omgaan? Om je koers te vinden tussen Dubai en de theorieen van moeders/zussen/vriendinnen lijkt me best lastig.

Hier is het 's nachts vette actie, vanaf het moment dat ik in bed ga liggen. Gisteravond voor het eerst echt heeele harde buiken, daar heb ik nog niet zoveel last van gehad. En vaak plassen, waardoor ze meer ruimte heeft, en nog meer gaat bewegen. Nou ja, ik val dus echt steeds moeilijker in slaap. Ook overdag is ze steeds drukker. Maar volgens mij vindt ze het veel te lekker daarbinnen .

Ik heb een nieuwe truc geprobeerd om de bevalling op gang te brengen! Gister hadden we gekookt voor vrienden hier in de buurt die 7 weken geleden een kindje (jongetje) hebben gekregen. Dus die waren hier, ook met hun oudste. Dus wij lekker gekookt en ook de box opgezet, die stond nog niet. Baby in de box. Ik heb onze dochter gezegd dat ze bij hem in de box mocht, stoere vent, al 7 weken oud en ook al 5 kilo!! Kortom, de psychologische verleiding. Maar nee hoor. Geen effect. Ik had het ervoor gedaan.
Spannend Bosbes, ik ga ook voor je duimen!

Girafje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Hoop dat het qua gezondheid snel beter met hem gaat!

Jeetje, het gaat opeens wel hard hier met de baby's...
Girafje, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Fijn dat jullie weer thuis zijn, hopelijk blijkt alles op de extra controle oké.

Geniet van jullie mannetje!
Hoi Vibeke!

Ja, gaat inderdaad hard nu. Ik kreeg vandaag ook een geboortekaartje van een vriendin in de bus, zij heeft een zoontje gekregen (bijna 2 weken overtijd). Het komt nu echt steeds dichterbij.

Aan de ene kant heb ik zoiets van: het mag nu wel komen. Aan de andere kant denk ik: ach, blijf nog maar even zitten.
mmm, Pathe heeft teruggemaild dat het heel duidelijk op de website stond... zowel van de Toppers als van een speciale parkeerplaats. Nou niet duidelijk dus, want dan had ik geen kaartjes gekocht. Ik weet zelf ook wel dat ik niet kan lopen. Nou ja, jammer dan. Wel natuurlijk iets terug laten horen, tsss.
haha.. roro, ja ik zit echt in de wachtstoel hoor! Ik verveel me dood hier en ben dus veel op internet (en dus viva;-)) te vinden. Ik heb echt een hele stapel boeken te lezen, nog één en ander te kijken op tv, verder natuurlijk gewone klusjes in huis, maar ben zooo onrustig de laatste weken..pff...

En het is inderdaag een hele drukke week. Fleur, jij, ik en berntje en dan degene die daarna nog komen; anoniempje, Bosbes (haha.. die is al lekker begonnen:-)) en peetje. En daarna de laatste 2 nog:-) (waravan het ook al mag wb aantal weken). Kan deze week dus lekker alle kanten opgaan wb babynieuws. leuk!

Roro, jammer dat jullie truukje niet gewerkt heeft;-)

Hier 's nachts ook veel beweging (overdag ook, al maanden), maar daardoor idd erg veel plassen 's nachts.

Peet, leuk he geboortekaartjes:-) Met hoeveel weken is femke eigenlijk geboren dan? (of had ik dat al eens gevraagd).

Sorry voor mn vele berichtjes hoor, zoals ik al eerder zei, verveel me gewoon haha.

(overigens net maar wel even stuk administratie gedaan en zometeen verder met de was. Doe ik toch nog wat nuttigs;-))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven