eFFFe

19-03-2009 20:13 1161 berichten

Ons oude topic
Alle reacties Link kopieren
Dok, hoe was het bij de kinderarts?

Jules, ik slaap echt veel beter dan rond deze termijn van mijn eerste zwangerschap. Maar snap dus wel goed wat je bedoelt. Ik moet nu meestal 2 keer naar de wc en droom wel iets meer dan normaal, maar ik slaap daarna weer redelijk snel in (op een enkele nacht na). Als ik 's nachts "to do" lijstjes lig te maken lig ik nog wel wakker, maar daarvoor leg ik dan pen en papier op mijn nachtkastje. Verder weinig tips dan de standaard tips (geen koffie, geen cola, slaapthee voor het slapen gaan, bij lang wakker liggen er even uit). Voor het vele plassen weet ik de oplossing niet, volgens mij is daar ook geen oplossing voor, want je moet niet minder gaan drinken. In elk geval als je toch wakker bent van een droom, standaard naar de wc gaan, maar dat doe je waarschijnlijk al.

Ik ga nu weer verder aan mijn scriptie, denk dat dit mijn laatste week is dat ik daar nog druk mee bezig ben.

Gisteren ben ik jarig geweest en heb het zondag en gisteren goed gevierd, erg gezellig, niet te druk. Ik ben nu 28!
Hee Plien, alsnog van harte gefeliciteerd! Nog leuke kado's gehad? Van mij krijg je in ieder geval een goede flow om je scriptie deze week ook echt af te ronden. Wat zou het heerlijk zijn als je vanaf volgende week lekker kunt gaan relaxen. Jouw u/d komt ook dichterbij.

Bedankt ook voor je tips. Ik ga inderdaad ook plassen als ik wakker word van het dromen. En welke slaapthee dronk/drink jij? Wat fijn dat je dit keer beter slaapt. Bij jou was het ook echt hels, die nachten hè, de vorige keer... pfff.
Jules, nachten waren toen zo erg dat ik er bij het begin van deze zwangerschap al tegenop kon zien. Zo zie je maar dat geen zwangerschap hetzelfde is, he. Ik heb zonnatura slaapthee, geen idee of het helpt, ik vind kruidenthee ook gewoon lekker. En zwarte thee is 's avonds sowieso geen aanrader als je slecht slaapt.

En het gaat trouwens om een mijlpaal voor mijn scriptie, helaas nog niet de hele scriptie (planning einde van dit jaar). Je moet immers haalbare doelen stellen en de scriptie afronden voor mijn bevalling had ik prachtig gevonden, maar dan had ik toch echt moeten wachten met het pogen om weer zwanger te worden... En mijn keus daarin was nogal duidelijk (gevoel vs verstand, wel een beetje).

Oh en ik ben erg verwend hoor! Boeken(bonnen) gekregen, hoop dat ik daar nog tijd voor heb (voor of na de bevalling) en van man een nieuwe handtas. Verder allemaal leuke kadootjes, te veel om op te noemen.
In ieder geval ga jij je mijlpaal halen! Je moet inderdaad haalbare doelen stellen, dat maakt blij. En meerdere doelen in één scriptie geeft wel het gevoel dat je hem vaak afrond (dus weer een blij gevoel; JOEPIE!!!).

Wat fijn ook toch dat niet iedere zwangerschap hetzelfde is. Gelukkig voor jou, want het niet kunnen slapen heeft jou toen echt op gebroken hè. Was het niet zo dat je na de bevalling ook nog moeite bleef houden met slapen (of lag dat aan de kleine )
Leuke kado's trouwens. Ik heb een beetje dezelfde gehad. Heb al wat boeken besteld bij de lokale boekhandel en daar ga ik vanaf volgende week lekker in lezen (en mijn schoonmaakdrang hopelijk bedwingen )
Jules, na de bevalling begon de slaap-hel bij mij pas echt. Ik heb 7 nachten lang bijna niet kunnen slapen, daarna waren de hormonen weg en sliep ik weer goed als vanouds... Als ik dat nu niet krijg ga ik een hele andere (fittere) kraamtijd krijgen, daar teken ik dus voor. Een nacht doorhalen om te bevallen ok, en nachtvoedingen horen er ook bij, maar tussen de voedingen wakker liggen is toch echt een fout van de natuur geweest.

Ik geef af en toe wel toe aan mijn schoonmaakdrang, maar ik doe dan steeds een klein ding (bv alleen een paar lades of kastjes), dan heb ik toch de "voldoening", maar niet de te zware belasting. Maf iets is dat eigenlijk dat je klusjes verzint die normaal niet aan je opkomen... Ach, het ruimt lekker op. Het zal de komende tijd nog wel blijven kriebelen, want ik kan nog genoeg dingen bedenken... Maar een boek lezen is natuurlijk veel lekkerder (als je de rust hebt).
Oh ja, we hebben de strijd tegen de mieren volgens mij nu definitief gewonnen, weer een "zorg" minder! Het werden er met de dag minder en vandaag heb ik er zelfs nog geen een ontdekt, dat is goed nieuws.
Fijn van die mieren plien. En hopelijk krijg jij een hele fitte kraamtijd. Je had toch ook een fijne niet zware bevalling besteld? Weet jij nog waar? Die van mij zijn ze kwijt geraakt bij de post...
Haaaalllooooo vanuit la douce france.

Autorit was lang (mede door 2 grote files er ruim 2 uur langer over gedaan dan gepland), verder is het hier na een regendag weer prachtig weer en zijn de vooruitzichten goed.

Ik kan helaas niet alles teruglezen maar wil toch Bri even een hele dikke knuffel geven.

Meiden, ga door met jullie voorbereidingen en als jullie nog ergens willen schoonmaken weet ik nog een adresje.....
Nog even en die mieren komen ook op kraambezoek Plien. Ze zitten gewoon stiekem met z'n allen te wachten tot je bevalt.

Gezellig hier met jullie Plien en Jules

Nog van harte Plieno, die hoeraatjes voor jou !!

Slaaptips? Hm...niet echt voor je Jules, sorry, beetje wat Plien zegt. Als je lichaam niet wil, dan lukt het toch niet. Alleen niet druk over maken (want dan lukt het zeker niet). Ik denk altijd, als ik dan niet kan slapen dan is rustig liggen the 'second best thing' zeg maar. Of ontspanningsoefeningen, eerst per spiergroep alles aanspannen en dan loslaten. Maar ja, het blijft gewoon een zwangerschapskwaal dat rare slapen. Hoop dat je overdag een beetje de schade kan inhalen?

Bij mijn eerste zwangerschap sliep ik (net als Plien) veel slechter. Nu gaat het wel okay, op een enkele keer na (restlegg legs en maagzuur). Maar ik mag echt niet klagen. Volgens mij allemaal hormoontechnisch dat slapen en niet-slapen. Zal wel ergens goed voor zijn, maar waarvoor heb ik nog niet ontdekt .... Sterke in elk geval, die vermoeidheid kan soms killing zijn ...

Ha ha Dok, ik hou ook meer van billen in een broek, die Noor ik zeker lekker maar wel plat. Maar met een platte Noor op zijn tijd is ook nix mis

Hoe was het in het ziekenhuis?

Bri, hoe gaat ie ?

Straks naar de vlos. Manlief gaat dit keer mee omdat de bevalling besproken wordt. Het is niet nieuw maar daarom niet minder spannend. En heb ik bij deze mooi weer aan mijn meldplicht voldaan ! ha ha.

Ga nu even kijken voor een of meerdere creches omdat we volgend jaar naar een andere stad (meer dorp eigenlijk) willen gaan verhuizen, en met die wachtlijsten overal leek het me handig om ons nu al in te schrijven. Ik wil dan ook in die omgeving een nieuwe baan gaan zoeken. We zien het niet zitten dat de kindjes hier opgroeien.

Laters !
Hé Juus ! Ik kom wel poetsen bij je hoor ! Het gaat zo goed met mijn bekken de laatste tijd, kom maar door met die zwabber ! Enne, een fijne tijd !
Ha die Juus! Leuk dat je even langs kwam. Geniet nog van je vakantie.

Yas, hier ook restless legs en maagzuur. Ook veel kramp in kuiten en voeten. Dit is zo'n andere zwangerschap. Ik voel me soms echt een zeur... Bedankt toch voor je tips.

Hoe was het bij de VK? Heb je een mooie bevalling besproken

En jullie gaan/willen dus verhuizen. Is het toch mogelijk binnen het contract? En waar zouden jullie heen willen?
Hm, dus geslacht zegt echt niets over een zwangerschap. Ik gok voor mezelf ook maar op een jongetje, dit gaat zo anders dan bij soepje.

Ben niet zo kletserig, sorry. Vergadering gehad vanmiddag en toen nog terug naar huis door de spits.

Bri, hoe gaat het?

Ik kon pas goed slapen als soepman naar zijn werk was, dan kroop ik weer terug en haalde een paar uurtjes in. Ben benieuwd hoe dat nu gaat, nu is hij één dag thuis en ben ik straks één dag thuis met Soepje.

Plien: gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik ga mijn lenzen uitdoen, dat is dan weer hetzelfde als bij soepje: droge ogen na een dagje lenzen dragen.

Tot later!
Haha soep dat is herkenbaar! Hier is ook alles anders dan bij kleine man. Nou kan ik dat wijten aan het feit dat het een meisje is, maar ik denk ook dat het voor een groot deel komt omdat je al een kleine hebt rondrennen. Ik heb simpelweg de tijd soms niet om stil te staan bij mijn zwangerschap. Voel me daar dan weer schuldig over richting Frummel.

Jules en Yas: bijzonder dat jullie al zo opschieten richting je UD. Ik zat in mijn agenda te kijken en zou volgende week uitgerekend zijn als de vorige zwangerschap goed was gegaan. Bizar idee. Nu heb ik die dag een afsluitend tentamen van m'n studie. Ik denk dat ik toch liever beval....

Plien: Nog gefeliciteerd! Fijn ook dat je zo bent opgeschoten met je scriptie! En je hebt groot gelijk dat je alles is etappes doet. Een scriptie schrijven is zwaar zat en iedere keer dat je een deadline haalt heb je weer een reden voor een feestje. Hoop voor jou op een hele relaxte kraamtijd waar je dit keer echt van kan genieten met je grote en kleine man! Oh en hier is de oorlog tegen de mieren nog in volle gang. Smerige onderkruipsels zijn het!!!

Grappig dat zowel Luum als Lil mij geen kampeertype vonden. Heb er echt hard om moeten lachen. Ik kampeer al sinds ik 6 weken oud ben (mijn ouders zin ook nogal van de kampeer...) en kan me eigenlijk niet anders voorstellen. Ik sleep overigens wel een ENORME beautycase en m'n kledingkast mee, haha! Ook op de camping tref je me niet zonder geföhnd haar en make-up. (Wel weer in mijn campingsmoking, dat dan weer wel...) Misschien ben ik een beetje een verknipte kampeerder, haha!

Hier gaat alles zijn gangetje. Het is nog steeds gekkenhuis bij manlief op de zaak en mijn studie vreet ook tijd. Nou ja nog twee weekjes bikkelen en dan zit het erop en kan de vakantie beginnen. Lekker! Vrijdag gaan we lekker de caravan halen en een beetje inrichten. Heb nieuw servies, glazen en bestek gekocht en alles moet weer even een plek krijgen. Nu ziet de schuur eruit alsof er een bom is ontploft.

Geloof dat manlief en ik redelijk uit de naam zijn. Dat wil zeggen dat we een hele serieuze kandidaat hebben. Hou hem nog ff voor mezelf alhoewel ik hem heel graag hier even wil polsen.... Dilemma, dilemma.... :-)

Ik ga zo lekker Herrie aan de horizon kijken en lekker hangen.

Tot later!

Kus Es
Hoi dames,

Plien, alsnog van harte! We moeten toch maar eens verhuizen naar het andere forum, kunnen we een tabel met data bijhouden Bovendien kunnen we dan dit topic en Gmail opdoeken in plaats van op 3 plekken te moeten checken! Kunnen we ook foto's neerzetten daar? Dat is van Gmail natuurlijk wel makkelijk. Ik vind dat andere forum trouwens ook een beetje onhandig lezen omdat ik steeds heen-en-weer moet scrollen om het te kunnen lezen. Hebben jullie dat ook of is het iets met een instelling?

Plieno, je vroeg al hoe het was geweest bij de arts toen ik er nog zat, haha!

We waren trouwens wel meteen aan de beurt, best bijzonder in de medische wereld. De oorzaak is waarschijnlijk een verkeerd plasgedrag (te laat gaan plassen en dan niet alles uitplassen) of heel misschien een afwijking in de urinewegen. Voor het laatste is een echo gepland om het uit te sluiten. Voor het plassen hebben we tips meegekregen. Ben benieuwd. Lisa vond het wel prima allemaal. Zegt de dokter: Weet jij wat dit is? Lisa: Ja, een stethoscoop! Ze heeft er thuis zelf een (een echte).

Maf idee he Es? Maar wel fijn dat je weer zwanger bent op die datum, maar het wel beter, toch?
ha lieve meiden,

lang geleden dat ik wat gepost heb. zal ook s gaan kijken of ik dat andere forum ( kan ik denk via g mail vinden he??)

lieve bri, een dikke knuf voor jou! wat een zware tijd weer!!

wij hebben een week vakantie gehad in de provincie van klaver en heerlijk genoten van elkaar en de rust van even niet werken., Daarvoor niet meer aan schrijve toegekomen door en crisis op mijn werk, een kind dat heel slecht gaat en het team dat op is.. daar ben ik tot de eerste vakantiedag nog mee bezig geweest en het schoot er helaas bij in jullie nog wat te laten weten.

Zie bij het snel bij lezen dat juus plien en yas al aardig richting nestelen gaan goed hoor. ben er er zelf nog niet zo heel erg mee bezig komt denk ook omdat ik nog werk. Mim is wel naar haar nieuwe kamer en nu komt er dus tijd en ruimte om de baby kamer weer klaar te maken, Met verloftijd ga ik me wel storten in het wassen en uitzoeken van de kleertjes.

Poetsen mag ook hier gedaan worden hoor yas

es, wat leuk, een meisje! gefeliciteerd!! en rare gedachte van je bevalling bij geen miskraam. Zoals dok zegt, wel heel fijn dat je nu weer zwanger bent. Sta er maar gewoon bij stil meis, t is toch ingrijpend.

hier een volijke kleine meid. zo leuk wat ze al kan

soep. snel een zandbakdate plannen?

Lil, wat klinkt kleine lola geweldig, fijn! mimmetje slaapt ook vanaf maand 5 al op haar buik en nog steeds,heb daar nooit moeilijk over gedaan want omdraaien kon ze zonder moeite. Ben zelf ook ( in niet zwangere staat) een buikslaper dus snap die kleine meid wel

jules; psz zit hier ook in de koker van nadenk zaken

dat vreselijke slapen is hier ook weer begonnen, hetzelfde als de vorige keer, inslapen dramatisch door maagzuur, en doorslapen dramatisch door te bizarre dromen en elke nacht een uur klaar wakker zijn na een wc bezoek.

zie er maar de voordelen van in ( bouw alvast aan een slaaptekort waardoor het straks niet meer zo wennen is) en probeer maar gewoon te lezen als afleiding als het slapen echt niet lukt.

juus, geniet in la france met je mooie meisje!

klaver, de week in klaverland ging razendsnel voorbij, t was heerlijk om niets te doen als we dat niet wilden en de mooie omgeving te verkennen op actieve dagen. Geen tijd voor koffie in L gehad dus, week vloog echt te snel voorbij. Vroegen ons bij het uitchecken ook af waarom we toch maar 1 week hadden geboekt had er makkelijk nog een week kunnen zijn..

next time komen we langs hoor! Ben in jou woonplaatst nog naar de plaatselijke zoo geweest, erg leuk!!

nu douchen en vanaf vandaag jullie weer wat meer aandacht geven!

dikke knuffel voor iedereen die ik niet genoemd heb ook!

x mim
Hey!

Even kort:

Es; wat superleuk! Een meisje! Gefeliciteerd!

Juus; fijne vakantie!

Bri; een hele dikke knuffel voor jou. Heb er gewoon geen woorden meer voor.

Herah; bevalt het getrouwde leven? Vast wel! Leuk dat jullie weer voor een ukkie willen gaan!

Lil; wat fijn dat het zo goed gaat met Lola! Als de kleintjes sterk genoeg zijn kan buikslapen toch geen kwaad? Heerlijk toch, dat ze zo lekker slaapt!

Soep; Begin je al een beetje te groeien? Wanneer heb je nu de echo? (moet ik waarschijnlijk even gmail checken of niet?)

Mim; welkom thuis! Graag alle ins en outs van kleine mim hoor! Vind het erg leuk om over de ontwikkeling van de forum-ukkies te lezen!

Luum; De zomer is in aantocht! Wanneer gaat jullie AC de kast in?

Dokkie; Hopelijk is het niets aan de urinewegen. Jij komt altijd zo wijs en zelfverzekerd over! Altijd fijn om je adviezen te lezen!

Jessel; Hoe is 't met jou? Jij bent nu alweer 16 weken toch? (Er zat toch maar 2 weken tussen ons?). Wat gaat het gevoelsmatig allemaal snel he?

Klaver; Vliegen je boeken de winkels al uit? Heb je het kamertje van Klavertje al helemaal af? Graag foto's, kan ik nog iets van je afkijken! Hahaha! Tips zijn welkom!

Yas; Al aan 't poetsen meid! Hihihi! Fijn dat je niet zoveel last meer hebt van je bekken (tijdelijk en hopelijk voorgoed!). Op naar een turbo-bevalling!

Plien; Nog gefeliciteerd! Lekker genieten van je mannen en de zwangerschap hoor!

Jules; ben je er nog uitgekomen voor wat betreft de cremes enzo? Heb je leuke dingen op 't program staan tijdens je verlof?

Heb je de Urban Jungle al binnen? Wij gaan waarschijnlijk ook voor de UJ Duo.

Blond; Vrijdagochtend staan wij op schiphol! Ben je dan toevallig aan 't werk?

Hier alles prima. Voel ukkie steeds harder kriebelen/trappelen. Pareltje is echt een schatje. Slaapt op mijn vrije dagen lekker uit tot half tien!!!! Ze geeft me regelmatig een kusje op mijn buik en zegt dan heel lief: Beeebeee! SMELT!

Vrijdag op vakantie! Jippiejajee! Ben erg benieuwd hoe de vliegreis gaat met Pareltje op schoot. Iemand nog tips?

Heb trouwens, als verrassing voor man, voor het eerst in mijn leven wat 'spannend spul' bestelt! Is weer 's wat anders dan scrabble he?! Hahahaha!

Echt, als ik zwanger ben heb ik echt vaak zin! Het is bijna abnormaal! Iemand van jullie hier ook 'last' van (gehad)?
Alweer een beetje bijgekomen Soep? Ik weet dat nog van jou, wat je schrijft over het slapen als manlief weg was, kan ik me nog herinneren. Had ik zelf trouwens ook. Nu vind ik het allemaal heel anders. Ik weet nog dat ik het liefste had dat hij onhoorbaar naar zijn werk vertrok maar ja, nu is de kleine aap toch ook om 7 uur wakker dus maakt het niet meer uit. Ja, 't is me wel een verschil met de tweede he ... hoe voel je je verder? Hoeveel weken ben je nu?

Mag ik nog even met terugwerkende kracht zeggen dat ook ik jou, Es, geen kampeertype vind? Moest wel erg lachen om je verhaal met de beautycase, ha ha. Wij gingen vroeger ook altijd kamperen, ik noem het nu kreperen want ik ben er helemaal klaar mee. Maar wij gingen dan ook nogal basic kamperen, zonder warm water enzo, back tot nature zullen we maar zeggen. En later heb ik nog twee keer drie maanden op campings gewerkt in Frankrijk voor Eurocamp, weet niet of je dat kent. Anyway, ik vind campings erg leuk vanwege het contact en de relaxte sfeer maar ik kan ook de luxe van een hotel of appartement erg waarderen! Toch zou ik voor de kindjes denk ik weer voor een camping kiezen, vind een appartement of hotel dan weer een beetje sneu (sorry als ik iemand beledig) want als kind vond ik het zelf ook altijd geweldig.

Heb een nieuwe verslaving: vrieslollies van Appie Heijn ! Lekkurrr zijn die en ze kosten nix !

Gisteren uitgebreid gesprek gehad bij de vlos over de bevalling. Vervolgens de halve nacht in mijn hoofd er mee bezig geweest (en van 3 tot 4 uur in de woonkamer op de bank gezeten, maar ik was vast niet de enige zo te lezen --- volgende keer zal ik me hier ff melden, ha ha!). In elk geval, alles was goed, bloeddruk keurig, gewicht durf ik niet te zeggen en, ook goed nieuws was dat babietje al ingedaald is ! Ik hoef dus niet plat in de HEMA als mijn vliezen zouden breken. Voor de rest gaan we dus voor de thuisbevalling. Ze waarschuwde ons wel dat je je erin kunt vergissen hoe snel het kan gaan (dit klonk mij natuurlijk als muziek in de oren), qua pijn is het wel even heftig maar je denkt dan, het moet nog langer duren, of, het moet nog erger worden, en dan ineens heb je al 10 cm ontsluiting. Ik hoop het maar, kan me niet snel genoeg gaan Hoop dat ik me genoeg kan ontspannen en niet met Daniël bezig blijf. De buren zijn stand-by en mijn ouders ook, dus let gooooo.....

Oh ja, mijn vader vond het ook wel een leuk idee als we mannetje een paar dagen eerder brengen. Het wil er bij hem maar niet in dat je een bevalling lastig kunt plannen. Net als de baas van manlief, die wil ook zo graag een datum horen.

Zaterdag gaan we klossen halen trouwens ! Hm, bedenk me nu dat Daniël dan onder het bed door kan. Da's niet handig ...

Je maakt me nieuwsgierig Parel ! Met je spannende spul ! ooooh ik vind het geweldig voor je die drive. Had ik er maar iets van, om heel eerlijk te zijn ben ik er helemaal niet van deze zwangerschap, echt totaal niet! Ik weet niet waar het zit maar in elk geval diep weggestopt. Ben zelfs niet knuffelbaar richting man, vind ik wel sneu want hij is superlief voor me. Gelukkig maar dat het tijdelijk is. Hoop voor jou niet dat het tijdelijk is, ha ha.

Hé Mim, leuk weer van je te horen ! Klinkt heftig op je werk. Ik hoop dat je het een beetje hebt los kunnen laten in je vakantie.

Heb je in de vakantie ook zo slecht kunnen slapen? Erg he, al die kwalen. Hoe lang slaapt meisje Mim tussen de middag? Kun je een uurtje meepikken dan? Kom ook maar forummen als je je verveelt 's nachts

Vandaag bij de speelgoedwinkel het wagenpark van de kleine man een upgrade gegeven, hij heeft nu weer lekker veel auto's. Of 'oot' zoals hij het zelf noemt. En 'iss' betekent vis. Hij kan de v niet zeggen, hi hi.

Tot gauw weer, big hug voor jullie allemaal ! xx
Parel, mijn vliegtip van deze week: vraag een eigen stoel voor haar ! Echt, de hele vlucht op schoot is niet grappig ! Vaak lukt dat wel als er plek is. Maar voor de professionele tips zou je Blond moeten vragen denk ik ....
Bri, hoe gaat het? Knuffel voor jou.

Soep, dat wordt dus een nachtbaan voor soepman zoeken. Kan ie niet tijdelijk een krantewijk nemen? Nee geintje, ik hoop dat het dit keer beter gaat met slapen.

Es, wat een raar idee inderdaad zeg, volgende week. Wel fijn dat je nu weer zwanger bent (geeft ondertussen even een digiknuffel aan Bri). De hoeveelste was je uitgerekend? Succes met je tentamen. Ik doe liever een tentamen dan dat ik beval, maar volgens mij beval ik dan weer liever dan dat ik moet studeren…

Wij gingen vroeger trouwens altijd naar een hotel. Mijn vader vond (en vindt) kamperen echt het meest verschrikkelijke wat er bestaat. Hij heeft het een paar keer gedaan en hij kan het geen vakantie noemen. Thuis heb je twee wc’s en op een camping deel je tien hokjes met weet ik veel hoeveel mensen. Zelf heb ik na mijn eerste kampeerervaring besloten dat ik graag een mooie mix heb. Lekker luxe naar een hotel of heerlijk met de vouwwagen/tent naar een camping. Maar inderdaad wel altijd met tien beautycasen en heel veel koffers. De beautycase heeft de eerste paar keer ook als stoel gediend.

Es, je maakt me erg nieuwsgierig naar de naam. Wat mij betreft zet je hem op gmail (hahaha). Heb je al foto’s van je caravan? Of een merk?

Wordt er trouwens ook geforummed op het andere forum? Ik ben daar eerlijk gezegd nog niet geweest.

Dok, lekkere tante, die kleine Lisa van jou. Die dokter zal wel raar hebben gekeken of niet. Zo’n klein meisje met zulke moeilijke woorden . Wanneer krijgt Lisa de echo?

Mim, heftig hoor, zo’n situatie vlak voor je vakantie. Heb je het wel een beetje los kunnen laten? En fijn dat je vakantie leuk is geweest.

Slaapprobleem is precies zoals je zegt: maagzuur bij inslapen, plassen en mega moeilijk dromen bij wakker worden… Jij ook veel succes! Hebben jullie al een psz knoop door gehakt?

Parel, het is Olaz geworden. Na mijn bevalling ga ik mijn huid weer laten checken en een Cliniqueje kopen ofzo. Heb bonnen gekregen voor mijn verjaardag. Joepie! En wat heerlijk jou sexleven. Ik sluit me aan bij Yas. Mijn hoofd staat er ook echt niet naar deze zwangerschap. Was het de vorige keer echt niet meer te stoppen, nu ben ik vooral moe, last van bekken en beurs van de baby. Ik hoop dat het bij jou blijft en bij mij weer komt.

Vliegtips: pareltje laten drinken bij het opstijgen en landen, af en toe iets te eten geven en wat speeltjes inpakken alsof het kadootjes zijn (en dan om de zoveel tijd eentje geven).

Yas, moet lachen om je vader. Mannen komen toch echt van mars hè (oh, nu krijg ik zin in een mars…). Fijn dat je baby is ingedaald. Hoef je je daar geen zorgen meer om te maken. En een snelle bevalling klinkt mij ook erg goed in de oren. En gezellig om nachtelijk te gaan forummen. Wie weet kom ik nog eens langs. Eerst even een laptop kopen. Nu moet ik telkens naar zolder.

Vandaag bij de VK geweest. Baby is nogal aan de grote kant. Nog niet erg, maar het moet wel even in de gaten worden gehouden. Gelukkig krijg ik over 3 weken een echo om de ligging te bepalen. Verder vandaag ook de bevalling besproken. Graag wil ik in het ziekenhuis bevallen en was benieuwd wanneer ik daar naar toe mag. Ook omdat ik in geval van “nood” een ruggeprik wil. Er zijn wat mogelijke pijnstilling besproken. Remifentanil en de ruggeprik. Als het nodig is en ik wil het graag, dan zullen de verloskundige er voor zorgen dat ik één van de twee het krijg. Echt een onwijze geruststelling.

Nu lekker naar bedje toe!

Liefs Jules
Parel (ff snel illegaal): rozijntjes in een doosje. En dan lekker aanstampen. Voordat ze die er uit gepeuterd heeft....

Jules: jazeker wordt daar geforummed. Ga maar gauw kijken, Jusa heeft het prima voor elkaar voor ons daar!
Yas, mooi dat je weer bent goedgekeurd door de vk.

Ik gelukkig ook. Ik was voor het eerst bij de (ziekenhuis)vk (gyn heeft vakantie) en toevallig was het degene die bij de bevalling van mannetje was. Erg leuk, hoewel zij het niet meer wist volgens mij. Kindje is gedraaid (extra echo gehad omdat ze het niet goed kon voelen) en ligt dus keurig met het hoofdje naar beneden. En ik had gelijk over het indalen, want de steekjes van onder, de druk op mijn blaas en mijn lage buik zijn verklaarbaar omdat beeb al laag ligt. Alleen doordat ie nog een beetje schuin ligt doet 1 kant van mijn lies aan protest, dat was dus ook verklaarbaar, maar het loopt niet echt lekker.

Parel, scrabble is toch ook erg romantisch haha. Nou hier is het niet de hele zwangerschap feest geweest hoor. Op zich hebben we allebei wel zin, maar vaak niet op dezelfde momenten, suf he. Maar de laatste paar weken is de frequentie weer ok voor mij. Elke keer na een heerlijke vrijpartij snap ik niet waarom ik dat niet elke dag zo regel, maar dat zit er blijkbaar (nu) niet in. Erg sexy voel ik me ook niet (zeekoe in zwangerschapsondergoed...), misschien is dat het probleem.

Geniet er vooral van!

Ik ga weer aan de scriptie. Ik denk dat ik er na deze week echt mee stop, nu nog even doorzetten.
heel herkebaar wat jij schrijft plien, die zin om en om hebben wij de laatste weken ook. zo frustrerend maar helaas gewoon de waarheid. Ook ik denk steeds na een goed moment samen, " straks weer of zeker morgen" maar dat wordt m dan toch weer niet. Dan komt daar die dikke onhandige niet charmante buik bij en ja, dan ligt het een beetje op zijn gat.. maar lief is geduldig en ik ook en het komt wel weer op een wat actiever plan straks. Al afgesproken ook dat we dan wel met regelmaat de kids s een nachtje uit logeren doen om aan elkaar toe te komen.. dat geeft hoop

ben wel benieuwd naar je cadeautje parel .. en naar de reactie van je man natuurlijk

fijn yas en jules dat de bevalling goed is doorgesproken en dat het allemaal vrij positief lijkt te zijn. Hoe groot denken ze dat je kindje nu is dan jules?

Ik moet zo even bellen voor de bevallingsgesprek afspraak, even plannen voor over 2 weken.

Ik hoorde dat 2e kindjes inderdaad vaak pas indalen tijdens de bevalling, dus dat heb jij al binnen yas. Mimmetje wilde ook niet indalen, en daarom moest ik direct plat bij het breken van de vliezen en mocht ik alleen nog voor hoge nood uit bed en verticaal mezelf voort bewegen.. Hoop opzich dta het dit keer wat sneller gaat en wat minder uitputtend is. Die ruggeprik van de vorige keer is mij prima bevallen na al 12 uur weeeen met nul resultaat en ik merkte toen ook hoe makkelijk ze dat deden ( ik had niet eens echt keuze, zij wilden en vonden het gewoon goed om te gaan doen) terwijl het op zondag avond was en de anestesist niet in huis was. Daar heb ik dus wel een goed gevoel bij gelukkig.

nu snel aan de slag want heb een thuiswerk dag en er moet nog heeeeeeel veeeel gebeuren en af..

wordt er actief geschreven daar soep? is het dan niet handig dat we of het een of het ander gaan doen? mail en 2 fora bijhouden is ook wat veel wellicht?? wat vinden jullie??

liefs en fijne dag.
Hey meiden!

Thanx voor de vliegtips!

Ik kom even gedag zwaaien!

Liefs,

Parel

Ps; het pakketje bestaat uit massage-olie, handboeitjes met bont, kriebelveertjes en wat spul met vibes! Hahahaha!
Was ik weer even dankzij het wireless internet. Heerlijk vertoeven hier op het terras in het avondzonnetje. Eigenlijk wel luxe dat ik gewoon kan blijven meeschrijven. We hebben zelfs nederlandse tv hier en ook de Lidl is weer open dus driemaal raden wat vanavond op het menu stond: pannenkoeken!

Parel fijne vakantie! Laat me ook even weten of je vaderdagcadeau een succes was. Er moet hier ook weer eens wat actie in bed komen. Moet bekennen dat dat weer even geleden is. In het begin van mijn zwangerschap was ik te misselijk, daarna teveel last van mijn bekken, daarna teveel uitgescheurd en nu MOE!

Jusaatje is een beetje uit haar doen. Het komt waarschijnlijk door de vreemde omgeving en de warmte. 's Nachts slaapt ze bijna door. Overdag is ze veel wakker maar tegen het avondeten is het brullen en is niks goed. Verder heeft ze volgens mij weer spruw alleen heeft ze er nu geen last van volgens mij. Ze eet in ieder geval nog goed. Ik ga dus zo het franse woord maar eens googlen en dan morgen naar de apotheek. Ik hoop maar dat we het spul zo meekrijgen want anders moet ik ook nog langs een arts. Zucht!

Groetjes voor iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven