Januari 2010

30-04-2009 06:48 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamUitgerekendLeeftijdKindjeBijzonderhedenLily794 jan3eCorneel705 jan392eLeeuwedraak5 jan332eFluor5 jan291eMissDreamer6 jan362e Sanne787 jan301e14/9 echoEllen10 jan251eNonovrouw10 jan302eSientje3313 jan2eIlta13 jan261e30/9 vkFayama14 jan3e18/9 20-wkn echo, 28/9 gynSquirrel16 jan353eWind19 jan313e4/9 20-wkn echoBianca19 jan1eLientje197220 janArc21 jan382e10/9 20-wkn echoDemismile21 jan401eMagica22 jan292eZomer24 jan1e11/9 20-wkn echoNajul25 jan3eSabine25 jan1eIlar27 jan321e14/9 20 wkn-echoLolalila28 jan322eZwolleneesje30 jan1eSaffier31 jan

Hoi!

Zojuist heb ik positief getest: zwanger!! Ik sta te stuiteren, zo blij ben ik. Een snelle check zegt 6 januari. Whoehoe!!

Zijn er meer meiden die het leuk vinden om zich aan te sluiten en mee te schrijven?

Groetjes,

Leeuwedraak
Hallo Dames,

als eerste allemaal gefeIliciteerd met jullie zwangerschap!!!

ik ben een beetje laat, maar wil me ook graag hier aansluiten.

ik (wij) zijn vandaag 10 wk 1 d zwanger. (10.01.2010 uitgerekend van 1e kindje)

Ik ben 25 en ook wij zijn al 1,5 jaar bezig om zwanger te worden. Vorig jaar augustus ben ik naar het zkh geweest voor onderzoek. Mijn cyclus was namelijk erg onregelmatig, soms wat ik 10 weken of langer niet ongesteld, want inhoudt dat je dan ook geen of maar heel soms een eisprong hebt.. Ik heb toen van de gyn medicijnen (clomid) gekregen om mijn eisprong op te wekken en mijn cyclus regelmatig te krijgen. De tweede ronde (november) was ik al zwanger. Helaas is dit uitgelopen in een miskraam rond 5,5 / 6 weken. Nu ben ik dus weer zwanger. Vind het allemaal heel eng! ben bang voor weer een miskraam..

Ik heb al twee echo's gehad, rond de 6,5 week en rond de 8,5 week. Beide waren goed. Vruchtje was goed gegroeid :-)

ik was de tweede echo opeens ook vier dagen verder dan bij de eerste.. De gyn telde dit bij mij wel mee. Volgens haar was deze echo betrouwbaarder dan die van 6.5 week..

donderdag moet ik terug om aan te geven of wij de nekplooimeting willen en/of 20weken echo. Nekplooimeting doen wij niet omdat wij het kindje zo en zo houden, of de kans nu wel of niet verhoogt is. 20 weken echo willen wij wel laten doen.

volgende week donderdag moet ik naar de gyn om te kijken hoe het ervoor staat. Als alles goed is wordt ik doorgestuurd naar een particuliere verloskundige... ik ben benieuwd! ik hoop dat ze as donderdag nog even een echo doen, zodat ik kan zien of het goed is of niet. Ben ik weer gerustgesteld.

nou beetje lang verhaal, maar dan weten jullie gelijk hoe en wat... :-)
Saffier en Ellen, welkom!

En natuurlijk gefeliciteerd met de zwangerschap.

Hier in maart ook een een zwangerschap die eindigde door een miskraam en ik moet eerlijk bekennen dat ik vanaf dag 1 van deze zwangerschap helemaal niet ongerust of onzeker ben. Eigenlijk word ik dat nu pas omdat ik lees dat Saffier ook zo'n last heeft/had van haar borsten en misselijkheid. Gek eigenlijk...

Ik probeer het even van me af te zetten en het positieve gevoel vast te houden

Sientje, veel plezier! Lekker hoor even een paar dagen weg.

Blijf je in Nederland?

Ilta ook al lekker vrij! Ga je nog wat leuks doen?

Ik heb pas over en maand vakantie dus ik moet nog even volhouden. Hoop wel dat de misselijkheid dan veel minder is.

Jeetje Peri, 7 dagen werken. Respect

Aan de andere kant denk ik als dat je ritme is het wel beter vol te houden is. Ik vind 4 dagen werken al vermoeiend. Hoewel... ik ben op mijn werk minder beroerd dan thuis. Thuis heb ik er natuurlijk al twee rond lopen en op mijn werk is het toch anders.

Vandaag ben ik 9 weken zwanger. Joehoe

En nog twee weken en dan mag ik weer voor een echo.

Vandaag voor het eerst mijn broek aan met een elastiekje die de knoop wat ruimer zet. Geloof dat het tijd wordt voor positiekleding!

Ik heb nog wel wat liggen van de vorige zwangerschappen, maar daar zie je wel aan dat de eerste zwangerschap ruim 5 jaar geleden is. Bijvoorbeeld linnen broeken met hele wijde pijpen. Ga maar eens even shoppen. Waar slagen jullie voor je positiekleding?

Ik ga weer eens even verder...
Ellen en Saffier, welkom! Ook hier eerst een miskraam en veel onzekerheid in het begin dus. Nu heb ik dat gelukkig los kunnen laten, al was het alleen al doordat de misselijkheid me er iedere dag weer aan herinnert dat het waarschijnlijk wel goed zit... Een garantie heb ik niet natuurlijk, maar het is wel zo relaxt om niet meer te stressen...

Sientje wat goed dat ook jij een kloppend hartje had! Vind dat we met z'n allen toch niet mogen klagen, tot nu toe goed nieuws bij iedereen (afkloppen!!)

Verder begin ik een beetje mijn weg te vinden in het Franse zwangerschapsdoolhof. Ziekenhuis uitkiezen: check.Tijdig inschrijven bij ziekenhuis: check (je moet er toch niet aan denken dat je daar met 4 cm ontsluiting en heftige weeën aankomt en je dan te horen krijgt: jammer mevrouw, u had zich direct na de positieve test al in moeten schrijven. Probeert u het eens ergens anders). Goed de lijst bestuderen die ziekenhuis me toestuurde met onder meer een lijst met mee te nemen spullen want je kan je niet vroeg genoeg voorbereiden en waarop onder meer staat dat je vooral niet moet vergeten een kammetje of borsteltje voor de baby mee moet nemen: check. Voor de tweede keer bloed prikken: check. Afspraak maken voor maandelijkse echo: check. Vierdemaandsafspraak maken bij verloskundige: check. Snappen wat de verloskundige hier precies doet als je ook al bij gyn loopt: nog niet check.

Ha ha het houdt je van de straat !

Zo ik ga weer even werken...
Hallo allemaal,

Het is weer een tijd geleden, dus ben een beetje de draad kwijt, maar even een reactie op de onderwerpen in het algemeen.

Vandaag 11 weken zwanger! Joehoe

Wat betreft het screenen, ik heb twee weken geleden al een hele uitgebreide bloedtest gedaan (4 buisjes namen ze af, jeetje!) wat volgens de gyn hier standaard is. Uitslag heb ik nog niet. De nekplooimeting wil ik wel graag laten doen.

Mocht er iets mis zijn dan wil ik daar graag op voorbereid zijn. En voor een eventuele abortus zou ik naar Nederland moeten aangezien dat hier verboden is. Ik weet zelf nog niet of ik dat zou willen. Als de nekplooimeting een grote kans op Down Syndroom geeft dan denk ik dat ik wel de vruchtwaterpunctie zou doen, al kan ik ook dat nog niet met zekerheid zeggen. Het is de eerste, er komt vanalles op me af en het is veel om over na te denken. Op zich is ieder kindje welkom, maar dan moet het wel een goede levenskwaliteit in het vooruitzicht hebben. En down syndroom of een lichte lichamelijke afwijking kunnen dat zeker eventueel bieden. Maar als blijkt dat het zwaar gehandicapt is, tja, is het dan niet egoistisch om het kindje op de wereld te zetten? Nou ja, maandag 22 juni is mijn 12 weken scan, ben er best een beetje zenuwachtig voor, dan zien we het wel.

Wat betreft kwaaltjes, daar ben ik dus zo’n beetje vanaf Moet eerlijk zeggen dat ik ook heel weinig last heb gehad. Een beetje misselijk af en toe, en eten smaakte lange tijd niet, maar nooit overgegeven. Behalve twee dagen janken ook geen last van hormonen gehad, mijn man was door een vriend op het ergste voorbereid (en had ‘help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt’ gelezen) en die vind nu dus dat het allemaal ontzettend meevalt. Ben wel heel erg moe geweest, maar sinds een week is dat ook minder. En moet natuurlijk om het half uur naar de wc, al hoef ik ‘s nachts maar 1 keer, wel zo fijn. Het is nu zelfs zo dat ik me afvraag of alles wel goed is en of het geen slecht teken is dat ik zo weinig kwaaltjes heb... Maar mijn buik is al aardig aan het groeien en ik heb geen bloedverlies gehad, dus ga er maar vanuit dat alles klopt. Bovendien vertelde mijn moeder dat ze hele makkelijke zwangerschappen had gehad, dat stelt ook wel gerust.

Rare dromen heb ik ook niet, saai eigenlijk, sorry dames

Peri, jeetje, 7 dagen werken? Ik dacht dat ik stoer was met m’n 55 uur, maar dat overtref jij ruimschoots, in welk land woon je?

Saffier en Ellen, welkom en allebei gefeliciteerd!

Alle andere dames, heel blij dat het met jullie allemaal zo goed gaat (ondanks de kwaaltjes) en we nog niemand ‘verloren’ hebben. Nog een vraagje, weten jullie nog leuke boeken over zwanger zijn, ik bedoel geen medische boeken, maar meer verhalen van vrouwen. Vond zelf Kluun erg grappig en heb het boek van Juul Oliver gelezen. Wat raden jullie aan?
Saffier en Ellen, welkom en van harte gefeliciteerd!! Ons clubje begint aardig uit te dijen (net als sommige leden, als ik het zo eens lees ). Saffier, wil je voor de tabel nog even doorgeven hoeveelste kindje dit is? Ik denk je 1e, maar voor de zekerheid. Dank!

Sanne, ik heb deze week van een vriendin haar exemplaar van 'Krijg nou tieten' van Claudia de Breij gekregen en in 1 avond uitgelezen. Enerzijds omdat het erg grappig was (en vaak herkenbaar), anderzijds omdat het geen boek is waar je je weken op stuk hoeft te bijten. Geen verhalen van vrouwen, maar wel een móói boek is 'Het grote wonder' van Lennart Nilsson, met heel veel foto's zelfs van zaadcellen die zich door de wand van het eitje eten (of hoe je dat dan ook noemt), bevruchte eicellen van een paar dagen oud, dat werk. 't Is al heel oud, maar wordt nog steeds uitgegeven. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik de full frontal foto's van de bevalling wijselijk bewaard tot het aller-, allerlaatst en ik zelf op knappen stond, eerder was ik er nog niet aan toe.

Jemig, ik zal blij zijn als ik het volgende week aan mijn baas kan vertellen. Hij is nu op vakantie en dinsdag terug; dan ben ik precies 12 weken en heb ik de dag ervoor de nekplooimeting gehad; kijk ik naar uit maar ben er, net als Sanne, ook wel zenuwachtig voor. Ik begin aardig uit te dijen, dus als het Hoge Woord eruit is kan ik ongestoord lunchen zonder mijn buik in te houden

Hebben jullie ook zo'n last van winderigheid? Ik lijk wel een kerel joh, niet normaal. Ze stinken niet (da's dan weer een voordeel) maar het is zóóó onelegant. Nou ben ik niet zo'n meisjesmeisje, maar toch... Genant verhaal: begin van deze week lagen mijn vriend en ik een potje te sexen toen ik door zijn beweging onbewust en onbedoeld een scheet liet. Aaaarrgghh!! Ik geneerde me kapot, maar mijn vriend zei: "Het lijkt wel of ik op zo'n scheetzak lig...". Heerlijk relativerend, we kregen allebei de slappe lach.
hallo allemaal, hier iemand van het februari topic! stiekem lees ik soms ook met jullie mee omdat jullie net een maandje verder zijn en ik wel benieuwd ben. gefeliciteerd dat al jullie echo´s gewoon goed zijn. ik ben vandaag precies 6 weken zwanger en vraag me af of het normaal is dat je soms dagen hebt waarop je helemaal geen klachten hebt.. gisteren en eergisteren was ik bv hele dag misselijk maar vandaag nergens last vna behalve vermoeidheid. ik heb namelijk van collega gehoord dat je klachten dienen toe te nemen en als ze afnemen dat dit op een miskraam zou kunnen wijzen.

hoe zijn jullie ervaringen met klachten?

sorry dat ik inbreek maar wil het zo graag even horen van jullie, ervaringsdeskundigen!!

fijne zwangerschap allen gewenst!
@ ilske76: gefeliciteerd met je zwangerschap! ik heb soms ook dagen dat ik weinig tot geen klachten heb en de volgende dag kan het weer helemaal anders zijn. Pas vanaf week 6/7 (ben nu 8 weken zwanger) namen de klachten pas echt meer toe (met name de misselijkheid en de vermoeidheid, hoewel het nog steeds per dag verschilt hoeveel ik er last van heb)

@ ellen: welkom hier!

@ leeuwedraak: jaaah die winderigheid.... daar had ik gister echt heel erg last van. En bij mij stinken ze wel heb ik uit betrouwbare bron vernomen! :LOL:

Ik heb ook een mooi boek van Lennart Nilsson, de kinderversie, dat heb ik ooit toen ik nog op de basisschool zat een keer gekregen (ik vond de plaatjes volgens mij mooi maar ook daar staat de frontale foto van de bevalling in dus het verbaast me dat dat me niet heeft afgeschrikt)
Vanmorgen even snel langs de verloskundige geweest. Mijn hormonen draaien overuren en ik ben soms vreselijk onzeker en labiel. Na overleg met m'n moeder gisteren toch maar even de verloskundige gebeld, in de hoop dat ze me een goede peptalk zou geven. In plaats daarvan zei ze dat ik vanmorgen wel even langs mocht komen!

Om 8.30 lag ik al naast het echoapparaat en waren mijn zorgen weer in één klap weg. (Nu hopen dat dat zo blijft ...) Het kindje groeit als kool, loopt zelfs een week voor en alles ziet er prima uit! De verloskundige liet zien waar het maagje zat, het profiel van het gezichtje was goed te zien en de navelstreng en de placenta kon ze ook mooi in beeld krijgen. Geweldig!

Ik hoop nu echt dat het me lukt om niet weer in al die emoties weg te zinken. Ik wéét dat ik geen reden heb om me zorgen te maken, maar toch lukt het niet om er mee te stoppen. Ben nogal een controlefreak...en dat werkt nu dus niet! We hebben besloten om vanaf nu gewoon te vertellen dat ik zwanger ben. Misschien maakt dat het wat 'echter' en helpt dat!

(Sorry voor dit ego-bericht...moest het even kwijt!)
Ik ben gisteren naar het zkh geweest om aan te geven welke testen we wel/niet willen. Ik heb ook weer een echo gehad, en alles was goed!! zo leuk om te zien, ik zag zijn beentjes al spartelen!!! WOW!

Zijn jullie al veel aangekomen of juist afgevallen?? ik een halve tot 1 kilo aangekomen.. Je ziet nog niks aan mij, alleen s'avonds is mijn buik wat opgezet..

@ Iltra, wat fijn zeg dat je zo snel mocht langskomen!! ik ben ook echt voortdurend onzeker.. dat hoort erbij denk ik. Ik vond het dan ook erg fijn om gisteren te zien dat het goed is! Wanneer mag je weer terug?? ik gelukkig volgende week al..

Wel fijn dat alles goed is!!

@ Ilske, ik had de eerste weken alleen maar zere/gespannen borsten en een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Dat laatste vond ik ook erg eng moet ik zeggen, was ook erg bang voor een miskraam. Maar blijkt normaal te zijn. Wanneer heb je je eerste echo??

@ leeuwedraak, heb je het nog aan niemand vertelt op je werk? of alleen niet aan je baas omdat hij op vakantie is?? volgende week al 12 weken, super!

ik heb geen last van winderigheid, mijn darmen werken wel uitermate goed, haha, moet erg veel naar de wc.

@ Sanne, heb jij toevallig ook even meegeschreven bij "clomid of spuiten voor een beeb"? Daar schreef ook een Sanne mee namelijk...

@ squirrel, ik probeer het stressen voor een miskraam ook steeds meer los te laten, maar soms is dat zo moeilijk. Durf mezelf soms niet toe te laten om te geloven dat het dit keer goed gaat. Uit zelfbescherming denk ik.. maar nu het gisteren goed was, ben ik wel meer gerustgesteld. Wat gaaf trouwens dat je in Frankrijk woont!! al lang???

@eentweedrie, ik heb nog niet hoeven shoppen voor zwangerschapskleding, dus kan je geen advies geven.. maar ik ben ook wel benieuwd waar je leuke kleding kunt kopen! Hebben anderen al positiekleding gekocht? of jijzelf al??

nou ik ben lekker vrij vandaag, dus ga zo is het huis wat poetsen...
Hoi allemaal. Ik schrijf stiekem op twee topics mee omdat mijn vk een paar keer van datum veranderd is. Ben nu eigenlijk officieel op 30-12 uitgerekend, maar omdat mijn beide kindjes te laat zijn geboren, zou het zomaar kunnen dat ik toch een januari kindje krijg :-) Heb gisteren de vlokkentest en nekplooimeting gehad. NPM was prima, 1,4. VT-uitslag laat helaas 2 a 3 weken op zich wachten dus dit wordt een spannende tijd. Heb onwijs veel migraines en hoofdpijnen de laatste tijd dus zal blij zijn als ik daar eens vanaf ben. Hoop dat dat niet al te lang meer zal duren, ben nu de 12 weken voorbij, dus wie weet :-)
Dat franse zwangerschapsdoolhof klinkt eh... tijdrovend!

Nu maar afwachten tot aan de bevalling of je alles nauwkeurig hebt doorlopen en mag bevallen

Sanne, ik heb de eerste zwangerschap (bijna 6 jaar geleden) "de geboorte van een moeder" van Daphne Deckers gelezen en vond het herkenbaar, lachwekkend en gewoon licht spul om mee in slaap te vallen. Later heb ik ook nog "de geboorte van een gezin"van haar gelezenen ook weer goed mee vermaakt. Laatst begonnen aan "krijg nou tieten" Claudia de Breij. Dezelfde categorie, maar wel leuk.

Ik ben ook erg winderig, Leeuwedraak! Maar daar heb mezelf alleen maar mee. Word echt onpasselijk van mijn eigen lucht

Ilta, wat fijn dat de verloskundige door die superecho je zorgen weer even weg heeft kunnen halen. Wat zijn die mensen toch heerlijk empatisch! Goed nieuws dat je baby het zo goed doet!

Nog even en we zijn de 12 weken gepasseerd.

Mijn verloskundige zei me dat ik bij een enkele aarzeling al moest bellen vor en echo, want ze kon voorstellen dat een zwangerschap na een miskraam onzekerheden met zich meeneemt. Dat vond ik zo fijn om te horen!

Afgelopen dinsdag geshopt voor zwangerschapskleding.

Dames, ik zou snel gaan want het is nú uitverkoop! Ik ben ontzettend goed geslaagd bij C&A (leuke shirts en een spijkerbroek), Miss Etam (twee (zwart en wit)zwangerschapsleggings en Future Maman (3 jurkjes en een witte linnen broek). Vandaag mijn spijkerbroek aan een wit shirt en een gekleurde Arafat shawl. Ziet er kek uit
Jessie, goed nieuws van de nekplooimeting! Nu even de andere resultaten afwachten. Ik zal voor je duimen.

Sterkte met je hoofdpijn!
Ilta, gelukkig heeft je verloskundige je goed aangevoeld en ben je voor nu weer even helemaal gerustgesteld. Je zult zien dat het voor het "echtheidsgevoel" zeker helpt als je het vertelt hebt aan derden. Geniet daarvan!

EenTweeDrie, goeie tip van de uitverkoop! Klinkt inderdaad als een hippe combi, jeans/shirt/Arafatshawl. Leuk! Het is mij de vorige zwangerschap niet gelukt om een goeie spijkerbroek te vinden, dus een goeie reden om daar nu eens naar op zoek te gaan. Voor wie nog op zoek gaat naar positiekleding: bij H&M kon ik ook wel goed slagen, zou ik ook zeker eens binnenlopen.

Ellen: op mijn werk weten 2 collega's het (waarvan er eentje zelf ook zwanger is). Ik zou het lullig vinden als mijn baas het van iemand anders hoort, dus vandaar dat ik wacht tot hij terug is voordat ik het nieuws verder verspreid. Zwangerschap is hier overigens aan de orde van de dag, dat krijg je met een team van jonge vrouwen... Het scheelt dat ik na mijn verlof van plan ben voor hetzelfde aantal uren terug te komen en dat mijn functie redelijk eenvoudig door een uitzendkracht overgenomen kan worden. Geen gevaar voor de continuïteit dus

Wat fijn dat je echo goed was! Kun je ontzettend opgelucht door zijn hè?

Hi Jessie, ik miste je al. Spannend even van de uitslag van je vlokkentest. Ik duim met EenTweeDrie mee!

Phoe, vannacht heb ik heel raar gedroomd. Niet over plassen in broodroosters ofzo , maar wel dat ik een meisje had gekregen met een compleet gebitje. In mijn droom riep ik steeds dat ik me de bevalling helemaal niet kon herinneren. Maar het kind was er wel. Op zich geen bizar verhaal, maar wel een rare sfeer in die droom. Apart.

Goed weekend alvast!!

Groetjes,

Leeuwedraak
Hoi allemaal. Leuk om te lezen dat het met iedereen redelijk goed gaat.

Jessie; fijn dat de nekplooimeting een goed resultaat gaf! Ik ben maandag aan de beurt voor de NPM en ben best nerveus.

De boeken van Daphne Deckers zijn lekker om te lezen, er zit wel veel overlap in tekst tussen de twee boekjes, maar toch leuk. Bij de V&D hebben ze ze momenteel in de aanbieding voor 5euro p/stuk. Hot Mamas is ook prettig om te lezen, en grappig en down-to-earth. Ik denk erover 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun te kopen. Iemand al gelezen?

Herkenbaar, die verhalen over onzekerheid. Ik vind het stiekeme (we willen het pas over 2 weken rondvertellen) ook best lastig. Ook omdat mn buikje niet meer in te houden valt en het voor mijn gevoel nogal opvalt...

Ik kan niet wachten met het verspreiden van het nieuws, het maakt alles zoveel makkelijker. En ik verheug me op de blijde gezichten van alle opas en omas

Uitverkoop is idd een goede reden om te shoppen, misschien dat ik vanmiddag nog even de stad in kan als het lukt tussen de werkzaamheden door. Ben benieuwd naar de collectie in de uitverkoop bij Future Maman. Ik werk aan huis en er wordt momenteel druk verbouwd in de woonkamer. Beetje onhandig met klein hummeltje erbij, maar het moet dan maar als ie op het KDV is.

Leeuwedraak; ik laat ook windjes, maar dat is niet nieuw voor mij ;). Althans niet speciaal gerelateerd aan de zwangerschap....

Een nieuwe kwaal is dat ik snachts als een gek zweet, vooral mijn benen, mijn kant van het bed is gewoon drijfnat. De slaapkamer is niet speciaal erg warm of zo. Dit zweten had ik bij mijn vorige zwangerschap niet. Het zullen wel de hormonen zijn. Wie herkent het?

Ps Nog iets anders; ik kom maar heel moeilijk op ons forum via de link Notificatie-van-Viva, ik ontvang de hele tijd foutmeldingen. En vervolgens is de site eruit met de boodschap 'Operation Aborted'. Nou, leuk nieuws! Ligt niet aan mijn computer, ik heb het op meerdere computers.

Een fijn weekend voor iedereen! En laat de buikjes maar bollen!

Groetjes,

C
Ik kan mijn buik ook bijna niet verbergen, toch frustrerend als je dan in de boekjes lees dat je kind nu 4,5 cm is

die zwangerschapskleding zit echt lekker! Wat een verandeming, maar heb nu het gevoel dat mijn buik nog beter zichtbaar is omdat ik de boel lekker kan laten hangen

Bij Future Maman, Corneel, krijg je bij 1 kledingstuk 20% korting, bij twee 30% en bij drie 40%. Ik had drie stuks en dus bijna voor de helft van de prijs. Dat scheelt daar echt een boel. En die spijkerbroek van C&A is ook goed. Slim fit, met elastisch bovenstuk.

Als ik lees dat Corneel thuis werkt en Squirrel in Frankrijk woont etc word ik erg nieuwsgierig naar de mensen achter het forum. Dus dat ik graag zou willen weten wát Corneel dan thuis doet en waar ze dan woont als ze ook zo naar Future Maman kan. Dat soort dingen. Dingen die ik (iig) niet op het forum zou zetten ivm herkenbaarheid. Hebben jullie dat ook of ben ik gewoon rete-nieuwsgierig? Dat is namelijk heel goed mogelijk

Oh, oudste zoon ligt met koorts op de bank en heeft bultjes op zijn romp. Mmmhh... toch maar even in de gaten houden en googlen welke kinderziekten gevaarlijk zijn voor zwangeren.

Laterrr!
hai allemaal

voor mijn gevoel heb ik al wel een klein buikje (en inhouden kan ook niet meer), maar anderen zien het denk ik nog niet. Ben nog niet aangekomen, eerder wat afgevallen!

even een domme vraag: moet je bij het kopen van zwangerschapskleding in principe gewoon uitgaan van de maat die je had toen je zwanger werd?

Ik 'moet' trouwens gaan shoppen voor nieuwe zomerkleding, maar ben een beetje bang dat mijn buikje zo groeit dat het binnen een paar weken al niet meer past (en dat ik er na de zwangerschap ook niet meer in pas ). Aan de andere kant is het nu nog niet nodig om in zwangerschapskleding te gaan lopen....

ik vind het stiekeme ook erg lastig. Ondertussen heb ik het er al tegen 5 mensen uitgeflapt dat ik zwanger ben terwijl ik me nog zo had voorgenomen om het niet te vertellen om moeilijke situaties te voorkomen mocht het toch nog misgaan.

oja dat nieuwsgierig zijn , dat heb ik ook wel, maar ben zelf ook liever niet al te herkenbaar!

Fijn weekend allemaal!
@ Ellen: Gefeliciteerd met de goede echo! Bijzonder om te zien dat er al vanalles beweegt, terwijl je daar zelf niets van voelt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er iemand in mijn buik zit die de hele dag aan het bewegen is. (Het lijkt wel science fiction als ik er zo over nadenk!)

Ik ben nu ongeveer een halve tot een hele kilo aangekomen. Het hangt er een beetje van af hoeveel ik de avond ervoor gegeten heb. Als ik zie hoeveel ik nu eet op een dag dan had ik toch wel minstens 5 kilo aan moeten komen. Ach ja, mijn lichaam zal die energie dan toch echt wel nodig hebben!

@Leeuwedraak: Ook hier nogal winderig. Tot grote (gespeelde?) verontwaardiging van mijn man, want ik ben juist degene die hem er altijd commentaar op geeft....

@Jessie: Spannend om te moeten wachten op de uitslag! Ook ik zal voor je meeduimen!

@Corneel: Die onzekerheid blijft naar. Iedereen roept maar dat ik gewoon moet gaan genieten, maar dat is nou juist zo moeilijk. Juist daarom stop ik nu met dat stiekeme. Mijn familie heeft nu ook toestemming gekregen om het te vertellen, en ik begreep net dat ze daar al druk mee bezig zijn!

@Ilar: Ik heb begrepen dat je de positiekleding inderdaad moet kopen in de maat die je normaal ook hebt. Al ben ik er al passend inmiddels wel achter dat er véél verschil zit in de maten! De ene maat M is een tent, terwijl de andere te stak zit :S Gewoon blijven passen dus...

Verder valt de collectie positiekleding me erg tegen. Ik draag veel zwart, soms wat alternatief. Alles wat ik vind is roze (bah!), turquoise (bleg!) of geel (afgrijselijk!). Ben inmiddels bij Miss Etam, Prenatal en C&A geweest. Ik zoek gewoon een leuk, zwart, stoer rokje...maar dat bestaat blijkbaar niet! Misschien dat de H&M een betere collectie heeft. Hier in de buurt zijn weinig winkels die alleen positiekleding hebben (geen future maman enzo...) En ik weiger om in roze bloemetjes te gaan lopen!

@1-2-3: Hier valt de nieuwschierigheid wel mee. Misschien dat het gaat komen als we wat langer schrijven. Ik wil mezelf ook nog niet te herkenbaar maken, dus misschien speelt dat mee. Tijdens mijn vorige zwangerschap schreef ik op het juni 2009-topic, en ik weet dat die een besloten hyves hebben gemaakt. Misschien een idee voor over een tijdje?

Prettig weekend allemaal!
Hoi allemaal,

Wat een positieve verhalen en wat hebben jullie lieve verloskundigen. Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ik die hier best wel mis.

Het wordt mij door jullie verhalen trouwens wel duidelijk dat ik behoorlijk onwetend en ook naief ben mbt zwanger zijn. Ik lees nl dat jullie allemaal aan positiekleding aan het kopen zijn. Oeps, dit had ik gepland om tijdens mijn bezoek aan Nederland in september te doen (ben dan 5 maanden). Ik ging er echt vanuit dat het voor die tijd niet nodig zou zijn maar ik geloof dat ik dat maar beter bij kan stellen. Bij mij is trouwens nog niks zichtbaar maar misschien komt dat omdat ik sowieso wat kilo's teveel heb ("natuurlijke camouflage" aldus mijn vriend ).

Wat betreft dat niet vertellen...mijn vriend heeft het de eerste dag dat we het wisten al aan een goede vriend verteld die het ook aan een goede vriend vertelde etc etc. Gevolg is dat werkelijk waar iedereen het weet.

Het forum werkt hier heel slecht. Het blijft steeds hangen als ik de topic lijst open en de afgelopen twee dagen kon ik eigenlijk niet eens in dit topic komen. Hopelijk gaat het vanaf nu beter.

Prettig weekend allemaal!
lieve meiden!

Ik meld me nog een keertje bij jullie... maak me nl echt een beetje zorgen. Ik ben nu 6,5 week sinds een paar dagen heb ik geen gespannen, pijnlijke borsten meer. Terwijl ik hier zoooveel last van had. Verder is het misselijke gevoel ook al sinds woensdag weg.

Maak me een beetje zorgen.. ben zo bang voor een miskraam of missed abortion en dat dit bij de eerste echo over twee weken blijkt...

herkennen jullie bovenstaande. Collega zegt namelijk dat bij haar klachten afnamen en er toen sprake bleek te zijn van missed abortion, dus ben zoo bang!

Ik ben blij om te lezen dat het met jullie zo goed gaat, wat heerlijk zeg!!! Sorry voor mijn egocentrische berichtje maar weet niet waar of bij wie ik het anders kwijt kan..
Wat vervelend, Ilske. Mijn ervaring is dat de klachten per dag kunnen verschillen. Sinds vandaag ook ineens minder misselijk, minder gevoelige (en twijfel ook ineens of ze niet kleiner lijken) enzo en ook dan steekt de onzekerheid bij mij de kop op (mede door eerdere miskraam in maart), maar weet het gelukkig te relativeren. Die eerste 12 weken zijn gewoon killing en onzekerheid kan de boventoon voeren. Er is gewoon níets wat je kunt doen.

Het moederschap is begonnen en daarbij de eerste zorgen om je kind(eren). Bij mijn eerste zwangerschap wist de vrouw van MvM dat heel mooi te schetsen. Ik vertelde haar ook dat ik blij zou zijn als de eerste twaalf weken en de daarbij behorende onzekerheid om zouden zijn. Toen vertelde zij me dat dan de zorgen komen of de zwangerschap soepel zou verlopen en vervolgens of je wel een gezond kind krijgt etc. Zorgen om je kind blijven.... dat is mijn ervaring nu ook.

Als je zekerheid wil dan zou ik toch even de verloskundige bellen. Zij kan per telefoon ook geen uitsluitsel geven maar je misschien wel even moed inspreken. Sterkte!

Oh, en de blaasjes bij mijn zoon zijn de waterpokken en gelukkig niet erg voor mij.
Dank je wel EentweeDrie voor je uitgebreide antwoord! Ik ben gewoon zooo bang dat het misgaat.. ben me nu al zo aan het hechten aan het kindje. Andere ´kwaaltjes´ zoals geregeld moeten eten anders duizelig, geen zin hebben in eten, onrustig slapen en zoooo moe en snel duizelig zijn heb ik nog wel.. dat stelt me enigszins gerust..

hebben jullie dan allemaal nog steeds zulke gespannen pijnlijke borsten als in het begin? of komt het vaker voor dat dit na enkele weken veel minder wordt?

Fijn dat jullie iig allemaal een positieve echo hebben gehad... ik wens jullie het allerbeste!
Zo, ik meld me ook weer even! Vandaag 10 weken. Ga vanaf vandaag officieel hopen dat ik snel minder misselijk ben. Eerder durfde ik dat niet te hopen omdat dat dan ook weer minder goed nieuws zou kunnen zijn, maar ik begrijp dat het vanaf ca 10 weken heel goed mogelijk is dat de misselijkheid langzaam afneemt. Nou, doet u mij maar, ik vind het wel mooi geweest. Heel stom, maar als ik me soms even goed veel (vooral als ik net gegeten heb), dan verheug ik me ook meteen op de baby, een nieuw mensje. Maar zodra de misselijkheid terug is, zijn daarmee vaak ook meteen de sombere gevoelens weer terug. Maar goed, ik weet nu dus helemaal zeker dat dat wel weer goed komt.

Maar wat is er lekker veel geschreven, leuk!

@Ilske: bij mij wisselden in het begin de klachten ook een beetje. Toch bleven ze nooit langer dan een dag weg en vanaf een week of 6 à 7 zijn ze niet echt meer verdwenen (helaas, zou ik soms willen zeggen...). Maar geen idee of het bij anderen ook zo is gegaan. Als de klachten blijven afnemen zou ik me denk ik ook wat zorgen gaan maken, maar als het gewoon een beetje schommelt is het volgens mij heel normaal.

@Leeuwedraak: geen winderigheid hier, wel heel veel boeren ! Ook niet erg elegant...

@1-2-3: echt nieuwsgierig ben ik nog niet maar dat het zo openbaar is vind ik vooral lastig bij sommige dingen die ik zelf wil vertellen. Soms is het gewoon net even te specifiek om volledig onherkenbaar te blijven. Mochten we nog eens besloten gaan ooit dan zal ik gaarne uit de doeken doen wat ik hier in Frankrijk te zoeken heb!

@Peri: ik denk dat tot 5 maanden wachten ook wat te optimistisch is (maar niet onmogelijk...). Waar je je denk ik niet in moet vergissen is dat je door je zwangerschap een beetje 'raar' dik wordt, nl alléén je taille (althans, als je je zwangerschapsvreetbuien verder een beetje weet te beperken ...) En daardoor passen op een gegeven moment je broeken gewoon niet meer. Als je 'gewoon' dik wordt, dan is dat vooral vet en zit in het begin hooguit je broek gewoon wat strakker, maar dit is geen vet, een te strakke broek is dan echt niet prettig. Maar dit is mijn ervaring! Misschien gewoon wat goedkope dingetjes kopen en dan in NL straks goed inslaan?

@Jessie: wat fijn van de NPM. Spannende weken nu zeg. Jij bent toch de Jessie die helaas in een eerdere zwangerschap een slechte uitslag had (met alle gevolgen van dien)? Ik hoop van harte dat je over een paar weken eindelijk weer een beetje onbezorgd gaat durven genieten van het kleintje in je buik; kan me voorstellen dat dat nu nog wel eens lastig is. Nog even!

Hier verder alles wel ok. Op mijn werk weten mijn directe collega's het dus, maar de rest niet. Maar ja ik heb zo'n dikke buik dat ik echt mijn best moet doen om het niet te laten opvallen. Verhullende kleding aan, buik inhouden als ik door de gangen loop etc. En dan nog komt er zo af en toe eens iemand bij me zitten die nog net niet letterlijk vraagt of ik niet wat te vertellen heb, maar het scheelt niet veel. Ik kan op zich helemaal niet tegen geheimzinnig doen en veel familie en goede vrienden zijn dan ook al op de hoogte, maar op mijn werk wil ik echt wachten tot de echo over twee weken. Dus ik hou het lekker bij koetjes en kalfjes, maar geloof niet dat ze erin trappen. Misschien niet handig want dit stimuleert het roddelcircuit alleen maar (je kunt het misschien beter zeggen en diegene laten beloven het voor zich te houden) maar ach... ik vind het ook wel grappig.

Mijn kids weten het al, alleen de jongste (4) had het natuurlijk niet voor zich kunnen houden (begrijpelijk) dus we werden direct gefeliciteerd op school. Okee dan... Hij is wel schattig hoor, krijg de hele tijd kusjes op mijn buik en het is iedere ochtend vechten wie m'n foliumzuur aan mag geven...

Morgen vaderdag hier, dus na wekenlang een beetje gepamperd te zijn thuis (ik werk fulltime en voel me k#t, man werkt thuis, dus best terecht. Toch? ) zal ik morgenochtend toch even aan de bak moeten met een ontbijtje op bed vrees ik. En ook wel even goed, ik voel me soms echt bezwaard dat mijn man nu zoveel meer in huis en met de kids moet doen en ik ook nog eens niet erg vrolijk ben meestal. Gaan vanavond in elk geval 'thuis uit eten': kids vroeg eten en op tijd naar bed en wij lekker uitgebreid koken en nog uitgebreider eten en nog veel uitgebreider bijpraten . Ben vanmiddag al even gaan voorslapen (anders komt er na 21:30 uur al geen zinnig woord meer uit mij) en tijdens en net na het eten voel ik me altijd prima, dus kwestie van blijven eten, dan komt het goed !!

Ik ga pannenkoeken bakken voor de kids!!
@Squirrel

Hoe was het etentje? Lekker genoten met z'n tweetjes? Je moet je vooral niet bezwaard voelen dat je man meer in huis en met de kids doet maar je zou misschien wel aardig tegen hem kunnen zijn

Wat vervelend dat je zoveel kwaaltjes hebt. Hopelijk wordt het nu snel minder.

@1-2-3

Inderdaad mooi gezegd dat de zorgen van een moeder zijn begonnen alhoewel ik het nog steeds een onwerkelijk idee vind dat ik straks moeder wordt.

@Ilske

Meis, probeer je niet zoveel zorgen te maken. Ik ben geen pro op zwangerschap gebied maar de kwaaltjes die je opnoemt komen toch behoorlijk "zwanger" over. Hopelijk krijg je binnenkort goed nieuws.

Wat betreft anonimiteit, voor de leden die in het buitenland wonen is een forum een stuk minder anoniem. Als ik het land waar ik woon en mijn beroep zou vertellen, kan ik eigenlijk net zo goed onder mijn eigen naam schrijven. Voor de leden die in Nederland wonen geldt dat eigenlijk niet zo.

Vandaag komen mijn moeder en mijn tante voor een weekje en ik verheug me op hun komst (maar eerlijk gezegd ook op alle dropjes die ze mee zullen nemen )

Dames, fijne zondag. Verwen jullie mannen voor vaderdag.
anoniem_85408 wijzigde dit bericht op 21-06-2009 06:58
Reden: was nog niet klaar met typen
% gewijzigd
Jij was er vroeg bij vanmorgen, Peri

Was het gezellig gisteravond, Squirrel?

Heb je het nog een beetje vol kunnen houden?

Mijn man is, op vaderdag, druk bezig de zolder te verbouwen. Onze oudste zoon gaat naar zolder dus moet er van één grote ruimte twee kamers en badkamer gemaakt worden. Nogal een klus...

Verder vanmorgen heerlijk uitgebreid ontbeten met de mannen en we zitten allemaal nog lekker in pyama. Er is al een treinbaan gebouwd, we hebben kwartet gespeeld en nu zitten ze Shrek te kijken en heb ik even forumtijd.

Eigenlijk verder niet veel te melden.

Dus doei!
Grappig wat je zegt EenTweeDrie, dat herken ik precies zo! Het ‘wensenlijstje’ (klinkt oneerbiedig, maar je snapt het wel) verandert inderdaad met het verloop van de zwangerschap. In eerste instantie wil je graag een streepje zien, dan graag een hartje, dan graag geen afwijkingen bij echo’s, dan graag een voorspoedige bevalling… zo blijf je bezig.

Zat net in de kantine naast een collega met een giga-bak salade voor zich. Bleek dat ze aan het lijnen was. “Ik doe een HCG-kuur, ken je dat?” Nou ken ik HCG, maar niet in combinatie met afvallen. Geen idee onder welke steen ik de afgelopen jaren blijkbaar heb gezeten want het internet staat er vol mee. Op de site van Moeders voor Moeders staat dat zij het gebruik van HCG om af te vallen ‘actief ontmoedigen’. Toch maar eens even met ze gebeld om te vragen of er dan restanten ofzo hun weg vinden naar dergelijke afslankkuren, maar de informatrice bezwoor me dat dat niet het geval was.

Begrijp me niet verkeerd, wie ondersteuning nodig heeft bij het afvallen mag daarbij wat mij betreft grijpen naar wat dan ook – lekker zelf weten, maar als ik 10 weken lang in een opvang-kan sta te plassen, bijkans onpasselijk word van de lucht bij het overgieten in de bewaarbussen en die kannen eens in de week naar een verzameldepot breng onder de noemer ‘bedoeld voor die een op de zes stellen bij wie zwanger worden niet vanzelfsprekend is’ dan zou ik het op zijn zachtst gezegd jammer vinden als dat terecht komt in een kuur met hele andere doeleinden dan een zwangerschap.

Vanmorgen de nekplooimeting gehad. Was allemaal goed. Eigenlijk was ik nog meer opgelucht dat dat ieni-mini hartje nog knipperde dan over de gunstige uitslag van de test (op basis van mijn leeftijd kans van 1:406, nu gecorrigeerd naar 1:8111). Beweeglijk beebje van 5,4 centimeter, met iedere ongecontroleerde beweging draaide hij bijna een slag om zijn as. Prachtig om te zien weer!

Squirrel, ik hoop voor je dat de misselijkheid nu met 10 weken onderhand weggaat of in ieder geval afneemt! Goed dat je met je man zo'n lekker avondje hebben gemaakt, belangrijk om ook samen dingen te blijven doen. Wij doen dat naar mijn idee te weinig. Weekendje Antwerpen, dagje sauna, uit eten... plannen genoeg maar er is altijd wel een reden om het niet te doen (liever niet bij onze dochter weg, banksaldo, drukke agenda... je kent het wel).

EenTweeDrie, jullie moeten dus ook nog aan het verbouwen voordat de baby zich aandient? Hier moet ook nog het een en ander gebeuren, de moed zakt me in de schoenen als ik er aan denk. Eén groot gedeelte van onze activiteiten is opruimen, dus dat kan gelukkig stukje bij beetje.

Eens kijken of ik dit bericht zonder digi-stress op het forum geslingerd krijg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven