18 jaar naar de .....
dinsdag 14 april 2009 om 13:53
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.
( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.
De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)
Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.
Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.
De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)
Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.
Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
zondag 14 juni 2009 om 01:10
Lieve Sanne, ik lees nog steeds mee hoor, hoewel ik afgelopen paar dagen even wat anders aan mijn hoofd had
Ik ben een stuk verder op het pad waarvan jij nog aan het begin staat, en ook ik blijf af en toe struikelen en keihard op mijn bek gaan.... Maar toch merk ik dat ik echt vorderingen maak in het leren loslaten. Dat gaat jou ook lukken, al kan je je daar nu niets bij voorstellen. Geloof me maar, ik geloofde het ook niet, en toch is het zo!
En je schreef het zelf al, dit forum is zo'n steun, en iedereen schrijft vanuit haar eigen perspectief. Soms heb je wat aan een fijne meehuilie, en soms moet je even een schop onder je kont hebben, je krijgt het hier allemaal..... ha ha Haal eruit wat voor jou werkt, ook jij komt er wel! Zeker weten!
Dikke kus van NW!
Ik ben een stuk verder op het pad waarvan jij nog aan het begin staat, en ook ik blijf af en toe struikelen en keihard op mijn bek gaan.... Maar toch merk ik dat ik echt vorderingen maak in het leren loslaten. Dat gaat jou ook lukken, al kan je je daar nu niets bij voorstellen. Geloof me maar, ik geloofde het ook niet, en toch is het zo!
En je schreef het zelf al, dit forum is zo'n steun, en iedereen schrijft vanuit haar eigen perspectief. Soms heb je wat aan een fijne meehuilie, en soms moet je even een schop onder je kont hebben, je krijgt het hier allemaal..... ha ha Haal eruit wat voor jou werkt, ook jij komt er wel! Zeker weten!
Dikke kus van NW!
zondag 14 juni 2009 om 21:41
Lieve Sanne,
Ook ik lees nog altijd met je mee. Het lukt me niet altijd om te reageren, maar weet dat ik je volg. En bewonder! Het is al vaker gezegd, door mij en door andere posters, maar het kan nooit kwaad om het nog een keer te horen: ik vind echt dat je het erg goed doet!!
Het blijft een afschuwelijke situatie waar je in zit en toch deal je er mee. Je zult wel moeten natuurlijk, maar toch.. je doet het toch maar. Menig ander die bij de pakken neer gaat zitten, waar niets meer uit de handen komt en die van ellende helemaal in elkaar stort.
Maar jij niet. Je hebt mega off-dagen en voelt je bij vlagen beroerd, alleen, verdrietig, woedend. Maar je pakt jezelf steeds opnieuw weer op en gaat verder.
Echt meid, petje af! Je kinderen mogen zich gelukkig prijzen met zo'n moeder (je zou bijna denken: die vader...die hebben ze helemaal niet nodig, met zo'n moeder!)
Heel veel liefs!
PS. Hoe is de danswedstrijd van je dochter afgelopen?
Ook ik lees nog altijd met je mee. Het lukt me niet altijd om te reageren, maar weet dat ik je volg. En bewonder! Het is al vaker gezegd, door mij en door andere posters, maar het kan nooit kwaad om het nog een keer te horen: ik vind echt dat je het erg goed doet!!
Het blijft een afschuwelijke situatie waar je in zit en toch deal je er mee. Je zult wel moeten natuurlijk, maar toch.. je doet het toch maar. Menig ander die bij de pakken neer gaat zitten, waar niets meer uit de handen komt en die van ellende helemaal in elkaar stort.
Maar jij niet. Je hebt mega off-dagen en voelt je bij vlagen beroerd, alleen, verdrietig, woedend. Maar je pakt jezelf steeds opnieuw weer op en gaat verder.
Echt meid, petje af! Je kinderen mogen zich gelukkig prijzen met zo'n moeder (je zou bijna denken: die vader...die hebben ze helemaal niet nodig, met zo'n moeder!)
Heel veel liefs!
PS. Hoe is de danswedstrijd van je dochter afgelopen?
zondag 14 juni 2009 om 21:44
Vandaag een goede dag, Kinderen waren natuurlijk vroeg weer thuis, even uitgebreid geknuffeld en even bij gepraat. Ja, ook dat moet, zelfs al na 1 dag weg, hebben ze hele verhalen
. Daarna 3 naar mijn vriendin en de ander op de fiets naar de wedstrijd. Uitgebreid gesprek gehad met ex, was goed gesprek voelde toch anders. Erg prettig mag ik wel zeggen. Daarna kijken bij dochter, en ze danste goed!!!!!!!!!. Maar helaas alweer 4e, we worden er een beetje wanhopig van hoor. Elke keer weer net ernaast. Weten nog niet met hoeveel punten, dus dat moeten we nog even afwachten.
Na het dansen van dochter, doei gezegd tegen ex en lekker naar mijn vriendin in de tuin in de zon, kids lagen heerlijk in het zwembad. Die hadden de tijd van hun leven
. Uitgenodigd om bij vriendin te eten, nou daar zeggen we nooit nee tegen. En nu liggen jongens lekker in bed, meisjes zitten voor de tv. Alles is lekker.
meiden
Na het dansen van dochter, doei gezegd tegen ex en lekker naar mijn vriendin in de tuin in de zon, kids lagen heerlijk in het zwembad. Die hadden de tijd van hun leven
meiden
maandag 15 juni 2009 om 12:27
Echt dat dat heerlijk is zo'n lekker dagje tussendoor, het zijn hier nog steeds meer dalen dan pieken en als ik dan zo'n kadootje krijg als een dag zoals gisteren, voel ik me weer een beetje opgeladen.
3 van de 4 kinderen wilde eigenlijk helemaal niet zo vroeg weg van de camping tot ze 's avonds hoorde dat het daar de hele dag had geregend, toen waren ze toch wel heel blij dat ze hier waren hoor....Lol.
Zoon 2 is vandaag ziek thuis, heeft een beetje last van zijn erge verkoudheid, gaat morgen vast wel weer een stuk beter met hem. Voor de rest ? Voel me eigenlijk wel relaxed vandaag, en eigenlijk voel ik daardoor toch weer spanning oplopen, zit me gewoon af te vragen wat er nu weer komen gaat. *schop !!, zo die had ik even nodig. Ga genieten van de rust die ik nu voel. Leven bij de dag, zover dat gaat, en tot nu toe is het een goede dag.
meiden
3 van de 4 kinderen wilde eigenlijk helemaal niet zo vroeg weg van de camping tot ze 's avonds hoorde dat het daar de hele dag had geregend, toen waren ze toch wel heel blij dat ze hier waren hoor....Lol.
Zoon 2 is vandaag ziek thuis, heeft een beetje last van zijn erge verkoudheid, gaat morgen vast wel weer een stuk beter met hem. Voor de rest ? Voel me eigenlijk wel relaxed vandaag, en eigenlijk voel ik daardoor toch weer spanning oplopen, zit me gewoon af te vragen wat er nu weer komen gaat. *schop !!, zo die had ik even nodig. Ga genieten van de rust die ik nu voel. Leven bij de dag, zover dat gaat, en tot nu toe is het een goede dag.
meiden
maandag 15 juni 2009 om 12:38
Goed dat je jezelf even schopt Sanne, want spanningen kweken terwijl het even rustig is is niet zo gezond! Lekker dat gevoel van gisteren vasthouden en relaxed achterover leunen. Mag best wel. Boog kan niet altijd gespannen zijn.
Hoop dat zoon2 morgen weer van het ergste af is. Raar weer is het ook he.
Hoop dat zoon2 morgen weer van het ergste af is. Raar weer is het ook he.
maandag 15 juni 2009 om 12:49
Wat komen gaat.... hij maakt het weer goed met miep overzee en gaat toch naar de States. Of hij is nu weer druk online op zoek naar een nieuwe internetlover (zo'n leuke oost europese) en deelt je vrolijk mede dat hij met haar op vakantie gaat.
En weet je wat? Laat die lamlul maar, liever klooien met internetmiepjes dan dat hij met hangende pootjes bij je terugkomt (om vervolgens over een tijdje toch ervan door te willen met miep overzee nummer 2).
Sanne, er komen meer van die dagen dat je je beter voelt, zeker weten, en dat heb je helemaal zelf voor elkaar gebokst!
En weet je wat? Laat die lamlul maar, liever klooien met internetmiepjes dan dat hij met hangende pootjes bij je terugkomt (om vervolgens over een tijdje toch ervan door te willen met miep overzee nummer 2).
Sanne, er komen meer van die dagen dat je je beter voelt, zeker weten, en dat heb je helemaal zelf voor elkaar gebokst!
maandag 15 juni 2009 om 17:43
Wat ik bedoelde met wat zal er nu weer komen heeft niet eens zo heel veel met ex te maken. Zal jullie mijn jaar tot nu toe vertellen: Feb, vrouwtje waar ik al jaaaaaren werk en een goede band mee heb, heeft bijna haar dochter verloren doordat zij een hartstilstand op vakantie kreeg. Maart; Zelfde dame verliest haar schoonzoon aan kanker in 4 weken tijd. April; Ex verteld dat hij wil scheiden en de rest. Mei; Man van allerbeste vriendin krijgt te horen dat hij, samen met 14 anderen, word ontslagen omdat het zo slecht gaat met het bedrijf. Ow en tussendoor is de zwager van een vriendin op zijn hoofd gevallen en ligt nu al een maand in het ziekenhuis, gaat steeds beetje beter maar hij is er nog lang niet.
Snappen jullie wat ik bedoel? Wat gaat er nu weer komen. Ik weet het wel het is niet allemaal even dichtbij maar toch, allemaal in mijn omgeving en dichtbij genoeg.
Maar heb eigenlijk nog steeds wel een beetje relaxed gevoel. Hoop dit nog even te kunnen vasthouden hoor.
meiden
Snappen jullie wat ik bedoel? Wat gaat er nu weer komen. Ik weet het wel het is niet allemaal even dichtbij maar toch, allemaal in mijn omgeving en dichtbij genoeg.
Maar heb eigenlijk nog steeds wel een beetje relaxed gevoel. Hoop dit nog even te kunnen vasthouden hoor.
meiden
dinsdag 16 juni 2009 om 21:54
Sanne, herkenbaar. Bij mij gaat sinds de breuk alles stuk. Nieuwe lens van oudste, vaatwasser, fiets van oudste, fiets van middelste gestolen, wasdroger stuk, tuinhekje, bloembak, het houdt niet op. Maar tot nu toe kon bijna alles gemaakt worden...
... behalve mijn huwelijk...
Je doet het goed, net als ik (veer in eigen r**t, haha)! Geniet even van dit rustmoment. Ik heb dat ook nu. Ik schreef al op mijn eigen draadje: de rand van de afgrond is glad... Inmiddels weet ik wel dat er pieken en dalen zijn, ik ben ook op mijn hoede voor dat dal... Helemaal vrij van verdriet zullen we het komende jaar niet zijn, ben ik bang, maar de tip van Spijker onthoud ik: wegknallen dit jaar!
... behalve mijn huwelijk...
Je doet het goed, net als ik (veer in eigen r**t, haha)! Geniet even van dit rustmoment. Ik heb dat ook nu. Ik schreef al op mijn eigen draadje: de rand van de afgrond is glad... Inmiddels weet ik wel dat er pieken en dalen zijn, ik ben ook op mijn hoede voor dat dal... Helemaal vrij van verdriet zullen we het komende jaar niet zijn, ben ik bang, maar de tip van Spijker onthoud ik: wegknallen dit jaar!
dinsdag 16 juni 2009 om 23:17
Pem, geloof me dat lucht op! Ik had in 1999 een klote jaar, echt... Heel andere redenen en nu niet interessant, maar godsamme wat was ik blij toen dat jaar voorbij was. Alsof het een soort psychologische grens was: 1999 overleeft, nu gaan we er weer voor. Toen kwam ik na 12 uur bij mn ouders en mn moeder, mijn moedertje dat niets met knallen of rotjes heeft, had de grootste zak vuurwerk gekocht die je voor mogelijk kan houden!
Ik zei mam, wat moeten we daarmee?! Maar ze zei: en nu gaan we naar buiten, en knallen we dat rotte jaar weg. En dat hebben we gedaan en fanatiek hebben we een uur lang alle vuurwerk erdoorheen gejaagd en wat voelde dat als een opluchting!
Sorry dat ik zomaar in dit topic inbreek om in juni te vertellen over een oud en nieuw van jaren geleden, maar ik ga nog grijnzen als ik aan die nacht denk.
Het lijkt soms echt alsof een jaar niet mee kan zitten. Een ongeluk komt nooit alleen enzo.
Nu zal ik weer stilletjes teruggaan naar de meelezer-status
Ik zei mam, wat moeten we daarmee?! Maar ze zei: en nu gaan we naar buiten, en knallen we dat rotte jaar weg. En dat hebben we gedaan en fanatiek hebben we een uur lang alle vuurwerk erdoorheen gejaagd en wat voelde dat als een opluchting!
Sorry dat ik zomaar in dit topic inbreek om in juni te vertellen over een oud en nieuw van jaren geleden, maar ik ga nog grijnzen als ik aan die nacht denk.
Het lijkt soms echt alsof een jaar niet mee kan zitten. Een ongeluk komt nooit alleen enzo.
Nu zal ik weer stilletjes teruggaan naar de meelezer-status
I only get one shot at life - so I shoot to kill
dinsdag 16 juni 2009 om 23:25
Nee hoor spijker lijkt me heel goed plan, het is alleen zo jammer dat het nog zo lang duurt voor het december is. Maar zie het wel zitten, lekker even knallen. En inbreken mag altijd hier geen enkel probleem.
En Pem, echt je doet het goed, ben nog steeds op je draadje aan het meelezen. Wij komen er wel. Met pieken en dalen en ik hoop straks meer pieken dan dalen.
meiden
En Pem, echt je doet het goed, ben nog steeds op je draadje aan het meelezen. Wij komen er wel. Met pieken en dalen en ik hoop straks meer pieken dan dalen.
meiden
woensdag 17 juni 2009 om 17:52
Heb al eens verteld dat ik goed contact heb met schoonzus en zwager. Nu hoorde ik van schoonzus dat zij en haar man bij haar moeder waren, en dat is ontaard in een grote ruzie. Schoonmoeder kon niet ophouden met praten over ex en mij, en dan vooral in negatieve dingen over mij. Moet zeggen dat verbaasd me niets. Man van schoonzus is hier zo boos over geworden dat hij kwaad is weggelopen en voorlopig niet meer met zijn schoonmoeder wil praten. Ik vind dit heel vervelend voor schoonzus natuurlijk want die zit er nu midden in, maar moet ook zeggen dat het me wel een beetje goed doet ook, dat mijn schoonfamilie het voor me opneemt. Want ook schoonzus probeerde mij te verdedigen en te zeggen dat ex nog nooit een kwaad woord over mij gesproken heeft en dat hij wel erg makkelijk was, maar ze kwam er niet tussen. Echt van mijn schoonmoeder had ik niet anders verwacht maar dat zij het voor me hebben opgenomen vind ik geweldig, heb ik ook tegen hun gezegd, dat dat me heel goed doet.
meiden
meiden
donderdag 18 juni 2009 om 13:24
Pffffff sanne, wat een akelig mens! Jij bent en blijft altijd de moeder van hun neefjes en nichtje, en jij bent gewoon tante van hun kinderen (als ze die hebben). Fijn dat jullie band ondanks de scheiding gewoon goed blijft, een steuntje in de rug van mensen die er dichtbij staat doet een mens goed!
donderdag 18 juni 2009 om 17:48
Ja roller echt een akelig mens, ik weet niet of ik het al verteld had maar zij is degene die eerst tegen mij had gezegd "ik wil me er niet mee bemoeien (scheiding) en ik hoop dat jullie het in goede harmonie kunnen oplossen" om toen 2 dagen later ex het geld te lenen om naar Amerika te gaan. Natuurlijk !!!! Niet mee bemoeien en goede harmonie. Bah, ben blij dat ik haar nooit meer hoef te zien hoor, dat is dan een goed ding dat uit deze hele zooi komt.
Ben helaas weer afgevallen wel 1.3 kilo deze week, gewoon te veel stress, want heb echt gegeten en had gedacht dat ik stabiel zou zijn deze week. Nou ja, hoop dat het aankomende week beter gaat.
meiden
Ben helaas weer afgevallen wel 1.3 kilo deze week, gewoon te veel stress, want heb echt gegeten en had gedacht dat ik stabiel zou zijn deze week. Nou ja, hoop dat het aankomende week beter gaat.
meiden
donderdag 18 juni 2009 om 21:21
Sanne,
Sommige mensen, waaronder dus jouw schoonLoeder kun je maar beter kwijt dan rijk zijn. Bah, wat een misselijk mens! Maar ja, ook hier zie je: het blijft toch nog altijd ZIJN familie...
Gelukkig zie je dat het ook anders kan, getuige de reactie van je schoonzusje. Top hoor, hoe ze zich heeft opgesteld!
Hoe voel je je inmiddels? En hoe gaat het met de kinderen?
Sommige mensen, waaronder dus jouw schoonLoeder kun je maar beter kwijt dan rijk zijn. Bah, wat een misselijk mens! Maar ja, ook hier zie je: het blijft toch nog altijd ZIJN familie...
Gelukkig zie je dat het ook anders kan, getuige de reactie van je schoonzusje. Top hoor, hoe ze zich heeft opgesteld!
Hoe voel je je inmiddels? En hoe gaat het met de kinderen?