Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Ik had al geslapen hoor Gold.

Maar ik werd wakker en dacht aan de was die nog nat in de wasmand lag. Dus zodoende dat het zo laat/vroeg was.

Vandaag al best veel gedaan voor mijn doen.

We hadden een koelkast in onze garage staan maar die heeft zoon meegenomen toen hij is gaan samenwonen. En nu het warmer wordt miste ik het ding nogal. Dus via Marktplaats een grote 2e handse gekocht. Wat ik dan niet snap is dat je zo'n ding niet effe schoonmaakt als je weet dat er iemand komt kijken. De koelkast was nog best mooi, maar djeez wat wat die vies van binnen. Getver zeg. Vandaag mocht hij aan. Dus die heb ik echt een flinke schoonmaakbeurt gegeven. Is wel schoon geworden gelukkig.

Nu ben ik de badkamer eens flink onder handen aan 't nemen. Op dweilen na is die ook klaar. Fijn.

Tussendoor nog wat wasjes weggewerkt.

Morgen naar die Arbo-arts. Zie er een beetje tegenop. Bluh.

Ik zal wel weer aan de slag moeten.

Of misschien heeft ie na het gesprek met de vertrouwenspersoon wel een andere instelling. Maar laat ik me er niet op verheugen.
Handig is dat he, zo'n extra koelkast.

Wij hebben ook een 'gewone' inbouwkoelkast en vriezertje in de keuken, maar in de bijkeuken staat een Amerikaanse met ijsblokjesautomaat.

En dan heb ik de garage nog een vrieskast.

Ik hou nogal van voorraad, zeg maar...

Je zou inderdaad denken dat je dan even met een doekie erdoorheen gaat als je iets te koop zet en er komen mensen kijken.

Ach ja, er zijn mensen en potloden..zeggen we hier.

Macaronischotel met sperziebonene en tomaat staat net in de oven..Komt manlief binnen gestrompeld.

Ik was vergeten dat hij een tandartsafspraak had ivm een afgebroken tand.

Zij is zielig, en eet dus niet mee.
Fuss is jarig

-en veel te druk om de fielsetaties in ontvangst te nemen-

Geen voorraad hier. Dat ligt maar en ligt maar tot het weggegooid kan worden, ik koop liever vers dus. Vandaag wel vier kipburgertjes uit de vriezert gegeten, nu moeten er nog vier tartaartjes.

Vandaag veel gesprekken gehad. In elk geval is daaruit duidelijk geworden dat Sociale Zaken me beslist met rust gaat laten zolang ik niet in veel rustiger vaarwater ben. Verder mag ik een opleidingsverzoek schriftelijk motiveren, al is toekenning daarvan bepaald niet zeker.
Fussie, gefeliciteerd!!!

Ik heb weinig tijd, en ben te moe om bij te lezen, maar meld me wel alvast voor de grouphug van morgenochtend.

Ik ga douchen, en dan proberen te slapen.. Het stinkt hier naar rook, mijn huisgenootje heeft clubavond en die meiden roken op het balkon en het balkon is -juist- naast mijn -open- raam.. Af en toe wil ik zo graag mijn eigen huis!!!!

(Maar dan mag ik weer een fiets lenen omdat de mijne het begeven heeft, en kom ik op een eenzame zondagmiddag één van de meiden tegen op de gang, en moet ik er weer niet aan denken om mijn eigen huis voor mij alleen te hebben.... Zucht, ik ben gewoon wat moe nu denk ik!!)

Meisjes, slaap lekker!!!
Fussie, ik heb nu pas in de gaten dat je jarig bent vandaag, dus alsnog gefeliciteerd!

Heerlijk vind ik dat, voorraad. Ik heb ook 2 koelkasten en een grote diepvries en eigenlijk zou ik wel een 2e diepvries erbij willen hebben en misschien zelfs wel een 3e koelkast. Is ook wel een klein beetje ivm de taarten die ik maak, maar vooral vanwege voorraad. En ik denk dat als de kinderen wat ouder worden en meer gaan eten, dat die tweede vriezer er echt wel gaat komen.

Mijn lijstje voor vandaag heb ik bijna helemaal weggewerkt. Ik heb alleen niet gedweild, doe ik morgen. Morgen ook strijken, stofzuigen, de bovenverdieping stofzuigen en huiswerk maken.

Slaap lekker allemaal!
Môgge allemaal.

Fuss hopenlijk komt er nog wat zon vandaag.

'k Heb een drukke dag. 2 Afspraken in het ziekenhuis en naar de A-A.

(Nee niet wat jullie denken Anonieme enz.)

Er zal dus weinig gebezemd worden, maar ach het meeste is gedaan.

Nog 1 dag kermis hier en ik heb nog geen draaimolen gezien.

misschien vanavond effe.

Fijne dag allemaal.
Mogguh!

Tandarts

werken

sporten

ondernemingsplan

grouphug!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Moggu Dames,

Gister zo'n 7 uur op eerste hulp doorgebracht.Vriend moest even snel vloerbedekking afsnijden en schiet uit in zn been.

Wat een mutsen op eerste hulp,hij bloedde flink,leggen ze er een gaasje op,vervolgens moet je zo'n 1.5uur wachten op dokter(die geen dokter is)die er weer iemand bij wil halen....toen stapte vriend dus op...is zo weggelopen...en ik erachteraan....Het had eigenlijk gehecht moeten worden dus ik heb gister maar hechtpleister erop gedaan.Vannacht had ie erg veel pijn en kan nu bijna niet lopen,maar ik ga de ha niet bellen hoor,had ie gister maar geduld op moeten brengen..eigen schuld ,dikke bult!Ben er beetje pissed om!

Van mijn lijstje van gister is dus niks terecht gekomen,vandaag maar opnieuw:

stofzuigen

wassen,wassen,wassen

booschappen doen

sollicitatie maken

vaatwasser in en uitruimen

Zoeb...succes bij AA,hoop dat ze gewoon als mens met je mee willen denken en jou de rust geven waar je recht op hebt.

Voor iedereen een mooie dag!hoorde dat het weer weer wat beter gaat worden...

Liefs Coebergh
Mag ik effe gal spuien. 'k Ben gewoon laaiend. Op de chirurg en op dat hele k*t ziekenhuis. Eerst vergat de chirurg ons. Dat was duidelijk. Toen de chirurg eindelijk kwam (een andere dan die ik heb gehad) en ik er een opmerking over maakte kreeg ik een pissig antwoord terug. Vervolgens blijkt de operatie pas in augustus/september te zijn. Dan wordt alleen de stoma terug gelegd. En dat is iets anders dan wat de man eerst zei. Dus toen ik de vrij normale vraag stelde of hij dan twee keer geopereerd moest worden, kreeg ik weer een rot antwoord. Dat ik voor mijn beurt praat en dat de andere operatie heel iets anders is. (Hij heeft toen gezegd dat alles in een keer gedaan werd tijdens de operatie. Ik ben geen gekke jetje). En dat die helemaal niet nodig was en het allemaal wel meeviel. Mijn antwoord dat hij nog steeds morfine slikte voor de pijn in het heiligbeen, viel al helemaal niet in goede aarde want zoveel morfine had ie niet nodig. Ja duh. Die chirurg had een veel lagere dosis opgeschreven dan manlief in werkelijkheid slikt. Ik snap het niet want hij heeft zelf de recepten uitgeschreven. En als hij die niet slikt barst ie nog veel meer van de pijn. Maar goed. Was blij dat we er weg waren zeg. Potdomme niet normaal meer. Vervolgens moesten we een afspraak maken voor een darmfoto krijgen we totaal de verkeerde info en laxeermiddelen mee. Terug naar chirurgie om te vragen of dit wel goed was, want hij heeft een stoma, dus wat heeft het voor zin laxeermiddelen te slikken voor een foto van het uiteinde van de darm waar niets zit door die stoma. Dat werd nagevraagd en het bleek inderdaad fout. Waarop chirurg in het algemeen riep, dat het fijn was dat we zo oplettend waren. Maar hij kwam er niet bij. Gelukkig ging het bloedprikken goed. Maar ik was er even helemaal vanaf. Een flinke huilbui van beiden toen we thuis kwamen. Het wordt inderdaad allemaal te veel. De darmfoto is pas eind juli. Dan een week wachten op de uitslag. Weer een afspraak bij die chirurg. Waarom in hemelsnaam vandaag die afspraak terwijl het beter was geweest als de kuren achter de rug zijn. Nu denk ik ook zomaar dat de chemo-kuur vrijdag ook niet doorgaat.

Nee ik ben echt effe de kluts kwijt. Snap er niks meer van.
Och Zoebie toch het zit jullie niet mee! Ik zou ook laaiend zijn op die chirurg, is het niet een idee om de reguliere chirurg te verblijden met een telefoontje?

Coebergh, dat is niet mis, kun je niet beter toch even de huisarts bellen? Er is mij ooit eens verteld dat een hechting binnen 24 uur gezet moet worden omdat het anders geen zin meer heeft. Anders heeft hij misschien kans dat er wild vlees gaat groeien en een heel groot lelijk litteken krijgt. Sterkte in ieder geval.

Zo, de bovenverdieping is gestofzuigd, de vaatwasser is uitgeruimd en ingeruimd, weer een was aangezet, nu alleen nog stofzuigen, dweilen, strijken en huiswerk maken.
Het is de vaste chirurg van manlief. Die ook de operatie heeft gedaan. We kunnen dus niet naar een andere. Normaal een lieve man maar hij had duidelijk zijn dag niet. Ze hebben er dan geen erg in hoe de patient zich na zo'n gesprek voelt. Vind het vooral erg voor manlief. Verdikkeme dat worden dan nog 2 operaties en dat is een vieze tegenvaller. Hadden ze beter meteen kunnen zeggen.
Tjonge...stilletjes hiero

Zoeb, ik kan me je frustratie zo goed indenken!

Op deze manier voel je je als patiënt toch echt niks meer dan een nummer he?

Iemand met zo'n functie (chirurg) kan zich niet permitteren een off-day te hebben.

Gaat het nu weer een beetje met jullie?

* ik heb trouwens ook mijn dag niet, maar ik val er niemand mee lastig*

En had ik lekker gekookt, laat de oudste bijna een vol bord staan. Madam had geen honger (lees: al een broodje in de stad gegeten) Grrr...
Waarschijnlijk overbodige info, maar ik heb dus geen hol gedaan vandaag.
Grouphug..

Zoebie, even geen woorden. Wel fijn dat manlief ook zijn tranen laat lopen en niet heel stoer gaat zitten doen -en dus stug en chaggie-

Coubergh, letten jullie wel op dat er geen infectie bij de wond komt? Die jaap in zijn been: ach, mannen schijnen het voorrecht te hebben er getekend uit te kunnen zien zonder dat ze zich daarover druk maken. Zouden wij vrouwen wat van kunnen leren.

Vandaag weer nieuwe tips gekregen in de opvoeding. Onder andere dat ik op zoek mag gaan naar een legitieme en veilige wijze om mijn boosheid te uiten als ik die voel. Idem dito voor zoon: hij mag wel boosheid uiten, jammer voor de buren dan. Mits binnen grenzen.

Verder schijnt er voor hem ook een programma beschikbaar te zijn bij de ggz om op een andere manier boos te leren zijn. Aangezien hij al tijden geleden heeft aangegeven dat hij het er moeilijk mee heeft dat hij zo makkelijk boos wordt zou dat best iets voor hem kunnen zijn.
Oh Mamz, dat klinkt positief.

Zie je het zitten?
Helleu!

Grouphug.

Verder drukdrukdruk, maar wel in een vrij schoon huis!

Morgen hele dag cursus, donderdag en vrijdag lange dagen op het werk

En dan zaterdag t/m maandag een weekendje naar Limburg.

Wat een ellende zeg Zoeb, ik snap dat zo'n chirurg ook maar een mens is met zo af en toe z'n kuren.

Maarre laat 'm dat lekker thuis doen ofzo!

Klinkt zeker positief Mamz, zien jullie het beide zitten?

Oh Coebergh, mannen soms zijn ze zo stronteigenwijs hè!

Hoe is het nu met 'm?

Ik ga naar bed, morgen gaat om 5 uur de wekker al......................
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Deze intensieve en heel concrete hulp werkt wel. Beter dan steeds maar akkefietjes opnoemen en de oplossingen vergeten.

En inderdaad ben ik heel blij dat er mogelijk aanbod voor Oudste is. Als leek weet je zulke dingen niet.
Zoebie, wat een domper weer!!! Balen hoor..

Ik vind ook dat een chirurg professioneel moet zijn en zijn slechte humeur thuis moet laten. Bah, alsof jullie niks beters aan je hoofd hebben dan zijn gechaggerijn!! :(

Coebergh, wat een naar verhaal zeg! Hoe is het nu met de wond? Hu, krijg er de kriebels van...

Goldie, heb je zomaar een offday, of is er een reden voor?

Mamz, fijn dat je nu weer wat handvatten hebt naar Oudste toe. Ik ga even op de Hyves een berichtje plaatsen over iets wat ik denk dat iets voor jou is. Te prive-gevoelig voor hier!

Hier een goede, maar moeie dag. Heb vanavond gelukkig weer wat dingen afgemaakt, ook mijn mond gebrand aan een stukje hete appel (mogen jullie raden wat ik gegeten heb), en vroeg gedouchd. Nu klaar voor bed!!

Morgen moet er op 't werk weer veel gebeuren, hoop dat het dan wat beter lukt dan vandaag. Ik merk het vanzelf!!

(Oh trouwens: heb wel mijn eindbeoordeling gehad, en stage met een voldoende afgesloten!!! Joepie, geeft een fijn gevoel!)
Fijn van die beoordeling, Hizzel. Ben je nu klaar met de studie of ga ik te snel?
Goeiemorregen.

Mamz wat fijn dat er toch aan oplossingen wordt gewerkt.

Nu maar hopen dat het zijn vruchten gaat afwerpen. Dit is voor jou toch niet om vol te houden zeg.

Goldy waarom had jij je dag niet? En waarom zou je het hier niet neerzetten?

Coubergh hoe is het met je man. Oei mannen zijn zo eigenwijs soms.

Gefeliciteerd Hizzel dat je de stage goed hebt afgesloten. Hete appel hoort zeker bij appeltaart?

Ik had echt een shit dag gisteren en zag het helemaal niet meer zitten. In het ziekenhuis liep het al niet en normaal leg ik dat gewoon naast me neer. Maar dit bleef wringen. Toen moest ik ook nog naar die Arbo-arts. Alleen, want collega mocht niet mee omdat het zo druk was. Er stond een mega wachtrij. (Nou ja zeg). Die arts viel me meteen aan omdat ik om een andere had gevraagd. Dus daar een heftige discussie mee gehad en alles voor zijn voeten gegooid wat ie ooit heeft gezegd. Pffft ik was het kwijt en hij kon het zicht niet meer herinneren. Jaja.En volgens hem had ik niet genoeg aangegeven dat het niet ging. Dus ik heb hem even duidelijk gemaakt dat als ik dat één keer zeg hij dan zijn conclusies maar moet trekken, want ik ben geen klager. Dat vond hij dan weer fout van mij. Dikke huilbui gekregen wat ik shit vond. Maar waarop hij weer zei, dat het goed was dat ik het er eindelijk eens uitgooide. (Jezus moet je nu eerst gaan janken dan)? En uiteindelijk vroeg hij wat ik wilde. Ik mis het werk enorm, mijn collega's en de gezelligheid. En ik wil thuis eens weg. Maar ik kan het nog niet aan. Dus stelde hij voor om vier dagen in de week 1 of 2 uur te gaan. Net wat ik aankon. Ging het niet dan moest ik niet blijven maar naar huis gaan of even pauze nemen. Ik mag ook drie dagen gaan als dat beter gaat. Geen rooster. Ik moest gaan als het mij uitkwam en ik hoef over vijf weken pas terug naar hem.

Daarna nog een gesprek met mijn LG. Die ook al boos was dat ik naar de vertrouwenspersoon van P&O was gegaan. Welja. Ik weer janken. Jezus zeg. Heb wat afgehuild gisteren. Dus die was ook superlief verder en heel meegaand. En zij vond het beter met een uurtje te beginnen en dan kijken hoe dat gaat.

Ik had verder de hele dag wel een down gevoel en koppijn. Dat krijg ik van huilen. 'k Lag om 11 uur op bed. Sliep snel, maar was ieder uur wakker. Vandaar dat ik vandaag zo megavroeg ben. En straks naar de oncoloog. Ik heb gisteren niet eens tegen die chirurg van die stomabloedingen kunnen vertellen. Dus straks niet vergeten. Ik voel me nog steeds wat down.
Zoeb wat een lul van een vent! En ja, soms lijkthet alsof je al je emoties in de strijd moet gooien om iets gedaan te krijgen.

Ben wel heel benieuwd waar je werkt trouwens. Is het een inhouse cc?

Coebergh, ik zou toch maar ff naar de ha gaan met je koppige vriendje

Ik heb gisteravond ruim 2 uur midden in de weilanden in een stilstaande trein gezeten. De trein achter die dat ongeluk had, bij Hoofddorp. Kutzooi. Ging om 17 uur weg was om 2130 thuis....
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Pips dat van die trein zag ik gisteren op het nieuws. Mocht je er niet uit? Meestal niet namelijk.

Ik werk op de helpdesk van een bekende bank. Internet en telebankieren. Inbound, doe ik al 11 jaar. Ben daarbij ook monitor en mentor. Maar wij hebben ook outbound. Thank God dat ik dat niet hoef zeg. Wat een stressbaan lijkt me dat.
Mogu Dames,

Zoeb...goed van je dat je er alles hebt uitgegooid bij aa en lg(dan maar keer janken,zijn allemaal mensen..)Misschien dat dat uurtje werken je idd afleiding geeft(ik hoop mee)

Mamz...fijn dat je wat handvaten krijgt ivm oudste,ik heb altijd diep respect voor allenstaande moeders,valt niet mee om altijd alles in je uppie te moeten doen...

GL...vandaag betere dag?

Hizzel...goed van je stagebeoordeling!!Hoe gaat t met buurman?

Vriend is zo eigenwijs als dat ie groot is...heeft veel pijn maar wil niet naar dokter..wond ziet er goed uit,gaat al beetje dicht maar de pijn in zijn knie en kuit blijft...ik ben bang dat ie wat geraakt heeft maar kan hem maar moeilijk aan zn haren meeslepen naar dokter.(en ondertussen hier zielig doen...grrrr)en ach..zal nu toch al wel te laat zijn.

Ik moet vandaag veel boodschappen doen(ik hou van voorraad en alles is op)

Verder hoorde ik dat het vandaag lekker weer word dus vanmiddag met kinderen iets leuks doen.

Nog een klein dillema:ex-schoonouders willen met oudste 2 weekje op vakantie en ik weet niet of ik dat wel wil.Ik gun het ze van harte maar van alle afspraken die we afgelopen tijd gemaakt hebben komt in de praktijk niks terecht.Eigenlijk moet ik mijn eigen gevoelens daar niet in mee laten wegen,maar ik heb er geen goed gevoel over..Wat vinden jullie?weer over mijn eigen gevoel heenstappen en ze laten gaan?of eerst maar weer eens mijn eigen grenzen duidelijk maken?en dan eventueel later beslissen?

Meiden geniet van het mooie weer!!!

Liefs Coebergh
hoi lieve allemaal

Ik ben druk , zoals altijd.

Zoeb, vandaag ga ik naar DH, ik neem de sites mee, en zal ze aan zijn mentors geven. Ik hoop dat ze er wat met kunnen/willen het is zo zonde dat die muziek therapie moest stoppen. Dat was het enige wat een beetje aansloeg bij hem.

Hij kon dmv instrumenten zijn gevoel duidelijk maken ( zijn emotie's ) en dat is nu weg

Anyway heel erg bedankt voor de moeite, en ook je schoondochter bedankt natuurlijk :-)

Fijne dag allemaal !! (f)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ow..ik bedoelde dat zo'n chirurg het naar mijn mening het niet kan maken een off-day te hebben.

Ik kan me dat wel permitteren omdat ik er geen zieke mensen die ik hoor te helpen mee lastig val.

En het had ook niet een reden geloof ik. Ik had gewoon m'n dag niet. Een heel naar, bijna 'unheimisch' gevoel. En dat dochter mijn kooksel niet op at was de welbekende druppel.

Nu gaat het wel weer. Nog steeds geen hol gedaan behalve de vaatwasser leeggehaald, ingevallen bij tennis en geswiffert.

Straks stap ik op mijn snorscooter en ga even uitwaaien terwijl kleintje spelletjesmiddag op school heeft.

Ik ga ik korte broek, dan doe ik tegelijkertijd misschien nog wel een kleurke op.

Wanneer moet je beslissen over die vakantie Coebergh?

Kun je niet-nagekomen afspraken niet los zien van die vakantie?

Zoeb, hoe was het bij de oncoloog?

Goephug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven