Mode & Beauty alle pijlers

Eelt

23-06-2022 16:50 68 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe haal ik nou het beste dat hardnekkige eelt van mijn hakken af? Het is niet mooi, het schuurt over mijn schone lakens, het doet pijn. Ik heb wel een vijl, maar dat is niet echt toereikend.
Ik zag ook wel een rasp, maar dat ziet er eng uit. Ik denk dan aan schaafwonden.
Een mesje durf ik dus al helemaal niet!

Is zo'n apparaatje met rollende vijl wel efficiënt? Of is het effect een beetje hetzelfde als bij mijn vijl?
Moet ik al het overtollige vel van mijn voeten af laten weken met zo'n sok?

Wat werkt bij jullie?
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Lekker naar de pedicure. Voetenbadje. Vijlen, scrubben, massage, creme en alles is weg. Baby mooie voetjes weer
lilalinda schreef:
23-06-2022 18:24
Je weet niet, wat je mist!
Heerlijk peuteren :hyper:
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Bij mij.. pedicure. En smeren en smeren en smeren. (Mogelijk toch psoriasis)
WholeLottaLove schreef:
23-06-2022 18:53
Hier hetzelfde probleem met eelt. Maar ik ben zo bang dat ik niet tegen de pedicure kan, haha. Haar aanrakingen enzo, bij m’n voeten o_o
Ik kan er ook niet tegen als iemand aan m'n voeten zit, maar ik heb eens een bon gewonnen dus ben toen toch maar gegaan en ik vond het echt fantastisch. Wil elke maand wel!
o man, ik heb onlangs een hielkloof gehad. gewoon scheur van wel 1cm diep, bloeden, pijn en niet kunnen lopen. Was het ontstoken. Dus idd goed om niet laks mee om te gaan. Ik had toen ook gegoogled hoe er af te komen. En scrubs en vooral VET HOUDEN is belangrijk. Veel en vaak creme smeren voorkomt hiel kloven maar van eelt kom je zo niet af.
Denk dat enige weg is zelf eraf snijden of een pedicure laten doen (beter, zelf kun je volgens mij toch best mess'en)
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
mij lijkt een pedicure ook niks, vooral dus dat snijden. Heb het ook bij manicure houdt NIET van dat wegsnijden of -drukken
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Ik ga (heel onregelmatig) naar de pedicure. Heb redelijk wat eelt waar ik na verloop van tijd last van krijg. Tijdens corona heb ik zo'n mesje aangeschaft en dat werkt best goed maar toch prefereer ik de pedicure. Ben er toevallig gisteren geweest en nu braaf een nieuwe afspraak voor over 7 weken gemaakt.
Ik haat het met een diepgewortelde passie om naar de pedicure te gaan, maar soms moet het. Je gaat toch zeker niet je eigen voetzolen te lijf met een mes als je het ook gewoon normaal door een professional kan laten doen?
Ik heb de strijd gewoon opgegeven.
Rollers, vijlen, crèmes, sokken, ... niets helpt hier.

Dan blijft die eelt maar staan.

Echt niet overigens dat ik een ander aan mijn voeten laat zitten pulken :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
haha, als bloemen op een weiland Wissewis :)

hier ook. Het beschermt ook de voeten als het binnen de perken blijft.
Zo praat ik de wildgroei maar goed... :couple:
lilalinda schreef:
23-06-2022 17:22
ik gebruik van die sokken, leuk peuetren hoor na een dag of drie

ken trouwens iemand, die na gebruik van een eeltmes twee weken het ziekenhuis inging met wondroos
Ja...ik heb tijdens de corona tien alles dicht was ook eens mijn poten zo bewerkt als beunhaas dat ik letterlijk 2 dagen niet kon lopen. Van de kloven op mijn hielen door eigen toedoen

Ik investeer graag in de pedicure. In de zomermaanden elke 4 weken want meer eelt. En in de wintermaanden om de 8 weken
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Pedicure, en daarna zelf bijhouden (gewoon af en toe een beetje vijlen, zelf met een mes aan de slag is niet nodig). Vooral goed je hakken/voeten insmeren, dat voorkomt ook dat het droog en hard wordt en dat je kloofjes krijgt.
Here am I in my little bubble
kers schreef:
23-06-2022 19:52
haha, als bloemen op een weiland Wissewis :)

hier ook. Het beschermt ook de voeten als het binnen de perken blijft.
Zo praat ik de wildgroei maar goed... :couple:
Maar het is toch geen wildgroei? Bij mij in ieder geval niet. Ja, er komt eelt door wrijving en druk, maar er komt niet eindeloos meer eelt. Op zeker moment heeft het zijn max bereikt (dus: voldoende om je voeten te beschermen tegen die wrijving en druk) en komt er niet meer bij. Haal je dat weg, dan komt het er in de loop van de tijd weer bij. Doe je niets, dan blijft het hetzelfde. Tenminste, zo werkt dat bij mij. De laatste keer dat ik eelt heb laten verwijderen, is alweer enkele jaren geleden. Er vormt zich een klein nieuw laagje en that's it. Ik smeer mijn voeten wel twee keer per dag in met een vochtinbrengende crème.
ik refereerde aan het beeld van het laten staan van eelt als wilde bloemen :HA:
en mijn voetjes zien er heel goed uit, geen hooggebergten :)
Jufjoke schreef:
23-06-2022 19:59
Maar het is toch geen wildgroei? Bij mij in ieder geval niet. Ja, er komt eelt door wrijving en druk, maar er komt niet eindeloos meer eelt. Op zeker moment heeft het zijn max bereikt (dus: voldoende om je voeten te beschermen tegen die wrijving en druk) en komt er niet meer bij. Haal je dat weg, dan komt het er in de loop van de tijd weer bij. Doe je niets, dan blijft het hetzelfde. Tenminste, zo werkt dat bij mij. De laatste keer dat ik eelt heb laten verwijderen, is alweer enkele jaren geleden. Er vormt zich een klein nieuw laagje en that's it. Ik smeer mijn voeten wel twee keer per dag in met een vochtinbrengende crème.
Bwah ... Op de onderkant en de zijkant van mijn grote tenen zie ik het toch écht gewoon groeien :-).

Er zat ooit een splinter onder de eelt in mijn teen en mijn huisarts had net geen slijp-schijf nodig om dat onding te vinden.
(En dus ook te vinden dat het een splinter was die mij al maanden irriteerde. Geen idee hoe dat ding in mijn teen was geraakt ...
Ik voelde gewoon al maanden met momenten een stekende pijn.)
Is dit nu later?
Het verbaast me dat zoveel mensen een hekel hebben aan de pedicure. Ik vind het juist de ultieme verwennerij, bijna decadent :mrgreen:
Turtlerain schreef:
23-06-2022 20:12
Het verbaast me dat zoveel mensen een hekel hebben aan de pedicure. Ik vind het juist de ultieme verwennerij, bijna decadent :mrgreen:
Naast dat ik niemand anders aan mijn voeten wil - tenzij het medisch niet anders kan - ben ik ook een ramp in social talks.
Echt niet dus dat ik daar voor mijn plezier een uur ga zitten.
Het zou toch écht één grote zweet-partij en pure stress zijn.

Lamazitten dus.

Ik vind de kapper al hel, maar daar zit ik 1 à 2 keer per jaar tenminste nog met een echte reden.
Is dit nu later?
Vraagje voor de mensen die hun voeten (twee keer per dag :O) insmeren: waarmee doen jullie dat en wat is dan de logistiek? Twee keer per dag met je voeten omhoog tot het is ingetrokken? Met plakkerige voeten in sokken/schoenen of onder je dekbed?
sprankelend schreef:
23-06-2022 20:27
Vraagje voor de mensen die hun voeten (twee keer per dag :O) insmeren: waarmee doen jullie dat en wat is dan de logistiek? Twee keer per dag met je voeten omhoog tot het is ingetrokken? Met plakkerige voeten in sokken/schoenen of onder je dekbed?

Ik gebruik de klovenzalf van de Kruidvat. En dan daarna altijd even sokken aan totdat het is ingetrokken. Want ik trek dat dus ook niet, plakkerige voeten op de vloer/bank/in bed.

Heb er niet altijd zin in dus smeer ze niet zo vaak in als handig zou zijn. Maar als ik het doe, dan doe ik het zo.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-klovenzalf/p/502908
Here am I in my little bubble
Als je het je kunt veroorloven (reken rond de €40 per behandeling): bezoek regelmatig een pedicure. Denk aan tussen de 6-8 weken. Een pedicure heeft professionele tools en kennis op het gebied van voetverzorging en diagnostiek.
Ik wandel veel en loop hard. Eelt groeit zo hard, er wordt elke keer flink wat weggesneden, dat krijg ik zelf nooit voor elkaar. Na het wegsnijden van de ergste plekken loopt ze alles nog na met een waterfrees. Dit is een fijne techniek en het verkoelt.
Ga niet zelf aanrommelen als je de tools en kennis niet hebt. Het gaat om je gezondheid!
Eelt schijnt dus deels een droogte probleem te zijn. Omdat de huid is uitgedroogd kan het niet goed vervellen en krijg je dikke lagen eelt.

Ik dus smeren-smeren-smeren en nou, dat heb ik geweten! Er lieten vervolgens steeds harde stukjes eelt half los, die als losse planken omhoog staken. En wat doe je dan… juist: pulken. Dan trek je hele stukken eelt eraf met als gevolg een grote chaos van eelt, zacht vel en PIJNLIJKE stukken waar net even teveel vel meegekomen was :'(

En het zag er niet uit. Dus. Als je smeert, ook vijlen! Of eerst vijlen en dan smeren en weer vijlen. Tipje mijnerzijds ;-D
Kruidvat klovencreme en de vijl. Gewoon niet alles in 1 keer willen.

Smeer je voeten iedere avond voor het slapengaan in met die crème en dan beloof ik je dat ze morgen al zachter zijn. Gooi er morgenochtend nog een lik tegen aan en dan weet je die avond niet wat je ziet. Even vijlen en klaar
sprankelend schreef:
Ik ben lui dus smeer mijn voeten helemaal in met heel repair tea tree oil (for extremely dry heels) van australian bodycare.
Ik heb geen extreem droge voeten maar dit spul ‘verweekt’ alles dus dan is de huid zacht en glanzend. Ik doe dat na een bad/douche sessie en trek daarna van die speciale sokken aan (dit spul: https://www.amazon.nl/katoenen-vochtin ... B073P45JQX). Na dik twee uur is het ingetrokken en je kunt ook met die sokken aan slapen zonder het beddengoed mee in te sauzen met voetcrème.
sprankelend schreef:
1 keer per dag, alleen ‘s avonds. Met deze van Happy Soaps:

Afbeelding

‘S ochtends niet want dat is zo’n gedoe met je schoenen aantrekken. Bovendien als je ‘s avonds je voeten gewassen hebt/gedoucht hebt, heb ik het idee dat het vocht dat dan in de huid zit beter vastgehouden wordt door de voetenbalsem.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
sprankelend schreef:
Kruidvat kloven creme van huismerk: absoluut de beste.
In avond: insmeren en 10 minuten voeten buitenboord of wollen sokken aan.
Ochtend: Yep, katoenen sokken er overheen en gaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven