Eelt
donderdag 23 juni 2022 om 16:50
Hoe haal ik nou het beste dat hardnekkige eelt van mijn hakken af? Het is niet mooi, het schuurt over mijn schone lakens, het doet pijn. Ik heb wel een vijl, maar dat is niet echt toereikend.
Ik zag ook wel een rasp, maar dat ziet er eng uit. Ik denk dan aan schaafwonden.
Een mesje durf ik dus al helemaal niet!
Is zo'n apparaatje met rollende vijl wel efficiënt? Of is het effect een beetje hetzelfde als bij mijn vijl?
Moet ik al het overtollige vel van mijn voeten af laten weken met zo'n sok?
Wat werkt bij jullie?
Ik zag ook wel een rasp, maar dat ziet er eng uit. Ik denk dan aan schaafwonden.
Een mesje durf ik dus al helemaal niet!
Is zo'n apparaatje met rollende vijl wel efficiënt? Of is het effect een beetje hetzelfde als bij mijn vijl?
Moet ik al het overtollige vel van mijn voeten af laten weken met zo'n sok?
Wat werkt bij jullie?
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
donderdag 23 juni 2022 om 19:38
Ik kan er ook niet tegen als iemand aan m'n voeten zit, maar ik heb eens een bon gewonnen dus ben toen toch maar gegaan en ik vond het echt fantastisch. Wil elke maand wel!WholeLottaLove schreef: ↑23-06-2022 18:53Hier hetzelfde probleem met eelt. Maar ik ben zo bang dat ik niet tegen de pedicure kan, haha. Haar aanrakingen enzo, bij m’n voeten![]()
donderdag 23 juni 2022 om 19:41
o man, ik heb onlangs een hielkloof gehad. gewoon scheur van wel 1cm diep, bloeden, pijn en niet kunnen lopen. Was het ontstoken. Dus idd goed om niet laks mee om te gaan. Ik had toen ook gegoogled hoe er af te komen. En scrubs en vooral VET HOUDEN is belangrijk. Veel en vaak creme smeren voorkomt hiel kloven maar van eelt kom je zo niet af.
Denk dat enige weg is zelf eraf snijden of een pedicure laten doen (beter, zelf kun je volgens mij toch best mess'en)
Denk dat enige weg is zelf eraf snijden of een pedicure laten doen (beter, zelf kun je volgens mij toch best mess'en)
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
donderdag 23 juni 2022 om 19:45
Ik ga (heel onregelmatig) naar de pedicure. Heb redelijk wat eelt waar ik na verloop van tijd last van krijg. Tijdens corona heb ik zo'n mesje aangeschaft en dat werkt best goed maar toch prefereer ik de pedicure. Ben er toevallig gisteren geweest en nu braaf een nieuwe afspraak voor over 7 weken gemaakt.
donderdag 23 juni 2022 om 19:50
donderdag 23 juni 2022 om 19:52
donderdag 23 juni 2022 om 19:54
Ja...ik heb tijdens de corona tien alles dicht was ook eens mijn poten zo bewerkt als beunhaas dat ik letterlijk 2 dagen niet kon lopen. Van de kloven op mijn hielen door eigen toedoen
Ik investeer graag in de pedicure. In de zomermaanden elke 4 weken want meer eelt. En in de wintermaanden om de 8 weken
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
donderdag 23 juni 2022 om 19:55
donderdag 23 juni 2022 om 19:59
Maar het is toch geen wildgroei? Bij mij in ieder geval niet. Ja, er komt eelt door wrijving en druk, maar er komt niet eindeloos meer eelt. Op zeker moment heeft het zijn max bereikt (dus: voldoende om je voeten te beschermen tegen die wrijving en druk) en komt er niet meer bij. Haal je dat weg, dan komt het er in de loop van de tijd weer bij. Doe je niets, dan blijft het hetzelfde. Tenminste, zo werkt dat bij mij. De laatste keer dat ik eelt heb laten verwijderen, is alweer enkele jaren geleden. Er vormt zich een klein nieuw laagje en that's it. Ik smeer mijn voeten wel twee keer per dag in met een vochtinbrengende crème.
donderdag 23 juni 2022 om 20:05
donderdag 23 juni 2022 om 20:07
Bwah ... Op de onderkant en de zijkant van mijn grote tenen zie ik het toch écht gewoon groeienJufjoke schreef: ↑23-06-2022 19:59Maar het is toch geen wildgroei? Bij mij in ieder geval niet. Ja, er komt eelt door wrijving en druk, maar er komt niet eindeloos meer eelt. Op zeker moment heeft het zijn max bereikt (dus: voldoende om je voeten te beschermen tegen die wrijving en druk) en komt er niet meer bij. Haal je dat weg, dan komt het er in de loop van de tijd weer bij. Doe je niets, dan blijft het hetzelfde. Tenminste, zo werkt dat bij mij. De laatste keer dat ik eelt heb laten verwijderen, is alweer enkele jaren geleden. Er vormt zich een klein nieuw laagje en that's it. Ik smeer mijn voeten wel twee keer per dag in met een vochtinbrengende crème.
Er zat ooit een splinter onder de eelt in mijn teen en mijn huisarts had net geen slijp-schijf nodig om dat onding te vinden.
(En dus ook te vinden dat het een splinter was die mij al maanden irriteerde. Geen idee hoe dat ding in mijn teen was geraakt ...
Ik voelde gewoon al maanden met momenten een stekende pijn.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 23 juni 2022 om 20:14
Naast dat ik niemand anders aan mijn voeten wil - tenzij het medisch niet anders kan - ben ik ook een ramp in social talks.Turtlerain schreef: ↑23-06-2022 20:12Het verbaast me dat zoveel mensen een hekel hebben aan de pedicure. Ik vind het juist de ultieme verwennerij, bijna decadent![]()
Echt niet dus dat ik daar voor mijn plezier een uur ga zitten.
Het zou toch écht één grote zweet-partij en pure stress zijn.
Lamazitten dus.
Ik vind de kapper al hel, maar daar zit ik 1 à 2 keer per jaar tenminste nog met een echte reden.
Is dit nu later?
donderdag 23 juni 2022 om 20:27
donderdag 23 juni 2022 om 20:31
sprankelend schreef: ↑23-06-2022 20:27Vraagje voor de mensen die hun voeten (twee keer per dag) insmeren: waarmee doen jullie dat en wat is dan de logistiek? Twee keer per dag met je voeten omhoog tot het is ingetrokken? Met plakkerige voeten in sokken/schoenen of onder je dekbed?
Ik gebruik de klovenzalf van de Kruidvat. En dan daarna altijd even sokken aan totdat het is ingetrokken. Want ik trek dat dus ook niet, plakkerige voeten op de vloer/bank/in bed.
Heb er niet altijd zin in dus smeer ze niet zo vaak in als handig zou zijn. Maar als ik het doe, dan doe ik het zo.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-klovenzalf/p/502908
Here am I in my little bubble
donderdag 23 juni 2022 om 20:35
Als je het je kunt veroorloven (reken rond de €40 per behandeling): bezoek regelmatig een pedicure. Denk aan tussen de 6-8 weken. Een pedicure heeft professionele tools en kennis op het gebied van voetverzorging en diagnostiek.
Ik wandel veel en loop hard. Eelt groeit zo hard, er wordt elke keer flink wat weggesneden, dat krijg ik zelf nooit voor elkaar. Na het wegsnijden van de ergste plekken loopt ze alles nog na met een waterfrees. Dit is een fijne techniek en het verkoelt.
Ga niet zelf aanrommelen als je de tools en kennis niet hebt. Het gaat om je gezondheid!
Ik wandel veel en loop hard. Eelt groeit zo hard, er wordt elke keer flink wat weggesneden, dat krijg ik zelf nooit voor elkaar. Na het wegsnijden van de ergste plekken loopt ze alles nog na met een waterfrees. Dit is een fijne techniek en het verkoelt.
Ga niet zelf aanrommelen als je de tools en kennis niet hebt. Het gaat om je gezondheid!
donderdag 23 juni 2022 om 20:36
Eelt schijnt dus deels een droogte probleem te zijn. Omdat de huid is uitgedroogd kan het niet goed vervellen en krijg je dikke lagen eelt.
Ik dus smeren-smeren-smeren en nou, dat heb ik geweten! Er lieten vervolgens steeds harde stukjes eelt half los, die als losse planken omhoog staken. En wat doe je dan… juist: pulken. Dan trek je hele stukken eelt eraf met als gevolg een grote chaos van eelt, zacht vel en PIJNLIJKE stukken waar net even teveel vel meegekomen was
En het zag er niet uit. Dus. Als je smeert, ook vijlen! Of eerst vijlen en dan smeren en weer vijlen. Tipje mijnerzijds
Ik dus smeren-smeren-smeren en nou, dat heb ik geweten! Er lieten vervolgens steeds harde stukjes eelt half los, die als losse planken omhoog staken. En wat doe je dan… juist: pulken. Dan trek je hele stukken eelt eraf met als gevolg een grote chaos van eelt, zacht vel en PIJNLIJKE stukken waar net even teveel vel meegekomen was
En het zag er niet uit. Dus. Als je smeert, ook vijlen! Of eerst vijlen en dan smeren en weer vijlen. Tipje mijnerzijds
donderdag 23 juni 2022 om 20:36
donderdag 23 juni 2022 om 20:40
Ik ben lui dus smeer mijn voeten helemaal in met heel repair tea tree oil (for extremely dry heels) van australian bodycare.sprankelend schreef: ↑23-06-2022 20:27Vraagje voor de mensen die hun voeten (twee keer per dag) insmeren: waarmee doen jullie dat en wat is dan de logistiek? Twee keer per dag met je voeten omhoog tot het is ingetrokken? Met plakkerige voeten in sokken/schoenen of onder je dekbed?
Ik heb geen extreem droge voeten maar dit spul ‘verweekt’ alles dus dan is de huid zacht en glanzend. Ik doe dat na een bad/douche sessie en trek daarna van die speciale sokken aan (dit spul: https://www.amazon.nl/katoenen-vochtin ... B073P45JQX). Na dik twee uur is het ingetrokken en je kunt ook met die sokken aan slapen zonder het beddengoed mee in te sauzen met voetcrème.
donderdag 23 juni 2022 om 20:40
1 keer per dag, alleen ‘s avonds. Met deze van Happy Soaps:sprankelend schreef: ↑23-06-2022 20:27Vraagje voor de mensen die hun voeten (twee keer per dag) insmeren: waarmee doen jullie dat en wat is dan de logistiek? Twee keer per dag met je voeten omhoog tot het is ingetrokken? Met plakkerige voeten in sokken/schoenen of onder je dekbed?

‘S ochtends niet want dat is zo’n gedoe met je schoenen aantrekken. Bovendien als je ‘s avonds je voeten gewassen hebt/gedoucht hebt, heb ik het idee dat het vocht dat dan in de huid zit beter vastgehouden wordt door de voetenbalsem.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
donderdag 23 juni 2022 om 20:41
Kruidvat kloven creme van huismerk: absoluut de beste.sprankelend schreef: ↑23-06-2022 20:27Vraagje voor de mensen die hun voeten (twee keer per dag) insmeren: waarmee doen jullie dat en wat is dan de logistiek? Twee keer per dag met je voeten omhoog tot het is ingetrokken? Met plakkerige voeten in sokken/schoenen of onder je dekbed?
In avond: insmeren en 10 minuten voeten buitenboord of wollen sokken aan.
Ochtend: Yep, katoenen sokken er overheen en gaan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in