Eelt
donderdag 23 juni 2022 om 16:50
Hoe haal ik nou het beste dat hardnekkige eelt van mijn hakken af? Het is niet mooi, het schuurt over mijn schone lakens, het doet pijn. Ik heb wel een vijl, maar dat is niet echt toereikend.
Ik zag ook wel een rasp, maar dat ziet er eng uit. Ik denk dan aan schaafwonden.
Een mesje durf ik dus al helemaal niet!
Is zo'n apparaatje met rollende vijl wel efficiënt? Of is het effect een beetje hetzelfde als bij mijn vijl?
Moet ik al het overtollige vel van mijn voeten af laten weken met zo'n sok?
Wat werkt bij jullie?
Ik zag ook wel een rasp, maar dat ziet er eng uit. Ik denk dan aan schaafwonden.
Een mesje durf ik dus al helemaal niet!
Is zo'n apparaatje met rollende vijl wel efficiënt? Of is het effect een beetje hetzelfde als bij mijn vijl?
Moet ik al het overtollige vel van mijn voeten af laten weken met zo'n sok?
Wat werkt bij jullie?
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
donderdag 23 juni 2022 om 20:46
Hier verschillende vijlen gehad, een echt grove doet het alleen goed. Rest is niks.BoosBoosBoos schreef: ↑23-06-2022 20:43Na het douchen even met de rasp werkt hier super. Eerst een paar keer per week gedaan, nu alleen nog af en toe. Vijl deed niks en zo’n rollertje ook niet.
donderdag 23 juni 2022 om 21:01
Ik heb een crème van Lucovital, die heel snel intrekt. En ook zo'n lichtblauwe grote pot van de Etos. Cloud of zoiets staat erop. Trekt ook heel snel in. Ik wrijf het in tot het niet meer vettig voelt, wat ongeveer neerkomt op een paar seconden.sprankelend schreef: ↑23-06-2022 20:56Ik lees het al, jullie hebben allemaal of meer discipline dan ik of een immens grotere tolerantie voor vette voeten of allebei.
En mooiere voeten waarschijnlijk![]()
donderdag 23 juni 2022 om 21:03
Ik heb ze ook staan.
Maar gebruik ze als ik échte kloven heb.
Niet tegen mijn eelt dus.
Als ik klovenzalf ga inzetten tegen mijn onmogelijke onverbeterlijke voeten hou ik niets meer over voor als ik daadwerkelijk kloven heb.
Zo 1 keer om de 2 jaar heb ik wel eens prijs.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 23 juni 2022 om 21:07
1x per dag na het douchen. Is niet zo plakkerig als je het goed inwrijft. En dan sokken aan.sprankelend schreef: ↑23-06-2022 20:27Vraagje voor de mensen die hun voeten (twee keer per dag) insmeren: waarmee doen jullie dat en wat is dan de logistiek? Twee keer per dag met je voeten omhoog tot het is ingetrokken? Met plakkerige voeten in sokken/schoenen of onder je dekbed?
Volgens een vriendin die pedicure is kun je beter een goede bodycreme met ureum gebruiken ipv speciale eeltzalf. Want daar krijg je van die rare zweetvoeten van omdat het slecht intrekt.
donderdag 23 juni 2022 om 21:34
Jufjoke schreef: ↑23-06-2022 19:59Maar het is toch geen wildgroei? Bij mij in ieder geval niet. Ja, er komt eelt door wrijving en druk, maar er komt niet eindeloos meer eelt. Op zeker moment heeft het zijn max bereikt (dus: voldoende om je voeten te beschermen tegen die wrijving en druk) en komt er niet meer bij. Haal je dat weg, dan komt het er in de loop van de tijd weer bij. Doe je niets, dan blijft het hetzelfde. Tenminste, zo werkt dat bij mij. De laatste keer dat ik eelt heb laten verwijderen, is alweer enkele jaren geleden. Er vormt zich een klein nieuw laagje en that's it. Ik smeer mijn voeten wel twee keer per dag in met een vochtinbrengende crème.
Tja. Zo werkt dat bij mij niet. Ik krijg pijnlijke eeltknobbels aan de buitenkant van mijn voeten. Zit in de genen vrees ik.
vrijdag 24 juni 2022 om 07:40
Oh dat is wel balen.vivapimpelmees schreef: ↑23-06-2022 21:34Tja. Zo werkt dat bij mij niet. Ik krijg pijnlijke eeltknobbels aan de buitenkant van mijn voeten. Zit in de genen vrees ik.
vrijdag 24 juni 2022 om 07:44
kennen jullie dit trucje?
https://www.libelle.nl/actueel/eelt-vic ... ~bfb68237/
en dan sokken aan en slapen, de volgende dag hele zachte voeten
https://www.libelle.nl/actueel/eelt-vic ... ~bfb68237/
en dan sokken aan en slapen, de volgende dag hele zachte voeten
vrijdag 24 juni 2022 om 08:37
Ik moet shoppen. Want ik heb een vijl nodig en een creme met ureum.
En ik ga mezelf trakteren op een pedicure. Ook al haat ik smalltalk en gefrut aan mn lijf.
En daarna kan ik het zelf bijhouden met goede producten.
En ik ga mezelf trakteren op een pedicure. Ook al haat ik smalltalk en gefrut aan mn lijf.
En daarna kan ik het zelf bijhouden met goede producten.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
vrijdag 24 juni 2022 om 09:22
Klinkt als een plan van aanpak! En hopelijk kun je toch een beetje te genieten van de pedicure
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 24-06-2022 09:23
Reden: Typo
Reden: Typo
0.38% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
vrijdag 24 juni 2022 om 09:32
Heel weinig last van; af en toe zijn mijn hielen wat ruwer. Ik zou investeren in goede, ruime schoenen met een zacht voetbed.
Creme heb ik ooit weleens geprobeerd in een ijverige verzorgingsbui, maar daar krijg je een vieze vloer van en helpen deed het ook al niet. Als je onder de douche bent kan je scrubhandschoenen gebruiken om een deel van de opperhuid te verwijderen. Ik prefereer de plastic scrubhandschoen; makkelijk uit te spoelen, stinkt niet en je doet er de rest van je leven mee.
Krijg ik haakjes aan mijn hielen dan gebruik ik zo'n rollertje met een motortje. Je hebt ze ook goedkoop. Maar meestal heb ik daar geen zin in. Maakt je vloerkleed ook poeierig en dat moet je daarna weer schoonmaken.
Creme heb ik ooit weleens geprobeerd in een ijverige verzorgingsbui, maar daar krijg je een vieze vloer van en helpen deed het ook al niet. Als je onder de douche bent kan je scrubhandschoenen gebruiken om een deel van de opperhuid te verwijderen. Ik prefereer de plastic scrubhandschoen; makkelijk uit te spoelen, stinkt niet en je doet er de rest van je leven mee.
Krijg ik haakjes aan mijn hielen dan gebruik ik zo'n rollertje met een motortje. Je hebt ze ook goedkoop. Maar meestal heb ik daar geen zin in. Maakt je vloerkleed ook poeierig en dat moet je daarna weer schoonmaken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 24 juni 2022 om 10:08
Ik wilde al een luisterboek adviseren, maar een gewoon boek of een tijdschrift is prima. Ik zou het ook gewoon aangeven.blijfgewoonbianca schreef: ↑24-06-2022 09:56Neem een boek mee. Je hoeft niet te praten als je niet wilt, hoor.
Ik heb heel weinig eelt, misschien ook doordat ik veel zwem? Want in perioden dat ik dat niet doe, heb ik duidelijk meer 'last' van eelt. Waarschijnlijk ook omdat ik dan meer hardloop. Dan smeer ik mijn voeten in met de voetencrème van het Kruidvat. Voor ik naar bed ga en dan doe ik sokken aan.
Vriendin van mij heeft wel veel eelt en gebruikt gewoon puimsteen. Is niet zo eng als een rasp. Daarna gebruikt ze nog een voetenvijl om de boel glad te maken en dan cr`me.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in