* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
sas: geweldig! geniet maar van je zoon! hoop dat alles voorspoedig is gegaan!

vanmorgen controle bij vk. alles weer ok, ze ligt (op dit moment dan) weer met d'r hoofdje naar beneden en bloeddruk ok. ze kon zich goed voorstellen dat ik het zat was (heeft zelf ook 4 kinderen), maar ja...

gelukkig heeft ze ook aangegeven op mijn kaart dat ik extra kraamzorg moet krijgen straks ivm bekken. heb vriendlief ook geinstrueerd dat ie dat dus bij de bevalling ook even moet aankaarten zodat kraamzorg dat duidelijk doorkrijgt. komt vast goed, kan ik dat ook afstrepen.

verder lekker weer vandaag en vriendlief thuis . zo even naar optredentje op school van de oudste twee. hoop op lekker dagje. ook voor jullie!
Jeeee Jojon, wat ben jij al actief op de vroege morgen. Laura en ik hangen nog in halfslaperige toestand, in de pyama's op de bank naar peuter-tv te kijken .

Luiertas: ik heb voor Laura eigenlijk nooit meer een luiertas mee. In mijn handtasje heb ik altijd 2 luiers en een dun doosje billendoekjes. En een doosje rozijntjes of een koekje, just in case.

Ik wil óók op tijd bevallen. Al vind ik de datum van 9-7-'09 wel leuk, omdat Laura op 7-6-'07 is geboren . Maar dan moet ik nog wel even wachten .

Grappig om te zien hier hoe Laura weer speelt met de baby-speeltjes die ik van zolder heb gehaald, hahaha.

Ik ga maar eens een fruithapje voor haar maken.
oh ja, Jojon: luiertas! ik heb m ook steeds minder mee hoor. gooi gewoon een paar luiers en doekjes in de auto/tas en de rest van het omkoopmateriaal in mijn eigen tas.

en veel dingen heb ej straks toch dubbel? (doekjes/slap enzo). gewoon iets minder mee willen nemen, desnoods iets in de auto hebben liggen. en bedenken hoe vaak het voorkomt dat het nodig is en hoe erg het is. afhankelijk daarvan inpakken. komt goed!
Muisjes. Die moet ik nog kopen. Even op het lijstje. (rare hersenen van mij)

Het gaat vandaag wat beter met me. Ik ga straks lekker naar de kapper. Haar verven en knippen en dan liggen we vers gekapt in het kraambed hahaha. Nou ja, ik hoop dat de kapper nog iets van dat stro kan maken. Geen haartje valt eruit en ik heb me toch een bos waar nergens iets mee te beginnen is.

Kledingkasten uitruimen? Nee hoor, totaal geen behoefte aan. Hier is het ook een bende in die kast, maar jammer dan. Ik ben niet de netste, maar heb daar ook geen problemen mee naar anderen toe

Luiertas: Jojon ook ik heb bijna geen luiertas meer bij me. Inderdaad in mijn handtas twee luiers en dun pakje doekjes en als we weggaan gaat er een beker drinken mee en wat soepstengels en thats it. Ik denk altijd maar, ach als er echt wat gebeurd met haar kleren ofzo is de Hema vast dichtbij

He jane 09-07-09 vind ik ook wel mooi. Ik wil die datum eigenlijk ook wel. Al is 20072009 ook wel leuk. Hebben we nog meer leuke combi's?

Fijn dat alle APK controles weer goed waren. Missy, jeetje gaan ze er dan vanuit dat je weer overtijd gaat lopen? Ik dacht dat een eerste niks zei?

MissBR: Hoeveel uur krijg jij extra voor je bekken? Ik bedoel ik het netjes 49 uur maar volgens mij niks extra;s voor mijn bekken. Wil ik ook namelijk en ga ik anders nog wel even doorgeven.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Haha de muisjes! Ja manlief heeft afgelopen week bij de grote boodschappen 6 pakken blauwe muisjes, 12 pakken beschuit en twee extra kuipjes boter meegenomen. (en we hadden nog een pakje roze staan die is overgebleven na dochters geboorte, toen echt teveel ingekocht...)

09-07-09 is 'mijn' datum maar jullie mogen hem hebben hoor dames! Tegen die tijd is mijn ventje er allang hoop ik. Ik heb zelf een andere leuke datum in m'n gedachten, ivm herkenbaarheid zal ik het even op hyves zetten.

luiertas: tja, misschien moet ik idd minder controlfreak worden en voor m'n verjaardag heb ik aan manlief een nieuwe handtas gevraagd. Maar een iets groter model uitkiezen misschien zodat er wat meer kinderzooi in past. (dat heb ik er tot nu toe redelijk uit kunnen mijden!)

Extra uren voor je bekken: dit kan pas door de vk worden aangegeven na de geboorte. Als het goed is zit er bij je pakket papieren die je van de kraamzorg gekregen hebt een formulier waarmee de vk een indicatie voor extra uren kan geven. Bijv. als je nog niet mobiel bent door je bekken of als de borstv. nog niet goed loopt. Heb de vorige keer volgens mij 12 uur exra gehad in totaal.

Jane: dochterlief is opeens ook helemaal into het babyspeelgoed, gek he? (gaat ze opeens onder het activitycenter liggen, gekke meid). Had bedacht een knuffelopruimactie te houden om plaats te maken voor alle nieuwe knuffels die we straks ongetwijfeld krijgen, maar alsof ze het ruikt loopt ze opeens met de meest idiote knuffels te sjouwen waar ze in anderhalf jaar nog geen seconde naar heeft gekeken. Raar kind....
Ik vond het niet zo leuk om jullie te updaten samen met het blije babynieuws vanmorgen, maar het gaat best redelijk met Jano gelukkig. Plassen doet geen pijn hoor Randy. De plasbuis ligt gewoon vrij. Juist het puntje van zijn eikeltje is het meest genezen plekje gek genoeg.

Het gaasje zat vanmorgen weer een beetje vastgeplakt, maar gelukkig niet zoveel. Hij begon te huilen en door dat schokken trok hij het zelf los. Even verdrietig en toen was het weer goed. We hebben een goede nacht gehad, zowel hij als ik dus dat scheelt ook. Vandaag is vriend aan het werk maar m'n moeder is er de hele dag, dus ik kan rustig aan doen. Hij wil alleen alweer veel spelen en lopen, en dat mag eigenlijk niet. Als hij loopt stroomt het bloed naar beneden en dat is niet goed, dus veel liggen en zitten en dat begint nu wel saai te worden vindt hij...

Even weer eens inhaken op wat onderwerpen hier. Ik doe ook meestal twee pampers en doekjes in mijn eigen tas. Reservekleren heb ik zelden bij me. Hij kiest zelf vaak een stuk speelgoed wat hij wil meenemen en meer hebben we niet nodig.

Ik heb echt zo'n hekel aan beschuit met muisjes... de vorige keer wel gehaald maar ik vond overal kruimels en muisjes en werd er zo gek van! Ik vind het ook niet bepaald lekker. Dus deze keer heb ik muffins besteld bij een buurvrouwtje die ook veel taarten bakt enzo. Heel schattige baby muffins, met luiertjes enzo erop. Is weer even wat anders zeg maar

Doen jullie nog aan kraamcadeautjes voor het bezoek?

Meis hoe was de echo eigenlijk gegaan? Of heb ik dat gemist?

Nou ik ga even een wandelingetje maken naar de supermarkt en dan verder met onze bankhangmarathon
quote:Chica34 schreef op 17 juni 2009 @ 10:32:

He jane 09-07-09 vind ik ook wel mooi. Ik wil die datum eigenlijk ook wel.

Okeeeeej, boeken wij alvast deze datum
Jeetje Jojon, bij jou is wel alles tot in de puntjes voorbereid zeg!!
Sas, van harte gefeliciteerd!

Kraamcadeautjes voor het bezoek? Waarom is dat? Bedoel je net zoiets als bruidsuiker bij een bruiloft? Daar ga ik niet aan beginnen. Maar vertel eens, jij wel Quintie?

Fijn dat het alweer ietsje beter gaat met je zoon.

Wat is het toch heerlijk weer vandaag! Zo vind ik wachten helemaal niet meer zo erg.
Mag ik ook 21 juni kiezen? Zo leuk, de langste dag van het jaar. Maar ja, ik denk niet dst ik dan al bevallen ben.
Yeah Sas!!!!!!!!! Van harte meid!!!! Geniet lekker van je zoon :-)
Ik zit eens te denken.... ik word volgende week alléén ingeleid als m'n baarmoedermond voldoende is verweekt/verstreken (wat is het verschil?) Ik heb best wel regelmatig harde buiken, maar behalve 's nachts af en toe, doen ze geen pijn. Dus ik neem aan dat ze dan ook niet zorgen voor die verweking toch?

Zou ik het zelf kunnen bevorderen? Je hoort zo veel over allerlei middeltjes die zouden kunnen helpen, ananas, bitterlemon, sex (sperma), wonderolie, frambozenbladthee.... Misschien dat ik toch maar iets wil gaan proberen. Wonderolie laat ik even voor wat het is, lijkt me niet zo fijn om de hele dag met darmkramp op de wc te zitten zonder garantie op succes. Maar voor de rest.... een combinatie van ananas, bitterlemon en frambozenbladthee is wel te doen. (ananas is in de aanbieding bij de plus!). Sex.... moet er eerlijk gezegd niet aan denken (en manlief ook niet denk ik) maar ach misschien moet ik toch maar even zin maken want in sperma schijnt iets van proglantine te zitten, hetzelfde goedje als wat in die gel zit waarnmee ze in het zh de baarmoedermond week maken.

Iemand ervaringen mee?
Sas van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Ik hoop dat je heerlijk op een roze wolk zit en volop geniet van de kraamtijd. Hopelijk lezen we gauw je verslag en ik ben erg nieuwsgierig naar de naam!

Hi hi Jojon, waarom probeer je gewoon niet alles tegelijk En dat de rest van de week, wie weet!

Over de luiertas: die gebruik ik nog maar omdat we meestal niet zo ver weg zijn en ook niet zo lang, zitten er alleen een paar schone Pampers in, en verder nog een pak luierdoekjes en een hydrofieldoek. Soms nog een beker Roosvicee en wat lekkers. Daar passen m'n babyspullen nog makkelijk bij denk ik.

Ik heb nog een andere praktische vraag aan de mama's hier: hoe doen jullie het met het vervoer van twee kinders? Mijn dochter loopt dan wel, maar nog niet van huis naar de bakker of super bijvoorbeeld. Dan ben ik een eeuwigheid onderweg. Maar die duowagens (waarin ze achter elkaar zitten) vind ik spuuglelijk (no offence voor iemand die wel zo'n geval heeft) en die waarin ze naast elkaar zitten kosten maar liefst ¤ 700,-. Ik vind het lastig hoe ik dit op moet lossen want ik wil er straks wel op uit kunnen met twee kids.

Watever: gaat het alweer wat beter met jou? Waren het inderdaad aften in je mond? Die zijn inderdaad waanzinnig pijnlijk.

Quintie: fijn dat je zoon zich beter voelt, het is een goed teken dat hij wil spelen! Maar ja, hou zo'n jochie maar eens in de lig-zitstand, moeilijk! Hoe lang moet hij nog rustig aan doen?

Wij doen niet aan kraamkado's.

Ik heb dochter vandaag thuis gehouden van de creche. Ze had gister een nogal hangerig en huilerig dagje en at ook niet veel. Vandaag gaat het gelukkig beter en heeft ze lekker brood en aardbeien zitten eten. Ze drinkt ook een heleboel dus ik denk dat ze behoorlijk wat vocht is kwijtgeraakt met de diarree. Zou dit de aanloop naar waterpokken kunnen zijn?
Wyfke, misschien de jongste in een draagdoek en de oudste in de buggy? Of eventueel zo'n sta-plankje die je aan de wagen kan hangen?

Zoontje moest 'een paar dagen' rustig aan doen. Tegen het weekend moet de wond in ieder geval dicht zijn. Nu was het vooral liggen omdat bij staan en rennen bloed naar beneden stroomt. Het ziet er nu trouwens al erg goed uit vind ik, het gaat best snel.

Jojon, geloof me... het zijn allemaal broodje aap verhalen. Toen ik 3 jaar geleden overtijd liep heb ik alles geprobeerd, maar er gebeurde mooi nix. Dus ik geloof er helemaal niet in, maar je kan het natuurlijk proberen. Ananas is wel gezond natuurlijk

Kraamcadeautjes: bij de geboorte van mijn zoontje kreeg ik ze van een wat ouder familielid. Die had dus allemaal kleine, schattige wiegjes en rammelaartjes (inclusief belletje) gemaakt met kaartjes eraan 'ter herinnering aan de geboorte van ** op ***' ik vond dat zo onwijs leuk en lief! Dus nu had ik haar gevraagd om ze weer te maken. Het zijn nu roze rammelaartjes en een andere soort wiegje met kleine bloemetjes erop en een roze dekentje, met een klein chocoladebaby'tje erin. Superleuk! Ik moet alleen nog even de kaartjes voor eraan knippen en de naam opschrijven. Datum kan natuurlijk nog niet. Ik geloof ook niet dat het heel gebruikelijk is hoor, maar ik vond het zo leuk en het kraambezoek was toen ook heel enthousiast erover.

Wat betreft datum heb ik eigenlijk geen voorkeur. Als het maar ergens in juli is, want ik vind het niet leuk als we straks twee verjaardagen zo vlak na elkaar hebben zoontje is 24 juni jarig namelijk. Hoewel 3 of 4 weken natuurlijk ook nog vrij kort op elkaar is.... we zullen zien!
Wyfke: hier hetzelfde dilemma met het vervoer van de twee kids straks. Besloten om (nog) geen duowagen te kopen, eerst maar eens kijken hoe het gaat en dan is er alsnog zo eentje aangeschaft mocht het nodig zijn. Idd ik vind die tandemwagens (twee achter elkaar) ook niet mooi maar wel het meest praktisch en het kleinst opvouwbaar volgens mij. Kijk anders eens op marktplaats, daar worden er vaak ook wel veel aangeboden voor een iets betere prijs. (de meeste mensen gebruiken zo'n ding ook maar max een jaar denk ik dus de meeste wagens zijn wrsch nog wel in goede staat)

Wij hebben hier ook een babybjorn draagzak, dus de eerste tijd kan ook de baby in de draagzak en dochter in de buggy. Maar dat wordt na een tijdje wel te zwaar denk ik, bovendien is manlief t/m aug. thuis dus dan kunnen we allebei iets duwen, ook wel zo leuk.

Hoop trouwens dat het geen waterpokken zijn, zit jij hoogzwanger vast niet op te wachten. Aan de andere kant, dan heeft ze het maar gehad. Lekker zo'n dagje thuis aantutten misschien knapt ze daar wel van op joh.

Quintie, het klinkt leuk hoor die kleine kadootjes. Wat lief dat iemand die voor je wil maken. Wij doen er niet aan maar je ziet het wel vaker inderdaad. Wel heb ik vorige week van m'n moeder een zakje met blauwe en witte snoephartjes gekregen (van de prenatal). Voor in het ziekenhuis zodat ik de mensen die daar op bezoek komen ook iets kan trakteren ipv beschuit met muisjes want die krijgen alleen de ouders direct na de geboorte en niet het bezoek bij ons in het ziekenhuis.
Ik eet me trouwens helemaal ongans aan de frambozen uit onze eigen tuin. Heerlijk! Zat net te denken dat ik wel gewoon blaadjes daar vanaf kan knippen om thee van te trekken, net als verse muntthee. Maar ga toch maar even bij de reformwinkel langs morgen dan weet ik zeker dat ik het goede drink!
Jojon, wat grappig die snoephartjes. Ik heb ze bij de Prenatal eigenlijk nog nooit gezien, maar misschien dat ik deze week nog eens ga kijken.

Ik vind mijn uitgerekende datum ook wel aardig: 050709, maar ik ga voor 2 juli (weet ook niet waarom). Zul je zien dat ik pas 19 juli ofzo ga bevallen... Overigens zijn de twee dames die hier al bevallen zijn allebei even oud als ik (35). Zou het een voorteken zijn?! Alleen zo vroeg bevallen als zij gaat mij al niet meer lukken....
Hee, volgens mij heeft nog niet iedereen aan de meldplicht voldaan? Toch wel spannend hoor...
He balen, ik heb nog geen meldplicht . Zo net terug van de kapper en het zit er weer in.

Duowagen> Ik heb zon spuuglelijk ding en ik heb hem gekocht omdat ik echt niet moeilijk ga lopen doen met verschillende buggy's enzo. Ik ga de draagdoek wel proberen maar ik denk niet dat ik dat lang volhoud. De babybjorn vond ik al heel snel, te zwaar. Tevens hebben wij maar een heel klein gangetje waar maar 1 wagen kan staan en dus is het een duowagen geworden. De Quinny ligt nu zelfs in de achterklep van de auto omdat er geen plaats meer is

Hmmm frambozen uit eigen tuin, klinkt lekker, ik zit hiet te typen met een bak kersen naast me. Zijn ook erg lekker. Jojon al die middeltjes zijn inderdaad bakerpraatjes hoor, van al die dingen geloof ik nog het meeste in sex en het sperma. Dussss.....aan de bak jij

Quintie: Gelukkig gaat het al beter, maar hoe hou je je zoon ingodesnaam zittend en liggend dan? Vind ik wel knap. Kraamcadeautjes doen wij ook niet aan. Ja, andersom natuurlijk wel

21 juni is voor jou hoor Ring.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik lees mee voor de tips Jojon... Stuk ongeduld dat ik ben!

O, wie missen we dan nog? Zou er iemand stiekem tussendoor aan het sneaken zijn? Even checken wie nog niet is gesignaleerd...

MissyMB: gesignaleerd!

Blogbabe: nog niet gesignaleerd!

Jane: gesignaleerd!

Ring: that's me!

Maria: gesignaleerd!

MvYara: nog niet gesignaleerd!

Engelbengel: nog niet gesignaleerd!

Padababa: gesignaleerd!

Sanloes: nog niet gesignaleerd!

En vooruit, Jojon ook alvast... : gesignaleerd!

Ik ben benieuwd... Of zijn wij gewoon te ongeduldig! De dag is nog lang namelijk.

Mijn vader en moeder zijn net even gezellig langs geweest. Mijn moeder heeft twee complete series van (lach niet) 'The Flying Docters' meegenomen. En wat boeken. Dus ik vermaak me wel.

FD is trouwens jeugdsentiment... Toen we nog in Duitsland woonden nam mijn oma hele videobanden vol bijvoorbeeld FD op. En die keken mijn moeder en ik altijd samen. Haha. En dan deden we altijd mee... 'This is Victor-Charlie-Charlie for Mike-Sierra-Foxtrot!'

(Ik daal nu vreselijk in iedereens achting, vooruit dan maar.)
Dank je Chica. Ik zal vriend vanavond het kind even goed toe laten spreken. 'Op 21 juni willen wij jou graag verwelkomen in ons gezin! Be there!'

Ik vrees dat het niet gaat werken, net als dat ik vrees voor Jojon en haar 'middeltjes.' Maar ja, proberen kan geen kwaad toch?
-meld-

mijn plicht gaat vandaag in (37 wkn toch?).

zit al dagen slecht in mijn vel, dus weinig te vertellen maar probeer wel mee te lezen.

Sas: gefeliciteerd met je zoontje!
Jojon, ik heb vorige keer ook alles geprobeerd (tm sex) maar niets hielp. Baby komt wanneer die komt... irritant, maar is niet anders. Ik hou rekening met 6-7-09, niet omdat ik dat zo mooi vind maar omdat ik dat wel realistisch vind.
quote:Ring1981 schreef op 17 juni 2009 @ 16:01:

O, wie missen we dan nog? Zou er iemand stiekem tussendoor aan het sneaken zijn? Even checken wie nog niet is gesignaleerd...

MissyMB: gesignaleerd!

Blogbabe: nog niet gesignaleerd!

Jane: gesignaleerd!

Ring: that's me!

Maria: gesignaleerd!

MvYara: nog niet gesignaleerd!

Engelbengel: nog niet gesignaleerd!

Padababa: gesignaleerd!

Sanloes: gesignaleerd!

En vooruit, Jojon ook alvast... : gesignaleerd!

Ik ben benieuwd... Of zijn wij gewoon te ongeduldig! De dag is nog lang namelijk.

Je bent erbij Sanloes! En ik heb het aangepast hoor...
quote:Chica34 schreef op 17 juni 2009 @ 15:50:

Quintie: Gelukkig gaat het al beter, maar hoe hou je je zoon ingodesnaam zittend en liggend dan? Vind ik wel knap.

Ik ben nu ineens best wel trots op de gehoorzaamheid van mijn kind

Hij houdt heel erg veel van tv kijken, dus tja, Nick Jr. afgewisseld met dvd'tjes die hij leuk vindt (Mickey Mouse bijvoorbeeld). Dat ik vanavond in mijn slaap die liedjes nog hoor maakt even niet uit. Papa heeft ook een XBox 360 waar hij wat spelletjes op mag spelen, dus dat doet hij ook. Hij geeft zelf aan waar hij zin in heeft, soms pakt hij ineens een boekje of speelt hij met autootjes die over zijn buik rijden

Maar verder, tja we hebben het hem heel erg duidelijk gemaakt dat hij een operatie heeft gehad en rustig aan moet doen. Hij lijkt het gewoon te accepteren en is vandaag pas 1 keer opgestaan van de bank en dat vond ik okay, eventjes op de benen staan en dan weer plat. Maar ik wil niet teveel credit nemen hoor, want volgens mij voelt ie zich ook gewoon nog niet helemaal fit en dan is lekker liggen luieren terwijl mama sapjes en koekjes enzo haalt toch het beste!

Oef Ring, daal jij effe in achting hier

(maar serieus: dat vind jij dus echt echt leuk?)

GRAPJEEEEEE

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven