Lang geleden... deel 2
woensdag 17 juni 2009 om 11:15
woensdag 17 juni 2009 om 11:22
Wel goed eigenlijk. Een hoop emoties door al dat gedoe (zie de krabbel op hyves van maandag). Maar ik kan het hanteren, de tijd nemen om de boel uit te laten sudderen werkt wel bij mij. Maandagavond naar de sauna gegaan. De manier om ook lijfelijk te ontspannen. Lichamelijk lekker heftig. Gister tekeer gegaan bij Zumba en dat is ook fijn. Al weet ik niet waar al dat zweet vandaan kwam, ik leek wel lek!
woensdag 17 juni 2009 om 11:45
Hoi Lieverds!
Ev,
Je raakt mij vreselijk met je berichtje.
Ik vind het zo verdrietig dat je worsteling slecht past in je relatie.
Of in ieder geval,dat jij het niet weet in te passen.
Ik schrijf en wis op het moment..ik weet niet het juiste te schrijven voor je Ev,
Ik laat het nu ook even bij een knuffel .
Ik denk aan je.
Ik denk aan jullie allemaal.
Want het stormt nogal bij jullie, dus ook een knuffel.
Ik schrijf even over de oppervlakte.
Ben vooral heel moe.
Gisteren een hele dag geklust in de kamer van mijn dochter.
Was gezellig ,maar we hadden wat tegenslag en zijn tot midden in de nacht bezig geweest.
Zou wel een hele dag op bed willen liggen...helaas, de dag zit weer vol.
Liefs!!
Hoi Hanke!
Even afstand gehad hier?
Ev,
Je raakt mij vreselijk met je berichtje.
Ik vind het zo verdrietig dat je worsteling slecht past in je relatie.
Of in ieder geval,dat jij het niet weet in te passen.
Ik schrijf en wis op het moment..ik weet niet het juiste te schrijven voor je Ev,
Ik laat het nu ook even bij een knuffel .
Ik denk aan je.
Ik denk aan jullie allemaal.
Want het stormt nogal bij jullie, dus ook een knuffel.
Ik schrijf even over de oppervlakte.
Ben vooral heel moe.
Gisteren een hele dag geklust in de kamer van mijn dochter.
Was gezellig ,maar we hadden wat tegenslag en zijn tot midden in de nacht bezig geweest.
Zou wel een hele dag op bed willen liggen...helaas, de dag zit weer vol.
Liefs!!
Hoi Hanke!
Even afstand gehad hier?
woensdag 17 juni 2009 om 14:45
Wurm,
Welkom in de wondere wereld van hypotheken!!
Voor vragen ben ik beschrikbaar!
Wat betreft de levensverzekering.
Dat kan helaas lastig worden.
Ik ben ook nog steeds bezig om ergens een hogere verzekering af te kunnen sluiten.
Tot een bepaald bedrag vragen sommige geen verklaring.
Maar hoog is dat bedrag meestal niet.
Ik weet niet of mijn situatie vergelijkbaar is gezien ik ook een langdurige eetstoornis heb en er dus ook een medisch aspect bij komt kijken.
Succes met alles!!
Welkom in de wondere wereld van hypotheken!!
Voor vragen ben ik beschrikbaar!
Wat betreft de levensverzekering.
Dat kan helaas lastig worden.
Ik ben ook nog steeds bezig om ergens een hogere verzekering af te kunnen sluiten.
Tot een bepaald bedrag vragen sommige geen verklaring.
Maar hoog is dat bedrag meestal niet.
Ik weet niet of mijn situatie vergelijkbaar is gezien ik ook een langdurige eetstoornis heb en er dus ook een medisch aspect bij komt kijken.
Succes met alles!!
woensdag 17 juni 2009 om 16:26
Wat afschuwelijk Vos.
Het spijt me heel erg voor je dat je dit hebt moeten meemaken..
Hoe ziek kunnen mensen zijn.
Wil je delen wat ze tegen je hebben gezegd? Misschien kunnen we je hier helpen, om er met andere ogen naar te kijken. Om helpen te relativeren en te vertellen dat ze zo geen gelijk hebben..
Hoe lang is het geleden?
Het spijt me heel erg voor je dat je dit hebt moeten meemaken..
Hoe ziek kunnen mensen zijn.
Wil je delen wat ze tegen je hebben gezegd? Misschien kunnen we je hier helpen, om er met andere ogen naar te kijken. Om helpen te relativeren en te vertellen dat ze zo geen gelijk hebben..
Hoe lang is het geleden?

woensdag 17 juni 2009 om 17:13
Vos, welkom hier.
Wat een heftig verhaal zeg...
Hanke,
Mag ik jou een sauna verslaafde noemen?
Fijn voor je dat je daar altijd zo tot rust en jezelf komt!
Saar, je tattoo is geweldig. En vooral de betekenis. Heb het net opgezocht en er al veel over gelezen.
Ik zie mezelf ook al met zo'n tattoo!
Ier,
Hoop je snel een keer tegen te komen op msn. Mis je!!
Ev, dank je voor je openheid. Ik weet niet goed wat te zeggen... Je raakt me..
Ster, heb vandaag weer een mwa-dag... Heb al een paar keer geprobeerd iets te schrijven over hoe ik me echt voel maar druk weer net zo hard op de backspace knop...
Heb je vannacht nog een beetje kunnen slapen?
Wat een heftig verhaal zeg...
Hanke,
Mag ik jou een sauna verslaafde noemen?
Fijn voor je dat je daar altijd zo tot rust en jezelf komt!
Saar, je tattoo is geweldig. En vooral de betekenis. Heb het net opgezocht en er al veel over gelezen.
Ik zie mezelf ook al met zo'n tattoo!
Ier,
Hoop je snel een keer tegen te komen op msn. Mis je!!
Ev, dank je voor je openheid. Ik weet niet goed wat te zeggen... Je raakt me..
Ster, heb vandaag weer een mwa-dag... Heb al een paar keer geprobeerd iets te schrijven over hoe ik me echt voel maar druk weer net zo hard op de backspace knop...
Heb je vannacht nog een beetje kunnen slapen?
woensdag 17 juni 2009 om 18:41
O gatsie appel!
Eigenlijk zijn die mwoah dagen verschrikkelijk.
Vermoeiend, energievretend en frustrerend.
Ik heb er ook weer 1, ik noem 't altijd maar mwoah maar eigenlijk gaat het dan gewoon niet zo lekker.
Uiteindelijk heb ik wel weer lekker geslapen hoor. Alleen sloeg die somberheid toen ik net wakker was alweer in als een bom.
Blergh. Mwoah.
Ach ja. Het kan altijd erger zullen we maar zeggen.
Eigenlijk zijn die mwoah dagen verschrikkelijk.
Vermoeiend, energievretend en frustrerend.
Ik heb er ook weer 1, ik noem 't altijd maar mwoah maar eigenlijk gaat het dan gewoon niet zo lekker.
Uiteindelijk heb ik wel weer lekker geslapen hoor. Alleen sloeg die somberheid toen ik net wakker was alweer in als een bom.
Blergh. Mwoah.
Ach ja. Het kan altijd erger zullen we maar zeggen.
woensdag 17 juni 2009 om 20:10
Ja hoor Appel, je mag me gerust saunaverslaafd noemen. Het is een fijne verslaving kan ik je zeggen. Vooral de aufguss geeft een heerlijke kick.
Welkom Vos! Om antwoord te geven op 1 van je vragen: ja ik heb meer last als er een 'verjaardag' is van een trauma. Nou zijn de mijne niet zo duidelijk afgebakend qua datum. Maar je moet er bij mij vanuit gaan dat ik eind augustus niet de vrolijkste ben. Dat is voor mij een tijd waarin mijn herinneringen opspelen. Iets om rekening mee te houden door niet teveel van mezelf te eisen in die tijd. Wat ontzettend kl@#4 trouwens wat je overkomen is. Dat had echt niet mogen gebeuren...
Welkom Vos! Om antwoord te geven op 1 van je vragen: ja ik heb meer last als er een 'verjaardag' is van een trauma. Nou zijn de mijne niet zo duidelijk afgebakend qua datum. Maar je moet er bij mij vanuit gaan dat ik eind augustus niet de vrolijkste ben. Dat is voor mij een tijd waarin mijn herinneringen opspelen. Iets om rekening mee te houden door niet teveel van mezelf te eisen in die tijd. Wat ontzettend kl@#4 trouwens wat je overkomen is. Dat had echt niet mogen gebeuren...
woensdag 17 juni 2009 om 20:38
Welkom Vos...wat een afschuwelijke belevenis, wie weet helpt het om er over te vertellen.
EV ik zit met tranen in mijn ogen. Kun/wil je het er met je EM over hebben? Wat moeilijk voor jou en voor jullie. Een dikke knus want ik heb geen wijze raad...
Saar heb hem bekeken! Wat stoer en wat mooi!
Hoe voel je je? Nog steeds going up?
Iry: voelt het oke nu, dat je dochter uitvliegt?
Sterretjee: ik hoop dat het op tijd innemen van de ad een verschil uit gaat maken. Ik kan me voorstellen dat je er wanhopig van wordt...maar voel je niet stom als je je hart lucht hier. Juist hier mag je laten weten hoe je je echt voelt. Als je hier ook al beleefd moet gaan lopen doen... Dus drama een end weg als dat is wat je meemaakt.
Alle anderen: ook een dikke
EV ik zit met tranen in mijn ogen. Kun/wil je het er met je EM over hebben? Wat moeilijk voor jou en voor jullie. Een dikke knus want ik heb geen wijze raad...
Saar heb hem bekeken! Wat stoer en wat mooi!
Hoe voel je je? Nog steeds going up?
Iry: voelt het oke nu, dat je dochter uitvliegt?
Sterretjee: ik hoop dat het op tijd innemen van de ad een verschil uit gaat maken. Ik kan me voorstellen dat je er wanhopig van wordt...maar voel je niet stom als je je hart lucht hier. Juist hier mag je laten weten hoe je je echt voelt. Als je hier ook al beleefd moet gaan lopen doen... Dus drama een end weg als dat is wat je meemaakt.
Alle anderen: ook een dikke

woensdag 17 juni 2009 om 21:18
Vos welkom hier! Wat een verhaal zeg...Wat zijn mensen tot vreselijke dingen in staat
EV, wat zit je in een heftige periode. Kan EM invoelen hoe het voor jou is allemaal?
Sterkte, ik denk aan je.
Hanke, sauna en Zumba, da's dubbel zweten. Fijn dat je daar zo van kunt genieten. Dat zijn de dingen die voor mij ook zo goed werken: sporten en sauna. Hielp vanavond ook goed om even te tennissen.
Iry, denk je ook om jezelf? Naast zorg voor gezin en klussen?
En Ster en Appel, sterkte met deze mwoah dag (f)
Saar, hij is prachtig, ook de betekenis!
Hier bijkomen van alle hectiek, ik heb even wat op hyves gezet. Gewoon maar even doorgaan deze week
Liefs voor iedereen!
EV, wat zit je in een heftige periode. Kan EM invoelen hoe het voor jou is allemaal?
Sterkte, ik denk aan je.
Hanke, sauna en Zumba, da's dubbel zweten. Fijn dat je daar zo van kunt genieten. Dat zijn de dingen die voor mij ook zo goed werken: sporten en sauna. Hielp vanavond ook goed om even te tennissen.
Iry, denk je ook om jezelf? Naast zorg voor gezin en klussen?
En Ster en Appel, sterkte met deze mwoah dag (f)
Saar, hij is prachtig, ook de betekenis!
Hier bijkomen van alle hectiek, ik heb even wat op hyves gezet. Gewoon maar even doorgaan deze week
Liefs voor iedereen!
woensdag 17 juni 2009 om 21:48
Philomein, je bent lief..
Lynne, ik ga je zo even lezen op de hyves.
Hier mwoah-en we maar een beetje aan. Nog steeds achter de feiten aan hollend.
Wat nu is geresulteerd tot een zeurende hoofdpijn (en kun je nagaan, ik heb echt nooit hoofdpijn), opvliegers (of iig verschijnselen ervan) en een batterij die bijna bijna op de nul stand staan.
En dan heb ik nog niet eens zo gek veel gedaan vandaag.
Bar weinig eigenlijk.
Bah. Mwoah.
Lynne, ik ga je zo even lezen op de hyves.
Hier mwoah-en we maar een beetje aan. Nog steeds achter de feiten aan hollend.
Wat nu is geresulteerd tot een zeurende hoofdpijn (en kun je nagaan, ik heb echt nooit hoofdpijn), opvliegers (of iig verschijnselen ervan) en een batterij die bijna bijna op de nul stand staan.
En dan heb ik nog niet eens zo gek veel gedaan vandaag.
Bar weinig eigenlijk.
Bah. Mwoah.
woensdag 17 juni 2009 om 22:26
Vos, wat heftig allemaal .
Moeilijk ook om je niet begrepen te voelen.
Herkenbaar ook jouw verhaal (camping, ed), ik merk dat het meteen veel oproept bij me.
Stuk traumaverwerking heb ik na die ene keer emdr laten liggen, maar moet daar straks toch nog wel wat mee gaan doen.
Leuk jullie reacties op mijn tattoo!
En leuk dat jij er ook pas een hebt laten zetten Vos.
Voor mij staat de tattoo ook symbool voor alles waar ik op dit moment mee bezig ben. Deels als soort van afsluiting, maar vooral ook als een nieuw begin.
Ben net thuis van werk en moet morgen weer vroeg beginnen, dus ik houd het even kort.
Veel liefs voor iedereen!
Moeilijk ook om je niet begrepen te voelen.
Herkenbaar ook jouw verhaal (camping, ed), ik merk dat het meteen veel oproept bij me.
Stuk traumaverwerking heb ik na die ene keer emdr laten liggen, maar moet daar straks toch nog wel wat mee gaan doen.
Leuk jullie reacties op mijn tattoo!
En leuk dat jij er ook pas een hebt laten zetten Vos.
Voor mij staat de tattoo ook symbool voor alles waar ik op dit moment mee bezig ben. Deels als soort van afsluiting, maar vooral ook als een nieuw begin.
Ben net thuis van werk en moet morgen weer vroeg beginnen, dus ik houd het even kort.
Veel liefs voor iedereen!
donderdag 18 juni 2009 om 00:27
Ooo leuk Appel, dat topic.
Zit ook al tijdje te twijfelen met avatars enzo. Gezien ik nogal een kruidje roer-me-niet ben, wil ik eigenlijk altijd wat anders.
Voor de mwoah-ers: ik geloof dat ik even mee doe. Mag dat?
EV, wat ontzettend rot zo... Vind het zelf zo verwarrend als ik in mn herbelevingen Wurman niet meer kan scheiden van het verleden. Zeker als ik zijn stem ergens nog wel kan plaatsten.
Alsof hij dan door te sussen 'het is goed, ik ben bij je' meewerkt aan wat zij toen deden.. Als iemand snapt wat ik bedoel? Ehm. Denk het niet.
Anyway, het is klote. Als heden en verleden door elkaar gaan lopen, en zelfs je man niet meer veilig is. Of juist je man.
Kan je het hier met je therapeute over hebben?
Heb haar nogal hoog zitten door jou verhalen ondertussen .
Hai Vos, wat dapper zo meteen je verhaal doen. Heftig.
Vind het moeilijk om zinnig antwoord te geven op je vragen merk ik. Ook omdat bij mij de herbelevingen laatste weken ook vrij hoog zitten.
Echt 'verjaardagen' heb ik niet geloof ik, wel periodes waar ik extra veel moeite mee heb. dat zijn bij mij feestdagen&familiedagen. De rest van je vragen kan ik niet heel geod terughalen geloof ik. Sorrie.
Ik ben een beetje wazig vandaag.
Lieve dames ik duik mn bed in.
Sorrie voor degenen die ik nu vergeet (philo! Fijn je hier ook weer te zien! Jij ook Appel!), it's me, not you.
Probeer de hele dag al mijn lichaam en geest bij elkaar te houden, maar het lukt verdomt slecht kan ik vertellen.
Dus nou ga ik maar eens doen waar ik goed in ben.
Me verstoppen in bed. Hoera!
En dan stiekum verder lezen in een van de '... voor dummies' boeken. (en niet stiekem raden welke is niet goed voor mn anonimiteit.)
Zit ook al tijdje te twijfelen met avatars enzo. Gezien ik nogal een kruidje roer-me-niet ben, wil ik eigenlijk altijd wat anders.
Voor de mwoah-ers: ik geloof dat ik even mee doe. Mag dat?
EV, wat ontzettend rot zo... Vind het zelf zo verwarrend als ik in mn herbelevingen Wurman niet meer kan scheiden van het verleden. Zeker als ik zijn stem ergens nog wel kan plaatsten.
Alsof hij dan door te sussen 'het is goed, ik ben bij je' meewerkt aan wat zij toen deden.. Als iemand snapt wat ik bedoel? Ehm. Denk het niet.
Anyway, het is klote. Als heden en verleden door elkaar gaan lopen, en zelfs je man niet meer veilig is. Of juist je man.
Kan je het hier met je therapeute over hebben?
Heb haar nogal hoog zitten door jou verhalen ondertussen .
Hai Vos, wat dapper zo meteen je verhaal doen. Heftig.
Vind het moeilijk om zinnig antwoord te geven op je vragen merk ik. Ook omdat bij mij de herbelevingen laatste weken ook vrij hoog zitten.
Echt 'verjaardagen' heb ik niet geloof ik, wel periodes waar ik extra veel moeite mee heb. dat zijn bij mij feestdagen&familiedagen. De rest van je vragen kan ik niet heel geod terughalen geloof ik. Sorrie.
Ik ben een beetje wazig vandaag.
Lieve dames ik duik mn bed in.
Sorrie voor degenen die ik nu vergeet (philo! Fijn je hier ook weer te zien! Jij ook Appel!), it's me, not you.
Probeer de hele dag al mijn lichaam en geest bij elkaar te houden, maar het lukt verdomt slecht kan ik vertellen.
Dus nou ga ik maar eens doen waar ik goed in ben.
Me verstoppen in bed. Hoera!
En dan stiekum verder lezen in een van de '... voor dummies' boeken. (en niet stiekem raden welke is niet goed voor mn anonimiteit.)
donderdag 18 juni 2009 om 12:58
quote:Wurmpje schreef op 18 juni 2009 @ 00:27:
Vind het zelf zo verwarrend als ik in mn herbelevingen Wurman niet meer kan scheiden van het verleden. Zeker als ik zijn stem ergens nog wel kan plaatsten.
Ja jawel. Ik moest 't even drie keer lezen maar ik heb 'm. Echt klote.. Bah. Hoe komt t dat je je nu zo voelt? Enig idee?
Hahaha ja. Ik heb zo'n idee.
Vind het zelf zo verwarrend als ik in mn herbelevingen Wurman niet meer kan scheiden van het verleden. Zeker als ik zijn stem ergens nog wel kan plaatsten.
Ja jawel. Ik moest 't even drie keer lezen maar ik heb 'm. Echt klote.. Bah. Hoe komt t dat je je nu zo voelt? Enig idee?
Hahaha ja. Ik heb zo'n idee.
donderdag 18 juni 2009 om 13:01
Vos.
Wat misselijkmakend wat jou overkomen is. Ik merk bij mezelf dat ik de tekst echt even snel moet scannen en er niet te lang over na moet denken. Hoe gruwelijk.
Wat ontzettend erg. En wat knap dat je dit zo op kan schrijven.
Dank voor je vertrouwen! Dat je dit deelt met ons.
En nee hoor, mij trigger je niet zo snel.
Zit allemaal diep, achter een zwaar luik met extra slot.
Wil je daar doorheen breken, dan mag je gelijk bij me intrekken.
Fijne dag meiden.
Ik ga naar 't werk.
Wat misselijkmakend wat jou overkomen is. Ik merk bij mezelf dat ik de tekst echt even snel moet scannen en er niet te lang over na moet denken. Hoe gruwelijk.
Wat ontzettend erg. En wat knap dat je dit zo op kan schrijven.
Dank voor je vertrouwen! Dat je dit deelt met ons.
En nee hoor, mij trigger je niet zo snel.
Zit allemaal diep, achter een zwaar luik met extra slot.
Wil je daar doorheen breken, dan mag je gelijk bij me intrekken.
Fijne dag meiden.
Ik ga naar 't werk.
donderdag 18 juni 2009 om 13:15
Lieve vos.
Wat een naar verhaal.
Goed dat je direct aangifte hebt gedaan.
Vreselijk dat een moment in je leven je je hele "zijn" op zijn kop zet.
Je hebt vooral veel tijd en goede begeleiding nodig om dit te kunnen handelen.
Hoe en hoelang dit nodig heeft,dat weet helaas niemand.
Maar ik hoop oprecht dat je je eigenwaarde weer terugpakt.
Zelf heb ik mijn verhaal hier nooit echt gedaan.
Er zwerft op het forum wel wat summiere info rond geloof ik.
Maar in mijn geval beslaat het een hele lange periode.
Lieve Saar!!!
Hoe is het met je plakplaatje?
Ben zo erg druk de laatste dagen en als ik thuis ben te moe om er een zinnig woord uit te krijgen.
Maar ik mis onze zeer intelligente gesprekken wel hoor!!
Appel,ik wil heel graag bij kletsen met je!
Keer msndate?
Philo,
lief dat je vraagt hoe ik mij voel nu dochter uit huis gaat.
Het voelt minder rigoreus nu eigenlijk nu ik er samen met haar mee bezig ben.
Het mooi maken van haar stekkie helpt daar wel bij.
* arrogantiemodus aan*
En ik ben echt trots op hoe het resultaat wordt.
Vind dat ik onwijs goed de dingetjes bij elkaar heb uitgezocht.
Kamer kan zo in de vt-wonen!
En ja....dat heb ik helemaal zelf gedaan.
Dochter heeft alleen maar ja is mooi geknikt,wilde ook graag dat ik het deed omdat ze zelf daar niet zo goed in is.
Wel heeft ze aangegeven wat ze voor stijltje wilde.
Dus..zooo wat heb ik een talent!
Het is een plaatje!
* arrogantiemodus uit*
Lynne..eh,mijn grenzen bewaken?
Gaat niet zo goed,maar whats new.
Ik voel het pas als het te laat is zoals gewoonlijk.
Ik kan het gewoon niet.
Lieve ster!! hou je je koppie nog een beetje boven water?
Wurm,lieve dummie!
Steek je er al wat van op?
Ev..ik denk aan je.
Hanke al uitgezweet?
Liefs allemaal!
Wat een naar verhaal.
Goed dat je direct aangifte hebt gedaan.
Vreselijk dat een moment in je leven je je hele "zijn" op zijn kop zet.
Je hebt vooral veel tijd en goede begeleiding nodig om dit te kunnen handelen.
Hoe en hoelang dit nodig heeft,dat weet helaas niemand.
Maar ik hoop oprecht dat je je eigenwaarde weer terugpakt.
Zelf heb ik mijn verhaal hier nooit echt gedaan.
Er zwerft op het forum wel wat summiere info rond geloof ik.
Maar in mijn geval beslaat het een hele lange periode.
Lieve Saar!!!
Hoe is het met je plakplaatje?
Ben zo erg druk de laatste dagen en als ik thuis ben te moe om er een zinnig woord uit te krijgen.
Maar ik mis onze zeer intelligente gesprekken wel hoor!!
Appel,ik wil heel graag bij kletsen met je!
Keer msndate?
Philo,
lief dat je vraagt hoe ik mij voel nu dochter uit huis gaat.
Het voelt minder rigoreus nu eigenlijk nu ik er samen met haar mee bezig ben.
Het mooi maken van haar stekkie helpt daar wel bij.
* arrogantiemodus aan*
En ik ben echt trots op hoe het resultaat wordt.
Vind dat ik onwijs goed de dingetjes bij elkaar heb uitgezocht.
Kamer kan zo in de vt-wonen!
En ja....dat heb ik helemaal zelf gedaan.
Dochter heeft alleen maar ja is mooi geknikt,wilde ook graag dat ik het deed omdat ze zelf daar niet zo goed in is.
Wel heeft ze aangegeven wat ze voor stijltje wilde.
Dus..zooo wat heb ik een talent!
Het is een plaatje!
* arrogantiemodus uit*
Lynne..eh,mijn grenzen bewaken?
Gaat niet zo goed,maar whats new.
Ik voel het pas als het te laat is zoals gewoonlijk.
Ik kan het gewoon niet.
Lieve ster!! hou je je koppie nog een beetje boven water?
Wurm,lieve dummie!
Steek je er al wat van op?
Ev..ik denk aan je.
Hanke al uitgezweet?
Liefs allemaal!