's Nachts overmatig zweten.... Overgang?
zaterdag 9 mei 2009 om 19:14
Normaal zweet ik niet of nauwelijks.. Niet tijdens het sporten en een beetje tijdens een saunagang.
Sinds een paar maanden heb ik soms dat ik 's nachts wakker word en helemaal nat van het zweten ben. De druppels staan gewoon op mijn armen en benen en het t-shirt is zeikenat.
Ik heb geen baarmoeder meer en ook geen PMS meer dus daaraan zal ik niks merken maar zou dat een teken zijn dat ik al in de overgang zit? Ik ben pas 43...
Ik slik wel al 2.5 jaar een anti-depressiva die nachtelijk zweten kán veroorzaken maar nu pas last daarvan hebben vind ik ook zo vaag.
Iemand een idee?
Sinds een paar maanden heb ik soms dat ik 's nachts wakker word en helemaal nat van het zweten ben. De druppels staan gewoon op mijn armen en benen en het t-shirt is zeikenat.
Ik heb geen baarmoeder meer en ook geen PMS meer dus daaraan zal ik niks merken maar zou dat een teken zijn dat ik al in de overgang zit? Ik ben pas 43...
Ik slik wel al 2.5 jaar een anti-depressiva die nachtelijk zweten kán veroorzaken maar nu pas last daarvan hebben vind ik ook zo vaag.
Iemand een idee?
zondag 14 juni 2009 om 21:53
Ik wist ook niet wat snippen was, weer wat geleerd
Afgelopen weekend weer eens heerlijk geslapen, ik heb de tip van het wijntje toegepast. Lekker twee rode vrijdagavond en twee zaterdagavond en voor het eerst in tijden snel in slaap gevallen. Ben helemaal blij.
Bosaapje, spannend dinsdag de uitslagen. Ik hoop zó dat je er iets mee kunt! Je houdt ons wel op de hoogte, toch?
Als ik jullie zo over die opvliegers hoor word ik spontaan niet goed. Dat lijkt me echt vervelend zeg. Volgens mij vergelijkbaar met dat nachtelijk zweten maar dan tig keer per dag? Heavy shit...
Slaap lekker allemaal vanavond meiden!
Afgelopen weekend weer eens heerlijk geslapen, ik heb de tip van het wijntje toegepast. Lekker twee rode vrijdagavond en twee zaterdagavond en voor het eerst in tijden snel in slaap gevallen. Ben helemaal blij.
Bosaapje, spannend dinsdag de uitslagen. Ik hoop zó dat je er iets mee kunt! Je houdt ons wel op de hoogte, toch?
Als ik jullie zo over die opvliegers hoor word ik spontaan niet goed. Dat lijkt me echt vervelend zeg. Volgens mij vergelijkbaar met dat nachtelijk zweten maar dan tig keer per dag? Heavy shit...
Slaap lekker allemaal vanavond meiden!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.

maandag 15 juni 2009 om 09:07
Ik heb heerlijk geslapen, had gister avond nog een rondje gerend en normaal ben ik dan erg wakker maar nu zag ik mijn kussen en moest ik rennen, toch nog.
Moest er wel vier keer uit om te plassen maar sliep daarna weer lekker door. Geen wekker vanmorgen want we zijn vrij (zoon en ik) en man werkt vanavond tot laat dus hoefde er niet vroeg te zijn.
Ik voel me over het algemeen weer lekker maar ben in een paar dagen weer een kilo aangekomen, en dat ondanks het vele groenten en fruit eten en sporten en gewoon veel bewegen (wandelen, veel fietsen)
Ik baal daar enorm van.
Moest er wel vier keer uit om te plassen maar sliep daarna weer lekker door. Geen wekker vanmorgen want we zijn vrij (zoon en ik) en man werkt vanavond tot laat dus hoefde er niet vroeg te zijn.
Ik voel me over het algemeen weer lekker maar ben in een paar dagen weer een kilo aangekomen, en dat ondanks het vele groenten en fruit eten en sporten en gewoon veel bewegen (wandelen, veel fietsen)
Ik baal daar enorm van.
dinsdag 16 juni 2009 om 12:17
Yasmijn beterschap Inderdaad een raar tijdstip om wakker te zijn maar met griep is alles mogelijk....
Eén kilo aangekomen Whopper wil niet altijd iets zeggen. Misschien door vocht, hormonen, weet ik veel. Misschien is het de volgende week weer minder.
Het beste kun je 1 keer in de week, zelfde tijd wegen. Geeft een veel objectiever beeld.
Balen Kookie. Hoop dat je afgelopen nacht wel goed geslapen hebt.
Bloeduitslagen waren allemaal goed.
Als het zweten blijft weet ik tenminste dat er niets aan de hand kan zijn.
Eén kilo aangekomen Whopper wil niet altijd iets zeggen. Misschien door vocht, hormonen, weet ik veel. Misschien is het de volgende week weer minder.
Het beste kun je 1 keer in de week, zelfde tijd wegen. Geeft een veel objectiever beeld.
Balen Kookie. Hoop dat je afgelopen nacht wel goed geslapen hebt.
Bloeduitslagen waren allemaal goed.
Als het zweten blijft weet ik tenminste dat er niets aan de hand kan zijn.
dinsdag 16 juni 2009 om 22:07
Dank je voor de tip Yasmijn, heb afgelopen weekend echt gemerkt dat ik er beter op inslaap. Door de weeks hou ik het op één klein glaasje vlak voor het slapen. Maar doe ik nu te kort om te kunnen zeggen of dat effect heeft. Maandagavond/nacht heb ik het weer half drie zien worden en gisterenavond leek het weer iets beter te gaan, was het rond half twee, haha.
Rot voor je dat je bent. Veel beterschap!
Bosaapje, wat een goed nieuws over de uitslag. Ben blij voor je!
Gek dan toch he, dat zweten? Heeft je huisarts nog iets gezegd daarover, hoe het zou kunnen komen of zo?
Het blijft lastig natuurlijk, maar overkomelijk lijkt me (met een grote stapel droge shirts naast je bed ) nu je weet dat er niets aan de hand is.
Vervelend zeg, Kookie. Het leek zo goed te gaan. Hoe ging het slapen de afgelopen nachten?
Rot voor je dat je bent. Veel beterschap!
Bosaapje, wat een goed nieuws over de uitslag. Ben blij voor je!
Gek dan toch he, dat zweten? Heeft je huisarts nog iets gezegd daarover, hoe het zou kunnen komen of zo?
Het blijft lastig natuurlijk, maar overkomelijk lijkt me (met een grote stapel droge shirts naast je bed ) nu je weet dat er niets aan de hand is.
Vervelend zeg, Kookie. Het leek zo goed te gaan. Hoe ging het slapen de afgelopen nachten?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.

woensdag 17 juni 2009 om 10:53
Ik heb goed geslapen, wel weer levendig gedroomd maar ik geloof niet dat het zo erg was, want ik herinner me alleen drukke en hilarische stukken, iets over mijn zusje.
Verder een dot watten in mijn hoofd en een opgezette voet. Geen idee wat dat nu weer is maar ik noteer het, wie weet kan het nog eens ergens goed voor zijn.
Nu ben ik dus aan t werk met een duffe kop; ga maar eens aan de kruidenthee want tot nu to lui water gedronken maar ik denk dat ik even een keteltje opzet en een thee ei ga vullen.
Gaat het goed met jullie verder?
Verder een dot watten in mijn hoofd en een opgezette voet. Geen idee wat dat nu weer is maar ik noteer het, wie weet kan het nog eens ergens goed voor zijn.
Nu ben ik dus aan t werk met een duffe kop; ga maar eens aan de kruidenthee want tot nu to lui water gedronken maar ik denk dat ik even een keteltje opzet en een thee ei ga vullen.
Gaat het goed met jullie verder?
woensdag 17 juni 2009 om 12:18
woensdag 17 juni 2009 om 13:03
Wel lekker..... oinkkkk.
Fijn dat je het ergste weer gehad hebt.
Het fijne van al dat gezweet 's nachts is dat ik er niet of nauwelijks bewust van ben. Ik merk het wel maar te slaperig om te beseffen dat ik een droog shirt moet aantrekken.
Pas 's morgens kom ik erachter dat ik zo zweet en dan moet ik toch mijn bed uit.
Fijn dat je het ergste weer gehad hebt.
Het fijne van al dat gezweet 's nachts is dat ik er niet of nauwelijks bewust van ben. Ik merk het wel maar te slaperig om te beseffen dat ik een droog shirt moet aantrekken.
Pas 's morgens kom ik erachter dat ik zo zweet en dan moet ik toch mijn bed uit.

woensdag 17 juni 2009 om 18:16
Nou, ik heb weer wat... ben net gestopt met de pil en heb nu dus, sinds het stoppen, links en rechts onder in mijn buik pijn en steken. Had het al eens eerder gehad, alleen vage steken, maar nu is het een aanhoudende zeurende pijn, wel dragelijk. maar met steken. Ik had een beetje het idee dat mijn eileiders daar zitten.
een van jullie misschien een idee of dat kan zijn van het stoppen met de pil?
een van jullie misschien een idee of dat kan zijn van het stoppen met de pil?
woensdag 17 juni 2009 om 20:41
Geen flauw idee. Als het aan één kant zou zijn zou het een eisprong kunnen zijn maar dat kan dus niet.
Ik kan me voorstellen dat je hele hormoonhuishouding weer op gang moet komen nu je gestopt bent met de pil...
Als je het niet vertrouwd en het blijft aanhouden voor de zekerheid even huisarts bellen.
Ik kan me voorstellen dat je hele hormoonhuishouding weer op gang moet komen nu je gestopt bent met de pil...
Als je het niet vertrouwd en het blijft aanhouden voor de zekerheid even huisarts bellen.

woensdag 17 juni 2009 om 20:44
Ik vertrouw het voor geen meter, maar ik vertrouw heel mijn lijf niet meer, dus dat kan wel kloppen
Ik ben er niet gerust op, mijn zusje zei dat het cysten konden zijn na het stoppen met de pil en die gaan vanzelf weer weg??
Ik vind het een vreemd verhaal, maar ik laat mijn lijf het maar even zelf uitpluizen en dan ga ik volgende week wel aan de bel trekken als ik nog pijn heb.
Ik ben er niet gerust op, mijn zusje zei dat het cysten konden zijn na het stoppen met de pil en die gaan vanzelf weer weg??
Ik vind het een vreemd verhaal, maar ik laat mijn lijf het maar even zelf uitpluizen en dan ga ik volgende week wel aan de bel trekken als ik nog pijn heb.
woensdag 17 juni 2009 om 22:20
Kan je helaas ook niet helpen Whopper, ik weet het ook niet
Maar vervelend voor je dit weer zeg! Sterkte ermee en ga inderdaad naar je huisarts als de pijn niet over gaat.
Volgens mij verdwijnen cysten niet vanzelf...?
Toen m'n moeder in de overgang was kreeg ze een hele dikke buik. Hoorde erbij zei de arts. Ze leek op een gegeven moment echt wel 6 maanden zwanger en er gingen wat alarmbellen af. Gelukkig konden ze toen operatief precies op tijd een cyste van 3,5 kg. (!) verwijderen. Dat ding stond op knappen en het had goed mis kunnen gaan. Dit is totaal niet bedoeld om je bang te maken trouwens, maar zodra ik over cysten lees, komt vanzelf dit verhaal omhoog. Ik hoop niet dat het in mijn genen zit, horror!
Misschien kun je de doktersassistente of apotheek bellen en wat vragen stellen? Die weten er volgens mij wel veel van af.
Bosaapje, dat is wel weer een groot voordeel van nachtelijk zweten ja, haha
Soms ben ik er toch wel wakker van geworden maar dan dreef ik ook echt het bed uit.
Maar vervelend voor je dit weer zeg! Sterkte ermee en ga inderdaad naar je huisarts als de pijn niet over gaat.
Volgens mij verdwijnen cysten niet vanzelf...?
Toen m'n moeder in de overgang was kreeg ze een hele dikke buik. Hoorde erbij zei de arts. Ze leek op een gegeven moment echt wel 6 maanden zwanger en er gingen wat alarmbellen af. Gelukkig konden ze toen operatief precies op tijd een cyste van 3,5 kg. (!) verwijderen. Dat ding stond op knappen en het had goed mis kunnen gaan. Dit is totaal niet bedoeld om je bang te maken trouwens, maar zodra ik over cysten lees, komt vanzelf dit verhaal omhoog. Ik hoop niet dat het in mijn genen zit, horror!
Misschien kun je de doktersassistente of apotheek bellen en wat vragen stellen? Die weten er volgens mij wel veel van af.
Bosaapje, dat is wel weer een groot voordeel van nachtelijk zweten ja, haha
Soms ben ik er toch wel wakker van geworden maar dan dreef ik ook echt het bed uit.

woensdag 17 juni 2009 om 22:50
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2009 @ 12:18:
Ja, begin weer op te knappen van het griepje.
En de rode wijn doet wonderen. Ik was altijd bier en wit, maar nu ik 2 of 3 glazen rood drink voor het slapen gaan, perfect.
En dat is niet schadelijk, mits je er geen 2 flessen van maakt. helaas, ik lust geen wijn en mijn pilletje doet ook niet meer wat het deed. De nachten duren weer erg lang .......
Ja, begin weer op te knappen van het griepje.
En de rode wijn doet wonderen. Ik was altijd bier en wit, maar nu ik 2 of 3 glazen rood drink voor het slapen gaan, perfect.
En dat is niet schadelijk, mits je er geen 2 flessen van maakt. helaas, ik lust geen wijn en mijn pilletje doet ook niet meer wat het deed. De nachten duren weer erg lang .......

vrijdag 19 juni 2009 om 21:06
Whopper, heel verstandig dat je naar de huisarts bent geweest. Heeft hij nog terug gebeld en is het inderdaad een blaasontsteking? Ben ook wel benieuwd waarom de assistente je klachten niet vond passen bij een blaasontsteking? (heb zelf naar mijn weten nog nooit bo gehad, en weet dus ook niet hoe dat voelt).
Wederom sterkte met alles! Ik hoop dat je er snel weer vanaf bent.
Wederom sterkte met alles! Ik hoop dat je er snel weer vanaf bent.

vrijdag 19 juni 2009 om 21:09
Ik heb niets meer van haar gehoord en er lag gewoon een recept voor me klaar, dat was ook de afspraak als zij ook zou denken dat het een blaasontsteking was; als ze het niet zou vertrouwen had ze me gebeld. Nu maar hopen dat het snel over is want ik vind het maar irritant.
Dank voor je medeleven.
Hoe is het verder met iedereen?
Dank voor je medeleven.
Hoe is het verder met iedereen?
zaterdag 20 juni 2009 om 12:03
Gisteravond vervelend. Opvliegers, hartkloppingen en het 'onwerkelijke' gevoel.
Zat gewoon te trivianten met mijn lief, lekker rustig en ineens boem.
Ik wéét dat het bij de overgang hoort, maar het is zo vervelend.
Ik ga nooit wennen aan die ellendige hartkloppingen en dat rare gevoel.
Zat gewoon te trivianten met mijn lief, lekker rustig en ineens boem.
Ik wéét dat het bij de overgang hoort, maar het is zo vervelend.
Ik ga nooit wennen aan die ellendige hartkloppingen en dat rare gevoel.
Geen bijzonderheden

zaterdag 20 juni 2009 om 13:03