's Nachts overmatig zweten.... Overgang?
zaterdag 9 mei 2009 om 19:14
Normaal zweet ik niet of nauwelijks.. Niet tijdens het sporten en een beetje tijdens een saunagang.
Sinds een paar maanden heb ik soms dat ik 's nachts wakker word en helemaal nat van het zweten ben. De druppels staan gewoon op mijn armen en benen en het t-shirt is zeikenat.
Ik heb geen baarmoeder meer en ook geen PMS meer dus daaraan zal ik niks merken maar zou dat een teken zijn dat ik al in de overgang zit? Ik ben pas 43...
Ik slik wel al 2.5 jaar een anti-depressiva die nachtelijk zweten kán veroorzaken maar nu pas last daarvan hebben vind ik ook zo vaag.
Iemand een idee?
Sinds een paar maanden heb ik soms dat ik 's nachts wakker word en helemaal nat van het zweten ben. De druppels staan gewoon op mijn armen en benen en het t-shirt is zeikenat.
Ik heb geen baarmoeder meer en ook geen PMS meer dus daaraan zal ik niks merken maar zou dat een teken zijn dat ik al in de overgang zit? Ik ben pas 43...
Ik slik wel al 2.5 jaar een anti-depressiva die nachtelijk zweten kán veroorzaken maar nu pas last daarvan hebben vind ik ook zo vaag.
Iemand een idee?

zaterdag 6 juni 2009 om 21:54

zaterdag 6 juni 2009 om 22:47
Hebben jullie ook dat je dromen heftiger worden? Ik ben vannacht weer de hele nacht achtervolgd door mijn vader, hij had me een paar keer bij mijn polsen beet maar ik wist me elke keer weer los te rukken en daar ging in weer; in schoolslag de lucht in.
(ik vlieg in mijn dromen in schoolslag, ik kan heel hoog )
Vermoeiend hoor. Ik werd doodmoe wakker.
(ik vlieg in mijn dromen in schoolslag, ik kan heel hoog )
Vermoeiend hoor. Ik werd doodmoe wakker.
zondag 7 juni 2009 om 09:53
Een hele goedemorgen, ik heb fantastisch geslapen, niet 1 keer wakker geweest. Voor ik naar bed ging een tabletje genomen. In slaap gevallen als een blok en als een roosje geslapen.
Van 23.00 tot 7.00 aan een stuk door!
@whopper, dat heftige dromen ken ik niet en ik weet wel dat ik droom maar kan het je nooit na vertellen.
Van 23.00 tot 7.00 aan een stuk door!
@whopper, dat heftige dromen ken ik niet en ik weet wel dat ik droom maar kan het je nooit na vertellen.
zondag 7 juni 2009 om 10:49

zondag 7 juni 2009 om 11:31
@yasmijn, ja dat is zo`n melatonine tabletje. heb het al eens eerder gebruikt en toen deed het niets. Gisteren samen met de Etos dame alles bekeken en uitgekomen op een ander merk die ook voor doorslapen zou moeten helpen. Veelal val ik wel in slaap om daarna uren te woelen en te draaien voor ik weer in slaap val.
Of het werkt echt of ik was zo afgedraaid, maar heb in ieder geval heerlijk geslapen.
Heb ook nog gevraagd of het schadelijk zou zijn gezien eerdere opmerkingen en de Etos dame gaf aan dat waar je teveel van neemt is nooit goed, als voorbeeld gaf ze vitamine A en D aan.
Maar of het nu wel of niet schadelijk zou zijn geweest, ik zou het toch wel genomen hebben, zo moe was ik!
Of het werkt echt of ik was zo afgedraaid, maar heb in ieder geval heerlijk geslapen.
Heb ook nog gevraagd of het schadelijk zou zijn gezien eerdere opmerkingen en de Etos dame gaf aan dat waar je teveel van neemt is nooit goed, als voorbeeld gaf ze vitamine A en D aan.
Maar of het nu wel of niet schadelijk zou zijn geweest, ik zou het toch wel genomen hebben, zo moe was ik!

zondag 7 juni 2009 om 12:56
Ik voel met je mee hoor, het is vreselijk soms.....
Ik heb eergister mijn zoon moeten reanimeren toen hij te water was geraakt en werd wakker op het moment dat ik besefte dat het te laat was (tranen over mijn wangen, zo verdrietig), gister ben ik de hele nacht achtervolgd door mijn vader en vannacht stond ik op een steiger met een absurd opkomende vloed en ik kon geen kant meer op. En mijn beste vriendin riep van de kant; 'ik zei nog dat het geen goed idee was'
Ik weet best dat ik de angst dat mijn zoon iets overkomt, de relatie met mijn vader en mijn eigen sores met gezondheid etc op deze manier verwerk, maar het is knap lastig.
Als ik jou was zou ik misschien toch maar een melatonine tabletje proberen Yas, als je er zo'n last van hebt.
Ik heb eergister mijn zoon moeten reanimeren toen hij te water was geraakt en werd wakker op het moment dat ik besefte dat het te laat was (tranen over mijn wangen, zo verdrietig), gister ben ik de hele nacht achtervolgd door mijn vader en vannacht stond ik op een steiger met een absurd opkomende vloed en ik kon geen kant meer op. En mijn beste vriendin riep van de kant; 'ik zei nog dat het geen goed idee was'
Ik weet best dat ik de angst dat mijn zoon iets overkomt, de relatie met mijn vader en mijn eigen sores met gezondheid etc op deze manier verwerk, maar het is knap lastig.
Als ik jou was zou ik misschien toch maar een melatonine tabletje proberen Yas, als je er zo'n last van hebt.
zondag 7 juni 2009 om 13:01

zondag 7 juni 2009 om 13:06
Ik heb het idee dat ik wel leuke dromen heb, maar dat ik daar niet van wakker word en ze dus niet kan herinneren.
Bij mij is het niet zozeer dat er veel gebeurd is, maar ik heb het idee dat ik iets teveel met mezelf aan de slag ben geweest de afgelopen twee, drie jaar.
Ik heb het idee dat het bij mij daardoor komt.
Misschien slaap je met een pilletje op wel rustiger?
Het is het proberen waard denk ik, alhoewel...als het werkt en je wilt het blijven gebruiken is het verstandig eens aan je huisarts te vragen of het kwaad kan.
Hoe is jullie relatie eigenlijk met je huisarts? Gaat hij/zij erin mee en helpt met zoeken naar oplossingen of zijn er ook artsen die het wegwuiven en het afdoen als overspannen/oververmoeid/ aanstellerij weetikveel?
Bij mij is het niet zozeer dat er veel gebeurd is, maar ik heb het idee dat ik iets teveel met mezelf aan de slag ben geweest de afgelopen twee, drie jaar.
Ik heb het idee dat het bij mij daardoor komt.
Misschien slaap je met een pilletje op wel rustiger?
Het is het proberen waard denk ik, alhoewel...als het werkt en je wilt het blijven gebruiken is het verstandig eens aan je huisarts te vragen of het kwaad kan.
Hoe is jullie relatie eigenlijk met je huisarts? Gaat hij/zij erin mee en helpt met zoeken naar oplossingen of zijn er ook artsen die het wegwuiven en het afdoen als overspannen/oververmoeid/ aanstellerij weetikveel?
zondag 7 juni 2009 om 13:45
Mijn huisarts zei:
Het is jammer dat zoveel vrouwen zoveel gedoe hebben in de overgang, want dat zou niet hoeven door de juiste hormonen toe te dienen.
Hij zei tegen me: als je het niet meer trekt, dan aan de hormonen.
Maar daar ben ik nog niet aan toe, denk ik.
Ook met pilletjes droom ik, ik neem dan een pammetje, dan gaat het inslapen beter, maar het doorslapen niet.
Het is jammer dat zoveel vrouwen zoveel gedoe hebben in de overgang, want dat zou niet hoeven door de juiste hormonen toe te dienen.
Hij zei tegen me: als je het niet meer trekt, dan aan de hormonen.
Maar daar ben ik nog niet aan toe, denk ik.
Ook met pilletjes droom ik, ik neem dan een pammetje, dan gaat het inslapen beter, maar het doorslapen niet.
Geen bijzonderheden

zondag 7 juni 2009 om 15:00
zondag 7 juni 2009 om 16:30
Meisjes, ik heb net gekocht bij de Body Shop een shea body scrub en een shea body butter voor de droge huid. De Body Shop dame is heilig ervan overtuigd dat het geweldig helpt voor de droge overgangshuidjes. Ik ga het proberen, kost een paar cent maar heb je ook wat.
(ook de White Musk perfume oil, omdat ie zo lekker is)
(ook de White Musk perfume oil, omdat ie zo lekker is)
maandag 8 juni 2009 om 10:22
[quote]yasmijn schreef op 08 juni 2009 @ 07:17:
Check!
Ga ik aanschaffen.
Het is echt goed spul, het laat een soort laagje op je huid achter.
Het melatoninetabletje is een zuigtabletje en hartstikke goor maar wederom niet wakker geweest! Wel heel erg op tijd wakker maar wel doorgeslapen, daar wordt een mens blij van
Check!
Ga ik aanschaffen.
Het is echt goed spul, het laat een soort laagje op je huid achter.
Het melatoninetabletje is een zuigtabletje en hartstikke goor maar wederom niet wakker geweest! Wel heel erg op tijd wakker maar wel doorgeslapen, daar wordt een mens blij van

maandag 8 juni 2009 om 13:54
Och och, ik slaap normaal echt heel snel in maar gisteravond was een drama. Toen ik net sliep begon onze zoon over te geven en is daar niet meer mee gestopt. Ik ben gesloot. We hebben net beiden even een uurtje geslapen op de bank, dat scheelt wel weer. Gelukkig is hij een stuk beter nu, maar ik ga vanavond met de kippen op stok; dat weet ik zeker!
Fijn dat jij wel lekker hebt geslapen Kookie
Fijn dat jij wel lekker hebt geslapen Kookie
dinsdag 9 juni 2009 om 18:35
Lieve meiden, voor jullie allemaal
Heel veel slaap problemen dus en ik weet het uit ervaring: het sloopt je. Sommige van jullie hebben ook heftige dromen zeg! Geen wonder dat je dan gebroken wakker wordt.
Zelf droom ik maar heel soms (wat ik herinner dan) maar lang niet zo eng als jullie je dromen omschrijven. Dat lijkt me heel naar.
Kookie, blij te horen dat de melatonine goed aan lijkt te slaan! Wat moet dat heerlijk zijn om weer eens goed te kunnen slapen. Ik ga het denk ik toch ook maar proberen. Ik ben zo ondertussen ook flink radeloos.
Whopper, mijn huisarts doet helaas vaak dingen af als "oververmoeidheid". Daarom dus ook maar een afspraak gemaakt met m'n gynaecoloog omdat ik met hem een stuk beter kan praten.
Eigenlijk hoop ik ook maar dat mijn klachten met 100% zekerheid door de overgang komen want anders zou ik geen idee hebben wat er met me aan de hand is en moet ik nog verder het medische circuit in.
Ik ben ook benieuwd of je al bij de huisarts bent geweest!
Heel veel slaap problemen dus en ik weet het uit ervaring: het sloopt je. Sommige van jullie hebben ook heftige dromen zeg! Geen wonder dat je dan gebroken wakker wordt.
Zelf droom ik maar heel soms (wat ik herinner dan) maar lang niet zo eng als jullie je dromen omschrijven. Dat lijkt me heel naar.
Kookie, blij te horen dat de melatonine goed aan lijkt te slaan! Wat moet dat heerlijk zijn om weer eens goed te kunnen slapen. Ik ga het denk ik toch ook maar proberen. Ik ben zo ondertussen ook flink radeloos.
Whopper, mijn huisarts doet helaas vaak dingen af als "oververmoeidheid". Daarom dus ook maar een afspraak gemaakt met m'n gynaecoloog omdat ik met hem een stuk beter kan praten.
Eigenlijk hoop ik ook maar dat mijn klachten met 100% zekerheid door de overgang komen want anders zou ik geen idee hebben wat er met me aan de hand is en moet ik nog verder het medische circuit in.
Ik ben ook benieuwd of je al bij de huisarts bent geweest!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.

dinsdag 9 juni 2009 om 18:45
quote:yasmijn schreef op 09 juni 2009 @ 18:20:
Whopper, al bij de dokter geweest?
Nee, alleen gebeld. Ik kan bloed prikken maar dan moet ik eerst een maand met de pil gestopt zijn, dus die laat ik nu even liggen. Dan ga ik volgende maand bloed prikken en als het geen FSH is dan gaan we verder uitzoeken wat het is.
Ik wacht dus nog even rustig af
Whopper, al bij de dokter geweest?
Nee, alleen gebeld. Ik kan bloed prikken maar dan moet ik eerst een maand met de pil gestopt zijn, dus die laat ik nu even liggen. Dan ga ik volgende maand bloed prikken en als het geen FSH is dan gaan we verder uitzoeken wat het is.
Ik wacht dus nog even rustig af
dinsdag 9 juni 2009 om 18:48
Ik heb hem al eens eerder geplaatst, maar er is veel herkenning op dat forum:
www.vrouwenovergang.nl
www.vrouwenovergang.nl
Geen bijzonderheden

dinsdag 9 juni 2009 om 18:49
Soulcats, ergens hoop ik ook op duidelijkheid, anders begin je weer van voren af aan.
Ik ben trouwens de afgelopen week aan het bloeden geweest, af en aan, dan weer een dagje wel en dan weer een dagje niet....ik zal jullie verdere details besparen maar ik vroeg me toch even af of ik een miskraam had ofzo, of ik zwanger was geweest zonder het te weten, maar dat schijnt ook een symptoom te zijn. Ik was wel even geshockeerd.....lichtelijk.
We zullen zien, ik denk het haast wel dat dit het is, en anders zien we wel verder.
Ik heb ook wel goed geslapen en werd redelijk uitgerust wakker.
Ik ben trouwens de afgelopen week aan het bloeden geweest, af en aan, dan weer een dagje wel en dan weer een dagje niet....ik zal jullie verdere details besparen maar ik vroeg me toch even af of ik een miskraam had ofzo, of ik zwanger was geweest zonder het te weten, maar dat schijnt ook een symptoom te zijn. Ik was wel even geshockeerd.....lichtelijk.
We zullen zien, ik denk het haast wel dat dit het is, en anders zien we wel verder.
Ik heb ook wel goed geslapen en werd redelijk uitgerust wakker.