Inventarisatietopic fotografie challenges Viva forum
zaterdag 18 december 2021 om 11:08
THEMA 14 Van 1 oktober t/m 15 okt: Patronen
Winnende foto thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam

Spelregels: 10 dagen lang hebben we een thema en in die 10 dagen moet je ook deze foto hebben gemaakt. Het mag dus geen oude foto zijn uit je archief! Doel is de creativiteit uit te dagen in deze ongezellige tijden. De foto mag ook met je mobiel gemaakt worden! Iedereen mag meedoen. De winnaar van de challenge bedenkt het nieuwe thema.
Hall of Fame
Winnaar thema 1 Feestdagen: Polarvide
Winnaar thema 2 Water: Vuurenvlam
Winnaar thema 3 Kleur: Koreveen
Winnaar thema 4 Reflectie: Maleficent
Winnaar thema 5 Dier in de natuur: Amby
Winnaar thema 6 Architectuur: Belgali
Winnaar thema 7 Onderweg: Vuurenvlam
Winnaar thema 8 Voorjaar met detail: Maleficent
Winnaar thema 9 Oorlog/Vrede: Amby
Winnaar thema 10 Geluksmoment: Vuurenvlam
Winnaar thema 11 Passie: Koreveen
Winnaar thema 12 zomer: Koreveen
Winnaar thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam
Winnende foto thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam

Spelregels: 10 dagen lang hebben we een thema en in die 10 dagen moet je ook deze foto hebben gemaakt. Het mag dus geen oude foto zijn uit je archief! Doel is de creativiteit uit te dagen in deze ongezellige tijden. De foto mag ook met je mobiel gemaakt worden! Iedereen mag meedoen. De winnaar van de challenge bedenkt het nieuwe thema.

Winnaar thema 1 Feestdagen: Polarvide
Winnaar thema 2 Water: Vuurenvlam
Winnaar thema 3 Kleur: Koreveen
Winnaar thema 4 Reflectie: Maleficent
Winnaar thema 5 Dier in de natuur: Amby
Winnaar thema 6 Architectuur: Belgali
Winnaar thema 7 Onderweg: Vuurenvlam
Winnaar thema 8 Voorjaar met detail: Maleficent
Winnaar thema 9 Oorlog/Vrede: Amby
Winnaar thema 10 Geluksmoment: Vuurenvlam
Winnaar thema 11 Passie: Koreveen
Winnaar thema 12 zomer: Koreveen
Winnaar thema 13 vakantiegevoel: Vuurenvlam
maleficent wijzigde dit bericht op 04-10-2022 21:55
84.09% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 4 juli 2022 om 22:33
Ik heb een dommig cadeautje voor jullie, om een dozijn plezier te vieren.
Houtjetouwtjeknutsel oo laptop, vervolgens geen idee of en hoe ik daar een foto kan maken, dus foto met iPad en kwaliteit is verre van het scherp waar de echte fotografen blij van worden. Met als bonus ook nog dat ik niet alle foto’s meer kon vinden.
Maar het komt uit een goed hart. Nouja, hoop ik dan. Ik doe mijn best enzo.
Als goedmakertje maar twee versies.
Pfffffffffft

Houtjetouwtjeknutsel oo laptop, vervolgens geen idee of en hoe ik daar een foto kan maken, dus foto met iPad en kwaliteit is verre van het scherp waar de echte fotografen blij van worden. Met als bonus ook nog dat ik niet alle foto’s meer kon vinden.
Pfffffffffft

Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 5 juli 2022 om 11:51
Nou helemaal niet dommig, hartstikke leuk en lief dat je de moeite hebt genomenfeow schreef: ↑04-07-2022 22:33Ik heb een dommig cadeautje voor jullie, om een dozijn plezier te vieren.
Pfffffffffft![]()
![]()

The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
dinsdag 5 juli 2022 om 22:32
Aaaah, wat een complimentVuurenvlam62 schreef: ↑03-07-2022 21:23Gefeliciteerd Koreveen!
Ik zou die foto zo als tattoo willen!

Wat leuk dat je de moeite neemt, Feow. Echt leuk gedaan
woensdag 6 juli 2022 om 21:22
Ik plaats hem vast, ivm zomervakanties en weg zijn enzo
Ik zal er vast niet mee winnen, maar heb ook geen tijd en toch is het voor mij de ultieme zomer aankondiger, eind juni/begin juli, zoeken wij in het bos naar deze enorme kevers, de grootste soort van ons land, het Vliegend Hert, prachtig zijn ze.

Voor mij wel de start van de zomerfotografie, als ik ze zie
lokatie mag ik, net als op waarneming.nl, niet openbaar delen, omdat ze heel zeldzaam zijn.
Ik zal er vast niet mee winnen, maar heb ook geen tijd en toch is het voor mij de ultieme zomer aankondiger, eind juni/begin juli, zoeken wij in het bos naar deze enorme kevers, de grootste soort van ons land, het Vliegend Hert, prachtig zijn ze.

Voor mij wel de start van de zomerfotografie, als ik ze zie

lokatie mag ik, net als op waarneming.nl, niet openbaar delen, omdat ze heel zeldzaam zijn.
maleficent wijzigde dit bericht op 06-07-2022 21:23
0.66% gewijzigd
woensdag 6 juli 2022 om 21:27
Vorig jaar wist ik een plekje waar een bloedende boom zat, daar zitten ze graag, om dat boomsap te drinken, maar dan zijn er meer kapers op de kust, hoornaars, vlinders, maar ook boomklevers. En als de Vliegende Herten te dicht bij de Boomklevers komen, dan pakken ze met de snavel zo'n kever aan de poot op en mikken hem zo uit de boom
daar heb ik ook foto's van, maar ja dat is niet recent.
**** deze doet niet mee****

vrijdag 8 juli 2022 om 07:48
Gaaf Male!
Ik fotografeer ze ook elk jaar en het blijft genieten.
Voor mij is de aankomst van de gierzwaluwen de start van de zomer. Zit je in je tuin en dan hoor je dat heerlijke geluid. Maar die zijn te snel om te fotograferen.
Dan maar het strand. Kom er vaak in elk jaargetijde maar in de zomer is het natuurlijk extra leuk
Ik fotografeer ze ook elk jaar en het blijft genieten.
Voor mij is de aankomst van de gierzwaluwen de start van de zomer. Zit je in je tuin en dan hoor je dat heerlijke geluid. Maar die zijn te snel om te fotograferen.
Dan maar het strand. Kom er vaak in elk jaargetijde maar in de zomer is het natuurlijk extra leuk

vrijdag 8 juli 2022 om 07:55
Gave foto Male!Maleficent schreef: ↑06-07-2022 21:27Vorig jaar wist ik een plekje waar een bloedende boom zat, daar zitten ze graag, om dat boomsap te drinken, maar dan zijn er meer kapers op de kust, hoornaars, vlinders, maar ook boomklevers. En als de Vliegende Herten te dicht bij de Boomklevers komen, dan pakken ze met de snavel zo'n kever aan de poot op en mikken hem zo uit de boomdaar heb ik ook foto's van, maar ja dat is niet recent.
![]()
Kun je niet eenmalig een groepje forummers op sleeptouw nemen als gids in natuurfotografie?

vrijdag 8 juli 2022 om 08:47
Hij mag wel langer hoor
Na het weekend?
vrijdag 8 juli 2022 om 09:39
Oh heel graag, misschien lukt het mij dan ook nog om wat vast te leggen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
vrijdag 8 juli 2022 om 09:45
Zou ik best willen maar dan ligt de druk iets te zien ook wel heel hoogVuurenvlam62 schreef: ↑08-07-2022 07:55Gave foto Male!
Kun je niet eenmalig een groepje forummers op sleeptouw nemen als gids in natuurfotografie?![]()

dinsdag 12 juli 2022 om 14:47
dinsdag 12 juli 2022 om 19:38

Niet helemaal wat ik in gedachten had maar dan heb ik op de valreep toch nog wat ingestuurd.
Eigenlijk stond ik de avond dat ik deze foto maakte op de brug naar de zonsondergang aan de andere kant te kijken. Toen ik me omdraaide zag ik dit groepje suppers langs komen. Zelf vind ik suppen echt leuk om te doen en iets dat ik associeer met de zomermaanden.
vrijdag 22 juli 2022 om 08:15

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in