irritante hond

18-06-2009 09:18 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een probleem en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

ik heb mijn man 6 jaar geleden ontmoet en hij had al 4 jaar een hond.

het is een vet irritante hond, die doorlopend zenuwachtig is, als iemand langs het raam loopt blaft ze,

als ze denk dat je op staat van de bank begint ze zenuwachtig te janken, als je dan vervolgens op staat blaft ze weer, ze zeikt en schijt me de gang vol, gooit prullenbak om en vreet die vervolgens leeg, als je al naar der kijkt begint ze agressief te grommen.

ik wordt echt knettergek van die hond.

ben altijd wel een dierenliefhebber geweest maar die hond heeft me vergoed genezen van andere huisdieren, krijg zelfs moord neigingen tegen de hond

het is mijn man zijn kindje en hij wilt absoluut die hond niet kwijt en hij wilt haar behouden tot ze aan een natuurlijke dood overlijdt maar hij beseft gewoon niet dat ik er gek van wordt,

hij wordt zelfs kwaad als ik er nog iets over zeg.

wat kan ik ertegen doen want het is zelfs zo erg dat we vaker ruzie hebben over de hond dan over de kinderen of over geld zoals in normale relaties de ruzies over gaan.

wie heeft tips voor mij hoe ik ermee om moet gaan?
Misschien kan iemand jullie helpen de hond te 'heropvoeden' of gedrag af te leren?
quote:mariesophie schreef op 18 juni 2009 @ 09:19:

Misschien kan iemand jullie helpen de hond te 'heropvoeden' of gedrag af te leren?Ja bovenstaande lijkt mij een goede optie. Ik zou mijn katten ook never nooit wegdoen om mijn partner omdat het een irritante poes is Tis wat anders als er sprake is van allergie, maar dat is in jouw geval niet zo.
Begrijp ik nou goed dat je 'agressief grommende' hond en je kinderen onder één dak wonen?
The time is now
Inderdaad een cursus kan wonderen doen. Ook nu nog. Ik kan me goed voorstellen dat je man zijn hond niet zomaar weg doet. Doet ze dat grommen alleen bij jou of ook bij vreemden? Dat ze plast is vaak een gevoel van onderdanigheid, dus als jij veel tegen haar schreeuwt of haar slaat is dat een logische reactie en te verhelpen. Als dit niet het geval is zou ik er iemand bij halen die bij jullie thuis een prive heropvoedprogramma kan opstellen, vaak voor 25 per uur kan dit al! Succes!
Een hond van 10 jaar valt volgens mij niet meer te heropvoeden. Je kunt hooguit hopen dat ie niet veel ouder wordt. Hoe zuiverder 't ras, hoe jonger ze dood gaan. Vuilnisbakjes kunnen wel 17 jaar worden. Misschien kun je 'm 'n handje helpen door wat door z'n voer te doen?
quote:elninjoo schreef op 18 juni 2009 @ 09:26:. Misschien kun je 'm 'n handje helpen door wat door z'n voer te doen? Of in de vuilnisbak
The time is now
quote:Banba schreef op 18 juni 2009 @ 09:25:

Begrijp ik nou goed dat je 'agressief grommende' hond en je kinderen onder één dak wonen?ik denk dat de hond naar haar gromt,als dat al zo is, ze lijkt me nou niet het aardige type (ik denk aan schreeuwen, wegduwen) en een hond voelt dat.
Beest is (als ik het goed lees) al 10. Je kan iig hopen dat ie snel omvalt.

Bij zo'n oude hond is heropvoeding al erg lastig en dat angstige (en dominate?) krijg je er toch niet meer uit. Misschien kan je eens bij een hondenschool vragen of het nog mogelijk is om hem zindelijk te krijgen. (hoevaak wordt ie eigenlijk uitgelaten, mijn hond doet helemaal niets binnen al is ze 10 uur geleden voor het laatst uitgelaten, dan moet ze er wel metteen uit maar toch)
Zet hem op Marktplaats joh, of breng naar een asiel. Aan een boom is in dit seizoen ook nog best een optie. Kijken mensen niet echt raar van op.
quote:Nastik schreef op 18 juni 2009 @ 09:33:

Zet hem op Marktplaats joh, of breng naar een asiel. Aan een boom is in dit seizoen ook nog best een optie. Kijken mensen niet echt raar van op.Grappig hoor, vooral dat laatste
quote:Fje1981 schreef op 18 juni 2009 @ 09:35:

[...]

Grappig hoor, vooral dat laatste

Om eerlijk te zijn; ik zou als ik TO's vriend was haar aan een boom binden.

Overigens heb ik ooit eens een vriendje gehad die mijn hond ook zo vréselijk irritant vond. Door zijn gedrag ging mijn hond zich ook steeds nerveuzer gedragen. Het beest kon nooit wat goed doen. Er werd alleen maar tegen hem geschreeuwd, hij werd weegegduwd, getreiterd en weggehouden van de plek waar hij het liefs lag. Bij mij op de bank.

Deze mijnheer stelde mij uiteindelijk voor de keuze; hond eruit of ik eruit. Hier heb ik no geen nachtje over hoeven slapen. Eruit met die vent.

Ik heb zo'n hekel aan mensen die vinden dat de ander zijn huisdieren maar moet oppfferen omdat zij ze maar irritant vinden. Het aantal slachtoffers van dit soort manipulatie zijn niet op één hand te tellen in de asiels.
Het komt mij over alsof de hond zelf ook niet lekker in haar vel zit. En ook al zijn honden niet meer te heropvoeden, een advies van een dierengedragsdeskundige zou mogelijk iets voor je kunnen doen.

Verder vraag ik me af of de hond haar energie wel voldoende kwijt kan. Krijgt ze genoeg beweging?
Jemig wat een spelfouten! Excuus.

Overigens heb ik nu 3 van dit soort honden, 2 paarden en we vangen verwaardeloosde en tijdelijk dakloze honden op en dat allemaal samen met mijn huidige man. Groot dierenliefhebber en net zo dol op de beestenboel als ik. Net als onze dochter.

Ik ben heel blij dat ik mijn dierenliefde met mijn partner kan delen en zou ook geen ander willen dan een persoon die net zoveel om beestjes geeft.
quote:iones schreef op 18 juni 2009 @ 09:46:

Het komt mij over alsof de hond zelf ook niet lekker in haar vel zit. En ook al zijn honden niet meer te heropvoeden, een advies van een dierengedragsdeskundige zou mogelijk iets voor je kunnen doen.

Verder vraag ik me af of de hond haar energie wel voldoende kwijt kan. Krijgt ze genoeg beweging?TO houdt gewoon niet van beestjes, en al helemaal niet van deze hond in het bijzonder. Haar openingspost spreekt boekdelen.
Een hond van 10 is in deze zin nog redelijk te heropvoeden. Het grommen is volgens mij alleen naar haar, omdat zij de hond liever kwijt dan rijk is voelt deze dat, dat kan dus alleen veranderen als TO ook veranderd ten opzichte van de hond. Het plassen heeft daar hoogstwaarschijnlijk ook mee te maken zoals ik eerder schreef. Heb een soortgelijke situatie meegemaakt bij een bekende en die hond was 13, ook die plast nu netjes buiten en niet meer tegen haar voeten (hihi)

Ik ben ook echt een dierenvriend en ik kan me niet voorstellend at je zo over een hond praat hoor, beestje is 10 laat dat dier van de rest van zijn leven genieten.
quote:Nastik schreef op 18 juni 2009 @ 09:47:

Jemig wat een spelfouten! Excuus.

Valt wel mee hoor, ik weet wat er staat

Ik ben heel blij dat ik mijn dierenliefde met mijn partner kan delen en zou ook geen ander willen dan een persoon die net zoveel om beestjes geeft.Ja ik knap ook af op mannen die niet lief zijn voor mijn twee katten. Ik en mijn katten zijn een volledig pakket, take it or leave it
nee ik schreeuw niet tegen de hond en slaan of schoppen al helemaal niet.

hij gromt agressief tegen iedereen die haar aankijkt maar heeft nog nooit gebeten want dan draai ik haar echt de nek om.

bezoek kan ik bijna niet ontvangen want ze blijft blaffen en janken.

IK loop 2 keer per dag met de hond en geef haar voldoende eten.

en nee ik kan haar niet naar het asiel brengen of aan een boom binden of iets door het eten doen, dat krijg ik niet voor elkaar.

en ik ben al eens bij een hondenschool geweest maar het ligt aan het karakter van de hond dat ze zo zenuwachtig is.

en dan mag ik overkomen bij jullie als een dierenbeul maar als het aan mij ligt krijgt die een spuit maar dan moet mijn man daar ook mee akkoord gaan en dat zal helaas nooit gebeuren.
quote:snabbeltje30 schreef op 18 juni 2009 @ 09:57:

en nee ik kan haar niet naar het asiel brengen of aan een boom binden of iets door het eten doen, dat krijg ik niet voor elkaar.

en ik ben al eens bij een hondenschool geweest maar het ligt aan het karakter van de hond dat ze zo zenuwachtig is.

en dan mag ik overkomen bij jullie als een dierenbeul maar als het aan mij ligt krijgt die een spuit maar dan moet mijn man daar ook mee akkoord gaan en dat zal helaas nooit gebeuren.Weet zeker dat het beestje voelt dat je zo geiirriteerd raakt van haar. Best zielig eigenlijk, ookal begrijp ik je frustratie enigszins. Zit toch niets anders op voor jou (denk ik) om accepteren dat het beestje een zenuwelijer is of je zult toch ergens anders moeten gaan wonen. Tis voor jou EN ook voor het beestje niet fijn leven zo.
quote:snabbeltje30 schreef op 18 juni 2009 @ 09:57:.

en dan mag ik overkomen bij jullie als een dierenbeul maar als het aan mij ligt krijgt die een spuit maar dan moet mijn man daar ook mee akkoord gaan en dat zal helaas nooit gebeuren.

Maw, het beestje moet gewoon dood, vernietigd, weg.

Waarom niet iemand zoeken die het wel een lief hondje vindt?

Honden worden zelden zomaar zenuwachtig, daar zit een gescheidenis aan vast. Weet je iets over haar verleden, of woont de hond al haar hele leven bij je man?

Wat voor ras is het?
Tja, ik snap op zich best dat het vervelend kan zijn hoor, zo´n hond, maar het is nou eenmaal de hond van je man, dat wist je toen je er aan begon lijkt me.

Volgens mij zit er niets anders op voor je dan geduldig wachten. Eventueel naar een gedragstherapeut voor honden (ja echt, dat werkt, hebben wij met onze hond ook ooit gedaan) en wellicht ook aan je eigen houding werken naar de hond toe, kan me voorstellen dat het beestje daar niet vriendelijker van wordt
F*ck typ ik een heel verhaal...grrr

Maar goed, het zit niet zomaar in het karakter van de hond, ik denk dat ze nerveus van jou wordt. hoe is het aandeel van je man in het verhaal? Hoe is ze bij hem? Ik vind het naar om te lezen hoe je over der schrijft hoor, eerlijk waar! Ik zou een andere hondenschool proberen waar ze serieuzer het probleem bekijken. Als het plassen volgens jou geen onderdanigheid is heeft het misschien een andere (medische) oorzaak.

Maar misschien is een goed tehuis zoeken beter, ik kan me niet voorstellen dat het arme dier zijn laatste jaren op deze manier rustig kan slijten, spijtig
Ik denk ieder dat TO naar een gedragstherapeut moet gaan.
mijn man zegt dat de hond altijd zo is geweest, hij en zijn ex hebben haar gekocht als pup.

hij wilt absoluut niet dat de hond naar een ander gezin gaat,

hij heeft haar grootgebracht en wilt dit ook afmaken tot ze sterft.

en dan mag de hond het laatste jaar ernstige irritatie voelen bij mij maar ze is al zo vanaf de dag dat ik mijn man ontmoette en ze nog niet bij me inwoonden.

het is trouwens een kruising tussen een cocker spaniel en een ierse setter.
quote:zusenzo schreef op 18 juni 2009 @ 10:15:

Ik denk ieder dat TO naar een gedragstherapeut moet gaan.TJa, ik wilde het niet zeggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven