Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Kersen voor ¤5 en ¤9 per kilo??? Wat duur!!! Zitten er gouden pitten in of zo? Ik heb hier voor ¤2 per kilo de mooiste kersen.

Ainne, die kinderuitspraken moet je echt opschrijven hoor. Straks baal je ervan als je ze niet meer weet. Over een paar weken komt mijn nichtje van 4 en ik lig altijd in een deuk om wat zij zegt, dus mijn opschrijfboekje ligt al klaar.

En vooruit dan maar: 75 - 0C - 48 of zoiets.
44-75F-1

Weten jullie nog die keer dat ik het durfde over snijbonen te beginnen en dat er op andere topics meewarig werd gelachen om ons suffe emigranten topic?

Nu hebben we het over spinazie en niemand die daar over zeurt.

Wat heeft spinazie wat snijbonen niet hebben??

Biebel, balen! Mijn 6 voortanden zijn trouwens allemaal nep, wat je ook wel ziet trouwens. Toch ben ik een ontzettende stoot, dus het komt wel goed met dat stukje van jou.

Choc, zit je ook al op computercursus? Je zat toch op franse les? Al iets wijzer geworden over het omzetten van je diploma?

Surf, 3 mannen..... ik vind 1 man al vermoeiend! Hoeveel ben je al afgevallen dan?
Neeeee dat waren sperziebonen Stoot Chicha! Wel je juiste feiten vermelden he!

Ik weet zelfs nog wie dat zei: Francoise, haha.

En Rubis, de aardbeien waren ¤9, niet de kersen. Tja, ik woon nu eenmaal in een duur landje.

Oke dan, zal eens een opschrijfboekje kopen.
Spinnetje, lukt 't een beetje met je tietentabel?
quote:Rubis schreef op 18 juni 2009 @ 17:43:

En vooruit dan maar: 75 - 0C - 48 of zoiets.Dus je bent 75 jaar oud, hebt een omvang van niets en hebt 48 kinderen?
of zoiets
Mijn tieten blijven ook groeien!! Wie was dat nou die dat net zei?

Als ik iets mors dan valt het op mijn boezem en niet op de grond....

Ik ga wat doen, het is hier een zooitje-
quote:chicha schreef op 18 juni 2009 @ 18:07:

Ik ga wat doen, het is hier een zooitje-Dan hoef je niet te bukken om het op te pakken.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:chicha schreef op 18 juni 2009 @ 18:07:

Ik ga wat doen, het is hier een zooitje-Lapin op pagina 114, en mijn bh's worden kleiner.
Er staat nu trouwens wel erg persoonlijke informatie op dit topic. SFO mag voor lopig niet meer meekijken *of hij moet de maat van zijn penis vermelden hier *
43-90F-0?

Ik heb een hekel aan de kruimels als ik een cracker eet, zit je later op de dag maar op je buik te krabben omdat er wat irriteert, nl. de kruimels van eerder die dag. Man lacht er altijd om. Bh-strooptocht is ronduit vervelend, net als op zoek naar een nette bloes met knopen, die staan dan zo wijduit. Maar met een goede bh en een leuk laag truitje is het niet altijd vervelend om een mooi decollete (sp?) te hebben

Heb vanmiddag/avond gezellig met univrienden in een sandwichcafe gehangen, zonder drank welteverstaan he. En vandaag ga ik ook helemaal niets meer doen, behalve een beetje bankhangen ofzo haha. Misschien kijken naar kooktv?

Spinazie, dat koos ik als kind als verjaardagseten!
Tadadadadadadaaaaaaaa!:

De tuin, nu weer netjes en toonbaar . Het loopt in een U-vorm, maar het derde stuk kan ik niet uploaden:

Voorkant van het huis:

Ook zo leuk, de steile helling achter de heg, vol met 1936191331 rozenbottelstruiken gemixt met onkruid:

Cupmaat 0C, rubis? Zijn dat deukjes?
Keurig netjes Ine. Over 4 weken moet je weer...

Specu; ik koos altijd voor rauwe andijviestamp met spekjes.

Spinnetje; ben je al klaar met eten?? Dan hier het recept voor kroketten.

300 gr soepvlees (rundvlees, maar lamsvlees werkt ook goed)

1 vleesbouillontablet

1 kruidenbuiltje voor vleesbouillon (heb ik nooit)

4 takjes peterselie

30 gr boter of margarine

30 gr bloem

zout, peper, nootmuskaat

2 eieren (er staat 1 maar daar heb ik niet genoeg aan)

ca 150 gr paneermeel

4 dl water met vlees, bouillontablet en kruidenbuiltje langzaam aan de kook brengen en 1 uur zachtjes gaar laten worden. Bouillon boven maatbeker zeven en 2 dl afmeten. Vlees klein snijden

Boter smelten (in pan), bloem erdoor roeren en 2 min al roerend zachtjes verwarmen. Al roerend 1 dl bouillon erbij schenken en blijven roeren tot er een gladde saus ontstaat. Scheutje voor scheutje rest van de bouillon erdoor roeren. Vlees en peterselie er door roeren en nog 2 min laten doorkoken.

Op smaak brengen met zout, peper en nootmuskaat. Saus overdoen in een diep bord, laten afkoelen en minstens 2 uur in de koelkast koud laten worden.

In diep bord ei(eren) met 2 eetlepels water loskloppen. Paneermeel op plat bord strooien. Vleesmengsel in 8 punten snijden. Elk portie tot kroket vormen en losjes door de paneermeel rollen. Daarna door het eiermengsel halen en nogmaals door de paneermeel rollen.

Tot gebruik afgedekt in koelkast (of vriezer) bewaren.

Frituurvet verhitten tot 180° en bakken maar.
MOOI Ine!
Ik wilde altijd boerenkool als verjaardagseten. En dat op 14 juni. Nog geen struikje boerenkool te krijgen natuurlijk, dus werd het meestal friet.

Oke dan: 48 - 75C - 0, maar dat hadden jullie toch zeker wel door. Baal een beetje van die 48. Is natuurlijk nog maar 4 dagen zo en het zal wel wennen, net als 30, 31, 32, etc. maar als ik dan denk aan die vrouwen die vroeger een Sara in de tuin hadden staan als ze 50 werden. Mén wat waren dat oude wijven. En dat ben ik dan over 2 jaar ook. Brrrr.

Ine, je tuin ziet er echt gecultiveerd uit. En nu wachten op de tuinfoto's van Lapin en Chicha.
Mooie tuin Ine, lekker strak. En wat ligt jouw gras er mooi bij. In mijn grasveld zitten allemaal kale plekken. Dat komt gedeeltelijk door de honden die er plassen en poepen en gedeeltelijk door de tuinmannen die er behoorlijk sporen in hebben getrokken met hun materiaal. Ik heb al wat graszaad gestrooid, dus binnenkort moet het weer groen zijn.

Rubis, tuin foto's zal ik dit weekend plaatsen.

48, erg he? Ik ben ook hard op weg naar de 50. Mijn man wordt dit jaar al 51, maar het boeit hem totaal niet .

Was de spinazie lekker Spinnetje?

En nu even bankhangen. We hebben de hele dag buiten gezeten en ik heb een houten reet nu van die tuinstoelen.
45 75b

Rubis je hebt gelijk met je uitspraken boekje. Ik ben echt heel veel kwijt. Misschien altijd een idee om er alsnog mee te beginnen.

Ik ben even afgeleid, ik zie net dat de overbuurman naar zijn directe buren gaat. Sinds een aantal dagen hebben ze daar een hond die ontzettend blaft..buurman is piloot en was de hele week weg. Een echt bulbak..ze bleef verbluft in de deur opening staan..

Prachtige tuin Ine..

Rubis, inderdaad je leeftijd went wel na een aantal weken..maar wat ik weleens vervelend vind is dat ik vrijwel altijd de oudste ben..komt waarschijnlijk ook nog omdat ik vrij jonge kinderen heb en dan ook nogeens een jongere man..maar goed het kan natuurlijk altijd erger..

Lapin, bevalt het je moeder een beetje?
quote:lapin schreef op 18 juni 2009 @ 18:51:

Er staat nu trouwens wel erg persoonlijke informatie op dit topic. SFO mag voor lopig niet meer meekijken *of hij moet de maat van zijn penis vermelden hier *

Lapin als het al zover gaat dan laat ik de eer aan jouw over, neem dan wel een centimeter mee want in inches wordt het een stuk korter.

Sorrie dames maar het lijkt er op of jullie nummer borden van de auto geven, lol.
Specu, ik koos ook altijd spinazie als verjaardagseten. Spinazie a la creme met aardappelpuree, dan kon je er zo'n mooi prutje van maken.

Hoe gaat het met je dieet? Mag je nog wel carbs?

Ine, wat een grote tuin joh. Geen wonder dat je het zelf niet kunt bijhouden. Prachtig hoor, zo groen.

Hier zijn tuinen niet groen.

Mijn tuin wordt best leuk, maar het zal nog wel even duren voordat hij echt volgegroeid is. Nu is het nog een beetje kaal.

Helaas is mijn fototoestel kapot (o shit, dat moet ik nog regelen voor de vakantie!).

Spinnetje, ben je nu officieel zijn verloofde? fiancee? prometida?

Rubis, 48 is tegenwoordig echt niet oud hoor! Maar ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent. Ik zou ook liever 34 zijn dan 44.

Ik merk echt dat ik veel minder energie heb en mijn lichaam krijgt spatjes.

SFO, niet zeuren, gewoon doen.

Bloemetje, een jongere vent, wat verstandig!

Bloempje uit Cairo, waar zit je tegenwoordig? Hoe is het met de Aussie?

Kan weer eens niet slapen...... wel handig zo'n laptop dan
Haha, spinazie, rozijnen en cupmaten...

Ik vind spinazie ook heel lekker, maar hier heb je het alleen vers. Dus spinach leaves. Heel lekker als salade of in een roerbakgerechtje, of even snel door de pasta. Wij eten het best vaak.

mijn 'nummerbord' is:

24-70E-0

Oh, en ik heb trouwens nog geprobeerd wat outbackfoto's te plaatsen, maar ik weet niet echt hoe dat moet. Moeten die foto's al ergens op internet staan?

Verder regent het hier al 2 dagen, dat is wel een beetje balen...maar ja, gelukkig is er het viva-forum!
Haha, je hebt gelijk SFO, het zijn net kentekenplaten

Bloemetje, leuk he die burenruzies? En helemaal als je er zelf buiten kan blijven. Hier rommelt het ook tussen een aantal buren. Het gaat om dingen als, katten die in de moestuin lopen te rommelen, een schutting die 10 cm te hoog blijkt te zijn, een tuinafzetting die 20 cm te ver geplaatst is. Dat laatste heeft mijn belgische buurman nog 3.000 franc gekost. Hij moest de idioot grote keien die tussen hem en zijn buurman lagen 20 cm laten verplaatsen.

Sinds anderhalve week is de kat van 1 van mijn buren verdwenen. Ik verdenk de buurvrouw in het eerste huis ervan dat ze hem om zeep heeft geholpen. Ze heeft een moestuin en haat alle katten uit de buurt.

Sanne, wil jij ruilen met mijn nummerbord?

Chicha, dat niet kunnen slapen van jou, neemt zorgwekkende vormen aan. Kan je niet een slaappilletje nemen ofzo?
Haha..Lapin, je weet wat ze zeggen he?

Van ruilen komt huilen....

Echt gemeen trouwens, als jouw buurvrouw echt zo'n kattenkiller is. Bij ons in de buurt waren laatst ook een aantal katten overleden, achteraf bleken ze allemaal vergiftigd. Ze weten niet wie het gedaan heeft, maar hebben wel in het parkje een soort gifkorrels gevonden. Ik kan dat soort dingen dus echt niet begrijpen.....hoe haal je het in je hoofd!
Sanne, ja erg is dat he?

Ik ben heel blij dat mijn kat tegenwoordig niet meer de tuin uit gaat. Hij is al 18 jaar en komt tegenwoordig niet verder meer dan het terras, waar hij op een stoel gaat liggen slapen. Vroeger struinde hij ook altijd alle tuinen in de buurt af.

Maar mijn buurvrouw is echt gestoord als het over haar tuin gaat. Ik weet natuurlijk niet zeker of zij de kat wat heeft aangedaan. Maar ik heb zo mijn vermoedens.
Lapin; is er nog nieuws over de krassen op de auto van 1 van je buren? of is dat langzaam dood gebloed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven