Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

@ Vis: goed idee van een au-pair! Ik hoop dat je een leuk iemand vindt. Lijkt mij persoonlijk een wereldbaan! Hetzelfde wat Pipi zegt: ik zou het zo zelf doen, als ik niet zelf een kind zou krijgen enzo!

@ Inad: wat gaaf van je huis! Wat goed dat alles zo ontzettend voorspoedig gaat. Blijft het bij december verhuizen?

Wij zijn trouwens al uit de naam. Zo leuk om onze worm nu gewoon bij naam te kunnen noemen. We zeggen nu nog tegen iedereen dat we het nog niet weten, om gedoe te voorkomen. Eens kijken hoe dat gaat...
Mooi he die golvende buik. Kleine man was op een avond heel druk en vriend: Wow die verbouwd de boel! En de hik heeft hij inderdaad ook heel vaak. Leuk leuk

Voor de rest nog steeds geen internet thuis. En wordt ook elke keer van het forum afgeknikkerd.
balen dat je nog geen i-net hebt thuis Aruub. Ben je al wel helemaal gesetteld?

Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken om nu te verhuizen, dus: petje af!
quote:mmomo schreef op 16 juni 2009 @ 15:08:

Ik was vergeten dat het thuis zo druk kan zijn! Hele dag al met vanalles bezig. Maar goed, vakantie was een heerlijke oase van RUST.

Alles goed met jullie? Hoe is het met het huis, Inad? En Vis, heb jij goed nieuws over je studie? Nala, even een dipje dus?

Grappig van die hik, ik heb dat nog niet gevoeld deze keer.... Sinds laatste controle bij VK ligt mijn baby trouwens in stuit. Binnenkort zal ze dus even uit zichzelf moeten gaan draaien, bijvoorkeur. Draaien in ziekenhuis lijkt me geen pretje. Iemand dat weleens meegemaakt? En liggen bij jullie de kindjes allemaal volgens het protocol?

Nope, mijne ligt nu ook nog in stuit, maar ze schijnen nog tot zeker 34 weken te kunnen draaien, dus ik maak me er nog geen zorgen over.

Mocht ze in stuit blijven liggen, ga ik niet voor versie trouwens.
ga je dan voor een stuitbevalling? Of voor een KS?
Ik denk voor een stuitbevalling, maar dat is dan afhankelijk van wat de verloskundige daar over heeft te zeggen. KS zie ik echt niet zitten.
Dank voor jullie voor de positieve woorden. Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Ik denk dat de opmerkingen meer te maken hebben met de leefwerelden van de mensen die ze maken (allemaal vrouwen trouwens ) dan met wat al dan niet goed is voor de baby.

Pipi - sinds ik in januari mijn onderzoeksvoorstel heb ingediend voor deze beurs ben ik al bezig met voorbereiden van mijn promotie: veel lezen, contacten leggen, extra fondsen opsporen, conferenties bezoeken en ik draai ook al mee in het promovendigroepje op de universiteit .... Formeel sta ik nog niet ingeschreven, maar als ik geen beurs had gekregen had ik dat op eigen kracht gedaan (en had ik alleen nog freelanceklussen aangenomen die in relatief korte tijd veel opleveren om het te financieren). Maar goed, de beurs maakt alles een stuk gemakkelijker en bovendien wordt je hier een stuk serieuzer genomen als je een beurs hebt (zeker die ik nu toegekend heb gekregen, omdat de kansen zo klein zijn). Als je hier op eigen kracht promoveert wordt er een beetje van uit gegaan dat je er jaren over gaat doen... beetje zoals buitenpromovendi in Nederland... Mijn supervisor probeerde me ook wat te ontmoedigen hierin, zeker nu ik zwanger ben. Maar goed, die strijd hoef ik niet meer te voeren . (denk dat ik hem uiteindelijk wel gewonnen had trouwens hoor)

Aapje - gefeliciteerd dat je DE naam hebt . Wij noemen de baby ook bij de naam... Tot nu toe is het nog niet misgegaan als we bij anderen waren :-)

Hé Nala... vervelend dat het nu zo nu en dan allemaal te veel wordt! Sluit me aan bij pipi, probeer alleen maar kleine projecten te zien. Ik vind het de laatste tijd ook wel zwaarder worden hoor! Ik slaap ineens veel meer dan een week of 2 geleden. Lekker dat je al verlof hebt... Mijn ervaring is dat ik op mijn best ben als ik lekker uitgeslapen ben. Misschien helpt het je als je wat vaker rust kunt nemen als je lichaam dat nodig heeft.

Mmomo- Bij een vriendin van mij heeft de VK de baby gedraaid en zij vond het een vreemd gevoel, maar niet pijnlijk ofzo. Onze baby lag zowel bij 20 als 27 weken in een stuit. Maar dat kan nog gemakkelijk veranderen natuurlijk. De laatste week wordt er ook behoorlijk gedraaid daarbinnen. Heb het gevoel of mijn hele buik aan het klotsen is als hij/zij dat doet .

Haha, Rebel, wat grappig dat je dochter aandacht had voor hele andere dingen dan je zou verwachten in het Dierenrrijk .

Inad, lid van de bezittende klasse! Toe maar . Gefeliciteerd hoor! Het is echt heel leuk om je eigen huisie te hebben. Ik heb vorig jaar best even moeten slikken toen we ons appartementje definitief verkocht hadden. Heb er echt even om gerouwd... Had ik nooit gedacht.

Wij gaan volgende week trouwen Heb er veel zin in. Mijn beste Ierse vriendin komt ook met haar vriend en samen met de getuigen gaan we er een leuk dagje van maken.

Gisteren stiekem een trouwjurk (avondjurk) gekocht. Had vriend wijsgemaakt dat ik daar niet meer in zou passen, maar met een maatje groter dan normaal ging het best . Ben erg tevreden met het resultaat. Een avondjurk moet je hier echt in je garderobe hebben, je hebt hem best vaak nodig... Tot nu toe was ik alleen nog niet tegen een mooi exemplaar aangelopen, maar gisteren zag ik hem al in de eerste winkel waar ik binnenliep... alsof de jurk er speciaal voor mij was opgehangen .

De winkels hangen momenteel sowieso vol met avondjurken, vanwege de paardenraces in augustus... Dus Inad, als jij en Chica er ook één willen kun je je lol op in juli .

Morgen ga ik met een vriendin in Dublin naar een play... eh naar het toneel dus en blijf daar slapen. Zaterdag komen onze Nederlandse getuigen. Vriend heeft ook een weekje vrij genomen en we gaan er een leuke minivakantie in eigen land van maken .
Ligt ze al langer in de stuit Star?

Ik heb het idee dat deze man nog hele dagen ronddraait. Want de hik voel ik soms boven en soms onder.
Stuit, ons vorige dochtertje heeft ook in stuit gelegen en is uiteindelijk met 36 wkn door de gyn gedraaid. Ik vond het meevallen dat draaien, was redelijk snel gebeurd, maar natuurlijk wel heel spannend. Daarna is ze gelukkig goed blijven zitten en kon ik gewoon bevallen. Mocht ze wel in stuit zijn blijven liggen dan was ik voor ks gegaan. Dit kindje ligt trouwens tot nu toe goed. Maar volgens mij zegt dat pas wat vanaf 32 weken ofzo.
Spannend Vis, de bruiloft komt al snel in beeld!

Welke dag ga je trouwen? Ik heb volgende week vrijdag een bruiloft.

Gaaf hoor, toch een jurk.

Veel plezier de komende week!

Jaja, dan is mijn verlof toch echt begonnen.

Wel iets eerder als gepland, maar toch.

Ben ongeveer een half jaar thuis! Raar idee.

Van alle groepen nog een kaartje gehad en een bloemetje van iedereen.

Van mijn oude groepie ook nog een cadeautje.

Lief dat ze er nog aan dachten. Je bent toch "maar" inval.

Aapje, echt afscheid heb ik niet genomen. Zal er volgende week wel weer ff rondlopen met een verjaardag van 1 van de kids.

Het klussen gaat goed, maar ga het echt rustiger aan doen.

Maximaal 1 keer per dag naar het huis en niet vaker.

Gelukkig is mijn schoonmams vandaag weer bezig geweest.

Pipi, probeer dat ook te doen, doelen te stellen. Maar iedere keer komt er weer iets tussen door wat gedaan moet worden, anders kan een ander niet verder.

En dan blijft de rest weer liggen. Das soms wel een frustrerend.

Gelukkig blijft mijn vent het positief inzien.
quote:Aruba schreef op 17 juni 2009 @ 15:50:

Ligt ze al langer in de stuit Star?

Ik heb het idee dat deze man nog hele dagen ronddraait. Want de hik voel ik soms boven en soms onder.In ieder geval al vier weken. Ze draait ook wel hele buik door, maar ze heeft echt een voorkeur voor een bepaalde houding en dan ook nog per se aan de linkerkant van mijn buik.
Gaaf trouwjurk Vis, ben er benieuwd naar de foto's eind volgende week

Dit is trouwens de top 10 van namen in Ierland gegeven aan babies in 2007, valt nogal mee met de Seamussen

1 Jack 1,073 Sarah 656

2 Sean 965 Emma 632

3 Conor 821 Ella 601

4 Daniel 725 Katie 566

5 James 713 Sophie 556

6 Adam 659 Ava 555

7 Ryan 553 Aoife 527

8 Luke 538 Emily 475

9 Cian 527 Grace 473

10 Michael 521 Kate 426
Nala; lekker genieten vanaf nu!! Ik merk dat ik de twee werkdagen die ik achter elkaar heb prima draai, maar dat ik dan op woensdag helemaal uitgeteld ben..

Gelukkig heb ik dan de donderdag nog om even echt bij te tanken. Vrijdag weer werken en dan .. het weekend.

Nog 10 dagen werken.

Heb net te horen gekregen dat we op de laatste vrijdag nog even de helft van de school leeg moeten ruimen , omat er nieuw marmoleum komt.... Ben ik even blij dat ik niet mag sjouwen!!

Star ; zitten best een aantal leuk namen tussen..

Vis ; Nog even trouwen... Wordt het een groot feest?

Ik zou geen gewone jurk meer passen.

Bij het laatste vk-bezoek lag de baby al met het hoofdje naar beneden. Ben benieuwd of dat volgende keer nog zo is.

Ben nu al 31 weken, dus ik denk dat hij/zij niet zo heel veel bewegingsruimte meer heeft.

De weekenden zitten hier op het moment wel erg vol.

Veel verjaardagen en zo... Zus op 20-6 , vriend van moeder op 27-6, neefje op 5-7 en onze dochter is jarig op 7-7!!

Wanneer we het gaan vieren?

Eerst maar eens kijken hoe het met mijn schoonvader gaat, hij heeft vandaag een bijpassoperatie gehad.
De afgelopen tijd ben ik erg druk geweest met van alles en nog wat (weekendje weg, verjaardagen waaronder gisteren die van mezelf, werken (na deze week nog 6 te gaan) en heb ik weinig tijd gehad (of moet ik zeggen me zelf weinig tijd gegund) om te reageren.

Bij mij ligt de baby niet in een stuit, maar overdwars (volgens mij is dat niet hetzelfde, toch?). Misschien is dit ondertussen verandert (vorige week donderdag heeft de verloskundige dit bij de controle gevoeld en gemeten), maar dat idee heb ik niet, als hij al gedraaid is, is het volgens mij een halve slag geweest en ligt hij nu gewoon lekker andersom overdwars. Als gevolg hiervan ben ik wat dikker in mijn taille, maar zit mijn baarmoeder minder hoog. Op zich wel prettig, want ik heb geen schoppend kind in mijn ribben en nog voldoende ruimte om adem te kunnen halen. Alleen zal hij (of zij) op een zeker moment toch een keer een kwart slag moeten draaien, want overdwars kan hij er in ieder geval niet uit. Nu maar hopen dat als hij die draai maakt dat hij dan in ieder geval de goede kant opdraait en niet weer dwars gaat liggen door te kiezen voor een stuit.

Mijn eerste zwangerschapskwaal is ook op komen zetten. Sinds zondag heb ik dikke voeten en enkels waarschijnlijk van het vele lopen. Hopelijk trekt het snel weer weg en anders zal ik wachten moeten tot na de bevalling.

Nala: Geniet van je verlof!!!!

Visotsky: Ik wens jou een fijne dag toe ergens volgende week als je gaat trouwen en natuurlijk ook mooi weer. (Hier wordt het vanaf vrijdag weer koud, dus ik hoop dat je het beter treft.)
Dat scheelt Pauwie, dat je straks niet mag sjouwen met de verbouwing op je werk!

Hoe gaat het met je schoonvader? Heftig hoor, zo'n operatie.

Gympy, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Weer een jaartje erbij.

Ik heb ook het idee dat onze kleine meid overdwars ligt.

Ik voel bijna altijd links de schopjes.

Nog nooit tegen mijn ribben aan gevoeld.

Soms wel tegen mijn onderkantje aan. Das een wat minder gevoel.

En die voeten check! Ik heb aan het eind van de dag echt het idee dat er lood aan hangt. Gister zag mijn mannetje het ook, hoeveel vocht ik vasthoudt.

Ik ga het nu toch wel een beetje beseffen dat ik verlof heb.

Merk dat als ik de wekker zet, dat ik me fitter voel.

Dus dat wil ik wel gaan doen. (of ik moet helemaal verrot zijn en in het weekend natuurlijk )

Vanmiddag gaan we weer het een en ander inkopen voor het huis.

Super, kan dat ook weer van het lijstje af.
Even scannend bijgelezen. Echt erg, ik heb gewoon geen tijd om er even voor te gaan zitten...

Star, waarom zou je het kindje niet laten draaien?
Ha allemaal,

Wat is er lekker veel geschreven!’

Aapje en Pip, naar van die rugpijn

Aapje, ja we verhuizen in december, eerst schilderen en klussen en dan na de kerst over denk ik.

Vis, wat leuk van het trouwen. En dat van de jurk is een mooi toeval. Ik heb helemaal geen avondjurk Zie mezelf er ook nog niet echt in lopen. Ook niet in een trouwjurk trouwens, of trouwen trouwens Chica wil er vast dolgraag een. Zijn ze een beetje te betalen? Voor ik haar blij maak met een dode mus.

Lala, fijn dat het draaien destijds geen pijn deed/ meeviel. Je hoort vaak dat het heel pijnlijk was en niet eens lukte. Misschien dat Star die verhalen ook kent, Mmomo Ik zou wel voor een draaipoging gaan denk ik, want KS zou ik ook niet willen, maar stuitbevalling lijkt me ook geen pretje.

Nala, lekker dat je je fitter voelt, genieten van je verlof.

Pauwie, hoop dat alles goed is met je schoonvader.

Gympy, hier ook een overdwarse baby en hij ligt al een tijdje zo nu. Ik ga er helemaal vanuit dat hij nog goed draait, want ik zit pas in week 26. Voeten en enkels, oef! Ik ken het van bij Chica. Paste geen enkele schoen meer toen, alleen slippertjes. Sterkte! Het helpt een heel klein beetje om veel met je voeten omhoog te zitten en bijv. voetenbadjes te nemen met ijswater.

Ben vanmorgen naar de huisarts geweest want ineens weer extreem duizelig. Bloeddruk nu 95-50. En ik eet al bergen drop. Heb nu recept gekregen voor soort zoethoutstroop/medicijn.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:mmomo schreef op 18 juni 2009 @ 13:45:

Even scannend bijgelezen. Echt erg, ik heb gewoon geen tijd om er even voor te gaan zitten...

Star, waarom zou je het kindje niet laten draaien?Het slagingspercentage is maar 40%, het verhaal van Tila staat me nog helder voor de geest en een gyn hier in het ziekenhuis die zegt dat stuit een reden heeft (bijvoorbeeld een te korte navelstreng) en dat draaien derhalve dus best link kan zijn.
Oef, das wel een lage bloeddruk Inad. Goed dat je ff bij de ha bent geweest!

Lekker dagje vandaag. Vanmorgen beetje aangerommeld, net beetje bewogen op de sportschool.

Straks kleren kopen voor Vent, en nog wat dingen voor het huis.
Oei Inad, hopelijk slaat het een beetje aan.
oef... hoor net van mijn man dat het kindje van een collega van hem is overleden in de buik van zijn mama. Zij waren ook, net als wij, uitgerekend op 11-09.

Vind het echt schokkend en onwerkelijk...

Heb er gewoon geen woorden voor!
Getver, wat een verdriet. Probeer er niet teveel aan te denken meid.
Aapje; Zo ver zwanger en dan zoiets meemaken, dat is wel heel heftig..

Inad ; hopen dat die zoethout gaat werken, want dat is echt best wel laag. Heb je dan ook een lage HB-waarde (ijzer)?

Met mijn schoonvader gaat het tot nu toe goed. Hij ligt nog wel aan de hartbewaking, maar is de IC-alweer af.

Hoorde gisteren dat hij maar 1 nier heeft en dus ook nog gedyaliseerd is en dat ze goed in de gaten moeten houden hoe die nier het houdt. De andere nier is zo'n 20 jaar geleden weg gehaald. Dus het wordt even afwachten..

Morgen weer een dagje aan het werk en dan lekker weekend!!
Bah Aapje, die verhalen maken je altijd wel verdrietig he. Helemaal als je zelf ook zover bent.

Ik had dat vorig jaar. Meid waarmee ik al 2 jaar op een forum klets (Riz), verloor haar kindje met 39 weken.

Zet je toch wel weer met beide benen op de grond...

Pauwie, gelukkig gaat het tot nu toe goed met je schoonvader.

Wisten jullie dat niet, dat hij maar 1 nier heeft?

Wij zijn weer goed geslaagd vanmiddag.

Hebben 4 barkrukken voor in de keuken besteld.

Tegels voor in de badkamer/wc boven en douchebak zijn besteld.

Wasbak en klein wasbakje voor wc gekocht en alle kranen.

En als klap op de vuurpijl heeft Vent een pak gevonden voor de bruiloft van volgende week! :-)

Waren laat thuis, dus ff chineesje gehaald en nu niets meer doen.

Ga morgen wel weer klussen.
Aapje, bah wat naar!

Hier is onlangs een kennis van Ier kind verloren. Ze was 21 weken zwanger, ook zo rottig. Moet je toch niet aan denken..

Pauwie, fijn dat het tot nu toe goed gaat. Hoop dat het zo blijft

Productieve dag hoor, Nala

Pauwie, ja ijzer ook laag. Had ik bij Chica ook. Ik ga het ook nog even laten testen voor we in juli naar Ierland gaan. Al met al een lekkere vaatdoek dus

Vandaag zag een collega mijn buik bewegen en Ier en Chica net ook. Zo leuk
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven