Het Kasteel
woensdag 18 maart 2009 om 19:49
Tsss. Zomaar door forumtechniektiepjes uit ons oude huis gekieperd!
**snuft**
9123 posts in ons oude Kasteel. Bij deze: een nieuw Kasteel.
**fluit om de butler**
Schiet eens op met die koffers, Joh!
Ze staan in de hal van het Oude Kasteel!
Mims, Lil, Suup, Bloes, Darly, M'anas, komen jullie je kamer kiezen?
donderdag 18 juni 2009 om 15:27
Net gesprek gehad. Ging prima. Officiele vragenlijst afgewerkt, wat ik geneuzel vond maar waar ik braaf aan heb meegedaan. Niet heel veel ingrijpende verbeterpunten. En helaas nog geen uitsluitsel over contract. Dat moet eerst met zakelijk directeur worden besproken en dan pas met mij. Chefin gaat wel aangeven met mij door te willen. Wat voor contract het wordt moet zakelijk directeur beslissen ook gezien de verwachtingen wat betreft subsidies. Volgens chefin staan op dat gebied geen spannende dingen te gebeuren. Maar ik heb dus nog steeds geen zekerheid of het een jaarcontract gaat worden of een vast contract. En daar baal ik een beetje van. Volgende week moet daar duidelijkheid over zijn, waarschijnlijk dinsdag.
donderdag 18 juni 2009 om 20:07
donderdag 18 juni 2009 om 20:22
Ja een jaar sowieso. Ach zowel collega als mijn vader riepen als eerste reactie: oh ze laat je gewoon even voelen dat ze nog steeds je leidinggevende is. Misschien is het dat inderdaad. Ze heeft nog wel wat rare dingen gezegd tijdens het gesprek maar ik heb geen zin om daar over na te denken want dan ga ik me weer boos maken en dat is zonde van mn energie. Het waren geen belangrijke opmerkingen die met contract ofzo te maken hadden of direct op werk sloegen ofzo, meer stom en gezeur.
Zucht en uiteraard werd ik vannochtend ook nog es ongesteld dus alles weegt zwaarder dan normaal vandaag. Net een bak chocolade pindarotsjes weggewerkt en dat helpt
Het is geen bekende artistieko...tis een achter de schermen artistieko
Zucht en uiteraard werd ik vannochtend ook nog es ongesteld dus alles weegt zwaarder dan normaal vandaag. Net een bak chocolade pindarotsjes weggewerkt en dat helpt
Het is geen bekende artistieko...tis een achter de schermen artistieko
donderdag 18 juni 2009 om 21:01
Ja zeker leuk. Ik ken m nog niet zo heel erg goed omdat hij nu pas aan zijn tweede project bij ons begint. Hij is volgens mij wel erg jong, maar dat mag de pret niet drukken. En we lachen altijd heel leuk naar elkaar en we hebben ook wel oogcontact. Alleen het gesprek is tot nu toe niet veel verder gekomen als:
*hij met mond vol chips*
Ik: hee..eet je chips?
*met volle mond* Ja
Ik: wat voor
*hij kauwend* Paprika.
Ik: Lekker
De volgende dag:
Ik: hee...eet je alweer chips?
Hij: ja, ik eet hier de hele voorraadkast leeg
Ik: oh ben jij dat.
Dus we hebben al een hele diepe band
*hij met mond vol chips*
Ik: hee..eet je chips?
*met volle mond* Ja
Ik: wat voor
*hij kauwend* Paprika.
Ik: Lekker
De volgende dag:
Ik: hee...eet je alweer chips?
Hij: ja, ik eet hier de hele voorraadkast leeg
Ik: oh ben jij dat.
Dus we hebben al een hele diepe band
donderdag 18 juni 2009 om 21:26
Dat klinkt als best een beetje een leukerd Fijn dat gesprek goed ging maar stom dat cheffin nog steeds raar doet. Gek wijf.
Van de dierenwinkel kregen we 2 nieuwe guppen. En ik heb me een aquariumpompje laten aankletsen en een soort van vissenjodium gekocht. En nou spelen er 4 vissen heel vrolijk in de stroming in het bakkie water
Jommetje, kijkend naar het drijvende zakkie in het water: "Bosbes dood? Niet dood? " Hij snapte er geen klap van, geloof ik, toen ik zei dat we nieuwe visjes hadden. "Ook mee?" vroeg ie allerliefst, met z'n koppie schuin
Het is af en toe zo'n lekker lief echt heel dom blond Jommetje
Iemand een wijntje?
donderdag 18 juni 2009 om 21:30
Juupie voor Suupie, gefeliciteerd met je vaste aanstelling! En Darly: voor jou duimen we gewoon nog even verder.
Tila, doe mij dat wijntje maar, ja. Lekker. Hier afgelopen weekend ook een dooie vis, trouwens, ik had bedacht dat de goudvis die we al hadden wel een vriendje kon gebruiken. Dat vriendje heeft het maar een etmaal gered, helaas..........
Met de poesjes daarentegen gaat het zoooooooo goed, ze zijn nu ontzettend speels, lopen de hele dag voor je voeten en snappen niet wat de bedoeling is van vast voedsel en ik ben haske verliefd.
Tila, doe mij dat wijntje maar, ja. Lekker. Hier afgelopen weekend ook een dooie vis, trouwens, ik had bedacht dat de goudvis die we al hadden wel een vriendje kon gebruiken. Dat vriendje heeft het maar een etmaal gered, helaas..........
Met de poesjes daarentegen gaat het zoooooooo goed, ze zijn nu ontzettend speels, lopen de hele dag voor je voeten en snappen niet wat de bedoeling is van vast voedsel en ik ben haske verliefd.
.
donderdag 18 juni 2009 om 21:31
Jullie hebben in ieder geval een Gemeenschappelijke Interesse, dat is ook alvast een goed begin .
Zo, GG is net de grens over gespoord, nu onderweg naar R'dam en van daar op trein naar mijmijmij. O ja, en naar Dot natuurlijk. Die Wil Niet Op Het Potje!!!, maar ligt nu wel zonder luier in bed, zal mij benieuwen. Ze krijgt het 's nachts echt niet voor elkaar, ook niet met opstapje, om slaperig en wel door donker op die wc te komen, op tijd, maar nu roept ze ook als ze moet en is ze 's ochtends droog, dus ja, ik zie niet in waarom ze dan een luier om moet. En mócht ze als door een wonder toch besluiten om op dat potje plaats te nemen, dan hoeft ze niet eerst in conclaaf met die luier om de bolle billen. Dus.
Zo gelachen met haar tijdens het eten. Ik suggereerde dat zij mij wel eens naar bed mocht brengen, en dat vond ze eerst heel lachwekkend, daarna nam ze het helemaal serieus."Dan breng ik jou naar boven: zóooo (gebaart met haar hand de trap op) en dan mag je in je éigen bedje (lucky me!). Ga ik je ook instoppen. En dan zing ik een liedje, en dan krijg je een kusje. En dan mag je me níet meer roepen hoor, want ik wil ook slapen, ik ben wél moe..." (met een diepe zucht en haar ogen naar boven gerold: toonbeeld van vermoeide moeder die weer een roerige nacht op zich af ziet komen). En toen ik vroeg of ze me ook voor ging lezen, want dat miste ik nog in het rijtje: "Nee, dát doe ik niet. Nee, echt niet mama, jij kan heel goed zélf in je boek kijken!" Want dat is dus kennelijk lezen: in een boek kijken. The world according to Dotta, ik vind het maar reuze boeiend om het van haar te horen allemaal
Zo, GG is net de grens over gespoord, nu onderweg naar R'dam en van daar op trein naar mijmijmij. O ja, en naar Dot natuurlijk. Die Wil Niet Op Het Potje!!!, maar ligt nu wel zonder luier in bed, zal mij benieuwen. Ze krijgt het 's nachts echt niet voor elkaar, ook niet met opstapje, om slaperig en wel door donker op die wc te komen, op tijd, maar nu roept ze ook als ze moet en is ze 's ochtends droog, dus ja, ik zie niet in waarom ze dan een luier om moet. En mócht ze als door een wonder toch besluiten om op dat potje plaats te nemen, dan hoeft ze niet eerst in conclaaf met die luier om de bolle billen. Dus.
Zo gelachen met haar tijdens het eten. Ik suggereerde dat zij mij wel eens naar bed mocht brengen, en dat vond ze eerst heel lachwekkend, daarna nam ze het helemaal serieus."Dan breng ik jou naar boven: zóooo (gebaart met haar hand de trap op) en dan mag je in je éigen bedje (lucky me!). Ga ik je ook instoppen. En dan zing ik een liedje, en dan krijg je een kusje. En dan mag je me níet meer roepen hoor, want ik wil ook slapen, ik ben wél moe..." (met een diepe zucht en haar ogen naar boven gerold: toonbeeld van vermoeide moeder die weer een roerige nacht op zich af ziet komen). En toen ik vroeg of ze me ook voor ging lezen, want dat miste ik nog in het rijtje: "Nee, dát doe ik niet. Nee, echt niet mama, jij kan heel goed zélf in je boek kijken!" Want dat is dus kennelijk lezen: in een boek kijken. The world according to Dotta, ik vind het maar reuze boeiend om het van haar te horen allemaal
donderdag 18 juni 2009 om 22:03
Hee, ik had helegaar Tila en M''nas nog gemist net, wat een gezelligheid hier!
Ja, mijn Dot kan doddig zijn (als ze niet driftig is). Ik heb vanavond naar haar zitten kijken toen ze zich voor het eerst geheel zelfstandig aan het afdrogen was met een handdoek waar ze met gemak 3x ingewikkeld kon worden, dat mooie bolle blote peuterlijfje, de ernst waarme ze deze Taak aan het uitvoeren was, de stralende trots toen het nog (ongeveer) lukte ook. Ik mocht toch niks doen, dus ik kon haar net zo goed lekker observeren. En mensen, ik zeg jullie: ik ga het nog missen, dat onbekommerde gePeuter en die oprechte dwarsigheid en dat heerlijke speklijfje en dat stellige gebabbel. Lekker, lekker kindje.
Ja, mijn Dot kan doddig zijn (als ze niet driftig is). Ik heb vanavond naar haar zitten kijken toen ze zich voor het eerst geheel zelfstandig aan het afdrogen was met een handdoek waar ze met gemak 3x ingewikkeld kon worden, dat mooie bolle blote peuterlijfje, de ernst waarme ze deze Taak aan het uitvoeren was, de stralende trots toen het nog (ongeveer) lukte ook. Ik mocht toch niks doen, dus ik kon haar net zo goed lekker observeren. En mensen, ik zeg jullie: ik ga het nog missen, dat onbekommerde gePeuter en die oprechte dwarsigheid en dat heerlijke speklijfje en dat stellige gebabbel. Lekker, lekker kindje.
donderdag 18 juni 2009 om 22:14
Ja, dat ga je missen, althans: ik mis het allemaal soms wel. Zojuist kwam Man met een foto aanlopen, had-ie gevonden in een doos die hij aan het opruimen was: een klassefoto van de Freule toen ze net naar de basisschool ging. Ze was klein voor haar leeftijd, met krullend blond haar tot aan haar middel, lieve kleine tandjes: net een fee. Roze vestje aan en een verlegen glimlachje. Nu is ze 9 en nog steeds een lekker ding, maar het kleine-meisjes-achtige is er al ver af. Ze is een stoere griet en houdt van spijkerbroeken en sneakers (wég is de liefde voor roze en cute). Het is prima zo, hoor, en gelukkig hebben we Jongste nog en alle leeftijden zijn leuk en meer van dat fraais, maar toch: die peutertijd is zooooooo leuk!
.
donderdag 18 juni 2009 om 22:53
Ik krijg een kusje en de butler een lebbertong? Mooi is dat
Ha schat, kon K-man jullie goed zien vanavond?
Mmmm peuytertijd ik kijk er naar uit als het ooit zo ver komt met een eventuele suupbaby (oh hell wil ik mezelf dat echt aandoen?)
Maar dot is dottig en zelfs die driftbui klinkt schattig.
Is je man inmiddels veilig in jouw armen beland Lil?
Ik heb een leuk kattenzorggezin momenteel. Drie dames, twee nog wat schuw, 1 klein opdondertje die de twee andere de baas is. Leuk beestje. Heeft inmiddels exact door hoe ze nu moet gaan staan wil ze mij beletten om de deur weer uit te gaan. Dus nu pak ik haar van de grond, hou haar stevig vast doe de deur wagenwijd open, zet haar dan op de trap en sprint de deur uit. Vanavond zag ik in mijn ooghoeken nog een beetje boze kat naar me staren omdat ik haar te slim af was. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze daar een oplossing voor bedacht heeft
Ha schat, kon K-man jullie goed zien vanavond?
Mmmm peuytertijd ik kijk er naar uit als het ooit zo ver komt met een eventuele suupbaby (oh hell wil ik mezelf dat echt aandoen?)
Maar dot is dottig en zelfs die driftbui klinkt schattig.
Is je man inmiddels veilig in jouw armen beland Lil?
Ik heb een leuk kattenzorggezin momenteel. Drie dames, twee nog wat schuw, 1 klein opdondertje die de twee andere de baas is. Leuk beestje. Heeft inmiddels exact door hoe ze nu moet gaan staan wil ze mij beletten om de deur weer uit te gaan. Dus nu pak ik haar van de grond, hou haar stevig vast doe de deur wagenwijd open, zet haar dan op de trap en sprint de deur uit. Vanavond zag ik in mijn ooghoeken nog een beetje boze kat naar me staren omdat ik haar te slim af was. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze daar een oplossing voor bedacht heeft
donderdag 18 juni 2009 om 22:59
O, ik moet iets installeren om filmpje te kunnen kijken. En aangezien ik een iets te straffe muskaatwijn in de mik heb zitten en dientengevolge ietwat beschonken achter de PC zit, is iets downloaden net even te veel gevraagd. Maar proost, Kjong, ik neem er gewoon nog 1 met je mee!
Suup: poesjes halen niet echt veel kattenkwaad uit, ze spelen voornamelijk met elkaar en niet met de gordijnen, thank the Lord for small favours. Eén kitten is een albino met blauwe ogen en doof, dus ik denk dat ik die zelf houd. Nu nog de Freule vertellen dat ZIJ weliswaar 1 katje mag uitzoeken, maar dat dat dan wel degene moet zijn die MIJN voorkeur geniet. Hmmmm.
Suup: poesjes halen niet echt veel kattenkwaad uit, ze spelen voornamelijk met elkaar en niet met de gordijnen, thank the Lord for small favours. Eén kitten is een albino met blauwe ogen en doof, dus ik denk dat ik die zelf houd. Nu nog de Freule vertellen dat ZIJ weliswaar 1 katje mag uitzoeken, maar dat dat dan wel degene moet zijn die MIJN voorkeur geniet. Hmmmm.
.
donderdag 18 juni 2009 om 23:23