BH's
zaterdag 6 augustus 2022 om 17:37
zondag 7 augustus 2022 om 14:01
BoosBoosBoos schreef: ↑06-08-2022 20:07Ik ‘moet’ dus padded omdat anders mijn tepels continu erdoor prikken. Vraag me af hoe andere vrouwen dat dan doen. Heb je dat niet of vind het het niet erg als je tepels erdoor ziet?
On topic: Marie Jo
Geen last van maar draag ook padded, omdat ik het mooier vind en ook steviger vind voelen. Heb geen vaste merken. Ik bestel gewoon online en dan lekker thuis passen!
zondag 7 augustus 2022 om 15:27
S zomers onder dun shirt: padded unwired bh's van de Mark and spencers.
Een bh van Mary of sweden zonder beugel die alles een beetje naar voren en omhoog duwt
Een idem van Anita. Maar die zijn wel van een bepaald stevig glanzend materiaal, niet mooi ofzo behalve onder kleding.
In de vakantie/weekend/ onder een dikke trui de minimizers van de Bonprix, zitten lekker, helpt tegen schudden maar doen optisch weinig.
Een bh van Mary of sweden zonder beugel die alles een beetje naar voren en omhoog duwt
Een idem van Anita. Maar die zijn wel van een bepaald stevig glanzend materiaal, niet mooi ofzo behalve onder kleding.
In de vakantie/weekend/ onder een dikke trui de minimizers van de Bonprix, zitten lekker, helpt tegen schudden maar doen optisch weinig.
zondag 7 augustus 2022 om 21:09
Ik heb altijd sport bh's van Anita. De enige die echt de boel in bedwang houden.
Voor de normale bh's kom ik steeds op Passionata uit.. Ben datzelfde model elke keer wel zat en de bijpassende slips van tegenwoordig vind ik vreselijk. Dus moet eigenlijk eens op jacht naar iets wat wat meer voldoet, maargoed ze zitten wel echt zalig.
Ik draag maat 75F of 80F maar aan een minimizer zou ik echt niet moeten denken hoor. Vind het al stom dat een soort bh alles plat drukt
Voor de normale bh's kom ik steeds op Passionata uit.. Ben datzelfde model elke keer wel zat en de bijpassende slips van tegenwoordig vind ik vreselijk. Dus moet eigenlijk eens op jacht naar iets wat wat meer voldoet, maargoed ze zitten wel echt zalig.
Ik draag maat 75F of 80F maar aan een minimizer zou ik echt niet moeten denken hoor. Vind het al stom dat een soort bh alles plat drukt
zondag 7 augustus 2022 om 21:18
ik heb 85 E/F & zweer bij Sapph (voorgevormde) bh's
hier koop ik regelmatig bh's maar weet het merk even niet meer
https://www.bettysboops.nl/
hier koop ik regelmatig bh's maar weet het merk even niet meer
https://www.bettysboops.nl/
Relax we're all crazy, it's not a competition
zondag 7 augustus 2022 om 23:36
Fluitketel schreef: ↑07-08-2022 21:09
Ik draag maat 75F of 80F maar aan een minimizer zou ik echt niet moeten denken hoor. Vind het al stom dat een soort bh alles plat drukt![]()
Niks plat aan hoor.
Misschien niet oordelen als je ze niet kent!?
maandag 8 augustus 2022 om 03:09
Het drukt niet plat, zoals bijv sommige sport bh's doen. Dat je een grote massa hebt zeg maar. Dat is bij de minimizers die ik gebruik niet zo.Fluitketel schreef: ↑07-08-2022 21:09Ik heb altijd sport bh's van Anita. De enige die echt de boel in bedwang houden.
Ik draag maat 75F of 80F maar aan een minimizer zou ik echt niet moeten denken hoor. Vind het al stom dat een soort bh alles plat drukt![]()
Het duwt wat naar voren zeg maar.
maandag 8 augustus 2022 om 08:38
Ah, ja, dat uitpuilen komt me wel bekend voor... daarom draag ik ook echt geen bh's van h&m of hunkemoller. Dat gaat gewoon niet.Henk-und-Roelie schreef: ↑06-08-2022 22:14Ik heb ze zonder beugel, bredere bandjes en ook de zijpanden zijn wat breder en de cups hebben meer stof zodat er opzij, achter en voor niets 'uitpuilt'. Kijk maar eens hoe een H&M'tje aan de zijkant zit, vaak zit dat niet mooi, bij een minimizer wel.
(Al probeer ik vaak genoeg van die body's van de hunkemoller, want die vind ik dan toch wel sexy, maar eigenlijk is dat altijd tevergeefs...)
.
Maar niet verdelen/spreiden zoals sportbh's toch? Want zo'n verdeling en platdrukkerij wil ik dan weer niet. Zou fijn zijn als ze gewoon iets kleiner ogen, maar nog wel mooi rond. En iets hoger, want ze zijn onderhand toch wel iets gaan zakken, vind ik...
maandag 8 augustus 2022 om 08:58
“De mooiste BH’s voor elk lichaam.”
En dan niet mijn maat hebben. Not even close.
maandag 8 augustus 2022 om 09:29
Ja, minimizers drukken juist niet plat, het wordt geen uni-boob, zoals bij een sport-bh.MondayLisa schreef: ↑07-08-2022 23:36Niks plat aan hoor.
Misschien niet oordelen als je ze niet kent!?
maandag 8 augustus 2022 om 12:09
Probeer deze bh-calculator eens: https://www.abrathatfits.org/calculator.php
En voor meer informatie: https://www.reddit.com/r/abrathatfits/w ... ers_guide/
Ik ging van 75AA/70A naar 65D/DD, echt een hele verbetering, had geen idee hoe bh maten werkten zoals zoveel mensen.
80AA is voor ca 90cm onderwijdte en minder dan 92,5cm borstomvang. Theirishbralady op Instagram heeft veel voorbeelden hoe bepaalde maten eruit zien. Is wel UK maat dus dat is voor 80AA dan een 36AA. In inches klopt de UK bandmaat overigens veel beter, geen idee waarom ze dat voor de EU maten zo ingewikkeld doen.
maandag 8 augustus 2022 om 13:56
Ik ging juist van 75a naar 80aa. Dat was voor mij een hele verbetering. Ik snap heel goed hoe bh-maten werken, maar het kan mij niet schelen wat al die calculators zeggen. Hoe de bh voelt en vorm geeft aan mijn lijf is voor mij het enige dat telt.ItsJustMi schreef: ↑08-08-2022 12:09Probeer deze bh-calculator eens: https://www.abrathatfits.org/calculator.php
En voor meer informatie: https://www.reddit.com/r/abrathatfits/w ... ers_guide/
Ik ging van 75AA/70A naar 65D/DD, echt een hele verbetering, had geen idee hoe bh maten werkten zoals zoveel mensen.
80AA is voor ca 90cm onderwijdte en minder dan 92,5cm borstomvang. Theirishbralady op Instagram heeft veel voorbeelden hoe bepaalde maten eruit zien. Is wel UK maat dus dat is voor 80AA dan een 36AA. In inches klopt de UK bandmaat overigens veel beter, geen idee waarom ze dat voor de EU maten zo ingewikkeld doen.
Al die professionals hadden trouwens geen enkele moeite om me een bh met wijdte 70 te verkopen toen ik 15 jaar geleden nog 65 had, dus het zal allemaal niet zo nauw komen met die centimeters.
maandag 8 augustus 2022 om 17:30
Ik ga graag naar Superbra in Utrecht of Rotterdam. ZIj verkopen bh´s vanaf omvang maat 60 en cup D, tot omgang 110 tot cup O.
Ik ging daar van een 80F naar een 75HH, wéreld van verschil en zit zo veel fijner. En er is zo veel keuze uit leuke fijne en betaalbare BH´s. Denk aan 50-60euro (vind ik betaalbaar met een grotere cup).
Dus als je er in de buurt woont, zou ik daar eens een afspraak maken. Ze werken op afspraak zodat ze echt de tijd voor je kunnen nemen om de perfecte bh´s voor je uit te zoeken en je zelf niet door de winkel hoeft te struinen tussen het passen door.
Ik ging daar van een 80F naar een 75HH, wéreld van verschil en zit zo veel fijner. En er is zo veel keuze uit leuke fijne en betaalbare BH´s. Denk aan 50-60euro (vind ik betaalbaar met een grotere cup).
Dus als je er in de buurt woont, zou ik daar eens een afspraak maken. Ze werken op afspraak zodat ze echt de tijd voor je kunnen nemen om de perfecte bh´s voor je uit te zoeken en je zelf niet door de winkel hoeft te struinen tussen het passen door.
dinsdag 9 augustus 2022 om 08:52
Klopt, die “trend” van iedereen naar een kleinere omvang en grotere cup is ook iets van de laatste 15-20 jaar. Oprah was er ook nog een tijd druk mee, dat iedereen de wrong bra size had. Maar daarvoor verkochten diezelfde “experts” je rustig een andere maat.kindrebel schreef: ↑08-08-2022 13:56Ik ging juist van 75a naar 80aa. Dat was voor mij een hele verbetering. Ik snap heel goed hoe bh-maten werken, maar het kan mij niet schelen wat al die calculators zeggen. Hoe de bh voelt en vorm geeft aan mijn lijf is voor mij het enige dat telt.
Al die professionals hadden trouwens geen enkele moeite om me een bh met wijdte 70 te verkopen toen ik 15 jaar geleden nog 65 had, dus het zal allemaal niet zo nauw komen met die centimeters.![]()
dinsdag 9 augustus 2022 om 12:57
Maar wat is het voordeel van een kleinere omvang? Ik snap het niet. Als ik kijk naar hoe strak maat 75 op het laatste sluitinkje zit bij mij. Terwijl ik volgens de calculator hierboven maat 70 (!) zou moeten hebben (dat is gewoon lachwekkend). Dan moeten de meeste vrouwen toch met pijn en striemen van hun bh door het leven gaan. Why?
dinsdag 9 augustus 2022 om 14:00
Nee hoor zeker niet. Vaak is het een te kleine of ondiepe cup wat de bh strak aan doet voelen, dit kan je testen door je bh op zijn kop met de cups aan de achterkant aan te doen. De band moet zo goed op zijn plaats blijven zitten en voelt deze losser dan als je hem op de gewone manier aandoet dan zijn het dus de cups die het strakker laat aanvoelen.
De band is de basis, het moet strak genoeg zitten om alles op zijn plek te houden en om het gewicht van de borsten te dragen, zodat de schouderbandjes dat niet hoeven te doen.
Met een kleinere maat zal je er wellicht minder last van hebben, al had ik zelf wel altijd last van een bh die omhoog kroop als ik mijn armen omhoog deed. Geen fijn gevoel met de beugels op de onderkant van mijn borstweefsel. Moest meerdere keren per dag mijn bh goed doen en dat is nu zelden nodig.
Maar als je tevreden bent met wat je nu draagt zou ik dat zo laten.
De band is de basis, het moet strak genoeg zitten om alles op zijn plek te houden en om het gewicht van de borsten te dragen, zodat de schouderbandjes dat niet hoeven te doen.
Met een kleinere maat zal je er wellicht minder last van hebben, al had ik zelf wel altijd last van een bh die omhoog kroop als ik mijn armen omhoog deed. Geen fijn gevoel met de beugels op de onderkant van mijn borstweefsel. Moest meerdere keren per dag mijn bh goed doen en dat is nu zelden nodig.
Maar als je tevreden bent met wat je nu draagt zou ik dat zo laten.
dinsdag 9 augustus 2022 om 15:24
Dat begrijp ik. Maar als ik dan dus kijk (voel) hoe strak de maat die een calculator voorschrijft, bij mij zit. Dan vraag ik me af of dat nou echt wenselijk en fijn is. Maar goed, misschien voelt het minder strak als de druk van de band ook door je borsten wordt opgevangen. Ik vul mijn aa-cup al nauwelijks dus alle druk van de band zit op de borstkast.
dinsdag 9 augustus 2022 om 15:50
Dat is voor iedereen anders, bij mij voelt het juist comfortabel omdat er niks gaat schuiven, maar het knelt bij mij niet. Als een bh te oud en uitgerekt wordt merk ik juist dat het door het schuiven minder prettig zit.
Het is net een beetje als een joggingbroek bv, het elastiek moet strak genoeg zitten zodat hij niet afzakt maar op zijn plek blijft zitten.
(Ik vulde trouwens bij mijn oude maat ook de AA/A cup niet, bleek dat het juist te klein was. Klinkt tegenstrijdig maar dat kan dus echt.
Hier een voorbeeldje: https://www.instagram.com/p/BwDz4Uug9XT/)
Het is net een beetje als een joggingbroek bv, het elastiek moet strak genoeg zitten zodat hij niet afzakt maar op zijn plek blijft zitten.
(Ik vulde trouwens bij mijn oude maat ook de AA/A cup niet, bleek dat het juist te klein was. Klinkt tegenstrijdig maar dat kan dus echt.
Hier een voorbeeldje: https://www.instagram.com/p/BwDz4Uug9XT/)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in