Cheers!!!
woensdag 18 maart 2009 om 16:32
donderdag 18 juni 2009 om 21:56
Sja, wat het is met kindjes, en al helemaal met die niet kunnen slapen: ze hebben alle tijd.
Dus madokus kan ze wel effe hebben fijngeknepen, maar kindervingertjes kunnen toveren. Zeker als ze de tijd hebben. En omdat het mensjes zijn, hun duim en gereedschap kunnen gebruiken.
Dus: dichttimmeren.
B zijn oogjes kan natuurlijk ook, dan kan hij ook nog maar weinig ondernemen, maar dat staat zo slordig op het schoolplein.
Hoorde ooit eens (geen idee of het een broodje aap is, maar was bij biologie op de midd.school) dat er een paar Chipita's bij een auto zonder deuren en kleppen neergezet zijn in een lab ofzo, en dat in no time de auto total loss was gedraaid met die priegelvingertjes.
Dus madokus kan ze wel effe hebben fijngeknepen, maar kindervingertjes kunnen toveren. Zeker als ze de tijd hebben. En omdat het mensjes zijn, hun duim en gereedschap kunnen gebruiken.
Dus: dichttimmeren.
B zijn oogjes kan natuurlijk ook, dan kan hij ook nog maar weinig ondernemen, maar dat staat zo slordig op het schoolplein.
Hoorde ooit eens (geen idee of het een broodje aap is, maar was bij biologie op de midd.school) dat er een paar Chipita's bij een auto zonder deuren en kleppen neergezet zijn in een lab ofzo, en dat in no time de auto total loss was gedraaid met die priegelvingertjes.
donderdag 18 juni 2009 om 22:33
i heard there was a secret chord
that david played and it pleased the lord
but you don't really care for music, do you
well it goes like this the fourth, the fifth
the minor fall and the major lift
the baffled king composing hallelujah
hallelujah...
well your faith was strong but you needed proof
you saw her bathing on the roof
her beauty and the moonlight overthrew you
she tied you to her kitchen chair
she broke your throne and she cut your hair
and from your lips she drew the hallelujah
hallelujah...
baby i've been here before
i've seen this room and i've walked this floor
i used to live alone before i knew you
i've seen your flag on the marble arch
but love is not a victory march
it's a cold and it's a broken hallelujah
hallelujah...
well there was a time when you let me know
what's really going on below
but now you never show that to me do you
but remember when i moved in you
and the holy dove was moving too
and every breath we drew was hallelujah
well, maybe there's a god above
but all i've ever learned from love
was how to shoot somebody who outdrew you
it's not a cry that you hear at night
it's not somebody who's seen the light
hallelujah...
that david played and it pleased the lord
but you don't really care for music, do you
well it goes like this the fourth, the fifth
the minor fall and the major lift
the baffled king composing hallelujah
hallelujah...
well your faith was strong but you needed proof
you saw her bathing on the roof
her beauty and the moonlight overthrew you
she tied you to her kitchen chair
she broke your throne and she cut your hair
and from your lips she drew the hallelujah
hallelujah...
baby i've been here before
i've seen this room and i've walked this floor
i used to live alone before i knew you
i've seen your flag on the marble arch
but love is not a victory march
hallelujah...
well there was a time when you let me know
what's really going on below
but now you never show that to me do you
but remember when i moved in you
and the holy dove was moving too
and every breath we drew was hallelujah
well, maybe there's a god above
but all i've ever learned from love
was how to shoot somebody who outdrew you
it's not a cry that you hear at night
it's not somebody who's seen the light
hallelujah...
donderdag 18 juni 2009 om 22:39
Ik wil het wél weten, maar ik zie het niet!
Kjong, wat gaaf zo'n webcam, een vent om in een doosje te bewaren...
Brrr... wat eng kinderen en ramen, bedenk me nu dat wij dat allemaal helemaal niet veilig hebben... Alleen bij Leentje een veiligheidsding erop. (Ach de rest slaapt zodra hun oor het kussen raakt en zijn onderhand oud genoeg)
Ik vroeg het van de week al, maar doen die van jullie ook diabolo-en?
Heb vandaag ein-de-lijk weer gesport. Hielen zijn bijna genezen (al knapte er zaterdag in Slagharen eentje weer open) Mán wat was dat lekker, ik had het sporten echt gemist de afgelopen weken! Heb wel halverwege mijn schoenen uitgedaan, maarrrr. het is goed gegaan! Had me voorgenomen dat als het vanavond goed zou gaan, ik dan ook ga wadlopen zonder, dus: ik doe het en ik heb er zin in! (Nu maar hopen dat ik geen gloeiende spijt krijg als hakken toch weer openbarsten..)
Heb vandaag een afwijzing ontvangen op sollicitatie. Bummer!
Kjong, wat gaaf zo'n webcam, een vent om in een doosje te bewaren...
Brrr... wat eng kinderen en ramen, bedenk me nu dat wij dat allemaal helemaal niet veilig hebben... Alleen bij Leentje een veiligheidsding erop. (Ach de rest slaapt zodra hun oor het kussen raakt en zijn onderhand oud genoeg)
Ik vroeg het van de week al, maar doen die van jullie ook diabolo-en?
Heb vandaag ein-de-lijk weer gesport. Hielen zijn bijna genezen (al knapte er zaterdag in Slagharen eentje weer open) Mán wat was dat lekker, ik had het sporten echt gemist de afgelopen weken! Heb wel halverwege mijn schoenen uitgedaan, maarrrr. het is goed gegaan! Had me voorgenomen dat als het vanavond goed zou gaan, ik dan ook ga wadlopen zonder, dus: ik doe het en ik heb er zin in! (Nu maar hopen dat ik geen gloeiende spijt krijg als hakken toch weer openbarsten..)
Heb vandaag een afwijzing ontvangen op sollicitatie. Bummer!
donderdag 18 juni 2009 om 22:50
Sorry dames, ik taai af.
Vandaag invaljuf gespeeld in een groep van 32 kleuters.
Detail; het was de groep van Mops.
Aparte ervaring, maar wel Erg Leuk. En Erg Vermoeiend.
Blijkbaar zijn er 32 druktemakers voor nodig om mij voor 12 uur in bed te krijgen....
Oh, en Pim... ze hebben onder andere diabolo's geknutseld (niet dat die het deden, maar het door de kleuters zelf bedachte idee was leuk).
Vandaag invaljuf gespeeld in een groep van 32 kleuters.
Detail; het was de groep van Mops.
Aparte ervaring, maar wel Erg Leuk. En Erg Vermoeiend.
Blijkbaar zijn er 32 druktemakers voor nodig om mij voor 12 uur in bed te krijgen....
Oh, en Pim... ze hebben onder andere diabolo's geknutseld (niet dat die het deden, maar het door de kleuters zelf bedachte idee was leuk).
Wat wilde ik nou toch typen?
donderdag 18 juni 2009 om 23:02
Nog een gare hier.
En geen Diabolo's hiero. Niemand erover gehoord ook.
Wel 'wielies' / 'wilies', hoe ze ook heten, van die dingen die te sparen zijn bij 1 of andere buurtsuper en die doe je om de spaken van fiets. Het hele dorp rijdt ermee en hier thuis ook haat en nijd om die dingen.
Truste en kussen en tongzoenen voor hen die het nodig hebben. Of gewoon lekker vinden, mag ook.
En geen Diabolo's hiero. Niemand erover gehoord ook.
Wel 'wielies' / 'wilies', hoe ze ook heten, van die dingen die te sparen zijn bij 1 of andere buurtsuper en die doe je om de spaken van fiets. Het hele dorp rijdt ermee en hier thuis ook haat en nijd om die dingen.
Truste en kussen en tongzoenen voor hen die het nodig hebben. Of gewoon lekker vinden, mag ook.
donderdag 18 juni 2009 om 23:14
Ik vind het lekker.
Hoe is het nu met je Kies, Bam en met de kotseritus? Heb zo met je te doen!
En ik ben óók al gaar. Ook hard gewerkt, (ik geloof nu al 40 uur deze week en hij is nog niet klaar... pff..) en dan moet ik zaterdag de hele dag met 5 kinderen op pad (Roefelen) en zondag wadlopen, beetje in het voren rusten kan geen kwaad?
Mims, wat fijn dat het leuk was en mén wat lijkt me dat slopend! Hoe vond Mops het? Heeft ze daadwerkelijk de hele dag op je schoot gezeten?
Hoe is het nu met je Kies, Bam en met de kotseritus? Heb zo met je te doen!
En ik ben óók al gaar. Ook hard gewerkt, (ik geloof nu al 40 uur deze week en hij is nog niet klaar... pff..) en dan moet ik zaterdag de hele dag met 5 kinderen op pad (Roefelen) en zondag wadlopen, beetje in het voren rusten kan geen kwaad?
Mims, wat fijn dat het leuk was en mén wat lijkt me dat slopend! Hoe vond Mops het? Heeft ze daadwerkelijk de hele dag op je schoot gezeten?
donderdag 18 juni 2009 om 23:34
Juf Mims, dat was best even gek ofniedan (ik werk met Braboos, die ik elke dag 5 keer zeg dat ze normaal moeten lullen)?
Kjongen diaboloot. Door Lil. Maar de rest van de buurt niet.
Heel leuk is zijn klas. Ze hebben afgesproken dat ze elke woensdagmiddag gaan zwemmen. Dus gisteren weer. En allemaal een centje mee voor een patatje naderhand.
En volgende week is er juffendag (dat is een gezamelijke dag waarop alle onderwijzers doen alsof ze jarig zijn. Het is altijd op woensdag, ghe), en daarvoor studeren ze nu een liedje in. Kjongen heeft zijn mobieljte naast de laptop gelegd, en op youtube het liedje opgezocht, en het liedje met mobiel opgenomen. Nu ligt de hele dag dat telefoontje het liedje te zingen met Kjongen in koor.
Echt kjoet.
Kjongen diaboloot. Door Lil. Maar de rest van de buurt niet.
Heel leuk is zijn klas. Ze hebben afgesproken dat ze elke woensdagmiddag gaan zwemmen. Dus gisteren weer. En allemaal een centje mee voor een patatje naderhand.
En volgende week is er juffendag (dat is een gezamelijke dag waarop alle onderwijzers doen alsof ze jarig zijn. Het is altijd op woensdag, ghe), en daarvoor studeren ze nu een liedje in. Kjongen heeft zijn mobieljte naast de laptop gelegd, en op youtube het liedje opgezocht, en het liedje met mobiel opgenomen. Nu ligt de hele dag dat telefoontje het liedje te zingen met Kjongen in koor.
Echt kjoet.
vrijdag 19 juni 2009 om 09:22
Wij hebben een dansweekend: Meis heeft morgen twee keer (middag en avond) haar eerste dansvoorstelling van de dansles. Stoer hoor. Ze moet er om twee uur al zijn en komt dan pas na de avondvoorstelling weer terug. Ze wordt groot......
Rapporten binnen; BJ scoort echt supergoed overal, behalve dat die nog niet zo netjes binnen de lijntjes kleurt (en eigenlijk vind ik het jammer dat dat een leerdoel is, wat een onzin, waarom zou je dat willen, zo oncrea ). En Meis, die begin dit jaar nog geen enkele AVI scoorde volgens de test, heeft nu AVI 3 gehaald. Joehoe. Haar leerdoel is oa; netter/beter leren schrijven. En ach, anders wordt ze toch gewoon arts of advocaat
Jammer Pim. Nog wel sollicitatiezin nu voor wat anders?
Ha Mims, hoe was het? Wil je de overstap gaan maken of toch bij Baas blijven?
Rapporten binnen; BJ scoort echt supergoed overal, behalve dat die nog niet zo netjes binnen de lijntjes kleurt (en eigenlijk vind ik het jammer dat dat een leerdoel is, wat een onzin, waarom zou je dat willen, zo oncrea ). En Meis, die begin dit jaar nog geen enkele AVI scoorde volgens de test, heeft nu AVI 3 gehaald. Joehoe. Haar leerdoel is oa; netter/beter leren schrijven. En ach, anders wordt ze toch gewoon arts of advocaat
Jammer Pim. Nog wel sollicitatiezin nu voor wat anders?
Ha Mims, hoe was het? Wil je de overstap gaan maken of toch bij Baas blijven?
vrijdag 19 juni 2009 om 09:30
quote:kjong schreef op 18 juni 2009 @ 23:38:
Pim, Leen hoeft niet alleen uit háar raam te klimmen...
(Is het te zien dat ik me de kolere ben geschrokken?)
Ja, maar die kan de komende 2 jaar nog niet bij haar deurklink
Nee Toet, geen sollicitatiezin. Had ik ook al niet (meer) maar een vriendin stuurde deze me toe en dit vond ik toch wel zo te gek dat ik vond dat ik moest reageren... maar helaas. Verder blijf ik voorlopig lekker zitten waar ik zit. Tis niet altijd ideaal, maar ach waar wel? (En volgende week zeg ik waarschijnlijk weer héél iets anders, ik word soms echt gék van mezelf)
Leuk Toet, zo'n dansvoorstelling! Lot en Lien hebben 7 juli balletuitvoering, spannend!
Pim, Leen hoeft niet alleen uit háar raam te klimmen...
(Is het te zien dat ik me de kolere ben geschrokken?)
Ja, maar die kan de komende 2 jaar nog niet bij haar deurklink
Nee Toet, geen sollicitatiezin. Had ik ook al niet (meer) maar een vriendin stuurde deze me toe en dit vond ik toch wel zo te gek dat ik vond dat ik moest reageren... maar helaas. Verder blijf ik voorlopig lekker zitten waar ik zit. Tis niet altijd ideaal, maar ach waar wel? (En volgende week zeg ik waarschijnlijk weer héél iets anders, ik word soms echt gék van mezelf)
Leuk Toet, zo'n dansvoorstelling! Lot en Lien hebben 7 juli balletuitvoering, spannend!
vrijdag 19 juni 2009 om 09:38
Gek van jezelf? Joh, dat heb ik nou nooit 
Kjong, wist jij gisteravond al dat Liza op de cover van de Viva en dus hier rechts in beeld zou komen te staan? Of had je met jouw liedje voorspellende gaven?
En ik heb hier nog geen diabolo gezien. Touwtje springen, dat doen ze nu op het schoolplein. En rondjes draaien op het duikelrek.
Kjong, wist jij gisteravond al dat Liza op de cover van de Viva en dus hier rechts in beeld zou komen te staan? Of had je met jouw liedje voorspellende gaven?
En ik heb hier nog geen diabolo gezien. Touwtje springen, dat doen ze nu op het schoolplein. En rondjes draaien op het duikelrek.
vrijdag 19 juni 2009 om 10:46
Wij hebben op de eerste verdieping (op zolder komen ze niet en kunnen ze niet bij de ramen, kan er zelf amper bij) ook dichtklikslotramen. Moet er alleen wel zelf aan denken ze ook weer dicht te doen na luchten, als de bende boven gaat spelen. Dot kan ook zo vanuit haar bed uit raam kletteren als ze zin zou hebben om naar buiten te leunen (en dat heeft ze) en dan ligt ze op tegels die volgens mij niet meeveren. ~ril~
Er diaboloot hier helaas niemand, behalve ik af en toe, ik vind het heel leuk (maar kan het he-le-maal niet). Leuk dat Kjongen het doet
Ik moet een extra werkklus (voor eigen leuke erbij) doen, maar heb geen inspieraaaaasie. Sja. Wat doe je eraan. Vroegah ging ik dan uitstellen (eh, nu dus eigenlijk ook ) maar ik kan nergens meer naar uitstellen. Straks kindjes halen. Dan kindjes thuis. Dan avondje date met eigen man. Dan morgen door een zuidelijke provinciestad slenteren met Bloes (denk: terrasjes, denk: rose, denk: klepperdebebbeb-klets). Dan weer kindjes en vaderdagochtend. Dan familiegebeuren. Dan weer volle werkdagen. Sja. Sja.
Ok, ik heb nog drie kwartier, ik ga maar aan de slag.
Er diaboloot hier helaas niemand, behalve ik af en toe, ik vind het heel leuk (maar kan het he-le-maal niet). Leuk dat Kjongen het doet
Ik moet een extra werkklus (voor eigen leuke erbij) doen, maar heb geen inspieraaaaasie. Sja. Wat doe je eraan. Vroegah ging ik dan uitstellen (eh, nu dus eigenlijk ook ) maar ik kan nergens meer naar uitstellen. Straks kindjes halen. Dan kindjes thuis. Dan avondje date met eigen man. Dan morgen door een zuidelijke provinciestad slenteren met Bloes (denk: terrasjes, denk: rose, denk: klepperdebebbeb-klets). Dan weer kindjes en vaderdagochtend. Dan familiegebeuren. Dan weer volle werkdagen. Sja. Sja.
Ok, ik heb nog drie kwartier, ik ga maar aan de slag.
vrijdag 19 juni 2009 om 11:28
Jee, leuke weekenden allemaal!
Pim, waaaar ga je wadlopen (ja duhuh...op het Wad gok ik?!. Neehee, ik bedoel, vanaf welke plaats?) en hoeveel km? EN ga je van vaste land naar een eiland, of juist terug? Ik hoop dat ik je zin verkeerd heb gelezen, maar je bent toch niet van plan om te gaan wadlopen zonder schoenen, he?!?! Volgens mij mag je niet eens mee, dan.......
Brrrrr... Kjong.... wat een verhaal. Ieks. (Ons nieuwe huis heeft boven lage ramen waar een plat dakje voor zit. Een van de eerste ochtenden stond Lieke dus op dat platte dak!!!!! Toen mijn hart weer klopte, kind rustig gepakt, manlief uit bed getrokken en meteeeeeeen geregeld dat zij die ramen dus echt nooooooit meer open krijgt. Best onhandig; nu moet ik steeds sleutel ergens vandaan halen om te kunnen luchten. Maar ja, beter dan een Lieke-met-de-enkels-onder-haar-oksels.
Xoplief en ik gaan naar Gabriela Cilme, zaterdag. Kindjes mooi uit logeren......JOEHOE.
Pim, waaaar ga je wadlopen (ja duhuh...op het Wad gok ik?!. Neehee, ik bedoel, vanaf welke plaats?) en hoeveel km? EN ga je van vaste land naar een eiland, of juist terug? Ik hoop dat ik je zin verkeerd heb gelezen, maar je bent toch niet van plan om te gaan wadlopen zonder schoenen, he?!?! Volgens mij mag je niet eens mee, dan.......
Brrrrr... Kjong.... wat een verhaal. Ieks. (Ons nieuwe huis heeft boven lage ramen waar een plat dakje voor zit. Een van de eerste ochtenden stond Lieke dus op dat platte dak!!!!! Toen mijn hart weer klopte, kind rustig gepakt, manlief uit bed getrokken en meteeeeeeen geregeld dat zij die ramen dus echt nooooooit meer open krijgt. Best onhandig; nu moet ik steeds sleutel ergens vandaan halen om te kunnen luchten. Maar ja, beter dan een Lieke-met-de-enkels-onder-haar-oksels.
Xoplief en ik gaan naar Gabriela Cilme, zaterdag. Kindjes mooi uit logeren......JOEHOE.
vrijdag 19 juni 2009 om 11:30
succes dan maar!
Hier geen diabolo`s pim, totaal niet.
Net meegeweest naar bentos zijn winkel (omdat ik daar in de buurt moest zijn) om even koffie te drinken en afscheid te nemen van zijn collega die vandaag voor het laatst is. Raar hoor, doet ook wel pijn eigenlijk, als je ziet hoe geweldig die winkel eruit ziet door hard werken van mijn ega en die collega....alles voor niets. klote.
Eerste sollicitatiebrieven zijn de deur uit (gisteren zelfs al gesprek gehad, bentos mag komen, maar ziet de funktie, eigenaar en salaris niet zitten. Toch maar niet gelijk toehappen dan maar.).
Hier geen diabolo`s pim, totaal niet.
Net meegeweest naar bentos zijn winkel (omdat ik daar in de buurt moest zijn) om even koffie te drinken en afscheid te nemen van zijn collega die vandaag voor het laatst is. Raar hoor, doet ook wel pijn eigenlijk, als je ziet hoe geweldig die winkel eruit ziet door hard werken van mijn ega en die collega....alles voor niets. klote.
Eerste sollicitatiebrieven zijn de deur uit (gisteren zelfs al gesprek gehad, bentos mag komen, maar ziet de funktie, eigenaar en salaris niet zitten. Toch maar niet gelijk toehappen dan maar.).
vrijdag 19 juni 2009 om 11:52
vrijdag 19 juni 2009 om 15:05
dat is precies het dilemma xop. Hij heeft in principe tot 31 aug een baan (mits ze niet eerder failliet verklaard worden) en kan dus tot die tijd solliciteren. Vindt hij eerder iets (en daar hopen we op) is het prachtig, zo niet kan hij evt vanaf dan WW krijgen. Mocht deze sh*tbaan wel aangenomen worden dan zit hij met salaris al onder die WW, laat staan dat dat dus na 1 maand proeftijd niet verlengd wordt en dat je nog verder zakt. Maar ja, het is wel werk en bentos wìl helemaal geen WW. Nu maar rap verder solliciteren dus!