HSP

19-06-2009 11:16 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik blijk HSP te hebben, High Sensitieve Personality, en wanneer ik hierover lees herken ik mezelf inderdaad.

Ik moet nu leren om dit een plek in mijn leven te geven. Heeft iemand tips hoe ik dat moet doen?
Ja ik heb alles gelezen en zelf ook behoorlijk de draak gestoken met TO, dat heb ik onmiddellijk toegegeven, en ook gezegd wat ik ermee hoopte te bereiken.

Ik blijf er bij dat ik vind dat er zinvolle tips zijn gegeven. Dat TO er niets mee kan is iets heel anders.

Wat Ienimini hierboven zegt om 12:48, vind ik ook heel goed en is wat een heleboel anderen, onder wie ikzelf, ook proberen te zeggen. De manier waarop ik dat zeg is wezenlijk anders natuurlijk, en komt duidelijk niet aan bij Krista. Ik hoop dat deze posting van Ienimini wel het doel raakt.
quote:fleurtje schreef op 19 juni 2009 @ 12:12:

Zamirah, je kunt niet zomaar zeggen dat een ander zich aanstelt, je weet niet hoe ze zich voelt, ieder persoon is weer anders en daar kunnen wij niet over oordelen.Godsamme Fleur, ik zit me gewoon te ergeren aan die lieve posts van je! Gaat dit echt nog 19990 posts lang door voordat je weer normaal wordt? Ik wil de oude Fleurtje terug!
Ik steek niet ( moedwillig) de draak met Krista, maar ik geef mijn mening.

Mijn tip is wat ik al zei, jezelf een schop onder je kont geven en lekker bezig zijn met werk, hobby of een passie. De hele tijd met jezelf bezig zijn op zo'n manier daar is werkelijk waar nog nooit iemand beter van geworden, integendeel.
Misschien kunnen we Fleurtjes account hacken en dan met zijn allen onder haar naam knuffels en bloemetjes uitdelen. Zo halen we in een week de 40.000 en kan Fleurtje ook weer verder met haar leven.
En mocht je na alle tips nog wat willen lezen voor eventuele 'gebruiksaanwijzingen', dan is er een boek: Hoog sensitieve personen, hoe blijf je overeind als de wereld je overweldigt, van Elaine N. Aron. Herken je vast veel in.
Godsamme, van dat gelul over blokkades en prikkels, raak ik helemaal uit mijn zone (gaarne met engelse tongval lezen). Mensenkinders, ga anders even 10 minuutjes met je hoofd in de vrieskist liggen, geeft ook rust...
Ja, dit gaat nog een tijdje duren. Mochten jullie er last van hebben, dan zijn jullie vrij daar een topic over te openen.

Liefs,

Fleur
quote:fleurtje schreef op 19 juni 2009 @ 13:14:

Ja, dit gaat nog een tijdje duren. Mochten jullie er last van hebben, dan zijn jullie vrij daar een topic over te openen.

Liefs,

Fleur
quote:fleurtje schreef op 19 juni 2009 @ 11:51:

Maar Krista,

Als alles dan op zijn plek valt, dan hoef je het toch geen plekje meer te geven?!

Gr.

FleurMaar Fleur, proef ik hier een vleugje sarcasme? En waar zijn de bloemetjes en de liefs gebleven? Jaha, love a light laten shinen valt duidelijk niet mee :shine: !
quote:fleurtje schreef op 19 juni 2009 @ 13:14:

Liefs,

FleurEen topic openen? Heb je weer aandacht nodig?
Oh, en een zonnetje plaatsen om onze Franse blom aan te moedigen ook niet..
Ik heb RDOG.

Regendruppel Ontwijkend Gedrag.

Das heel erg, helaas bestaan er geen behandelingen voor.
Nee, ik heb geen aandacht nodig. Vind het ook niet prettig dat de aandacht zo op mijn bloemetjes gevestigd wordt, zou graag willen dat jullie vergeten hoe ik was.

Maar als jullie er moeite mee hebben, dan moet je daarover praten. Aangezien het niet prettig is voor TO als haar topic overgenomen wordt door dit geneuzel jullie zijds, lijkt een nieuw topic mij de beste oplossing.

Kusjes en liefs,

Fleur
Ontopic, ik geloof dat iedereen wel een HPSer is hier op het forum
quote:mizuki schreef op 19 juni 2009 @ 11:29:

[...]

HSP (als dit al als een diagnose zou bestaan) lijkt me een persoonlijkheidsstoornis die je niet even hebt en dan weer niet. Wellicht dat je dingen herkende in de omschrijving van HSP toen je overspannen was, maar zoals je het hierboven stelt lijkt het een 'ziekte' die je even aan en uit kunt schakelen, maar dat lijkt me toch vreemd.

Een persoonlijkheidsstoornis is echt wat anders.

Hoge gevoeligheid is een eigenschap, daar moet je mee om leren gaan. Laten we er geen ziekte van maken!
Oja, ik denk dat iedereen die klant is bij de GGZ zich in die 'symptomen' herkent.

@TO; als je nou een topic start met je klachten en wat je eraan zou willen doen, komen er misschien betere tips.

Nu start je een topic met een 'diagnose' van een alternatief 'genezer' (of 2) en denk ik ook: ja wat is je probleem nou? Terwijl ik je best wil helpen.

Trouwens, zo'n label laat het meteen lijken als een 'afwijking' terwijl er een natuurlijke variatie is in de mate van gevoeligheid. Dat hoeft allemaal niet ziekelijk te zijn (daarom stoort het me ook wel wat zo'n term).

Ach, ja ik kan hier kantjes over volschrijven.
Zei hier net niet iemand dat ze door "HSP" (for god's sake) niet fulltime kan werken?

Een schop onder je kont moet je hebben!
Ja dat zei ik ook al, maar dat was dan weer een vreemde opmerking.....
Ienieminie kon niet fulltime werken, maar was volgens mij geen sprake van HSP.
quote:yasmijn schreef op 19 juni 2009 @ 14:02:

Zei hier net niet iemand dat ze door "HSP" (for god's sake) niet fulltime kan werken?

Een schop onder je kont moet je hebben!Bedankt. door personen zoals jij ben ik in een burn-out en depressie gekomen. En als je mijn topic goed hebt gelezen weet je dat het mij niet boeide welke label ze aan me hebben gehangen. Ik ben door mijn verwaarloosde en traumatische jeugd te beschadigd om nog fulltime in een maatschappij te kunnen functioneren. Ik wou ook dat het anders was..ik wilde ook gewoon zoals iedereen een normaal leven leiden, met een normale 40 uurs baan. Maar dat kan ik niet..en mensen zoals jij die dit niet kunnen begrijpen maken mij heel verdrietig. Ik probeer juist van mijn zwakte een sterkte te maken. Ik ga in september voor mezelf als freelance dansdocent beginnen. Een creatief beroep waar ik mijn ei compleet in kwijt kan, en zelf de hand hierin heb. Ik vind het een beetje erg snel veroordelend overkomen.
Ik vind niet dat je een ander de schuld kunt geven van een depressie of burn-out, hoe makkelijk dat soms ook is.

En Yasmijn, ik zie dat je weer op mijn hyves rond hangt...
"Bedankt. door personen zoals jij ben ik in een burn-out en depressie gekomen"

Tuurlijk! Allemaal mijn schuld!
Ik wil niemand de schuld geven van mijn burn out..dat heb ik zelf gecreeerd door te blijven luisteren naar personen die altijd tegen me zeiden, komop doorgaan..
En ik wil ook wel een baan waarin ik mijn eigenste ei kwijt kan en zelf helemaal de hand in heb.

Maar hee, ik ben niet HSP of wat voor andere afko dan ook, dus ik moet gewoon de taken uitvoeren die mijn functie met zich meebrengt, hoe vervelend dat ook kan zijn.

En ik heb ook jeugdtrauma's! En toch moet ik gewoon werken!

Raar he?

Sinte Fleur, dank je voor je hyvesberichtje.
Yasmijn mag ik vragen waarom je zo negatief bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven