Ervaring met kasjmier?
zondag 28 augustus 2022 om 06:58
Ik vroeg me af wat jullie ervaring is. Ik wil in m’n kast wat minder kleding van betere kwaliteit. Een soort van capsule wardrobe zeg maar. Nu heb ik bij zalando een gestreepte trui van maje besteld van 100% kasjmier. Normaal is de trui 300 euro en ik heb m nu voor ongeveer de helft kunnen krijgen. Hij voelt inderdaad heerlijk zacht aan en het is een tijdloze trui, maar blijft kasjmier ook echt mooi? 140 euro is alsnog vrij duur natuurlijk vandaar. Als het heel erg gaat pillen ziet het er toch al snel smoezelig uit
zondag 28 augustus 2022 om 07:51
Heb sinds kort een kasjmier vest.
Deze is wel pluisgevoelig maar man wat zit dat spul heerlijk op je lijf. Zacht geen gekriebel en zelfs met warm weer lekker aan.
Ik heb de vest nog niet gewassen en volgens mij moet je dat ook zo weinig mogelijk doen.
En zijn tegenwoordig dry wash sprays daar wil ik hem mee behandelen.
Erzijn ook speciale kasjmier kammen.
Ik heb een electrische pillen verwijderaar maar weet niet of dat geschikt is voor kasjmier.
Nieuwsgierig hoe anderen dit doen
Deze is wel pluisgevoelig maar man wat zit dat spul heerlijk op je lijf. Zacht geen gekriebel en zelfs met warm weer lekker aan.
Ik heb de vest nog niet gewassen en volgens mij moet je dat ook zo weinig mogelijk doen.
En zijn tegenwoordig dry wash sprays daar wil ik hem mee behandelen.
Erzijn ook speciale kasjmier kammen.
Ik heb een electrische pillen verwijderaar maar weet niet of dat geschikt is voor kasjmier.
Nieuwsgierig hoe anderen dit doen
Alles gaat voorbij
zondag 28 augustus 2022 om 08:32
Kasjmier houdt juist van water! Ik was het regelmatig en hoewel het iets ‘pluiziger’ wordt, pilt het niet. Ik volg deze instructies en gaat al jaren goed:
https://www.eric-bompard.com/en_gb/take ... r-cashmere - binnenstebuiten, waszak, wolwas, 600 spin centrifugeren en plat drogen. Geen wasverzachter
https://www.eric-bompard.com/en_gb/take ... r-cashmere - binnenstebuiten, waszak, wolwas, 600 spin centrifugeren en plat drogen. Geen wasverzachter
madamejean wijzigde dit bericht op 28-08-2022 08:36
6.08% gewijzigd
zondag 28 augustus 2022 om 08:33
Nee niet pillen meer pluizen eraan ( weet niet zo goed hoe het te benoemen)Zwartewolk schreef: ↑28-08-2022 08:20Kasjmier is fantastisch. De enige wol waar ik tegen kan qua kriebel. Ik was het gewoon in de machine, plat laten drogen. Gaat prima!
Bij mij pilt het trouwens helemaal niet.
Net als bij wol, zou je dat er met een pillen machine kunnen weghalen?
Alles gaat voorbij
zondag 28 augustus 2022 om 09:12
Uit ervaring zeg ik wassen. Binnenstebuiten in een zakje. Pluizen is doorgaans tijdelijk.
zondag 28 augustus 2022 om 09:41
Ik ben groot fan van kasjmier. Het is licht, zacht en warm en als je het goed verzorgt blijft het ook heel mooi. Ik was het altijd in de wasmachine op wolwasprogramma met een klein beetje 'Eucalan' (speciaal wolwasmiddel). Niet wassen met je gewone wasmiddel!
Heel af en toe haal ik de kasjmierkam er overheen om de bolletjes er af te 'scheren'. Ik vind dat het qua pillen wel meevalt maar onder de armen bijvoorbeeld (wrijving) dan komen er met de tijd toch wel altijd wat bolletjes.
Sommige kasjmiertruien heb ik al een jaar of 15 en ze zijn nog steeds mooi.
Heel af en toe haal ik de kasjmierkam er overheen om de bolletjes er af te 'scheren'. Ik vind dat het qua pillen wel meevalt maar onder de armen bijvoorbeeld (wrijving) dan komen er met de tijd toch wel altijd wat bolletjes.
Sommige kasjmiertruien heb ik al een jaar of 15 en ze zijn nog steeds mooi.
lady_day wijzigde dit bericht op 28-08-2022 12:40
0.27% gewijzigd
zondag 28 augustus 2022 om 09:56
zondag 28 augustus 2022 om 10:03
Eric Bompard heeft 3/4 mouwen in hoge kwaliteit. Zie hun eigen site of Otrium voor sale (ze hebben zelf ook sale maar de basics sale is zeldzaam en moet je je voor abonneren op nieuwsbrief)
https://www.otrium.nl/product/34-length ... mwQAvD_BwE
zondag 28 augustus 2022 om 12:07
Oeh, ik zie dat ik ook nog rood wil, haha. Hartelijk bedankt voor de tip, nog nooit van het merk gehoord. Als deze bevalt wil ik daarna denk ik het donkerblauwe vestMadameJean schreef: ↑28-08-2022 10:03Eric Bompard heeft 3/4 mouwen in hoge kwaliteit. Zie hun eigen site of Otrium voor sale (ze hebben zelf ook sale maar de basics sale is zeldzaam en moet je je voor abonneren op nieuwsbrief)
https://www.otrium.nl/product/34-length ... mwQAvD_BwE
donderdag 6 oktober 2022 om 09:33
vrijdag 7 oktober 2022 om 11:11
Ja de gaten vallen er vrij makkelijk in is mijn ervaring, maar vooral in ‘goedkopere’ kasjmieren items. Heb bv een dikker vest van Repeat, dat lijdt echt niks. Kasjmier van C&A of Zara begin ik daarom niet aan, ook in kasjmier zit veel verschil in kwaliteit. Bv Max Mara blijft heel lang mooi, het kost een vermogen maar het blijft eeuwig goed.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in