FWB, wat doe je ermee?
zaterdag 27 augustus 2022 om 15:00
Sinds kort heb ik een FWB, wat voor mij de eerste keer is. Ik merk dat ik nog een beetje zoekende ben naar wat ik precies van deze relatievorm verwacht.
Ik heb in ieder geval geen zin aan een verbintenis, maar wel aan leuke dingen doen, en natuurlijk seks.
Echter hoeveel tijd je daar aan besteedt, en wat je van elkaar verwacht, en waar dan de grens ligt tussen relatie en FWB, dat is nog een (leuke) zoektocht.
Natuurlijk heb ik het hier met m’n FWB ook wel over, en ik realiseer me dat dat per geval en situatie ook wel weer kan verschillen.
Ik ben dus vooral even benieuwd naar hoe anderen hun FWB vormgeven.
Wat doen jullie samen?
Hoeveel contact heb je?
Hoeveel tijd besteed je aan elkaar?
Is er bij elke ontmoeting ook intimiteit?
Misschien voor anderen ook leuk om door het delen hiervan, nieuwe ideeën op te doen!
Ik heb in ieder geval geen zin aan een verbintenis, maar wel aan leuke dingen doen, en natuurlijk seks.
Echter hoeveel tijd je daar aan besteedt, en wat je van elkaar verwacht, en waar dan de grens ligt tussen relatie en FWB, dat is nog een (leuke) zoektocht.
Natuurlijk heb ik het hier met m’n FWB ook wel over, en ik realiseer me dat dat per geval en situatie ook wel weer kan verschillen.
Ik ben dus vooral even benieuwd naar hoe anderen hun FWB vormgeven.
Wat doen jullie samen?
Hoeveel contact heb je?
Misschien voor anderen ook leuk om door het delen hiervan, nieuwe ideeën op te doen!
maandag 29 augustus 2022 om 09:24
eigenlijk niet veel meer dan: de kroeg in.Singlejingle schreef: ↑29-08-2022 09:17Dan ben ik blij voor je dat de wereld seksueel voor je open ligt. Maar voor mij werkt dat niet zo. Dat zal een combinatie zijn van mijn uitstraling, de mannen die ik tegenkom, de mate waarin ik makkelijk opgewonden wordt van relatieve vreemden, mijn uiterlijk, zijn uiterlijk etc.
Maar ik ga natuurlijk niet op een wildvreemde kerel die ik aantrekkelijk vind en ergens zie lopen, afstappen en vragen of hij een drankje wil drinken, zodat ik kan uitchecken of ik erna de koffer wil induiken.
Ik weet niet hoe jij dat doet?
En ik ben nooit actief opzoek, maar er zijn altijd wel mannen wel actief opzoek. Ik zoek puur op uiterlijk, de leukste van hen uit.
Je flirt wat
en als hij aantrekkelijk genoeg is, en ik er kriebels van krijg, dan krijgt hij mijn nummer
en als het na de seks leuk genoeg is, spreken we vaker af
maandag 29 augustus 2022 om 10:44
Haha dat denk ik niet hoor. Ik neem aan dat je je vriend ook bij je leven betrekt, zoals vrienden en familie. Dat doe ik dan met m’n FWB zeker niet.
maandag 29 augustus 2022 om 10:50
[quote=Rooss4.0 post_id=34174614 time=1661722197 user_id=
TO, wil jij niet gewoon een relatie??
Ik snap namelijk niet zo goed waarom je qua gevoelens op de rem moet. Ik herken dat alleen van mezelf als ik een man echt heel erg leuk vind en wat relatiecravings aan het krijgen ben.
Met mijn FWB's ooit deed ik van alles en nog wat, uit eten, sauna, parenclub, dansen maar toch vooral seks.
En met mijn laatste FWB heb ik nu 5 jaar een relatie en dat is vele malen leuker dan FWB zijn. Vind ik dan.
[/quote]
Misschien goed om toe te lichten dat ik recent uit een relatie van 2 jaar kom. En ik merk dat ik daar echt even los van moet komen.
Ik wil nu even geen rekening moeten houden met andermans behoeftes op allerlei vlakken. Ik wil me niet hoeven verantwoorden waarom ik wel of niet wil afspreken, en wanneer. Ik wil me niet kwetsbaar opstellen en allerlei verliefde gevoelens toelaten. Ik wil gewoon echt even geen verbintenis.
Maar ja, heb wel andere behoeftes waar ik iets voor zoek.
En ik ben iemand die zich makkelijk laat meeslepen in iets leuks en fijns. Dus ik wil me eigenlijk een beetje tegen mezelf beschermen haha!
Misschien moet ik toch het contact maar iets minderen, om te voorkomen dat ik me toch te veel ga hechten.
TO, wil jij niet gewoon een relatie??
Ik snap namelijk niet zo goed waarom je qua gevoelens op de rem moet. Ik herken dat alleen van mezelf als ik een man echt heel erg leuk vind en wat relatiecravings aan het krijgen ben.
Met mijn FWB's ooit deed ik van alles en nog wat, uit eten, sauna, parenclub, dansen maar toch vooral seks.
En met mijn laatste FWB heb ik nu 5 jaar een relatie en dat is vele malen leuker dan FWB zijn. Vind ik dan.
[/quote]
Misschien goed om toe te lichten dat ik recent uit een relatie van 2 jaar kom. En ik merk dat ik daar echt even los van moet komen.
Ik wil nu even geen rekening moeten houden met andermans behoeftes op allerlei vlakken. Ik wil me niet hoeven verantwoorden waarom ik wel of niet wil afspreken, en wanneer. Ik wil me niet kwetsbaar opstellen en allerlei verliefde gevoelens toelaten. Ik wil gewoon echt even geen verbintenis.
Maar ja, heb wel andere behoeftes waar ik iets voor zoek.
En ik ben iemand die zich makkelijk laat meeslepen in iets leuks en fijns. Dus ik wil me eigenlijk een beetje tegen mezelf beschermen haha!
Misschien moet ik toch het contact maar iets minderen, om te voorkomen dat ik me toch te veel ga hechten.
maandag 29 augustus 2022 om 11:01
Ik heb ook ass en hoewel het bij mij niet zo uit als bij Alfabet, zou ik ook nooit zomaar iemand in de kroeg kunnen oppikken. Ik mis het heel vaak als iemand met me flirt, want ik ben super slecht in hints op pikken. Ik zou me in zo'n situatie ook echt heel sociaal ongemakkelijk voelen, zelfs als ik het wel door zou hebben.
Ik ben daarom wel blij met de omgeving waarin ik verkeer, ook daar mis ik vast genoeg hints en interesse, maar meestal zijn mensen duidelijker en in mijn eigen kring is het vaak een connectie die vanzelf groeit. Daardoor heb ik het ook door en voel me er niet ongemakkelijk bij.
Ik ben daarom wel blij met de omgeving waarin ik verkeer, ook daar mis ik vast genoeg hints en interesse, maar meestal zijn mensen duidelijker en in mijn eigen kring is het vaak een connectie die vanzelf groeit. Daardoor heb ik het ook door en voel me er niet ongemakkelijk bij.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 29 augustus 2022 om 11:20
Interessante discussie. Ik lees mee.
Mijn definitie zou zijn leuke dingen doen en als kers op de taart seks.
Ik zou hem zelfs kunnen voorstellen aan familie en vrienden als zijnde een goede vriend.
Volgens mij ligt het dicht tegen een relatie aan behalve wat iemand hier al noemde dat er geen toekomstplannen zijn.
Als het alleen seks is, dan zou het voor mij meer een ‘neukertje’ zijn en daar kan ik persoonlijk niks mee, want ik moet er wel iets bij voelen.
Iemand oppikken op een app of in de kroeg voor een avondje seks is niet aan mij besteed. Ik heb tijd nodig om iemand te leren kennen en mij daar vertrouwd bij te voelen. Anders zou het vooral voor zijn plezier zijn en niet voor de mijne.
Mijn definitie zou zijn leuke dingen doen en als kers op de taart seks.
Ik zou hem zelfs kunnen voorstellen aan familie en vrienden als zijnde een goede vriend.
Volgens mij ligt het dicht tegen een relatie aan behalve wat iemand hier al noemde dat er geen toekomstplannen zijn.
Als het alleen seks is, dan zou het voor mij meer een ‘neukertje’ zijn en daar kan ik persoonlijk niks mee, want ik moet er wel iets bij voelen.
Iemand oppikken op een app of in de kroeg voor een avondje seks is niet aan mij besteed. Ik heb tijd nodig om iemand te leren kennen en mij daar vertrouwd bij te voelen. Anders zou het vooral voor zijn plezier zijn en niet voor de mijne.
maandag 29 augustus 2022 om 11:32
Lila-Linda schreef: ↑29-08-2022 08:01maar er is amper verschil hoor
fuck=fuck
en buddy=friend
en tja, voor vrouwen ligt de markt veel meer open, dan voor mannen.
Veel meer keus. Er is echt altijd wel iemand die wil. Juist ook hele mooie mannen. Helemaal als duidelijk is, dat er geen relatie tegenover hoeft te staan
Je praat weer vanuit jezelf. Niet elke vrouw heeft een rijtje mooie mannen klaarstaan die met ze naar bed wil. Ik niet hoor. Mooie mannen kijken niet eens naar mij. Die praten niet eens met mij. Mooie mannen praten in de kroeg alleen met vrouwen waarmee ze naar bed willen. Hoeveel mannen er wel niet in een kroeg tussen mij en een vriendin in zijn gaan staan, rug naar mij toe. Compleet niet reageren als ik me in het gesprek meng.
Mooie mannen zijn eikels. Er zijn slechts twee uitzonderingen: 1) de man die pas op latere leeftijd mooi geworden is en 2) bezette mooie mannen. Die kunnen beide nog super gezellig tegen me doen.
Vrouwen die denken dat alle vrouwen makkelijk seks kunnen krijgen, ook met aantrekkelijke mannen, zijn een beetje beperkt in hun wereldbeeld. VIND IK DAN.
maandag 29 augustus 2022 om 11:40
er zal vast een verschil zitten in Hoe eenvoudig het is, voor vrouwen onderlingTaskmaster schreef: ↑29-08-2022 11:32Je praat weer vanuit jezelf. Niet elke vrouw heeft een rijtje mooie mannen klaarstaan die met ze naar bed wil. Ik niet hoor. Mooie mannen kijken niet eens naar mij. Die praten niet eens met mij. Mooie mannen praten in de kroeg alleen met vrouwen waarmee ze naar bed willen. Hoeveel mannen er wel niet in een kroeg tussen mij en een vriendin in zijn gaan staan, rug naar mij toe. Compleet niet reageren als ik me in het gesprek meng.
Mooie mannen zijn eikels. Er zijn slechts twee uitzonderingen: 1) de man die pas op latere leeftijd mooi geworden is en 2) bezette mooie mannen. Die kunnen beide nog super gezellig tegen me doen.
Vrouwen die denken dat alle vrouwen makkelijk seks kunnen krijgen, ook met aantrekkelijke mannen, zijn een beetje beperkt in hun wereldbeeld. VIND IK DAN.
Maar alsnog is het voor vrouwen eenvoudiger dan voor mannen
Vraag&aanbod zit volkomen scheef
maandag 29 augustus 2022 om 11:46
maandag 29 augustus 2022 om 11:48
mijn ervaring is, dat vrouwen meer (kunnen) kijken naar kwaliteit, en mannen het veel eerder wel best vinden.lollypopje schreef: ↑29-08-2022 11:46Ik vraag me af of als je kijkt naar kwaliteit in plaats van kwantiteit, de verhoudingen nog steeds zo scheef zijn. Ik betwijfel het eigenlijk.
maandag 29 augustus 2022 om 11:48
Sinds kort een exclusieve FWB waar ook wel wat gevoelens bij zijn maar we vinden het fijn om onze levens niet te vermengen en het lekker voor onszelf te houden. Vooralsnog.
Wat doen jullie samen?
- Hij komt bij mij, we eten, praten, kijken film, maken een wandeling. Hij blijft ook slapen. En natuurlijk zo vaak mogelijk sex
Hoeveel contact heb je?
- Bijna elke dag wel even een appje, soms een dag niet. Hij komt 1 of 2 keer per week. Soms 2 nachten achter elkaar.
- Best wel veel maar we hebben beiden best een druk persoonlijk leven en willen dat vooral zo houden zonder elkaar daar in te mengen.
- Jep! Maar ook veel knuffelen, zoenen, praten.
Wat doen jullie samen?
- Hij komt bij mij, we eten, praten, kijken film, maken een wandeling. Hij blijft ook slapen. En natuurlijk zo vaak mogelijk sex
Hoeveel contact heb je?
- Bijna elke dag wel even een appje, soms een dag niet. Hij komt 1 of 2 keer per week. Soms 2 nachten achter elkaar.
- Best wel veel maar we hebben beiden best een druk persoonlijk leven en willen dat vooral zo houden zonder elkaar daar in te mengen.
- Jep! Maar ook veel knuffelen, zoenen, praten.
I wanna live my life with the volume full!
maandag 29 augustus 2022 om 12:19
De mannen die ik ken vinden kwaliteit belangrijk en ik denk dat we dan ongeveer evenveel kansen hebben. Ik kan meer kijken, maar minimaal 90% wil ik echt niet hebben. Terwijl de leuke mannen in mijn omgeving misschien minder keuze hebben, maar die zijn kwalitatief vaak wel leuk. Waardoor we op ongeveer hetzelfde uit zullen komen.Lila-Linda schreef: ↑29-08-2022 11:48mijn ervaring is, dat vrouwen meer (kunnen) kijken naar kwaliteit, en mannen het veel eerder wel best vinden.
Nu weet ik ook dat mijn omgeving niet de norm is, maar ik denk echt dat als beiden kritisch zijn wat ze ovet houden elkaar echt niet gigantisch zal ontlopen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 29 augustus 2022 om 13:29
maandag 29 augustus 2022 om 13:51
wat is er dan zo anders aan jouw omgeving?lollypopje schreef: ↑29-08-2022 12:19De mannen die ik ken vinden kwaliteit belangrijk en ik denk dat we dan ongeveer evenveel kansen hebben. Ik kan meer kijken, maar minimaal 90% wil ik echt niet hebben. Terwijl de leuke mannen in mijn omgeving misschien minder keuze hebben, maar die zijn kwalitatief vaak wel leuk. Waardoor we op ongeveer hetzelfde uit zullen komen.
Nu weet ik ook dat mijn omgeving niet de norm is, maar ik denk echt dat als beiden kritisch zijn wat ze ovet houden elkaar echt niet gigantisch zal ontlopen.
er is toch weinig onbekend aan, dat voor mannen seks veel schaarser is dan voor vrouwen? Tinder is verkloot, we hebben een heel prostitutie-vakgebied etc. Allemaal omdat mannen meer seks zoeken, dan vrouwen
maandag 29 augustus 2022 om 13:58
Ik ook. Ik denk dat als je kwaliteit wilt, je ook als vrouw (goed) moet zoeken.lollypopje schreef: ↑29-08-2022 11:46Ik vraag me af of als je kijkt naar kwaliteit in plaats van kwantiteit, de verhoudingen nog steeds zo scheef zijn. Ik betwijfel het eigenlijk.
maandag 29 augustus 2022 om 13:59
Goed uitgelegd. Eens.lollypopje schreef: ↑29-08-2022 12:19De mannen die ik ken vinden kwaliteit belangrijk en ik denk dat we dan ongeveer evenveel kansen hebben. Ik kan meer kijken, maar minimaal 90% wil ik echt niet hebben. Terwijl de leuke mannen in mijn omgeving misschien minder keuze hebben, maar die zijn kwalitatief vaak wel leuk. Waardoor we op ongeveer hetzelfde uit zullen komen.
maandag 29 augustus 2022 om 13:59
ik denk, dat je je daar erg in vergistSinglejingle schreef: ↑29-08-2022 13:58Ik ook. Ik denk dat als je kwaliteit wilt, je ook als vrouw (goed) moet zoeken.
ook mooie, leuke mannen willen casual seks. Die hebben wel het voordeel, dat ze zelf ook kritischer zijn
Misschien is dat het verschil?
maandag 29 augustus 2022 om 14:28
Denk ik eigenlijk ook. Ik zal daarom eerder een professional inhuren.Singlejingle schreef: ↑29-08-2022 13:58Ik ook. Ik denk dat als je kwaliteit wilt, je ook als vrouw (goed) moet zoeken.
Ik heb sowieso echt geen zin om een onbekende te bevredigen eerlijk gezegd.
Maar ik kan prima zonder seks, ik heb liever geen seks dan met random personen of een FWB.
Eerder had ik wel fwbs maar het stond in de weg om echte vriendschappen op te bouwen met andere mensen. Het is geen duurzame relatie in die zin.
maandag 29 augustus 2022 om 14:47
Ik weet niet of mijn omgeving echt heel anders is, maar wel anders dan wat ik uit jouw posts haal.Lila-Linda schreef: ↑29-08-2022 13:51wat is er dan zo anders aan jouw omgeving?
er is toch weinig onbekend aan, dat voor mannen seks veel schaarser is dan voor vrouwen? Tinder is verkloot, we hebben een heel prostitutie-vakgebied etc. Allemaal omdat mannen meer seks zoeken, dan vrouwen
Ja, in theorie kunnen vrouwen makkelijker aan seks komen, maar de meeste vrouwen hebben geen interesse in 95% van de mannen die interesse in hen hebben. Die willen hen namelijk vooral omdat ze een vrouw zijn en niet omdat zij als mens hen aanspreekt.
Daarnaast gaan de mannen die ik ken ook liever voor kwaliteit, dan voor de eerste de beste vrouw die hen wil. Ik heb het idee dat mannen die ook vooral kwaliteit zoeken, gebaseerd op geheel niet representatieve ervaring in mijn omgeving, minder moeite hebben om aan goede seks te komen. Dit omdat vrouwen voor hen meer zijn dan een nummer of een gat, waardoor vrouwen ook eerder interesse in hen hebben.
Als een vrouw dan 100 mannen achter zich aan heeft en maar 5 zijn leuk genoeg en een man misschien 10 vrouwen en 5 zijn leuk genoeg, dan komen ze op basis van kwaliteit op hetzelfde aantal uit. Al lijkt het alsof de vrouw veel meer mogelijkheden heeft. En dit is dus wat ik zie in mijn omgeving.
maandag 29 augustus 2022 om 14:59
maar tja, van de 100 mensen (mannen of vrouwen) zijn naar verhouding evenveel eikels of klotewijvenlollypopje schreef: ↑29-08-2022 14:47
Als een vrouw dan 100 mannen achter zich aan heeft en maar 5 zijn leuk genoeg en een man misschien 10 vrouwen en 5 zijn leuk genoeg, dan komen ze op basis van kwaliteit op hetzelfde aantal uit. Al lijkt het alsof de vrouw veel meer mogelijkheden heeft. En dit is dus wat ik zie in mijn omgeving.
als je als vrouwen kunt kiezen uit 100 stuks, heb je veel meer keus, en ook naar verhouding veel meer leuke mannen
Dan die arme mannen, die uit 10 vrouwen de 5 leuke moeten kiezen
dus de 5 leuke, die je als vrouw overhoudt zijn van veel meer kwaliteit dan de vijf leuke die een man kan kiezen
maandag 29 augustus 2022 om 15:00
Ik zie in mijn omgeving dus duidelijk andere dingen dan jij. Ik denk dat we dat dan maar gewoon moeten concluderenLila-Linda schreef: ↑29-08-2022 14:59maar tja, van de 100 mensen (mannen of vrouwen) zijn naar verhouding evenveel eikels of klotewijven
als je als vrouwen kunt kiezen uit 100 stuks, heb je veel meer keus, en ook naar verhouding veel meer leuke mannen
dus de 5 leuke, die je als vrouw overhoudt zijn van veel meer kwaliteit dan de vijf leuke die een man kan kiezen
maandag 29 augustus 2022 om 15:05
Nou ja, jij zegt en vindt dat er genoeg leuks rondloopt aan mannen. Maar als ik een doorsnee kroeg inloop is het maar zelden dat ik denk yes! Dus wellicht hebben we andere ideeën over leukLila-Linda schreef: ↑29-08-2022 14:59maar tja, van de 100 mensen (mannen of vrouwen) zijn naar verhouding evenveel eikels of klotewijven
maandag 29 augustus 2022 om 15:09
ik ben juist erg kritischSinglejingle schreef: ↑29-08-2022 15:05Nou ja, jij zegt en vindt dat er genoeg leuks rondloopt aan mannen. Maar als ik een doorsnee kroeg inloop is het maar zelden dat ik denk yes! Dus wellicht hebben we andere ideeën over leuk![]()
en alleen de leukste ga ik mee verder
dus zeker niet, zomaar iemand.
Maar blijkbaar hebben sommige vrouwen nodig te denken, dat het ligt aan gebrek aan smaak bij andere vrouwen. En dat Je niet met iedereen naar huis moet gaan
er zit toch weer een zweem van slut shamen in
maandag 29 augustus 2022 om 15:39
Mijn ervaring is dat vrienden een constante in mijn leven vormen. Ongeacht wat ik met wie doe en waar ik sta en ben. Ik heb ook collega's waar ik buiten werk van allerlei dingen mee doe, maar soms eindigt dat als ik van baan wissel.
Die fwb's die ik heb gehad verdwenen vaak uit beeld zodra een van de twee een serieuze relatie kreeg. Niet gelijk, maar op den duur wel. Zeker die fwb's die ik vaak zag en en waar ik veel seks mee had. Dus voor mij persoonlijk is een fwb iets heel anders dan een vriend.
Maar het is en blijft een beetje een semantische discussie en voor iedereen weer iets anders denk ik.
Voor mij is een fwb iets wat op een bepaald moment in mijn leven goed werkte. Het was een soort loophole om toch in behoeften te voorzien. Een soort sluimerconstructie die heel fijn was.
Nu moet ik er niet meer aan denken.
maandag 29 augustus 2022 om 16:48
Dit vind ik wel een mooie omschrijving, dat is ook het beeld wat ik heb bij het verschil tussen FWB en een relatie.Siri schreef: ↑29-08-2022 15:39Mijn ervaring is dat vrienden een constante in mijn leven vormen. Ongeacht wat ik met wie doe en waar ik sta en ben. Ik heb ook collega's waar ik buiten werk van allerlei dingen mee doe, maar soms eindigt dat als ik van baan wissel.
Die fwb's die ik heb gehad verdwenen vaak uit beeld zodra een van de twee een serieuze relatie kreeg. Niet gelijk, maar op den duur wel. Zeker die fwb's die ik vaak zag en en waar ik veel seks mee had. Dus voor mij persoonlijk is een fwb iets heel anders dan een vriend.
Maar het is en blijft een beetje een semantische discussie en voor iedereen weer iets anders denk ik.
Voor mij is een fwb iets wat op een bepaald moment in mijn leven goed werkte. Het was een soort loophole om toch in behoeften te voorzien. Een soort sluimerconstructie die heel fijn was.
Nu moet ik er niet meer aan denken.
En ik denk dus dat ik in een fase in mijn leven zit waar een FWB beter in past. Maar dat is niet perse hoe ik het de rest van mijn leven zou willen doen.
Ooit weer een relatie zou fijn zijn, maar nu even niet
maandag 29 augustus 2022 om 17:26
Het hangt denk ik ook van heel veel dingen af. Waar je naar op zoek bent, waar je uitgaat, etc. En Lollypopje en jij geven ook aan dat je in een kroeg niet zo snel op iemand afstapt. Dat hoeft ook niet, maar daardoor zul je natuurlijk sowieso minder snel iemand uit in een kroeg oppikken.Singlejingle schreef: ↑29-08-2022 15:05Nou ja, jij zegt en vindt dat er genoeg leuks rondloopt aan mannen. Maar als ik een doorsnee kroeg inloop is het maar zelden dat ik denk yes! Dus wellicht hebben we andere ideeën over leuk![]()
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in