Mode & Beauty alle pijlers

Kletsen over mode

09-08-2022 16:38 429 berichten
Ik ben gek op mode en vind het heel leuk dat de najaarscollecties weer langzaam de winkels binnendruppelen. Nu het weer zo warm wordt is het nog een beetje gek om er over na te denken maar ik kijk toch wel weer uit naar het weer kunnen dragen van wollige truien en mooie jassen. Ik vind zelf de Autumn/Winter mode vaak leuker dan de Spring/Summer.

Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vinted is echt ideaal, je kan handig selecteren en zo precies vinden wat je zoekt. Vooral het feit dat je ook op 'staat' kan selecteren vind ik top. Voor schoenen zoek ik altijd op nieuw, voor bv. truien vind ik 'heel goed' ook ok (afhankelijk van de foto's natuurlijk).
Ik heb me voor 2022 voorgenomen om alleen tweedehands te shoppen en dat lukt heel erg goed!
Heb ook zo'n zin in de herfst, ga eerst eens shoppen in mn eigen kast.
Ik heb het gevoel dat hoge laarzen weer terug gaan komen... Heb al een aantal mooie voorbeelden gezien van overknee laarzen onder een knielange rok/jurk, dat zou ik graag eens uitproberen! *rent naar Vinted* * o nee ik ging shoppen in mn eigen kast*
Hou op! :proud: Ik heb alleen lange laarzen voor het voorjaar dus ik moet ook lange laarzen voor de winter! En ik wil al zo veel!

Heb net de vegan Birkenstocks eindelijk teruggestuurd want de suède die ik wilde kwamen terug op voorraad, daar had ik een alert op ingesteld. Helaas zag ik later dat ik de verkeerde breedtemaat had ingevuld. Ze worden vandaag of morgen bezorgd maar die kunnen dus ook vrijwel zeker weer retour. Gelukkig gaan ze naar de winkel waar ik ze meteen kan passen en retouren indien nodig, voel ik me wat minder schuldig in verband met de duurzaamheid.

Ik denk elke dag dat het de laatste warme dag is en ik *morgen* eindelijk weer een blouse met lange mouwen aan mag. Maar het is vandaag weer zo warm. Ik wil truienweer!
Suaimhneas schreef:
06-09-2022 10:25
Dat heb ik mezelf ook al vaker voorgenomen maar meestal is er wel een pakketje onderweg naar mij of van mij :biggrin: ik verkoop ook regelmatig dus vind het zonde om dan offline te gaan, al zou het wel beter zijn voor mijn portemonnee.
Hmm als ik ga verkopen mag ik het ook houden van mezelf :devil:
Ik zal ook mijn kleding die ik niet meer draag eens op vinted zetten marktplaats schiet niet op hoop alleen dan dat ik niet meer ga kopen dan ik verkoop
Gerrit1982 schreef:
06-09-2022 11:15
Ik zal ook mijn kleding die ik niet meer draag eens op vinted zetten marktplaats schiet niet op hoop alleen dan dat ik niet meer ga kopen dan ik verkoop
Dat heb je helemaal zelf in de hand maar Vinted werkt wel verslavend op de een of andere manier :hihi: Gelukkig heb ik in de buurt nu een paar leuke kringlopen ontdekt, die nu 50% korting geven op zomer dingen, dus nu is het steeds eerst even in de kringloop kijken of ik iets vergelijkbaars kan vinden. Scheelt toch weer met verzendkosten.
Pergamon schreef:
09-08-2022 17:10
Het zal tegen het zere been van mode liefhebbers zijn, maar een mooie, dunne, wollen/thermo legging doet wonderen. Als je hem 7/8 draagt zie je het niet onder een maxi jurk.
Handige tip!
Hoihoi! Vraagje. Mijn handen jeuken enorm sinds de r weer in de maand zit (nieuwe garderobe, anyone?). Nou merk ik de laatste jaren dat ik veel trendgevoelige kleding koop wat maakt dat je het na 1 of 2 jaar ofwel niet meer leuk vindt ofwel niet meer mooi is.

Ik zou daarom wat meer tijdeloze items willen van goede kwaliteit. Om te beginnen met wat warme en mooie truien. Maar: ik kom er niet helemaal uit. Heb vaak het idee dat de prijs/kwaliteit verhouding te wensen over laat. Wat zijn fijne stoffen om op te letten en heeft iemand tips voor fijne winkels?
Diediear schreef:
07-09-2022 15:57
Hoihoi! Vraagje. Mijn handen jeuken enorm sinds de r weer in de maand zit (nieuwe garderobe, anyone?). Nou merk ik de laatste jaren dat ik veel trendgevoelige kleding koop wat maakt dat je het na 1 of 2 jaar ofwel niet meer leuk vindt ofwel niet meer mooi is.

Ik zou daarom wat meer tijdeloze items willen van goede kwaliteit. Om te beginnen met wat warme en mooie truien. Maar: ik kom er niet helemaal uit. Heb vaak het idee dat de prijs/kwaliteit verhouding te wensen over laat. Wat zijn fijne stoffen om op te letten en heeft iemand tips voor fijne winkels?
Ik houd van natuurmaterialen zoals katoen en wol, of halfsynthetisch zoals viscose en modal. Kleding daarmee kun je overal vinden, ook bij de Zeeman en de H&M. Je kunt dus beter etiketten lezen dan naar specifieke winkels gaan. Polyester en Acryl vermijd ik zelf meestal. Zeker in truien want zweterig en snel lelijk in de was. En als je er op gaat letten zit acryl in heel veel truien en vesten.

Ik draag zelf graag wollen of kasjmier truien. Die zijn niet goedkoop, denk 80-180 euro per trui. Daarom koop ik ze graag tweedehands of in de uitverkoop.

Voor niet al te dure truien kun je ook eens kijken bij Uniqlo, die hebben van 1 item vaak verschillende kwaliteitsgradaties oplopend in prijs.
Suaimhneas schreef:
07-09-2022 16:15
Ik houd van natuurmaterialen zoals katoen en wol, of halfsynthetisch zoals viscose en modal. Kleding daarmee kun je overal vinden, ook bij de Zeeman en de H&M. Je kunt dus beter etiketten lezen dan naar specifieke winkels gaan. Polyester en Acryl vermijd ik zelf meestal. Zeker in truien want zweterig en snel lelijk in de was. En als je er op gaat letten zit acryl in heel veel truien en vesten.

Ik draag zelf graag wollen of kasjmier truien. Die zijn niet goedkoop, denk 80-180 euro per trui. Daarom koop ik ze graag tweedehands of in de uitverkoop.

Voor niet al te dure truien kun je ook eens kijken bij Uniqlo, die hebben van 1 item vaak verschillende kwaliteitsgradaties oplopend in prijs.
Ik heb het eens gecheckt. Mijn truien zijn vooral een mix van wol, polyamide en acryl.. Meestal zo'n 30 of 40 procent wol.

De echte wollen truien die ik heb zijn vaak wel kriebelig en daar kan ik niet zo goed tegen.
Vandaag heerlijk mijn cowboylaarzen weer aan gehad. Onder een wijde midi rok met een aangesloten top met korte mouwen. Ik hou zo van laarzen!
broodtrommel schreef:
07-09-2022 17:26
Ik heb het eens gecheckt. Mijn truien zijn vooral een mix van wol, polyamide en acryl.. Meestal zo'n 30 of 40 procent wol.

De echte wollen truien die ik heb zijn vaak wel kriebelig en daar kan ik niet zo goed tegen.
Ik heb vandaag mijn kledingkast herfstklaar gemaakt omdat ik niet meer kon wachten. De echt dikke wollen truien liggen nog bovenin en heb geen zin om die nette stapels er weer uit te halen om het te bekijken :biggrin: zodra het daar tijd voor is zal ik het ook eens nakijken. Ik geloof niet dat het allemaal 100% wol is. Maar wel grotendeels. Mijn tussenseizoen truien zijn allemaal 100% katoen.

Ik heb deze keer ook alle, in mijn ogen, voorjaarskleuren naar zolder gedaan. Dus geen lila en lichtblauw meer maar in plaats daarvan roestbruin, geel en donkergroen. Naast het basic zwart, wit, navy, grijs en crème zijn dat de kleuren die momenteel de boventoon voeren in mijn kast. En een beetje oudroze.

Ik heb er echt zin in! Ook in laarzen JufJoke! :hyper: Ik wil nog graag hoge leren laarzen zonder of met maximaal 5 cm hak. Zwart of donkerbruin.
Suaimhneas schreef:
07-09-2022 19:05
Ik heb vandaag mijn kledingkast herfstklaar gemaakt omdat ik niet meer kon wachten. De echt dikke wollen truien liggen nog bovenin en heb geen zin om die nette stapels er weer uit te halen om het te bekijken :biggrin: zodra het daar tijd voor is zal ik het ook eens nakijken. Ik geloof niet dat het allemaal 100% wol is. Maar wel grotendeels. Mijn tussenseizoen truien zijn allemaal 100% katoen.

Ik heb deze keer ook alle, in mijn ogen, voorjaarskleuren naar zolder gedaan. Dus geen lila en lichtblauw meer maar in plaats daarvan roestbruin, geel en donkergroen. Naast het basic zwart, wit, navy, grijs en crème zijn dat de kleuren die momenteel de boventoon voeren in mijn kast. En een beetje oudroze.

Ik heb er echt zin in! Ook in laarzen JufJoke! :hyper: Ik wil nog graag hoge leren laarzen zonder of met maximaal 5 cm hak. Zwart of donkerbruin.
Ik heb ook al leuke overknee laarzen gevonden voor straks onder een leuke jurk heb er weer zin in
Gerrit1982 schreef:
07-09-2022 19:48
Ik heb ook al leuke overknee laarzen gevonden voor straks onder een leuke jurk heb er weer zin in
Overknee laarzen :heart: warm én mooi!
Bij mij kriebelt wol al snel maar het is natuurlijk wel heerlijk warm. Zag vorige week een hele mooie wollen trui bij de kringloop maar toen ik naar het etiket zocht voelde ik al dat die erg kriebelde. Draag er vaak wel een lange mouwen shirt onder maar de trui had ook een col.
Leuke kleding komt er voorbij! Iemand toevallig nog een tip voor smalvallende kleding mt 158/164 voor meisje van 11? Voorheen droeg dochter vaak Ninni Vi en Br@nd vnl omdat dit altijd goed paste. Naast dat deze merken er niet meer zijn vind ik het ook wat 'kinderachtig' worden.
Ben zoekende naar een alternatief. Helaas interesseert kleding haar (nog) niets, winkelen en/of passen is een drama.
De zomer met korte broeken en mouwen is altijd wat makkelijker, lange mouwen en broeken zijn altijd te kort bij een juiste taillemaat. Jurk of rok wil ze ook niet aan helaas. (Is er nog hoop?)
Vivaatje schreef:
08-09-2022 21:45
Leuke kleding komt er voorbij! Iemand toevallig nog een tip voor smalvallende kleding mt 158/164 voor meisje van 11? Voorheen droeg dochter vaak Ninni Vi en Br@nd vnl omdat dit altijd goed paste. Naast dat deze merken er niet meer zijn vind ik het ook wat 'kinderachtig' worden.
Ben zoekende naar een alternatief. Helaas interesseert kleding haar (nog) niets, winkelen en/of passen is een drama.
De zomer met korte broeken en mouwen is altijd wat makkelijker, lange mouwen en broeken zijn altijd te kort bij een juiste taillemaat. Jurk of rok wil ze ook niet aan helaas. (Is er nog hoop?)
Franse/Italiaanse merken. Probleem is dat je die vooral online kunt vinden hier. Zoon is echt heel mager en de enige jeansbroeken die de juiste lengte hebben en nog in te snoeren zijn, zijn de super skinny jeans van Vingino. Die vallen dan als een ‘regular’ om zijn satéprikkers. Bovenkleding: scotch soda (meisjes: scotch r’belle) valt wat smaller dan andere NL merken. Daar zijn wel winkels van te vinden (of in grotere warenhuizen) zodat je kunt kijken of dat smal genoeg is voor dochter. Ze werken daar met dubbele maten waarbij je de lengte hebt van de grootste maat maar smal zoals de kleinste maat. Bij de truien/hemden/shirts iig.
TsumTsum schreef:
07-09-2022 22:58
Bij mij kriebelt wol al snel maar het is natuurlijk wel heerlijk warm. Zag vorige week een hele mooie wollen trui bij de kringloop maar toen ik naar het etiket zocht voelde ik al dat die erg kriebelde. Draag er vaak wel een lange mouwen shirt onder maar de trui had ook een col.
Ik draag er hartje winter meestal een body met lange mouwen onder, en anders minimaal een t-shirt.

Hoe doen jullie dat in de winter met broeken, er ook een thermolegging onder? Ik heb een paar broeken zoals deze die anders te koud zijn. Maar ik houd niet zo van laagjes. Wat zit lekker warm en is comfortabel?

Afbeelding

Mijn Vinted aankopen zijn binnengekomen en zitten fantastisch. Meteen de helft naar het naaiatelier gebracht om korter te maken omdat alles altijd te lang is bij mij. Ik kan ze dit weekend al terug ophalen en heb er helemaal zin in ze te gaan dragen.
Soms een maillot (als ik echt die broek toch aan wil doen). Voor de rest heb ik wollen pantalons (reiss) en double bonded traveljersey (SA).

Voor het uitlaten van de hond/geen werkdag: mijn meest vale skinnyfit jeans en dikke gevoerde hoge laarzen (en daar nog zelfgebreide dikke lange sokken in). Niet heel charmant maar lekker warm.

Ik heb geen korte jassen, dat scheelt denk ik ook als je heupen en een groot deel van de bovenbenen ‘verpakt’ zijn.
Ik heb in het verleden wel eens een (thermo)legging, maillot of een pyjama broek onder mijn broek gedragen die ik er dan onderuit deed als ik op mijn werk was of op bezoek bij iemand. Maar over het algemeen draag ik geen broeken van dunnere stof in de winter tenzij het niet anders kan. Echt lekker zit het nooit en soms plakken de broeken ook aan elkaar door de wrijving. Heel irritant.

En qua smalle kleding, inderdaad franse maatvoering. Misschien is Superdry een optie of wellicht Uniqlo? Uniqlo valt qua vrouwen kleding wat groter is mijn ervaring maar sommige broeken hebben aan de binnenkant een touwtje waardoor je ze meer aansluitend kan maken bij je middel. Geen idee of de kinder collectie dat ook heeft.
Misschien zijn het inderdaad gewoon geen broeken voor hartje winter. En eerlijk is eerlijk, hoe lang is het nu écht koud.
Suaimhneas schreef:
08-09-2022 23:43
Misschien zijn het inderdaad gewoon geen broeken voor hartje winter. En eerlijk is eerlijk, hoe lang is het nu écht koud.
Opzich niet zo heel lang inderdaad. Ik heb afgelopen januari nog snel een dikkere broek bij gehaald want ik had maar 1 dikkere spijkerstof broek die ik constant droeg toen het vroor of net boven nul was met veel wind en tja die broek moest een keer in de was ;-D Nu ben ik beter voorbereid want ik heb laatst in de sale dus expres wat broeken gekocht van een wat dikkere stof. En ik zag dat ze bij Primark die gevoerde leggings weer hebben met fleece erin. Die ga ik ook nog halen denk ik want lijken me lekker warm onder een broek of rok/jurk. Helaas hebben ze die alleen in het zwart en donkergrijs.
Dat is ook wel een goede tip! Hoe vallen die gevoerde leggings qua maat?

Ik kom nu om in de broeken, bloezen en truien maar heb bijna geen jurkjes en rokken. Het lijkt me heerlijk om dat wat meer te gaan dragen, maar ik vind dat in de winter erg lastig. Ik wil er geen vest overheen hoeven doen maar heb het wel snel koud. Wat voor soort jurken dragen jullie met koudere temperaturen?
Geen idee maar het zijn dubbele maten S/M en L/XL en misschien ook nog kleiner en groter. Toen ik er vorig jaar bij nader inzien een wilde kopen waren ze er niet meer.
Oeh leuk dit topic!

Jurken vind ik heel lastig in de winter, dat is mij over het algemeen te koud met een panty. Maar ik heb wel een trui-jurk-dinges. Die draag ik op wat warmere dagen.

Ik heb laatst alvast wat truien gescoord:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op die blauw/peachy na allemaal in de sale, die gele was maar 9 euro afgeprijsd van 40. :) ik ga vrolijk de winter in. Ik zoek nog wel een dikke winterjas tot op de knie, ga ik morgen even voor kijken bij Only en Sting denk ik. En ik moet nieuwe bootsies want ik heb nu alleen maar Dockers.
Ohhh waar is die roze van en die 2 met bloementjes. Vooral die witte. :heart:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven