Gun man geen verzetje

20-06-2009 11:03 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben 2 prachtige dochters van 1 en 3. We werken beiden 4 dagen en hebben een leuk maar druk leven. Mijn man heeft een tijdrovende hobby waarvoor hij vaak in het weekend op stap wil. Dat betekent dat ik voor de kinderen zorg terwijl ik ook behoefte heb aan tijd voor mezelf. Ik merk dat ik hem die tijd voor zichzelf niet gun en dat vind ik eigenlijk wel erg. Hoe kan ik hier beter mee leren omgaan?
quote:Boedelbak schreef op 20 juni 2009 @ 20:01:

Voordat we kinderen kregen, die mijn man heel graag wilde en waar ik heel lang over heb moeten nadenken, heb ik mijn twijfels over verlies van eigen tijd en ruimte aangegeven en hij heeft mij diverse malen verzekerd dat we alles zouden delen op het gebied van opvoeden en zorgtaken. Misschien ben ik daar nu nog steeds wel kwaad over, dat het voelt alsof ik voorgelogen ben en nu thuis zit, wat altijd mijn grootste nachtmerrie is geweest.Als jullie het er zo duidelijk over gehad hebben en hij nu zijn deel van de afspraak niet nakomt, zou ik het snel aankaarten en gaan oplossen. Het laatste waar je op zit te wachten is dat je hem gaat verwijten dat hij je leven heeft verziekt.
Gunt man jou wel jouw verzetje? Het moet wel van beide kanten komen natuurlijk. Als er kinderen zijn dan veranderen dingen nou eenmaal, ook voor hem. Af en toe weg oke, maar vaak een weekend weg voor een hobby, terwijl jij met de kinderen wegblijft....minder oke. Vooral als jij jezelf weg moet cijferen en eigenlijk niet toekomt aan tijd voor jezelf.

Denk ook aan jezelf en grijp wat van die tijd terug. Je hebt er recht op.
Wat ik in mijn eigen relatie merk is dat ik met mijn vriend echt veel duidelijker moet zijn dan met vriendinnen. Hij is echt een typische man (ICT-er) die houdt van duidelijke taal en heeft moeite met het aanvoelen van emoties. Ik moet hem echt vertellen waarom ik iets kl*te vind en wat voor verwachtingen ik heb. Het is een lieverd die me nooit met opzet zou kwetsen, hij begrijpt me alleen soms gewoon niet helemaal tenzij ik het hem duidelijk vertel.

Ik denk dus dat het verstandig is om samen met je man hierover te praten. Grote kans dat hij niet eens door heeft hoe jij je voelt. Ook al hebben jullie hier in het verleden afspraken over gemaakt. Misschien heeft hij ook nog issues die hij niet eerder uitgesproken heeft. Hij zou zich wel eens met betrekking tot de kinderen het 5de wiel aan de wagen kunnen voelen. In ieder geval lijkt me belangrijk om er met je partner over te praten. Vergeet daarbij niet aan te geven hoe je het graag wel wilt. Anders gaat het alleen over emoties en verwijten en daar worden mannen over het algemeen heel nerveus van. Veel succes!
Haha, ik herken wat Spiddermouse zegt over ict-ers...

Krijgt je man energie van het uitoefenen van zijn hobbies? Of wordt hij er juist moeier van?

Laat jij je kinderen makkelijk bij hem achter om dat je dan weet dat hij er goed voor zorgt, of is dit ook een heikel punt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven