Collageenshots
woensdag 24 augustus 2022 om 12:18
Inmiddels ben ik de 50 ruim gepasseerd en ik begin me nu toch wel te ergeren aan mijn huid. Mijn decollete wordt wat rimpelig en de huid van mijn armen en benen is al een paar jaar wat flubberig en hangerig. Daarbij voelen mijn benen erg droog aan. Natuurlijk smeer ik me het apenzuur, maar echt helpen doet dat niet.
Zijn er mensen die ervaring hebben met collageenpreparaten? Ik lees er verschillende dingen over: sommige gebruikers geven aan dat de huid er echt van opknapt, maar in bepaalde artikelen staat dat collageen dat ingenomen wordt niet kan worden opgenomen in het lichaam.
Ik ben benieuwd en ik denk dat ik het toch maar eens ga proberen, ik weet alleen nog niet welk merk.
Zijn er mensen die ervaring hebben met collageenpreparaten? Ik lees er verschillende dingen over: sommige gebruikers geven aan dat de huid er echt van opknapt, maar in bepaalde artikelen staat dat collageen dat ingenomen wordt niet kan worden opgenomen in het lichaam.
Ik ben benieuwd en ik denk dat ik het toch maar eens ga proberen, ik weet alleen nog niet welk merk.
woensdag 24 augustus 2022 om 16:01
zondag 28 augustus 2022 om 21:10
Benieuwd hoe het je gaat bevallen @Lieneke. Vorig jaar heb ik een doos Revitaltrax gekocht, maar werd er misselijk van. Bleef het heel de dag/nacht opboeren. De hele doos weer via Markplaats doorverkocht.
maandag 29 augustus 2022 om 10:34
O, dat is naar, dat je er beroerd van werd! Ik gebruik nu de shotjes van Kruidvat, en ik vind ze ronduit vies. Heel zoet, ieieww. Beroerd word ik er gelukkig niet van.
Maar! Ik heb nu al wel het idee dat ze werken. Natuurlijk moet ik gezien de korte periode nog niet overenthousiast zijn (want ik besef ook wel dat je soms ziet wat je wilt zien), maar ik voel wel dat de huid, met name die van mijn onderbenen, veel zachter is. Eerder bleef ik bodylotion smeren, maar mijn huid bleef stug en droog.
Ook bij mijn armen lijkt er resultaat te zijn: mijn huid is wat steviger, het is net alsof ik iets miste en dat dat langzaamaan wordt opgevuld. Een fietsband die net wat te leeg was en die weer opgepompt is. Een gekke vergelijking, maar zo voelt het een beetje.
Maar goed: ik ga er gewoon mee door, hoe vies ik de shotjes ook vind. In een korte tijd denk ik een goede verbetering te zien. Het is net of het collageen na jarenlange afbraak weer wordt aangevuld. Ik ben benieuwd of de verbetering doorzet!
maandag 29 augustus 2022 om 10:38
ik heb dit:Lieneke schreef: ↑29-08-2022 10:34O, dat is naar, dat je er beroerd van werd! Ik gebruik nu de shotjes van Kruidvat, en ik vind ze ronduit vies. Heel zoet, ieieww.
Maar! Ik heb nu al wel het idee dat ze werken. Natuurlijk moet ik gezien de korte periode nog niet overenthousiast zijn (want ik besef ook wel dat je soms ziet wat je wilt zien), maar ik voel wel dat de huid, met name die van mijn onderbenen, veel zachter is. Eerder bleef ik bodylotion smeren, maar mijn huid bleef stug en droog.
Ook bij mijn armen lijkt er resultaat te zijn: mijn huid is wat steviger, het is net alsof ik iets miste en dat dat langzaamaan wordt opgevuld. Een fietsband die net wat te leeg was en die weer opgepompt is. Een gekke vergelijking, maar zo voelt het een beetje.
Maar goed: ik ga er gewoon mee door, hoe vies ik de shotjes ook vind. In een korte tijd denk ik een goede verbetering te zien. Het is net of het collageen na jarenlange afbraak weer wordt aangevuld. Ik ben benieuwd of de verbetering doorzet!
en deze versie is inderdaad vies, heb ook wel lekkerder gehad
Maar ik drink het nu met een schep oploskoffie en dat is prima te doen
lila-linda wijzigde dit bericht op 29-08-2022 10:56
3.73% gewijzigd
maandag 29 augustus 2022 om 10:47
maandag 29 augustus 2022 om 10:49
Ah! Duidelijk! Ik ga mijn spieren ook in de gaten houden.Lila-Linda schreef: ↑29-08-2022 10:47geen idee, want ik weet niet hoe rimpelig ik dan was geweest![]()
Maar het is voor mij ook voor mijn krachttraining, ik crossfit 5a6x per week
maandag 29 augustus 2022 om 10:51
Sjaantje37 schreef: ↑29-08-2022 10:50Niet alles gelezen maar ik slik sinds kort elke dag viscollageen. Ik ben ook de 50 gepasseerd.
Heb je al het idee dat het iets doet?
maandag 29 augustus 2022 om 10:52
Je hebt een link geplaatst naar ouw bol-account, niet naar het product.Lila-Linda schreef: ↑29-08-2022 10:38ik heb dit:
https://www.bol.com/nl/account/bestelli ... 1870209705
en deze versie is inderdaad vies, heb ook wel lekkerder gehad
Maar ik drink het nu met een schep oploskoffie en dat is prima te doen
Ik heb een pot poeder gekocht bij H&B, eigen merk. Met sinaasappelsmaak. Ik vind het ook een beetje vies, volgende keer neem ik iets zonder smaak dat je door de soep of de yoghurt kan doen
.
maandag 29 augustus 2022 om 10:56
https://www.bol.com/nl/nl/p/supplemente ... 9821/?s2a=
deze dus
en dan met oploskoffie tegen de smaak
deze dus
en dan met oploskoffie tegen de smaak
donderdag 22 september 2022 om 18:19
donderdag 22 september 2022 om 19:05
Ik heb het gevoel dat ik nauwelijks verschil zie dus zou ik graag willen weten welke collageen shots jij gebruikt.Lieneke schreef: ↑22-09-2022 18:19Mijn voorzichtige conclusie na een maand gebruik: het is geen wondermiddel, je krijgt er geen jong, strak, vlekkeloos huidje van. Maar mijn huid is wel beter gehydrateerd en veerkrachtiger. Dat heel droge gevoel is weg, mijn huid is een stuk minder gevoelig ook. Dus ik ben redelijk tevreden!
donderdag 22 september 2022 om 20:55
Henk-und-Roelie schreef: ↑22-09-2022 19:11Volgens mij moet je collageen hebben die gemaakt is van koeien die hebben kunnen grazen, toen ze nog leefden.
Laatst nog een stukje erover gezien en het schijnt wel te werken, ook voor haar en nagels. Iets met aminozuren en peptiden.
Ik moet je bekennen dat ik daar niet naar gekeken heb. Het is vooral de prijs: dit is nog enigszins betaalbaar, zeker wanneer je het voor langere tijd wilt gebruiken. Maar voor mij heeft het zeker effect. Vooral de huid van mijn onderbenen was extreem droog, en wat ik er ook op smeerde, het bleef dun en droog en best gevoelig ook. Ik gebruik nog steeds wat bodylotion, maar aan een beetje heb ik nu genoeg.
Ook de huid van mijn armen is aardig opgeknapt, gewoon beter gehydrateerd, wat strakker ook. In mijn gezicht zie ik niet echt een grote verbetering, maar veel rimpels had en heb ik niet.
donderdag 22 september 2022 om 21:00
Dat is wel fijn dat het werkt, ik volg een dermatologe op youtube en zal eens kijken of ik het filmpje over collageen kan terugvinden. Dan plaats ik ze hier.Lieneke schreef: ↑22-09-2022 20:55Ik moet je bekennen dat ik daar niet naar gekeken heb. Het is vooral de prijs: dit is nog enigszins betaalbaar, zeker wanneer je het voor langere tijd wilt gebruiken. Maar voor mij heeft het zeker effect. Vooral de huid van mijn onderbenen was extreem droog, en wat ik er ook op smeerde, het bleef dun en droog en best gevoelig ook. Ik gebruik nog steeds wat bodylotion, maar aan een beetje heb ik nu genoeg.
Ook de huid van mijn armen is aardig opgeknapt, gewoon beter gehydrateerd, wat strakker ook. In mijn gezicht zie ik niet echt een grote verbetering, maar veel rimpels had en heb ik niet.
donderdag 22 september 2022 om 21:02
https://www.youtube.com/watch?v=A3jsx_wzQIg&t=704s
https://www.youtube.com/watch?v=WKkFz06mSm0
Zal het eigenlijk ook preventief werken?
donderdag 22 september 2022 om 21:27
Henk-und-Roelie schreef: ↑22-09-2022 21:02https://www.youtube.com/watch?v=A3jsx_wzQIg&t=704s
Dank! Ik ga ze straks bekijken, ik ben benieuwd. Wat jij je afvraagt vraag ik me ook af. Zelf denk ik nu: ouder worden we toch en we gaan er ook ouder uitzien, maar het is net of die collageenshots de boel weer wat opvullen. Mijn huid wordt wat elastischer.
Maar ik denk niet dat ze huidveroudering kunnen voorkomen. Wel grote tekorten aan collageen een beetje compenseren.
vrijdag 23 september 2022 om 17:11
Interessante filmpjes! Ik geloof er zeker in, want ik zie bij mezelf gewoon resultaat. Geen droge huid meer, ik heb daar jaren mee geworsteld en het werd alleen maar erger. Dus ik ben echt wel tevreden. Ook heb ik het gevoel dat ik minder spierpijn heb na het sporten. Dus ik ga er voorlopig mee door!
vrijdag 23 september 2022 om 20:08
Ja, ik vind het ook een leuk mens ( van de filmpjes) ook waarom ze anti-botox is en de redenen daarvoor, sommige dingen wist ik niet eens.Lieneke schreef: ↑23-09-2022 17:11Interessante filmpjes! Ik geloof er zeker in, want ik zie bij mezelf gewoon resultaat. Geen droge huid meer, ik heb daar jaren mee geworsteld en het werd alleen maar erger. Dus ik ben echt wel tevreden. Ook heb ik het gevoel dat ik minder spierpijn heb na het sporten. Dus ik ga er voorlopig mee door!
Maar goed, ik heb droge onderbenen dus ik ga dat spul ook eens uitproberen.
vrijdag 23 september 2022 om 21:42
Henk-und-Roelie schreef: ↑23-09-2022 20:08Ja, ik vind het ook een leuk mens ( van de filmpjes) ook waarom ze anti-botox is en de redenen daarvoor, sommige dingen wist ik niet eens.
Maar goed, ik heb droge onderbenen dus ik ga dat spul ook eens uitproberen.
Gewoon doen. Mijn onderbenen waren extreem droog, bijna perkament. En dat is niet meer zo. Ik ben benieuwd of het ook bij jou gaat helpen, ik denk het wel.
vrijdag 28 april 2023 om 11:55
Biodermal heeft bodylotion pcle met niaciamide. Ik smeer het een paar weken en heb nog nooit zulke zachte benen gehad. Als je de 1+1 aanbieding neemt kun je er heel lang mee doen. Het zijn hele grote pompflacons. Het is bewezen dat gebruik van vitamine c+e elkaar enorm versterkt ( dr. Jetske Ultee, onderzoeksarts).Lieneke schreef: ↑29-08-2022 10:34O, dat is naar, dat je er beroerd van werd! Ik gebruik nu de shotjes van Kruidvat, en ik vind ze ronduit vies. Heel zoet, ieieww. Beroerd word ik er gelukkig niet van.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in