Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Wil je het wel nog aan schoonzus vertellen, Pips?

Wij hebben bij ons op het werk zo iemand rondlopen. Altijd proberen aan je te zitten, over je rug wrijven als je zit, in je truitje proberen te loeren. Gelukkig weet iedereen er van, dus als hij er aan komt duiken alle vrouwen al weg, we zijn gewaarschuwd...
wat een lijst MissMP, gelukkig heb je er een week voor....

goed hier dan mijn lijst:

door het huis heen lopen en rondslingerende troep opruimen

boodschappen (ja op zondag inderdaad)

was opvouwen

een email over opleidingsvernieuwing schrijven

een artikel over een nieuwe pil herschrijven

een artikel over mijn eigen onderzoek verbeteren

oefenen met hechten

op kraambezoek (kadootjes liggen al klaar)

optioneel: handwasje
Schoonzus is alweer terug.....

We hebben bewust nog niks gezegd, komt wel. Alles op zijn tijd.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik heb net 4 wasmachines weggevouwen en dat moet nog in de kast en er hangt nog was die denk ik nu wel droog is (ook 3 machines) die opgevouwen moet worden en dan nog een stuk of 7 wasmachines die gewassen moeten worden.

Hmm...

En, ik moet de keuken even opruimen.

En nu ga ik lunch maken

Pip, wat een eikel, die zwager. En wat zuur voor je schoonzus dat ze met hem samen is. Hoewel ze er nu dus langzaam aan achter komt wat voor lul het is..

TJeej, MissMoney, wat een lijst! En James geef je gewoon een tik tegen zijn achterhoofd dat hij zijn eigen zooi op moet ruimen.

Zoebie
Pilous, hoeveel kleding hebben jullie!

dat zijn 14 wassen in totaal.......

of doe je de was van de hele voetbalclub?

ik doe ieder weekend 3 wassen en daar red ik het mee, soms met beddengoed een wasje meer

lijkt me een ramp zoveel vouwen!!!!!!

ik ben bezig met het artikel over de nieuwe pil
We hebben belachelijk veel kleding. Als alles gewassen is, past het niet eens in de kast

Maar, er zitten nu ook beddegoedwasjes bij (logeerbed en eigen bed) en kattendekentjes e.d. Verder waren alle handdoeken in de badkamer op.

Dus ja.. dat krijg je als je een hele week niet wast.
Welkom Elodita!

MissM,hebben jullie al een beslissing genomen?of heb ik daar overheen gelezen?

Mamz,werpen je nwe regels als vruchten af?

Ik heb net kledingkast leeggemaakt,nu nog moed vinden om uit te zoeken en alles weer netjes terug..
Elodita welkom. Het helpt om je lijstje hier neer te zetten! Of had ik dat al een keer gezegd. Geloof het niet.

Pips lekker hoor een klein weekje niets. ('k Had je toch graag geschopt). Sorry.

En kledingkast vind ik altijd een drama. Als je hem net hebt opgeruimd zie je er na een paar dagen al niks meer van. Er hangt ook veel te veel in. Moet weer eens opruimen.

We hebben vanmorgen al een en ander te verwerken gehad.

Eerst de zus van manlief met een kanjer van een boeket bloemen omdat het de laatste chemo-kuur is.

Toen kwam om half elf onze oudste zoon op een vreemde Harley Davidson. Dus niet die van hem of die van zijn vriendin. Een Harley is manliefs droom. Hij heeft wel twee motoren, waar er een van te koop staat, maar geen Harley. Ennnnn de Harley is voor manlief. Hij was helemaal confuus. Viel gewoon stil. Zoon maakt in zijn vrije tijd Harley's en had hem goedkoop kunnen kopen omdat er schade aan is, maar hij gaat hem helemaal opknappen voor zijn paps. Zo lief hoe zoon trots de Harley liet zien aan manlief en die niks kon zeggen van emotie.

Jezus een Harley. Niet te geloven zeg. Brr. Wat een geweldig kado zeg.

Oh, wat gaaf voor je man Zoebie!
Mooii zoeb!
Wat een geweldig cadeau, Zoebie!

Coebergh, we hebben besloten te wachten tot de artikel 2 echo.

Het is dan misschien wel uitstel van executie (letterlijk), maar dan heb ik in ieder geval het idee dat ik geen onnodige risico's heb genomen. Dan maar 3 weken langer wachten.

Ik ben begonnen de studeerkamer uit te mesten. Er staan hier mappen die ik in geen jaren open heb gemaakt, wat een herinneringen komen daar uit!

Nu streng zijn en niet weer alles bewaren
Nu even de was uit de droger en nieuwe lading er in.
quote:mamzelle schreef op 20 juni 2009 @ 10:34:

Voor het weekend:

-boodschappen

-de nare tijding doen dat om 11.00 de tv uit gaat tot 17.00

-iets met zwembad

-iets met heg

-iets met ex en vaderdag

In plaats van de heg een veldje bramen en brandnetels wat leger gemaakt. Zwembad werd speeltuin.

Zoebie, wat een lief kado van zoon. Lastige vraag: kan man er na de chemo al mee op weg of duurt dat nog wat langer?

Coubergh, ik vind het moeilijk om in te schatten of de regels aanslaan. Ze zijn wel bekend, in elk geval. Vredig is het hier nog lange niet, maar dat is ook een kwestie van een heel lange adem.

Ben erg blij met de concrete hulp nu -en snak naar donderdag zodat ik weer bij kan praten over hoe nu verder-
MM, ik hoop dat de volgende echo je geruststelt. Echt niet fijn om zo in angst te leven over een zwangerschap die al een kindje is geworden.
Nee Mamz, manlief kan voorlopig nog geen motor rijden. Hij zit nog zwaar aan de morfine en dat blijft zo tot na de 2e operatie. Het zal er dit jaar niet meer van komen. Het is afzien, want hij kan geen zon meer verdragen ook. Hij zit dus veel binnen. Het wordt dus een thuiszitzomer. Hij hield zich erg groot tot onze zoon weg was en toen was het huilen want hij is bang dat hij nooit geen motor meer kan rijden. Onzin natuurlijk. 'k Zou niet weten waarom niet. Maar hij is ook bang dat de darmfoto's niet goed zijn. Terwijl er helemaal geen reden toe is. Maar breng hem dat maar eens aan het verstand. Moeilijk hoor zo'n zwartgallige man.
* komt op zondagavond even het lijstje voor morgen erin gooien *

- broodtrommeltjes vullen

- werken (erg heftig momenteel ivm overlijden ouder leerlinge)

- fysio

- koken voor ons en bezoek

- dingen regelen voor verhuis

* vertrekt richting lakenstraat met achterlaten van dikke voor iedereen *
mag ik morgen ook even binnen komen vallen

mijn hele huis moet gedaan worden, de laatste spullen voor de vakantie moeten geregeld worden en ik moet ook nog ergens zes dagen werken dus ik kan wel een zeer grote stok gebruiken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Nou Itsme, we zijn benieuws naar je lijst(je).

Welkom bij de bezemers.
Lijstje voor morgen:

-tandarts

-mondhygieniste

-aanvullend gesprek i.v.m. diagnose

-spv-er

-vriendin

-afwassen

Zoebie, als ik jouw man was zou ik ook bang zijn..

Fussel, sterkte met de klas in de komende tijd..
Zoeb, wat mamz zegt

Hé Its, welkom!

Morgen

Werken

Sporten

Ondernemersplan af.
zoeb allereerst voor jouw een dikke knuffel

Maandag

-slaapkamer opruimen, stoffen, zuigen en dweilen

- was vouwen

- klerenkast inruimen en kleren voor de vakantie al apart leggen

- badkamer soppen en opruimen

- lijstje maken met spullen die we nog moeten halen voor de vakantie

- werken (late dienst) en start maken met overdrachtslijst voor collega die me vervangt

- kattenbak en kijken waar de vakantiewaterbak is

en nu naar bed dan kan ik er morgen op tijd uit
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Mogguh!

Zullen we de week eens fijn beginnen met een grouphug?

*hugt zich een slag een de rondte*
Goed plan Pips

*sluit me aan*

Slecht geslapen,ben in mijn hoofd al zo bezig met a.s zaterdag dat er allerlei lijstjes door mijn hoofd zweefden vannacht...en ik weet dat alles wel afkomt hoor,maar toch..

Zoeb...wat lief van zoon!!

It's me..welkom

Lijstje vandaag;

boodschappen

wassen,strijken zijn er maar 2 vandaag...

loopfiets voor ukkie ophalen

vaatwasser in en uitruimen

koken

nieuwe bezem kopen(wilde gister tuinpad vegen,had ik ineens 2 stukken in mn handen)

Ik heb goed weer besteld voor ieder van ons dus geniet van de zon!!

GL...al terug??genoten in Suisse?
anoniem_84316 wijzigde dit bericht op 22-06-2009 09:08
Reden: strepen
% gewijzigd
Ik doe mee

Coebergh, ik kan me voorstellen dat je je heel druk maakt met zo'n gastenlijst. Pfoehee, first things first hoor. Het onkruid wordt vast vertrapt, hoef je niet vantevoren weg te halen :]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven