Mode & Beauty alle pijlers

Plus size werkkleding

01-10-2022 16:27 25 berichten
Ha allen,

Ik heb de afgelopen jaren veel A-lijn jurkjes ed van merken als succubus etc gedragen. Nog steeds erg blij mee, maar ik zou op de werkvloer misschien graag iets neutralere zaken dragen af en toe.

Waar kan ik wat jurkjes vinden met wat minder drukke print, of wat fijne wijdvallende blouses die toch elegant overkomen? het hoeft allemaal niet heel formeel op mijn werk, maar iets zakelijker dan succubus zou ik wel eens fijn vinden om te proberen.

iemand advies?
oh en bonuspunten voor iemand die een jurk met zakken, dat lijkt mij nou zo lekker een keertje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind zelf Paprika een fijne winkel voor grotere maten. Zij hebben ook veel in de collectie van Promiss.
Deze is trouwens van succubus met zakken: https://www.succubus.nl/products/pretty ... 1796222000

Ik kende die winkel nog niet maar zie dat ze best veel neutrale kleding ook hebben.
Wat vind je plus size??

Ik draag maat 46/48 en ik heb voornamelijk werkkleding van Base Level.
En ik slaag regelmatig bij M&S. Die zijn tegenwoordig ook plus size winkel en soms hangen er leuke dingen tussen voor een lief prijsje.

Kleding van Yoek vind ik ook vaak leuk, maar te duur. En ik koop wel eens wat bij Paprika.

Maar ja, ik zit er precies tussenin, met mijn maat kan ik in heel veel winkels terecht natuurlijk.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Zakken!

https://www.martvisser.nl/jurken/mart-v ... -navy.html

https://www.vantilburgonline.nl/dames/t ... 16239.html
Afbeelding
Daar heb je Maandag weer- ik zweer bij phase eight/ Studio 8 bij phase eight. Studio 8 was het plus size merk, maar het lijkt erop alsof de nieuwe collectie alles phase eight heet.
Maten zijn in Engels (52=24, 50=22 enz). Ze verkopen het behoorlijk duur bij de Bijenkorf maar voor veel minder bij Otrium. Dat is dan wel een wat oudere collectie maar daardoor veel leuker van prijs. Hebben jurkjes waarmee je op de bruiloft van prince William kunt komen, maar ook wat meer casual en/of met zakken.

(Zelf vind ik paprika dan weer bijna helemaal niets, behalve een zeldzame jurk die niet vol met kleine bloemetjes, kekke spiegeltjes of als een tuniek valt).

Bij zalando zou je ook eens kunnen kijken naar Kaffe curve, en bij Wehkamp naar Exxcelent. Die laatste heeft met name heel veel jurkjes van travelstof, en dat draagt heerlijk.
Peter Hahn
conversation = awareness
Yesta, Yoek heeft soms ook naturel.
Je m’appelle heeft nu ook een plus size collectie
Rudolftherednosereindeer schreef:
01-10-2022 18:12
Je m’appelle heeft nu ook een plus size collectie
Ik ben ook plussize en zou zo graag broeken hebben die hun vorm niet verliezen door het zitten. Ik weet niet precies hoe jullie dat zeggen maar aan billen en knieën "leurt de stof altijd uit" door het zitten. Door wassen en strijken komt het dan weer goed maar na een uur zitten, is het weer terug.

Die travelstof van Je m'appelle, doet die dat niet? Het lijkt me vooral een probleem bij grote maten omdat wij meer uitzetten door te gaan zitten. Ik zie mijn probleem in ieder geval niet bij slanke dames.

Ik ben ook bereid iets meer te betalen voor de perfecte zwarte (liefst wijde) broek.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Je kunt ook eens kijken bij https://www.rebelscurvyfashion.nl. Hier hebben ze allerlei merken voor grote maten.
Ceylon schreef:
01-10-2022 16:37
Wat vind je plus size??

Ik draag maat 46/48 en ik heb voornamelijk werkkleding van Base Level.
En ik slaag regelmatig bij M&S. Die zijn tegenwoordig ook plus size winkel en soms hangen er leuke dingen tussen voor een lief prijsje.

Kleding van Yoek vind ik ook vaak leuk, maar te duur. En ik koop wel eens wat bij Paprika.

Maar ja, ik zit er precies tussenin, met mijn maat kan ik in heel veel winkels terecht natuurlijk.
ja dat is een goed punt. ik zit rond de maat 48, dus met veel dingen pas ik nog wel net een XL bij de H&M bijvoorbeeld. maar het leek mij fijn om ook eens te kijken naar zaken waar de kleding misschien ook iets meer afgestemd is op de andere verhoudingen die bij een grotere maat komen kijken.
leuke tips allemaal, dank! ik ga er eens lekker voor zitten morgen!

@Maandag27 - dat travelstof zie ik veel. is dat echt zo'n prettig spul? zie dat er niet snel goedkoop of kreukelig uit? ik krijg er zo'n camping-gevoel van... maar misschien heb ik het mis?
Ik had een pak besteld waarvan ik niet wist det het travelstof was. De horror.
chirimoya schreef:
01-10-2022 21:33

@Maandag27 - dat travelstof zie ik veel. is dat echt zo'n prettig spul? zie dat er niet snel goedkoop of kreukelig uit? ik krijg er zo'n camping-gevoel van... maar misschien heb ik het mis?
Volgens mij zit er nogal wat kwaliteitsverschil in. Ik heb (wikkel-)jurkjes van exxcelent die zacht zijn, even wassen en weer droog en ik de hele zomer haast kreukloos doorgedragen heb. De jurken van studio 8/ phase 8 zijn gemaakt ‘voor Engelse uitgaande vrouwen’, dus daar kun je dronken mee in de goot liggen, opstaan, doekje eroverheen en het ziet er weer keurig uit.
Maar ik heb van travelstof ook broeken gepast van jem’apelle die er te synthetisch uitzagen, met een touwtje in de taille waardoor het akelig dicht bij een campingsmoking kwam. Of van een ander merk een blouse die zo ontzettend kraakte dat het enige travel eraan was dat hij beren zou verjagen in een stil natuurgebied.

Veel passen dus. En mocht je die ideale zwarte broek met model in een grote maat hebben gevonden, dan hoor ook ik het graag;)
Hoe lang ben je? Ik koop vrij veel bij long tall Sally, die gaan tot maat 52/54. Ze hebben ook mooie business kleding. Enige maar…voor vrouwen vanaf 1.80, dus als je (veel) kleiner bent dan dat gaat het hem niet worden..
Schijnt niet op voorraad te zijn. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maandag27 schreef:
02-10-2022 06:38
Volgens mij zit er nogal wat kwaliteitsverschil in. Ik heb (wikkel-)jurkjes van exxcelent die zacht zijn, even wassen en weer droog en ik de hele zomer haast kreukloos doorgedragen heb. De jurken van studio 8/ phase 8 zijn gemaakt ‘voor Engelse uitgaande vrouwen’, dus daar kun je dronken mee in de goot liggen, opstaan, doekje eroverheen en het ziet er weer keurig uit.
Maar ik heb van travelstof ook broeken gepast van jem’apelle die er te synthetisch uitzagen, met een touwtje in de taille waardoor het akelig dicht bij een campingsmoking kwam. Of van een ander merk een blouse die zo ontzettend kraakte dat het enige travel eraan was dat hij beren zou verjagen in een stil natuurgebied.

Veel passen dus. En mocht je die ideale zwarte broek met model in een grote maat hebben gevonden, dan hoor ook ik het graag;)
hahah, kotsend in de goot liggen en dan weer door kunnen naar werk klinkt wel als een fantastische optie.
maar verder dus een beetje hit en miss. kwestie van proberen begrijp ik.
Schorpio28 schreef:
02-10-2022 08:05
Hoe lang ben je? Ik koop vrij veel bij long tall Sally, die gaan tot maat 52/54. Ze hebben ook mooie business kleding. Enige maar…voor vrouwen vanaf 1.80, dus als je (veel) kleiner bent dan dat gaat het hem niet worden..

klinkt leuk Schorpio, maar helaas inderdaad net te lang voor mij.
Maandag27 schreef:
02-10-2022 06:38
🤣. Ik zie day to night barbie voor me maar dan een Engelse versie🤣🤣🤣
Schorpio28 schreef:
02-10-2022 08:05
Ik ben heel blij met je tip, dank je wel!
thistle schreef:
03-10-2022 22:27
Ik ben heel blij met je tip, dank je wel!

Fijn dat je iets aan mijn tip hebt. Ik heb toevallig net weer een doos vol besteld :-D . Trainingsbroeken die geen hoog water zijn, een nette broek die ik zelfs nog ff om moest zomen wegens te lang, een lange winterjas.
Marina Rinaldi is het plus size merk van Max Mara, een Italiaans high-end merk. Heel duur en de foto's op de site geven vaak een lomp taille-loos beeld. De modeshow op youtube geeft een veel mooier beeld.

Het is prachtig gemaakte kleding van geweldige stoffen met een perfecte snit.

Lang niet alles is mijn stijl maar ik koop er heel af en toe in de sale (ze gaan tot 50%) een jurk als investment piece. En zou ik investeren in het absolute perfecte business pak, dan deed ik het bij dit merk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven