Mode & Beauty alle pijlers

Dr. Martens

09-10-2022 00:21 69 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vallen die groot of klein? En hoe zit het qua voetbed?

En is het echt zo dat het inlopen vervelend is en wel een tijd kan duren voordat ze fijn lopen? En wat is een tijd? Paar dagen?
Ligt er aan welke je koopt, ik ben fan en draag ze af en aan al 30 jaar... maar eerlijk, de meeste zitten gewoon kut in begin. En ik ga ze niet meer kopen, ik heb nu een paar 1460 all black's. Prachtig, maar kut.

Dus daarna is wel klaar. :-D

Als zijn er tegenwoordig een aantal die zachter leer hebben, je kan er op selecteren. Of die sneller inlopen of minder pijn doen, geen idee, ik gok van wel.

En ik heb een paar DM's newton lite, maar die maken/verkopen ze niet meer. Enige die nooit pijn hebben gedaan en ook nog zachte zool hadden.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 09-10-2022 00:33
0.65% gewijzigd
Ze vallen goed op maat, zou wel andere schoenen aanraden als je brede voeten hebt.
Ik heb smalle voeten en schommel tussen maat 38 en 39 in.

Ik vind deze dus erg leuk. Volledig zwart.

https://www.drmartens.com/nl/nl/1460-mo ... gI38_D_BwE
Zelfs na jaren nog bloed.
Ik heb gewoon mijn normale maat in Dr. Martens. En ja, inlopen is niet fijn. Voetbed vind ik wel heerlijk lopen.
De Pascal laarzen zijn vrij zacht, daar heb ik nooit echt problemen mee gehad. Qua maat vind ik het wisselend, zelfs bij hetzelfde model, maar de meesten die ik heb vallen wel op maat.
Ik heb juist brede voeten maar draag ze ook graag. In lopen inderdaad een ding. Bij mij duurt het wel een maandje voordat ik ze hele dagen kan dragen. Ik begin met twee uurtjes gewoon op de bank en zo bouw ik het steeds op met ook wandelen buiten. Of even naar de winkel of een vergadering in de avond (3-4 uurtjes). Dan na een maand ongeveer kan ik ze een hele dag pijnloos aan.
Aanvulling. Ik draag ze altijd in mijn eigen schoenmaat.
nina-tje wijzigde dit bericht op 09-10-2022 01:34
Reden: Aanvulling.
6.99% gewijzigd
Ik heb 1460 grease en kniehoge van Virginia leer. Die 1460's zaten me vanaf het begin lekker, geen enkele blaar. Maar die hoge heb ik lang huilend aangetrokken terwijl het leer veel soepeler is.

Mijn hoge zijn ook veel smaller dan mijn 1460.
Ik heb ooit 1 paar gehad, maar kreeg ze niet ingelopen. Echt verschrikkelijk! Heb ze uiteindelijk in de kliko gemikt na jaren verstoffen in de kast.
Weleens gehad en ze waren vergelijkbaar met Ecco toen.
Hoe je ze vindt hangt af van je voeten en wat je gewend bent. Lekker zittende sneakers worden wat mij betreft door geen enkele schoen overtroffen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
09-10-2022 07:07
Hoe je ze vindt hangt af van je voeten en wat je gewend bent. Lekker zittende sneakers worden wat mij betreft door geen enkele schoen overtroffen.
Haha, echt niet.
retrostar schreef:
09-10-2022 07:07
Hahahahahaha
nee.
Ik loop al zo'n 30/35 jaar op DM's en heb ze in verschillende kleuren en veel modellen gehad.
Ik heb een gevoelige huid, heel snel blaren. En het frappante is dat ik dat nou uitgerekend bij Doc's daar geen last van heb.

Oh en ik heb brede voeten met een hoge wreef maar ze passen altijd goed en maat is altijd het zelfde.
Ik heb bijna ook geen blaren hoor maar ze zitten wel kut ;-)

Ik heb nu liever ander soort boots aan, die wel meteen lekker zitten.
Ik loop al jaren op de Vonda's, deze zijn van zacht leer en goed te dien qua inlopen: geen blaren gehad.
amby schreef:
09-10-2022 01:10
De Pascal laarzen zijn vrij zacht, daar heb ik nooit echt problemen mee gehad. Qua maat vind ik het wisselend, zelfs bij hetzelfde model, maar de meesten die ik heb vallen wel op maat.
Deze heb ik ook, mijn dochter ook. Nooit ergens last van gehad.
Don't cry, buy a bag and move on.
Die met dat stugge leer heb ik nooit ingelopen gekregen. Die heb ik na een jaar maar weer verkocht. Uiteindelijk pascals gekocht (met soepeler leer) en die hoefde ik niet eens in te lopen. Zaten gelijk prima en nooit blaren van gehad.
De 1460 moet je normaal gesproken echt inlopen en dat doet PIJN. Ik heb ze nu en dat duurde echt wel een jaar. Gelukkig kan ik ze nu nog heel lang dragen. Ik loop al meer dan 25 jaar op Dr. Martens en heb al heel wat blaren gehad.

Eigenlijk vind ik het ook wel jammer dat nu iedereen op die dingen loopt.
Ik vind ze heel mooi, maar draag ze niet. Doen teveel pijn. Schoenen moeten meteen goed zitten, anders koop ik ze niet. Mijn ervaring is ook dat ze klein vallen. Normaal heb ik 37 met steunzolen. Maar die waren toch echt te klein.
Waarom kopen jullie ze als de blaren op je voeten staan?
Aurorus schreef:
09-10-2022 08:00
Die met dat stugge leer heb ik nooit ingelopen gekregen. Die heb ik na een jaar maar weer verkocht. Uiteindelijk pascals gekocht (met soepeler leer) en die hoefde ik niet eens in te lopen. Zaten gelijk prima en nooit blaren van gehad.
Dit. Precies deze ervaring. En ze lopen geweldig. De zomer niet aangehad en trok ze laatst weer uit de kast en heb spontaan een extra paar in een ander kleur besteld omdat ze goddelijk lopen.
SunShine35 schreef:
09-10-2022 08:23
Waarom kopen jullie ze als de blaren op je voeten staan?
Aantal zijn echt heel erg mooi en ze gaan jaren en jaren mee. Maar ik ben er ook wel klaar mee na 30 jaar en ben pijnpatient. ;-)

Koop nu liever andere stoere boots.
PamelaCourson1 schreef:
09-10-2022 08:04
De 1460 moet je normaal gesproken echt inlopen en dat doet PIJN. Ik heb ze nu en dat duurde echt wel een jaar. Gelukkig kan ik ze nu nog heel lang dragen. Ik loop al meer dan 25 jaar op Dr. Martens en heb al heel wat blaren gehad.

Eigenlijk vind ik het ook wel jammer dat nu iedereen op die dingen loopt.
Zo gaat dat met trends, die mag iedereen volgen :mrgreen:

Ik weet nog uit mijn basisschooltijd in de jaren 90 dat vooral de alternatieve mensen ze droegen, net als Vans.

Nu bestaat die groep niet echt meer geloof ik. Het is een stuk inclusiever en trends gaan door alle groepen heen. Fijne ontwikkeling vind ik.
Ze zijn om de zoveel jaar weer hip, dat is nooit anders geweest toch?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven