Hét (r)emigreren Topic
woensdag 18 maart 2009 om 16:57
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
zondag 21 juni 2009 om 22:27
zondag 21 juni 2009 om 22:42
O, en mijn nieuwe topic is erg eensgezind. Alleen verstandige vrouwen zitten op dit uur nog te internetten, mutsen de moedertjes zijn al met de kippen op stok gegaan, je wordt toch zo doodmoe van je kids. Nu wachten tot hubbie achter de kijkkast vandaan komt, kan er misschien nog geklust worden voor een beeb
zondag 21 juni 2009 om 22:43
Het is gelukt!!! Een lekkere, smakelijke, goed uitziende, niet glibberendvette CRUMBLE MET KERSEN!! Jawel.
Ik heb andere verhoudingen gebruikt voor de kruimel uit een ander recept. Deze heb ik gemaakt met 375 gram meel, 175 gram boter en 125 gram basterdsuiker.
Kersen onderin, beetje aardappelzetmeel eroverheen, deeg erover (niet alles, het was wel veel) en 20 minuten in de oven op 175 graden. En het is echt goed gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben tevreden!
He, Lapin, dat is vervelend zeg. Wat belachelijk dat ze het nu op die toer gooien! Idioten. Gelukkig heb je in ieder geval de kennel en de dierenarts die je goede verklaringen zouden kunnen geven - goed idee van Specu.
Bloempje, haha.. die Egyptenaren. Lekker hypocriet. Zelf rondn**ken en ondertussen een maagd willen trouwen. Duh!
Dat er zoveel wissel is trouwens in buitenlanders daar bij jou. Dat verbaast mij zo! Je drie internationale collega's die verhuizen, en die Australier.
Hier wisselt het ook wel per seizoen, maar toch is er vaste groep buitenlanders die hier blijft plakken. Meestal komen dezelfde mensen terug in de winter.
Specu, is dat niet kort geleden een rel geweest? Begint het opnieuw??
Ik heb andere verhoudingen gebruikt voor de kruimel uit een ander recept. Deze heb ik gemaakt met 375 gram meel, 175 gram boter en 125 gram basterdsuiker.
Kersen onderin, beetje aardappelzetmeel eroverheen, deeg erover (niet alles, het was wel veel) en 20 minuten in de oven op 175 graden. En het is echt goed gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben tevreden!
He, Lapin, dat is vervelend zeg. Wat belachelijk dat ze het nu op die toer gooien! Idioten. Gelukkig heb je in ieder geval de kennel en de dierenarts die je goede verklaringen zouden kunnen geven - goed idee van Specu.
Bloempje, haha.. die Egyptenaren. Lekker hypocriet. Zelf rondn**ken en ondertussen een maagd willen trouwen. Duh!
Dat er zoveel wissel is trouwens in buitenlanders daar bij jou. Dat verbaast mij zo! Je drie internationale collega's die verhuizen, en die Australier.
Hier wisselt het ook wel per seizoen, maar toch is er vaste groep buitenlanders die hier blijft plakken. Meestal komen dezelfde mensen terug in de winter.
Specu, is dat niet kort geleden een rel geweest? Begint het opnieuw??
zondag 21 juni 2009 om 22:57
Jipieee, wat goed Ine! Fotooooo!
Lapin, wat een zeikerds zeg niet te geloven. Maarre, itt Specu zeg ik juist, niet hoog van de toren blazen, juist heeeeel overdreven beleefd maar vooral authoritair terugschrijven, met wat referenties van instanties die jullie honden kennen. Doe niet zo gek met je doemverhalen. Je weet zelf toch dat je honden absoluut 100% onschuldig zijn in dit geval, die mensen die zoeken duidelijk naar strohalmen, want inmiddels hebben ze door dat die krassen niet door jullie vergoed gaan worden.
Jeumig Specu, wat ben je actief met je gedans!!
Grappige foto he Rubis, van mijn kleine kannibaaltje. Hihi, toch maar geen asbak gekleid voor paps dan?
Bloempje, wat lief dat je hun hulpen aangeboden hebt gekregen zeg, goed gebruik van maken hoor! FIjn dat je in ieder geval een goede dag hebt gehad.
Nymeria wat een mooie namen hebben jullie kinderen!
Oe bijna tien uur, Lie to me begint zo, kennen jullie die serie? Gauw naar boven, ga het in bed kijken!
Lapin, wat een zeikerds zeg niet te geloven. Maarre, itt Specu zeg ik juist, niet hoog van de toren blazen, juist heeeeel overdreven beleefd maar vooral authoritair terugschrijven, met wat referenties van instanties die jullie honden kennen. Doe niet zo gek met je doemverhalen. Je weet zelf toch dat je honden absoluut 100% onschuldig zijn in dit geval, die mensen die zoeken duidelijk naar strohalmen, want inmiddels hebben ze door dat die krassen niet door jullie vergoed gaan worden.
Jeumig Specu, wat ben je actief met je gedans!!
Grappige foto he Rubis, van mijn kleine kannibaaltje. Hihi, toch maar geen asbak gekleid voor paps dan?
Bloempje, wat lief dat je hun hulpen aangeboden hebt gekregen zeg, goed gebruik van maken hoor! FIjn dat je in ieder geval een goede dag hebt gehad.
Nymeria wat een mooie namen hebben jullie kinderen!
Oe bijna tien uur, Lie to me begint zo, kennen jullie die serie? Gauw naar boven, ga het in bed kijken!
zondag 21 juni 2009 om 23:09
Ainne, jij zegt precies hetzelfde als mijn man, exact hetzelfde. Ik denk inderdaad ook dat we het heel rustig en verstandig aan moeten pakken. En dat gaan we ook doen (maar diep in mijn hart wil ik eigenlijk die vent te pakken nemen, ik hou me in).
Ine, goed idee, een crumble met kersen. Hier zijn ook alle kersen rijp nu. Gisteren een grote bak gekocht bij de boer, hele grote donkere kersen. En buiten het dorp staat een boom zomaar in eht weiland met kleine zoete kersen. Die ga ik morgen zelf plukken.
Ine, goed idee, een crumble met kersen. Hier zijn ook alle kersen rijp nu. Gisteren een grote bak gekocht bij de boer, hele grote donkere kersen. En buiten het dorp staat een boom zomaar in eht weiland met kleine zoete kersen. Die ga ik morgen zelf plukken.
zondag 21 juni 2009 om 23:29
Specu heeft een eigen topic? Ik zal zo eens gaan kijken.
Lapin: oh wat vervelend, arme hondjes die hebben helemaal niks gedaan. Dierenarts en kennel verklaringen laten afleggen is inderdaad een heel goed idee. Die verklaringen dan bij je eigen verhaal doen als je het opstuurt. Zij kunnen getuigen voor het karakter van je hondjes. Ik vind het wel heel Zwitsers inderdaad, zo grondelijk allemaal. Maar wat een rotlui. Die hebben ook echt niks beters te doen met hun tijd dan andere mensen te pesten. En zo gemeen ook om zich maar op de honden te richten. Die kunnen zich niet eens verdedigen. Gelukkig hebben ze jou en Lapinman.
Ainne: jouw kinderen hebben ook mooie namen! Leah heeft ook nog op ons lijstje gestaan.
Ine: hoera, de crumble is gelukt!!!!!!!!!!!!!!
Bloempje: Gelukkig heb je wel een grote expat community in de buurt dus daar loopt hopelijk wat leuks rond.
Je hebt trouwens best leuke Arabische mannen, ik ben er met één getrouwd Maar dat is dan weer geen Egyptenaar. Hoewel Maghrebijnen (althans hier en in Frankrijk) een veel slechtere reputatie hebben dan Arabieren uit het MO. Arabieren uit het MO staan hier juist bekend als liberaal en zo. Terwijl Marokkanen en Algerijnen en zo meer als backwards en conservatief worden gezien. Volgens mijn man is dat omdat berbers veel conservatiever zijn maar een goede vriendin van mij die berbers is zegt weer dat het komt omdat juist de arabische marokkanen zo ouderwets zijn Je komt er niet uit blijkbaar.
Ok, ik ga even specu's topic bekijken.
Lapin: oh wat vervelend, arme hondjes die hebben helemaal niks gedaan. Dierenarts en kennel verklaringen laten afleggen is inderdaad een heel goed idee. Die verklaringen dan bij je eigen verhaal doen als je het opstuurt. Zij kunnen getuigen voor het karakter van je hondjes. Ik vind het wel heel Zwitsers inderdaad, zo grondelijk allemaal. Maar wat een rotlui. Die hebben ook echt niks beters te doen met hun tijd dan andere mensen te pesten. En zo gemeen ook om zich maar op de honden te richten. Die kunnen zich niet eens verdedigen. Gelukkig hebben ze jou en Lapinman.
Ainne: jouw kinderen hebben ook mooie namen! Leah heeft ook nog op ons lijstje gestaan.
Ine: hoera, de crumble is gelukt!!!!!!!!!!!!!!
Bloempje: Gelukkig heb je wel een grote expat community in de buurt dus daar loopt hopelijk wat leuks rond.
Je hebt trouwens best leuke Arabische mannen, ik ben er met één getrouwd Maar dat is dan weer geen Egyptenaar. Hoewel Maghrebijnen (althans hier en in Frankrijk) een veel slechtere reputatie hebben dan Arabieren uit het MO. Arabieren uit het MO staan hier juist bekend als liberaal en zo. Terwijl Marokkanen en Algerijnen en zo meer als backwards en conservatief worden gezien. Volgens mijn man is dat omdat berbers veel conservatiever zijn maar een goede vriendin van mij die berbers is zegt weer dat het komt omdat juist de arabische marokkanen zo ouderwets zijn Je komt er niet uit blijkbaar.
Ok, ik ga even specu's topic bekijken.
maandag 22 juni 2009 om 01:41
Lapin, wat een stelletje gefrustreerde lui zeg. jeetje. Hebben ze zelf geen dieren?
Ken je niet een paar joegoslaven die je erop af kunt sturen?
Specu, wat doe jij met een topic op de kinderpijler???? Puur voor het rellen?
Ik wacht nog op een leuk topic op de sexpijler dan... iets zoals: besnijdenis bij de volwassen man? Kijken wat daar op af komt.
Nymeria, inderdaad prachtige namen!
Zit je niet op FB?
SFO. Zo brak als een beer! Ik vind doorzakken altijd heerlijk, alleen die kater.... die wordt erger naarmate je ouder wordt.
Getver, kan weer niet slapen. Het is weer klote deze week.
Ken je niet een paar joegoslaven die je erop af kunt sturen?
Specu, wat doe jij met een topic op de kinderpijler???? Puur voor het rellen?
Ik wacht nog op een leuk topic op de sexpijler dan... iets zoals: besnijdenis bij de volwassen man? Kijken wat daar op af komt.
Nymeria, inderdaad prachtige namen!
Zit je niet op FB?
SFO. Zo brak als een beer! Ik vind doorzakken altijd heerlijk, alleen die kater.... die wordt erger naarmate je ouder wordt.
Getver, kan weer niet slapen. Het is weer klote deze week.
maandag 22 juni 2009 om 01:55
Lapin, ik was waarschijnlijk ook niet rustig gebleven. Ben wel heel benieuwd hoe het afloopt. Gelukkig, weet je man precies wat hij moet doen.
Ik heb de namen van Nymeria niet terug kunnen vinden.
Ik voel me zelf een beetje ziek worden, de anderen hebben het al gehad en nu ben ik dus aan de beurt. Nouja, als het woensdag maar over is want dan gaan we met vakantie..zonder laptop deze keer..
Ik heb de namen van Nymeria niet terug kunnen vinden.
Ik voel me zelf een beetje ziek worden, de anderen hebben het al gehad en nu ben ik dus aan de beurt. Nouja, als het woensdag maar over is want dan gaan we met vakantie..zonder laptop deze keer..
maandag 22 juni 2009 om 06:36
Goedemorgen allemaal!
Heb thuis geen internet dus moet weer eens even bij gaan lezen want heb weer en weekend gemist.
Hoe was jullie weekend?
Ons weekend bestond uit een romatisch vrijdagavondje met wat hapjes (lees: genoeg voor een weeshuis) en goede wijn.
Zaterdag het huis niet uit geweest en dus ook echt geen klap gedaan. Heerlijk!
Gister lekker op het terras gezeten in het winterzonnetje met live muziek op de achetrgrond. En ook ons wekelijkse kerkbezoekje gedaan. Deze keer weer een zelfde soort kerk maar nu dichterbij huis als waar we normaal gaan. Moet zeggen dat deze kerk beter/fijner was dan waar we normaal heen gaan, dus wellicht dat dit onze vaste kerk gaat worden.
Gister eindelijk een Afrikaanse bijbel gekocht ook en spinnemans beloofd er ook in te gaan lezen
Heb thuis geen internet dus moet weer eens even bij gaan lezen want heb weer en weekend gemist.
Hoe was jullie weekend?
Ons weekend bestond uit een romatisch vrijdagavondje met wat hapjes (lees: genoeg voor een weeshuis) en goede wijn.
Zaterdag het huis niet uit geweest en dus ook echt geen klap gedaan. Heerlijk!
Gister lekker op het terras gezeten in het winterzonnetje met live muziek op de achetrgrond. En ook ons wekelijkse kerkbezoekje gedaan. Deze keer weer een zelfde soort kerk maar nu dichterbij huis als waar we normaal gaan. Moet zeggen dat deze kerk beter/fijner was dan waar we normaal heen gaan, dus wellicht dat dit onze vaste kerk gaat worden.
Gister eindelijk een Afrikaanse bijbel gekocht ook en spinnemans beloofd er ook in te gaan lezen
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
maandag 22 juni 2009 om 06:48
Chicha ik ben er weer overheen. Ik heb niet zo last van de man met de hamer maar tjee je hebt gelijk. Hoe ouder je wordt ....
Maar goed ik heb in iedergeval de nodige drank in de parochie gehad En dit terwijl Sfo-vrouw de rel nicht was. Ze kon het niet laten om even met haar aangeschoten kop iets tegen de man te zeggen die de buurvrouw al een week lastig valt via email. Gevolg was dan ook dat er weer een pittige email vanmorgen in de email bus lag. En tja toen waren beide dames van slag.
Al met konden ze er vanavond weer beide omlachen.
Bloem ik wens jullie een fijne vakantie toe en hoor 6 juli wel wanneer je in San Francisco aankomt. Werk 1.5 mijl van je hotel en ben rond 15.15uur klaar met werk.
Jippie ik krijg net weer een FB uitnodiging.
Maar goed ik heb in iedergeval de nodige drank in de parochie gehad En dit terwijl Sfo-vrouw de rel nicht was. Ze kon het niet laten om even met haar aangeschoten kop iets tegen de man te zeggen die de buurvrouw al een week lastig valt via email. Gevolg was dan ook dat er weer een pittige email vanmorgen in de email bus lag. En tja toen waren beide dames van slag.
Al met konden ze er vanavond weer beide omlachen.
Bloem ik wens jullie een fijne vakantie toe en hoor 6 juli wel wanneer je in San Francisco aankomt. Werk 1.5 mijl van je hotel en ben rond 15.15uur klaar met werk.
Jippie ik krijg net weer een FB uitnodiging.
maandag 22 juni 2009 om 07:33
Spin kan je wel zeggen dat de relnicht best schrok toen de buurvrouw belde. Sfo-vrouw kon zichzelf voor de kop slaan maar goed ze kon het toch niet meer terugdraaien.
De priester (een geschikte peer) is vanaf het begin op de hoogte en heeft gezegd dat de Buuf het moet negeren en hij zou een oogje in het zeil houden.
Ik kan er in iedergeval wel omlachen maar dat komt waarschijnlijk dat ik een nuchtere Hollander ben.
De priester (een geschikte peer) is vanaf het begin op de hoogte en heeft gezegd dat de Buuf het moet negeren en hij zou een oogje in het zeil houden.
Ik kan er in iedergeval wel omlachen maar dat komt waarschijnlijk dat ik een nuchtere Hollander ben.