Warme sloffen
maandag 19 september 2022 om 09:21
Afgelopen winter heb ik mezelf al laten wennen aan wat minder warme temperatuur in huis. Dat is goed gelukt, ik heb het minder snel koud en trek een vest aan ipv de verwarming hoger te zetten.
Alleen mijn voeten kunnen er niet aan wennen. 's Avonds is dat geen probleem, dan kruip ik onder een dekentje op de bank. Maar ook overdag heb ik er last van, zeker als ik thuis werk en de hele dag stilzit.
Schoenen aandoen werkt niet, dan worden ze ook koud. Ik had altijd gewoon simpele sloffen, een soort nep-uggs van Scapino/Bristol/o.i.d. Maar die houden mijn voeten ook niet warm.
Ik wil nu dus investeren in een paar goede, warme sloffen. Het liefst een wat hoger model, die ook om de enkel zit. Wie heeft goede tips?
Alleen mijn voeten kunnen er niet aan wennen. 's Avonds is dat geen probleem, dan kruip ik onder een dekentje op de bank. Maar ook overdag heb ik er last van, zeker als ik thuis werk en de hele dag stilzit.
Schoenen aandoen werkt niet, dan worden ze ook koud. Ik had altijd gewoon simpele sloffen, een soort nep-uggs van Scapino/Bristol/o.i.d. Maar die houden mijn voeten ook niet warm.
Ik wil nu dus investeren in een paar goede, warme sloffen. Het liefst een wat hoger model, die ook om de enkel zit. Wie heeft goede tips?
maandag 3 oktober 2022 om 11:58
Ben gisteren oa Warmbats gaan passen in de fysieke winkel en achteraf blij dat ik schoenen en dergelijke nooit online koop. Eigen schoenmaat was net te klein en maat groter veel te ruim. Ook andere merken gepast, bij de meeste slof ik eruit.
Uiteindelijk zaten (ongeveer voor dezelfde prijs) gewone, enkelhoge, met nepbont gevoerde sketchers (voor buiten) precies goed en zitten als slofjes! Zit wel een rits opzij, maar kan er zelfs zonder schoenlepel zo in stappen en blijft ook met rits open goed zitten zonder er bij de hiel uit te sloffen.
Dan nog is zelfs het ene paar in dezelfde maat de andere niet, en hadden ze maar 1 paar in de kleur die ik mooi vond, maar die zat te strak op de wreef.
Dezelfde in een andere kleur gepast en die zaten helemaal goed.
Ze wilden online wel een ander paar bestellen maar dat zegt dus ook niet alles.
Dus straks naar een andere winkel van die keten om een ander paar te passen.
En dan houd ik als sloffen maar wat ik al heb.
Voordeel is dat ik deze ook naar buiten aan kan doen als ik weer buiten mag lopen en een goede grip heb dan.
Nadeel is dat ik een aantal weken moeite zal hebben met die rits, (kan en mag dan niet bukken) al heb ik daar ook wel een hulpmiddel voor (bij het aantrekken, weet niet of het ook werkt bij uittrekken, haha, wel zo handig, zal het eerst uitproberen)..
Zowel in huis met gladde vloeren als buiten is het straks extra belangrijk om goede grip te hebben en zeker niet uit te glijden..
Dus ik denk dat ik geslaagd ben!
Uiteindelijk zaten (ongeveer voor dezelfde prijs) gewone, enkelhoge, met nepbont gevoerde sketchers (voor buiten) precies goed en zitten als slofjes! Zit wel een rits opzij, maar kan er zelfs zonder schoenlepel zo in stappen en blijft ook met rits open goed zitten zonder er bij de hiel uit te sloffen.
Dan nog is zelfs het ene paar in dezelfde maat de andere niet, en hadden ze maar 1 paar in de kleur die ik mooi vond, maar die zat te strak op de wreef.
Voordeel is dat ik deze ook naar buiten aan kan doen als ik weer buiten mag lopen en een goede grip heb dan.
Nadeel is dat ik een aantal weken moeite zal hebben met die rits, (kan en mag dan niet bukken) al heb ik daar ook wel een hulpmiddel voor (bij het aantrekken, weet niet of het ook werkt bij uittrekken, haha, wel zo handig, zal het eerst uitproberen)..
Zowel in huis met gladde vloeren als buiten is het straks extra belangrijk om goede grip te hebben en zeker niet uit te glijden..
Dus ik denk dat ik geslaagd ben!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
maandag 3 oktober 2022 om 12:07
Mijn ervaring met nepbont is dat het toch niet warm genoeg is. (in mijn Shepherds worden koude voeten toch echt warm, dat gebeurt bij nepwol niet, blijft koud). Maar ik hoop dat jij andere ervaringen hebt!Suzy65 schreef: ↑03-10-2022 11:58Ben gisteren oa Warmbats gaan passen in de fysieke winkel en achteraf blij dat ik schoenen en dergelijke nooit online koop. Eigen schoenmaat was net te klein en maat groter veel te ruim. Ook andere merken gepast, bij de meeste slof ik eruit.
Dus ik denk dat ik geslaagd ben!![]()
![]()
maandag 3 oktober 2022 om 12:17
Ik heb mijn eigen maat genomen, maar vind het prettig als het wat strakker zit..ze zitten een week ietsje te strak, maar daarna perfect. Anders zakken ze af is mijn ervaring.
maandag 3 oktober 2022 om 13:51
Ja, dat is wel een overweging idd.
Normaliter vermijd ik polyester-achtige schoenen, kleding (in blouses of fleecevesten/ truien) en sokken en dergelijke ook, is aan de ene kant vaak (te) warm op een onaangename (zweterige, kleffe) manier, maar dan weer niet warm als het echt koud is.
Zo ook kocht ik al nooit bijv laarzen met syntethische voering (en in gympen a la Nikes zit dat spul helaas ook), daar krijg ik onaangenaam warme benen/voeten in, dus liefst van echt leer binnen en buiten.
Wil je ook nog leren zolen is bijna onvindbaar geworden, allemaal rubbrer/ kunststof.
Deze sketchers zijn iig wel suede.
Qua sokken heb ik een voorkeur voor natuurlijke materialen als wol of katoen.
Toch wil ik het proberen met die sketchers, oa vanwege dat het voor tijdelijk is en qua budget en pasvorm, iig totdat ik mijn normale paren winterlaarzen/ schoenen weer aan kan (leer + wol, van bergschoenachtig met vetersluiting tot hogere kuitlaarzen zonder rits of veters waar je hard aan moet trekken om te aan/uit te krijgen).
Het is geen fleecevoering/ nepvacht, maar glad "bont" waardoor ik er makkelijk in glijd (ik neem sokken mee, want dat was met een paskousje).
maandag 3 oktober 2022 om 13:54
maandag 3 oktober 2022 om 14:02
Ik heb shepards maar ook woolwarmers en vind de laatste eigenlijk nog warmer.
https://www.woolwarmers.com/
maandag 3 oktober 2022 om 15:21
Die woolwarmers zien er heerlijk uit, idd!Angie10 schreef: ↑03-10-2022 14:02Ik heb shepards maar ook woolwarmers en vind de laatste eigenlijk nog warmer.
Ennog betaalbaar ook.
Jammer dat je niet kunt zien/ lezen op de site wat voor zolen eronder zitten?
maandag 3 oktober 2022 om 15:51
Ik heb zulke uit Ierland. M'n schapenvoetjes noem ik ze
Als het echt heel koud is, gaan er nog wollen sokken in
woensdag 5 oktober 2022 om 07:15
Ik lees even mee. Want ik heb dus sloffen van dit merk. Enorm warm inderdaad, maar ik word er enorm statisch van en kan geen stap zetten zonder vonken te geven of een schok te krijgen.Star⁴ schreef: ↑19-09-2022 09:32De hoge van Warmbat:
https://www.warmbat.nl/dames/pantoffels ... de-cognac/
Heeft iemand daar tips voor?
vrijdag 7 oktober 2022 om 14:28
Ik heb neuropathie en daardoor altijd hele koude voeten maar niet meer sinds ik vorig jaar deze heb gekocht
https://www.zalando.nl/skechers-wide-fi ... 6SEALw_wcB
https://www.zalando.nl/skechers-wide-fi ... 6SEALw_wcB
woensdag 12 oktober 2022 om 16:09
Ik ben fan van deze:
https://www.texelana.nl/pantoffels/pant ... el-christa
Goed betaalbaar heeeeeel lekker warm en door de dikke zool kan ik er ook even mee naar buiten als dat nodig is.
Ze zijn niet enorm charmant, maar charmante sloffen moeten wat mij betreft ook nog uitgevonden worden...
https://www.texelana.nl/pantoffels/pant ... el-christa
Goed betaalbaar heeeeeel lekker warm en door de dikke zool kan ik er ook even mee naar buiten als dat nodig is.
Ze zijn niet enorm charmant, maar charmante sloffen moeten wat mij betreft ook nog uitgevonden worden...
maandag 17 oktober 2022 om 04:29
Dit had ik ook en sinds we een humidifier hebben heb ik dat niet meer. Het komt doordat in de winter de lucht minder vochtig isMiss_Travel schreef: ↑05-10-2022 07:15Ik lees even mee. Want ik heb dus sloffen van dit merk. Enorm warm inderdaad, maar ik word er enorm statisch van en kan geen stap zetten zonder vonken te geven of een schok te krijgen.
maandag 17 oktober 2022 om 09:19
Ik heb hetzelfde met mijn Warmbats, enorm statischMiss_Travel schreef: ↑05-10-2022 07:15Ik lees even mee. Want ik heb dus sloffen van dit merk. Enorm warm inderdaad, maar ik word er enorm statisch van en kan geen stap zetten zonder vonken te geven of een schok te krijgen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in