Mode & Beauty alle pijlers

Warme sloffen

19-09-2022 09:21 68 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen winter heb ik mezelf al laten wennen aan wat minder warme temperatuur in huis. Dat is goed gelukt, ik heb het minder snel koud en trek een vest aan ipv de verwarming hoger te zetten.
Alleen mijn voeten kunnen er niet aan wennen. 's Avonds is dat geen probleem, dan kruip ik onder een dekentje op de bank. Maar ook overdag heb ik er last van, zeker als ik thuis werk en de hele dag stilzit.
Schoenen aandoen werkt niet, dan worden ze ook koud. Ik had altijd gewoon simpele sloffen, een soort nep-uggs van Scapino/Bristol/o.i.d. Maar die houden mijn voeten ook niet warm.

Ik wil nu dus investeren in een paar goede, warme sloffen. Het liefst een wat hoger model, die ook om de enkel zit. Wie heeft goede tips?
Ik heb Wambats. Heerlijk warm, maar ben wel steeds statisch als ik ze aanheb.
Dus ik zoek wat anders
Ik zweer bij... slippers (birkenstocks) + dikke sokken. De zool van veel sloffen is gewoon niet dik genoeg om je voeten echt warm te houden. Die texelse schapensloffen bijvoorbeeld... Dan heb ik dus zweetvoeten én koude voeten tegelijk :)

Maar die sheperds zien er wel goed uit
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Hier de slofsokken van Falke. Vind ze erg fijn (ik houd niet van harde zool binnen).
GreenLadyFern schreef:
19-09-2022 09:33
Ik ben fan van de echte uggs, gaan ook echt wel een paar jaar mee!
Sinds ik Uggs heb, heb ik nooit meer koude voeten gehad. En dan niet de pantoffel Uggs, maar de gewone. Ik draag ze niet buiten, heb ze meer dan 300 dagen per jaar aan en doe een jaar of 7 met elk paar. Ik wil echt niks anders meer.
Hier de cosyshoes van Falke. Heerlijk warm, aansluitend bij de enkel, zakken niet af en met een zachte anti-slip zool.
En hier een linkje naar het topic van vorige week: mode-beauty/pantoffels/list_messages/492727
Budget optie: gewone badslippers (betere isolatie aan de zool bestaat eigenlijk niet) met dikke sokken erin. Want goede sloffen zijn toch vaak best prijzig.
krokusvm schreef:
19-09-2022 15:41
Budget optie: gewone badslippers (betere isolatie aan de zool bestaat eigenlijk niet) met dikke sokken erin. Want goede sloffen zijn toch vaak best prijzig.

Dan krijg ik evengoed koude tenen, omdat ze ‘open’ zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
krokusvm schreef:
Als je echt last hebt van koude voeten helpt dit niet. Als je er echt geen budget voor hebt zou ik iets gaan zoeken in dikke wollen sokken, en geen goedkope synthetische sloffen.
Ik heb sinds vorig jaar deze: TOFVEL MULA

Heel blij mee en veel warmere voeten dan met goedkope sloffen. Wel aan de prijs. Ze zijn duurzaam én fairtrade.
appeltaart schreef:
19-09-2022 09:40
Als je ook gelijk een warm hart en een glimlach wilt hebben dan is dit ideaal:
https://images.esellerpro.com/2355/I/24 ... %20(1).jpg

Maar voor warme voeten vind ik schapen wollen sloffen uit Texel heerlijk:
https://www.texelseproducten.nl/nl/vach ... enwol.html
Ik kon ze niet weerstaan. De texelse wollen sloffen aangeschaft (vooral voor thuiswerken).
Kleinezon schreef:
19-09-2022 12:03
Ik zweer bij... slippers (birkenstocks) + dikke sokken. De zool van veel sloffen is gewoon niet dik genoeg om je voeten echt warm te houden. Die texelse schapensloffen bijvoorbeeld... Dan heb ik dus zweetvoeten én koude voeten tegelijk :)

Maar die sheperds zien er wel goed uit

Ik heb al 2 winters de birckenstock amsterdam aan. Ben een koudkleum maar geen koude voeten erin. Vind sloffen heerlijk maar met hond `( veel haren) vind ik voor mezelf deZe praktisch.

Die sloffen van sheperds vind ik er wel heerlijk uitzien…..is de zool erg stug?

https://www.bol.com/nl/nl/p/birkenstock ... gLzSfD_BwE

Afbeelding
Koekiemonster10 schreef:
22-09-2022 08:06
Ik kon ze niet weerstaan. De texelse wollen sloffen aangeschaft (vooral voor thuiswerken).

Ik ook! Zouden ze opeens een verhoogde omzet hebben nu? 😂
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb ook de cosyshoes van Falke. Ik zag gisteren nog plaatjes van de nieuwe kleuren die ze hebben voor de damesmodellen, helaas heb ik maatje net-iets-groter-dan-de-standaard-dames-maat :cry:
De herenmaten zijn wat saaier qua kleur…
Suzy65 schreef:
19-09-2022 10:51
Dank voor deze tip, ik zoek ook zoiets voor in huis na (heup)operatie, en deze zijn niet zo hoog qua instap, maar heb een paar vragen.
Ik koop schoenen en dergelijke nooit online, pas het liever voor aankoop, heb jij deze zelf ook?
Klopt de maat met normale schoenmaat en slof je er niet uit bij de hiel?
Er staat op de site dat ze een goede grip hebben op harde vloeren, is de zool wel wat buigzaam of nogal plat en stug?
Ik heb ze vandaag binnen gekregen. Ik draag mijn eigen maat. Zitten goed om de voet. Ik slip er absoluut niet uit. Zool is hard, niet super buigzaam maar wel stevig. Ze lopen lekker.
Thanks Krulliebollie,!
Warme voeten is het halve werk :thumbsup:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Zarah schreef:
19-09-2022 14:53
Hier de cosyshoes van Falke. Heerlijk warm, aansluitend bij de enkel, zakken niet af en met een zachte anti-slip zool.
Die zijn er lekker warm uit, maar de zool lijkt mij niet zo slijtvast. Ik wil wel pantoffels waarmee ik over de tuintegels kan lopen naar de container bijvoorbeeld. Is dit een dunne zool?
As we speak heb ik Warmbat sloffen aan, type Kangaroo. Je hebt ook iets lagere maar ik heb snel koude enkels, vandaar dit hogere model.
Van binnen wol, heerlijk warm!
Het is merinowol zonder mulesing.
Warmbats hebben een stevige dikke zool. Dit wilde ik omdat ze dan niet snel slijten en de kou trekt niet op van de vloer.
Tip: dragen zonder sokken.
De eerste week zit er nog een wollucht aan, dit trekt snel weg.
Die Shephard zien goed uit, denk dat ik ergens aanbieding afwacht en dan bestel. Kan je van dat merk eigen maat of groter/kleiner bestellen?
toulouse_74 schreef:
26-09-2022 12:00
As we speak heb ik Warmbat sloffen aan, type Kangaroo. Je hebt ook iets lagere maar ik heb snel koude enkels, vandaar dit hogere model.
Van binnen wol, heerlijk warm!
Het is merinowol zonder mulesing.
Warmbats hebben een stevige dikke zool. Dit wilde ik omdat ze dan niet snel slijten en de kou trekt niet op van de vloer.
Tip: dragen zonder sokken.
De eerste week zit er nog een wollucht aan, dit trekt snel weg.
Dank je, wat is je indruk van de kwaliteit? Gaan ze wel een paar jaar mee? Uiteraard hangt dat af van gebruik maar toch.
Dahlia74 schreef:
26-09-2022 12:28
Dank je, wat is je indruk van de kwaliteit? Gaan ze wel een paar jaar mee? Uiteraard hangt dat af van gebruik maar toch.
Ik draag ze nu meer dan een jaar dagelijks en ze zijn nog perfect. Zool is niet afgesleten.
De wol van binnen is ietsje platgedrukt maar dat vind ik logisch.

Ik ben er erg blij mee, jaren koude voeten in goedkope sloffen. Toen toch maar in de buidel :-D getast voor sloffen van goede materialen en ik moet zeggen, het is de prijs echt waard.
Ik heb trouwens mn gewone maat genomen, geen maat groter. Ik heb smalle voeten.
Ik heb wollen sloffen van Giesweis, in meerdere kleuren te krijgen. Ik heb een laag model, erg makkelijk, rubberen zachte flexibele zool, handig voor op een gladde vloer. Ze hebben ook hoge modellen, ik zit te denken die nu aan te schaffen voor bij mijn vriend thuis.

Ik kan nooit goed kiezen tussen hoog en laag. het nadeel van hoog vind ik dat je ze minder makkelijk aan- en uittrekt. Als ik op de bank onder een dekentje lig doe ik ze namelijk weer uit.
Vikhui schreef:
19-09-2022 09:54
Zijn die wollen sloffen 100% diervriendelijk? Lijken me erg lekker!
Als het van Texel zelf afkomt in principe wel.
toulouse_74 schreef:
26-09-2022 12:45
Ik draag ze nu meer dan een jaar dagelijks en ze zijn nog perfect. Zool is niet afgesleten.
De wol van binnen is ietsje platgedrukt maar dat vind ik logisch.

Ik ben er erg blij mee, jaren koude voeten in goedkope sloffen. Toen toch maar in de buidel :-D getast voor sloffen van goede materialen en ik moet zeggen, het is de prijs echt waard.
Ik heb trouwens mn gewone maat genomen, geen maat groter. Ik heb smalle voeten.
Bedankt voor je reactie. Top, moet alleen even wennen aan de prijs ;-).
krokusvm schreef:
Ik gebruik daar mijn gekregen crocs voor.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven