Slechte moeder?

21-06-2009 22:18 337 berichten
Waarom zou je ineens een slechte moeder zijn als jij (event. met partner) beslist dat dingen op een bepaalde manier gebeuren? Omdat de kinderen dat misschien niet leuk vinden? Moet je dan je hele dagplanning en al je wensen ondergeschikt aan de wensen/grillen van de kinderen maken? Hoeven kinderen zich dan niet te schikken naar hun ouders ipv dat ouders slaaf worden van hun kinderen? Gaat opvoeden dan erover of je kinderen je aardig vinden, of dat je hen uiteindelijk tot zelfstandige, verantwoordelijke personen laat opgroeien?
Alle reacties Link kopieren
Och, antwoord op de OP is toch gewoon: als je het belang van je kinderen in het oog houdt dan lijkt me niets fout.
@chica: weet niet hoe de leeftijdsgrens ligt, vind het ook niet relevant, maar als jij er waarde aan hecht daar mag je daar gerust zelf een topic over openen.

Merk enkel op dat er geen discussie over het onderwerp gaande is maar enkel gekift wordt of aardappels burgerlijk zijn en over die ene camping in Ommen (oh, die camping, wie kent hem niet...duh). De OP is vaag en de discussie gaat werkelijk nergens over.

Maar kom gerust uit de gordijnen hoor, op maandag was ik ze ook niet...

@traincha, zit niet zoveel op die baby pijlert en zeker niet op topics die 180 pagina's doorgaan over borstvoeding, carriere maken oid. Mijn nederige excuses dat ik over TO post op pag.19 heb heengelezen....
quote:Digitalis schreef op 22 juni 2009 @ 10:37:

Och, antwoord op de OP is toch gewoon: als je het belang van je kinderen in het oog houdt dan lijkt me niets fout.Heldere samenvatting Digitalis
quote:mips schreef op 22 juni 2009 @ 10:41:

@traincha, zit niet zoveel op die baby pijlert en zeker niet op topics die 180 pagina's doorgaan over borstvoeding, carriere maken oid. Mijn nederige excuses dat ik over TO post op pag.19 heb heengelezen.... Excuses zijn niet nodig hoor
anoniem_53183 wijzigde dit bericht op 22-06-2009 10:53
Reden: rotsmileys.....
% gewijzigd
Goede titel, Specu, dan weet je in ieder geval dat je reacties krijgt van the usual suspects! Alhoewel, wat doet Digi hier?

Heeeerlijk topic om in een ruk door te lezen. Neele v Traincha, uiterst vermakelijk, bedankt, Rider v Iry, good try!

Tja, ik kan nog niet echt meepraten denk ik, Oudste is nog niet eens 2,5 dus tot nu toe heeft ze weinig tot niets in te brengen en wat mij betreft houden we dat voorlopig zo. Wij (Vent en ik dus) bepalen wat we eten (elke dag koken we, behalve vrijdag, dan is het take-away night), wij bepalen waar we op vakantie gaan, wij bepalen dat ze elke dag naar de creche gaan, wij bepalen wat ze aantrekken, wij bepalen wanneer ze naar bed gaan, nou ja, maak het rijtje maar vol.

Wellicht dat ze als ze een jaartje of tien zijn ook hun mening mogen geven. In my dreams.

Ik geloof dat ik een redelijk strenge moeder ben, maar we hebben het vooral gezellig samen en de meisjes weten precies waar ze aan toe zijn. Jongste van anderhalf weet dat de boeken in de kist horen na het lezen en haar lege fles in de gootsteen. Dat doet mama dus ook niet voor haar. En zo werken we stap voor stap naar steeds meer zelfstandigheid – maar binnen duidelijke grenzen.
quote:Feliciaatje schreef op 22 juni 2009 @ 09:57:

Ik heb last van een identiteitscrisis door dit topic. Ben ik een slechte moeder of juist niet? Het oordeel is me niet geheel duidelijk.Op het vivaforum ben je een slechte moeder by default, weet je toch?
Maken we nog ruzie?

Wie is er nu de slechte en wie de goede moeder?

Bij welke groep hoor ik?

Waar gaan we heen op vakantie?

Wat eten we vanavond?
Ik ben een goede moeder.

Dat vind ik gewoon.
Ik ben geen goede moeder.

Maar wel een hele leuke geloof ik.

En dat is ook wat waard.

Ik heb de discussie al weer op proberen te laten laaien door te zeggen dat ik 'vakantie in eigen land' sneu vind, maar niemand is het met me oneens...
Ik wel Neele. Ik vind verre vakanties met kleine kinderen juist heel sneu. Dat doe je voor jezelf en niet voor een kind. Die doe je geen lol met een ver, vies land en 22 uur in een vliegtuig.

Maar ik vind dan ook weer dat iedereen het allemaal fijn zelf moet weten, mij kan het echt geen zak schelen, als ik maar niet mee hoef dan kom ik je zelfs uitzwaaien en krijg je van mij een mud aardappelen mee ook nog.
quote:neele schreef op 22 juni 2009 @ 12:51:

Ik ben geen goede moeder.

Maar wel een hele leuke geloof ik.

En dat is ook wat waard.

Ik heb de discussie al weer op proberen te laten laaien door te zeggen dat ik 'vakantie in eigen land' sneu vind, maar niemand is het met me oneens...

Ik ben het wel met je oneens, maar dat mag vast niet baten

Ik vind het eigenlijk alleen sneu als mensen het ongeacht waar ze zijn niet leuk met elkaar (kunnen) hebben. Van die gezinnen die een hele autorit naar het zuiden tegen elkaar zitten te zwijgen of op de achterbank zitten te vitten. Dat vind ik sneu.

Wij blijven dit jaar in eigen land en ik heb er nog zin in ook. Ik geef direct toe dat ik dat 5 jaar geleden niet geloofd had, sterker nog dat had ik 2 jaar geleden voor de jongste geboren werd niet eens geloofd. Maar nu met een mannetje dat heel veel bewerkelijker is, dat heel snel last heeft van ander voedsel, dat in alles 'kwetsbaarder' is dan dochter kijk ik juist uit naar een vakantie op 2 uurtjes rijden, met veel bos, een leuk zwembad, fietsen voor de deur en een dokter in de buurt die je kan verstaan. En ja ik weet echt wel dat dat laatste bijna overal geld, maar sinds ik in china heb geprobeerd uit te leggen dat een reisgenoot verging van de pijn door nierstenen en het ruim 3 uur duurde voordat er iemand gevonden was die goed engels sprak is dat toch wel een vereiste
Mwoah ik zou inderdaad niet graag 22 uur in een vliegtuig zitten met twee kleuters. Maar als ik kan kiezen kies ik altijd voor een vakantie ergens in griekenland of zo, boven in eigen land blijven. Maar goed, financiën zijn ook niet zo ruim meer als een paar jaar geleden, dus kan me voorstellen dat dat niet altijd te doen is. Maar kamperen is écht niet mijn ding, dat zal dan ook nooit gebeuren, kunnen ze hoog of laag springen.

Maar écht vakantie voor ons is naar NL gaan, de kinderen een paar dagen bij opa & oma laten en dan met Vent ergens samen heen gaan.
Sune, laat me nou even......

Jou vind ik niet sneu in eigen land

Eleonora, idd doe je die verre vakantie's niet voor je kind maar voor jezelf.

Maar even naar de basis.....Dat kind krijg je ook voor jezelf en niet omdat het zo'n feestje is om in deze maatschappij op de wereld te worden gegooid.

Dus zijn we het eens dat wij allen hier op deze pijler egoistisch zijn omdat we kinderen krijgen voor onszelf?

En ik ga daar dan nog wat verder in..

Ik doe ook na het krijgen van een kind andere dingen voor mezelf.

Omdat IK dat leuk vind.

I know, I'm a bitch
Ik vind vakantie in eigen land leuk, lekker belangrijk als een ander dat niet leuk of zelfs stom of sneu vindt. Daar wordt mijn vakantie niet minder leuk van.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
@ Neele

Nah, ik kreeg mijn kind omdat ik het leuk vond inderdaad maar ik had ik er al niet meer vanaf gekund want ik was al te lang zwanger toen ik er achter kwam dát ik zwanger was om nog voor een andere, voor mij aanvaardbare optie te kiezen. Het had wel gekund maar dat was dan weer tegen mijn principes geweest.

Enniehoe, ik had er niet op gerekend moeder te worden en ik ben het toch. En ik doe het vrij aardig voor iemand die geen oermoeder is van nature. Ik sluit me daarom maar aan bij de 'goede moeder afdeling' denk ik, ook al heb ik bijvoorbeeld geen borstvoeding gegeven.

Ik doe elke dag dingen die ik zelf leuk vind, ook met mijn kind er bij. Dat maakt een moeder geen slechte moeder in mijn optiek.

Volgens mij wil jij graag een bitch zijn Neele maar het wil nog niet echt lukken he?
Hét (r)emigreren Topic

Dit is wat to met haar topic wil. Gewoon een topic van haarzelf, dat ook nog eens storm loopt.
quote:Susan schreef op 22 juni 2009 @ 13:11:

Ik vind vakantie in eigen land leuk, lekker belangrijk als een ander dat niet leuk of zelfs stom of sneu vindt. Daar wordt mijn vakantie niet minder leuk van.

Camping ------> toiletrol/washok -------> peuterpierenbadje ------> duin & bos?

Heerlijk!
quote:eleonora schreef op 22 juni 2009 @ 13:16:

Camping ------> toiletrol/washok -------> peuterpierenbadje ------> duin & bos?

Heerlijk!Mijn ouders hebben een eigen huisje met een vrij grote tuin erom, op een camping midden in het bos. Voor mijn zoontje is het daar echt het paradijs op aarde en veel mensen zullen het tuttig vinden, maar ik vind het er ook heerlijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:neele schreef op 22 juni 2009 @ 13:06:

Dus zijn we het eens dat wij allen hier op deze pijler egoistisch zijn omdat we kinderen krijgen voor onszelf?

Hmm nee. Ongepland zwanger geraakt en er gelukkig mee toen ik het ontdekte (en nu nog steeds). Ik vind het zelfs als mensen het wel bewust willen nog steeds niet egoistisch. Ik bedoel, we zijn erop gemaakt, veel mensen hebben die biologische drive, ik vind het eerder te ver doorgedacht als je het egoistisch gaat noemen. Dan worden de maatschappij en de staat van de aarde er weer bijgesleept. Ik vind dat ergens niet een logische manier van ernaar kijken. Beetje van 't kaliber: eet je bord leeg, kindjes in Afrika lijden honger.
Ik wilde het net zeggen Susan, er is toch wel meer te doen in NL dan kamperen (als dat je niets lijkt)?

De waddeneilanden bijvoorbeeld, heeeerlijk!
quote:Ainne schreef op 22 juni 2009 @ 11:41:

[...]

Op het vivaforum ben je een slechte moeder by default, weet je toch?Daar heb je een punt. Vooral omdat ik met bepaalde dingen in het ene kamp val en met andere in het andere. Verloren zaak.
quote:neele schreef op 22 juni 2009 @ 13:06:

Sune, laat me nou even......

Jou vind ik niet sneu in eigen land

Eleonora, idd doe je die verre vakantie's niet voor je kind maar voor jezelf.

Maar even naar de basis.....Dat kind krijg je ook voor jezelf en niet omdat het zo'n feestje is om in deze maatschappij op de wereld te worden gegooid.

En ik ga daar dan nog wat verder in..

Ik doe ook na het krijgen van een kind andere dingen voor mezelf.

Omdat IK dat leuk vind.

I know, I'm a bitch

Van mij mag je ook.

Je mag mij zelfs hartstikke sneu vinden in eigen land dat had ik namelijk 3 jaar geleden ook gevonden

Ik ben gewoon heel slecht in rellen, veel te slechte opvoeding gehad
quote:Ainne schreef op 22 juni 2009 @ 13:24:

Ik wilde het net zeggen Susan, er is toch wel meer te doen in NL dan kamperen (als dat je niets lijkt)?

De waddeneilanden bijvoorbeeld, heeeerlijk!

Er is ontzettend veel te doen in NL. Het was gewoon een grapje, die posting over die camping en toiletrol. Ik zal op mijn smileys letten.

Overigens vind ik kamperen zelf heerlijk. Ik heb het letterlijk over de halve wereld gedaan. Met de pleerol het bos in ook, niks washok en toiletten.
quote:mips schreef op 22 juni 2009 @ 10:41:

@chica: weet niet hoe de leeftijdsgrens ligt, vind het ook niet relevant, maar als jij er waarde aan hecht daar mag je daar gerust zelf een topic over openen.

Merk enkel op dat er geen discussie over het onderwerp gaande is maar enkel gekift wordt of aardappels burgerlijk zijn en over die ene camping in Ommen (oh, die camping, wie kent hem niet...duh). De OP is vaag en de discussie gaat werkelijk nergens over.

@traincha, zit niet zoveel op die baby pijlert en zeker niet op topics die 180 pagina's doorgaan over borstvoeding, carriere maken oid. Mijn nederige excuses dat ik over TO post op pag.19 heb heengelezen....

Waar moet ik waarde aan hechten? Aan de leeftijdsgrens? Je weet toch wel dat bladen op een doelgroep geschreven wordt? En dat er aan die doelgroep een leeftijdsgrens hangt? En ja, ik ben eigenlijk ook veel te oud voor de Viva. Ik moet geloof ik naar de Esta.

Maar je bent niet geheel duidelijk waar ik nu waarde aan moet hechten. Ik vind het alleen zo jammer dat je alle dames hier op dit topic beschuldigd van gezeik en gekat terwijl je zelf een grote sneer geeft. Je doet dus blijkbaar lekker zelf mee, of sterker nog, je voelt je zelfs beter dan alles dames hier want je geeft hun een sneer. En dat vind ik wel een beetje triest. Oh wacht misschien moet ik een apart topic openen over hoe triest jij bent. Nee sorry das de moeite echt niet waard.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Susan schreef op 22 juni 2009 @ 13:21:

[...]

Mijn ouders hebben een eigen huisje met een vrij grote tuin erom, op een camping midden in het bos. Voor mijn zoontje is het daar echt het paradijs op aarde en veel mensen zullen het tuttig vinden, maar ik vind het er ook heerlijk.

Meid, ik ben van de Randstad naar het oosten verhuisd, om die reden; omgeving, rust, ruimte, lekkere luchten enzovoort. Tuttig? Helemaal niet, hoezo? Omdat je boslucht lekker vindt ruiken?

Niks tuttig aan. Tuttig zit tussen je oren en waarschijnlijk niet tussen de jouwe. Jij bent nooit tuttig, waar je ook heengaat op vakantie, al is het naar Düsseldorf of Lourdes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven