Slechte moeder?

21-06-2009 22:18 337 berichten
Waarom zou je ineens een slechte moeder zijn als jij (event. met partner) beslist dat dingen op een bepaalde manier gebeuren? Omdat de kinderen dat misschien niet leuk vinden? Moet je dan je hele dagplanning en al je wensen ondergeschikt aan de wensen/grillen van de kinderen maken? Hoeven kinderen zich dan niet te schikken naar hun ouders ipv dat ouders slaaf worden van hun kinderen? Gaat opvoeden dan erover of je kinderen je aardig vinden, of dat je hen uiteindelijk tot zelfstandige, verantwoordelijke personen laat opgroeien?
Alle reacties Link kopieren
Maar je kan toch ook naar Bali toe als je oud bent?
*moet eigenlijk gaan hardlopen......da's het voordeel van werkeloos zijn dingen laten zich makkelijker inplannen *
quote:Chica34 schreef op 22 juni 2009 @ 09:38:

Uhm ben gestrand bij pag 3 toen het té saai werd over koken en vakanties. Kan iemand even een uitrekseltje geven?

Ok vakanties kan ik over meepraten. Ik ben een moeder die haar jonge dochter van 11 mnd mee heeft genomen naar Bali, omdat ik naar Bali wilde. En voor haar maakte het geen donder uit of ze nu hier in de achtertuin zat of lekker in het zonnetje op het gras in Bali. Maar moeders wél en daar gaat het dan even lekker om. Trouwens ik ben van plan om nog heel veel vakanties ver weg te gaan, want daar hou IK van. En toevallig vind ik mezelf ook nog een super goede moeder omdat ik dus mijn kids (want de tweede gaat zometen ook mee) heel veel cultuur/natuur en andere gebruiken meegeef. Alleen maar Europa kennen is tegenwoordig erg schadelijk voor je hersenen en opvattingen.

Chica, je kan toch ook gewoon naar de camping in Ermelo?

Het is zonde van je geld en niet leuk voor een kind om zo'n lange reis te maken.

Je hoeft heus niet zo interessant te doen en neer te kijken op mensen die niet op verre reizen gaan.

Bali is het Torremolinos van Indonesie. Snap dus niet wat je daar zoekt.

Zo maar een paar dingen die er hier tegen je gezegd kunnen gaan worden......

(Heb je rondgereisd op Bali of zat je op 1 plek? Wil volgend jaar met een groep vrienden daar een huis gaan huren. Nou ben ik de enige van die groep met een kind en wil daar ook wel oppas inhuren. Weet jij of dat daar makkelijk en betrouwbaar kan?)
quote:traincha2 schreef op 22 juni 2009 @ 09:43:

Maar je kan toch ook naar Bali toe als je oud bent?

Je hebt in "dat soort landen" veel meer kans op een voedselvergiftiging. En dat kan een oud mens niet goed aan. Beter nu dus.

Je kinderen bouwen meteen afweer op tegen al die buggs daar
Vermakelijk topic, net als het topic waar deze min of meer uit voort gekomen is.

Boeit het echt hoe andere het doen? Zolang jij en je kinderen gelukkig zijn zal het je toch roesten wat een ander ervan vind?

Ik ben een (volgens dit forum) ontzettend suffe thuisblijfmoeder zonder ambitie (werkte in het onderwijs zegt genoeg ) die ook nog eens niet ver weg op vakantie gaat (geen geld voor op het moment) en die er niet mee kan zitten.
quote:neele schreef op 22 juni 2009 @ 09:47:

[...]

Je hebt in "dat soort landen" veel meer kans op een voedselvergiftiging. En dat kan een oud mens niet goed aan. Beter nu dus.

Je kinderen bouwen meteen afweer op tegen al die buggs daarMaar een oud mens kiest er zelf voor om naar 'dat soort landen te gaan'. Jij hebt zelf aangegeven dat JIJ bepaalt waar je naar toe gaat en dat de kinderen zich maar hebben te schikken. Dat maakt dat jij je kinderen moedwillig blootstelt aan gevaren als voedselvergiftiging.
Die reactie van Rider en de anti-overvalgordel van Leo... .

Ik heb last van een identiteitscrisis door dit topic. Ben ik een slechte moeder of juist niet? Het oordeel is me niet geheel duidelijk.
Haha Neele, ik loop al wat langer rond hier op het forum dus ik weet wel wat ik over me heen kan krijgen en heb het dus ook wat overdreven. Maar soms is dat wel eens leuk, dus kom maar op zou ik zeggen hahahaha.

Tuurlijk kun je ook daar heen als je oud bent maar dan wordt het allemaal wat moeilijker.

Ik heb rondgetrokken. Tenminste niet meer zoals een backpacker maar wel op drie plaatsen geweest. Ook op Lombok namelijk. Maar ben vaker in Indo geweest en heb ook nog vrienden en bekenden daar. Ik heb Bali juist uitgekozen als eerste verre reis mét kind, omdat het vrij westers en netjes en goed te bereizen is. Wist dus wel wat ik deed, dat scheelt denk ik.

Een huis huren kan heel goed en is super. Een oppas heb ik ook gehad maar dan altijd via bekenden en dus wist ik dat ik betrouwbaar was. Balinezen zijn echter dol op kinderen dus wellicht kun je via de verhuurder of de organisatie van het huis een oppas regelen. Het blijft altijd een beetje een gok natuurlijk maar ik zou tegen die tijd daar even rondvragen bij de grotere hotels die vaak een oppasservice hebben.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:traincha2 schreef op 22 juni 2009 @ 09:56:

[...]

Maar een oud mens kiest er zelf voor om naar 'dat soort landen te gaan'. Jij hebt zelf aangegeven dat JIJ bepaalt waar je naar toe gaat en dat de kinderen zich maar hebben te schikken. Dat maakt dat jij je kinderen moedwillig blootstelt aan gevaren als voedselvergiftiging.

Yep en daar krijgen ze toch een weerstand van joh, niet te harden dat immuunsysteem van mijn dochter

Ennuh... 11 maanden oud valt er weinig te bepalen. Kan haar niet verstaan in ieder geval Misschien moet ik de regel instellen zolang je nog niet kan praten en mama je niet kan verstaan dan gaan we lekker heen waar mama wil. En kun je wel praten dan moet je nog de discussie zien te winnen met mama op de argumenten. Tegen die tijd zal ik er eens over na gaan denken
quote:Chica34 schreef op 22 juni 2009 @ 10:01:

[...]

Yep en daar krijgen ze toch een weerstand van joh, niet te harden dat immuunsysteem van mijn dochter

Ennuh... 11 maanden oud valt er weinig te bepalen. Kan haar niet verstaan in ieder geval Misschien moet ik de regel instellen zolang je nog niet kan praten en mama je niet kan verstaan dan gaan we lekker heen waar mama wil. En kun je wel praten dan moet je nog de discussie zien te winnen met mama op de argumenten. Tegen die tijd zal ik er eens over na gaan denken Nou prima toch? Je hoeft je niet te verdedigen hoor.
quote:traincha2 schreef op 22 juni 2009 @ 09:56:

[...]

Maar een oud mens kiest er zelf voor om naar 'dat soort landen te gaan'. Jij hebt zelf aangegeven dat JIJ bepaalt waar je naar toe gaat en dat de kinderen zich maar hebben te schikken. Dat maakt dat jij je kinderen moedwillig blootstelt aan gevaren als voedselvergiftiging.

Ja, dat is mijn verantwoording.

En daarom ben ik ook een homo moeder die niet meer uit stalletjes op straat eet tijdens mijn reizen.

Aan de andere kant kan ik met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik mijn dochter die nu 4 jaar en 3 maanden is nog NOOIT een dag thuis heb hoeven houden van creche of school.

Waarschijnlijk omdat haar afweersysteem zo geweldig is door die enge dingen die ze eet
Die van Traincha is 5 en heeft er voor gezorgd dat de reis ipv naar Antartica naar camping de Roos in Ommen gaat...

Volgens mij een minister president in de dop!

Als je dat op die leeftijd zo overtuigend kan brengen;

chapeau!!
quote:neele schreef op 22 juni 2009 @ 10:05:

En daarom ben ik ook een homo moeder Dat is pas slecht!
quote:traincha2 schreef op 22 juni 2009 @ 10:03:

[...]

Nou prima toch? Je hoeft je niet te verdedigen hoor.Joh neem het allemaal niet zo serieus, ik verdedig me trouwens graag. Heb nl altijd ontzettend overtuigende argumenten
Waarom komt er nou niet weer iemand keihard tegen me in?

Vond het zo leuk gisteren....

ok, volgende poging;

Ik vind mensen die hun kinderen verre reizen ontzeggen en suf op de camping in nederland blijven zitten in de regen slechte ouders.

Europa is nu één en de rest van de wereld wordt ook steeds berijkbaarder.

Je mag je kinderen dat niet onthouden!

Dan ben je een slecht moeder.
quote:Chica34 schreef op 22 juni 2009 @ 10:13:

[...]

Joh neem het allemaal niet zo serieus, ik verdedig me trouwens graag. Heb nl altijd ontzettend overtuigende argumenten Maak je niet ongerust hoor. Dit topic heb ik zeven bladzijden geleden al niet serieus genomen.
Jemig, wat een gezeur. Helemaal eens met Fleurtje en Rider.

En het spijt me zeer, maar je kinderen over de wereld laten reizen om ze iets te leren? Kom nou, het zijn kinderen, die vinden die krabben op het strand van Costa Rica leuker dan een preek over het regenwoud in Brazilie.

Ik kan me herinneren 3 keer op vakantie te zijn geweest in mijn jeugd. Ik leerde vooral veel zelf en heb op eigen houtje enorm veel gereisd. Mijn ouders leerden me wat zij belangrijk achtten en vooral ook om mijn eigen mening te vormen, zelfs al ging die mening dwars tegen de mening van mijn ouders in (nogal vaak). Wat ik hier leer is dat men elkaar veroordeelt als men het niet zo doet als men het zelf doet. Is dat wat je je kind mee wil geven? Dus: ga je naar Ermelo (ben ik als kind ook geweest, leuk hoor) dan zeg je niet "ja die fancy reizen naar het end van de wereld is voor van die slechte ouders" en ga je naar Costa Rica dan zeg je niet "ja die sneue ouders die hun kids meenemen naar Ermelo zijn echt dom en stom". Simpel toch.
quote:loomii schreef op 22 juni 2009 @ 10:08:

[...]

Dat is pas slecht!

Enorm Loomii. Bah!!

Overigens had ik als kind Antarctica ook niet leuk gevonden. Ik begrijp best dat ouders kiezen voor een camping of park waar leuke dingen te doen zijn voor kinderen (voetbalveldje, tafeltennis, meertje/zee). Antarctica is natuurlijk wel erg ehm saai voor kinderen.
Godskelere, negen pagina's al... zucht, daar gaat mijn goede voornemen om wat harder te werken deze week.

Eerst even bijlezen hoor.
quote:traincha2 schreef op 22 juni 2009 @ 10:21:

[...]

Maak je niet ongerust hoor. Dit topic heb ik zeven bladzijden geleden al niet serieus genomen.

Ik was afgehaakt bij pag 3
mmm, niveau van wijvengezeik stijgt per bladzijde.

Dames, who cares waar jullie vakantie vieren, je aardappels of dim sum nuttigen en of jullie koters uit hun dak gaan van een Centerparks eekhoorn of een Balinese TripleColourKoningskrab??

Zo gauw het over "moederschap" gaat hangt het halve forum in de gordijnen (over het laatste wordt dan weer een apart topic geopend of je een slechte vrouw bent als je deze niet iedere maandag afhaalt en wast). Dat gezuig en gekat zonder enige gefundeerde vorm van discussie is vermakelijk maar wel heeeel erg yes/flair niveau...

De OP is een verzameling losse kreten waar nog steeds niet duidelijk van is wat TO er mee wil. Ik gok verder piepen nav andere topics en/of gelijk en bevestiging krijgen. Speculaasje, wat wil je nu horen?? Plemp eens een echte stelling neer!

*gaat achterover zitten en wacht op nijdige reacties *
quote:Digitalis schreef op 22 juni 2009 @ 10:22:

Jemig, wat een gezeur. Helemaal eens met Fleurtje en Rider.

En het spijt me zeer, maar je kinderen over de wereld laten reizen om ze iets te leren? .

Neeheee ik ga omdat ik dat wil. Omdat ík iets wil leren. Kinderen zijn nu toch veel te jong, die interesseert het niks, zolang papa en mama er maar zijn.

Iedereen moet doen waar hij zich het beste bij voelt. Alleen mij zie je niet op een camping in Ermelo Ga vooral naar die campings toe zou ik zeggen, want dan kom ik weer minder Ned tegen
quote:mips schreef op 22 juni 2009 @ 10:30:

mmm, niveau van wijvengezeik stijgt per bladzijde.

Dat gezuig en gekat zonder enige gefundeerde vorm van discussie is vermakelijk maar wel heeeel erg yes/flair niveau...

De OP is een verzameling losse kreten waar nog steeds niet duidelijk van is wat TO er mee wil. Ik gok verder piepen nav andere topics en/of gelijk en bevestiging krijgen. Speculaasje, wat wil je nu horen?? Plemp eens een echte stelling neer!

Oooh zit ik met mijn 37 jaar toch al jaren op het verkeerde topic zeg, pfoe ben blij dat ik dat nu eindelijk weet.

Hmmm jouw posting is geen gezuig en gekat dus??? Apart zeg.
quote:mips schreef op 22 juni 2009 @ 10:30:

*gaat achterover zitten en wacht op nijdige reacties *Scherp opgemerkt. Blz 19 vh topic 'pasgeboren baby en metteen werken'.
Ok Chica, ik ga ook liever ver weg (al is Europa ook leuk, enorm leuk). Maar vind dat er best rekening mag gehouden worden met de kinderen. Antarctica is voor de meeste kinderen nu niet echt leuk, zo op een boot, af en toe aan land, enzovoorts. Dus dat je dan niet gaat met jonge kids dat kan ik me voorstellen. Ik heb geen kinderen en wil ze ook niet, maar ben wel een paar keer met een vriendengroep weggegaan en dan keken we wat beetje overeenkwam met de wensen van alle leden van de groep. In m'n eentje kies ik uiteraard de bestemming en soort reis uit die ik wil. Lijkt me toch niet door je kinderen laten dicteren als je kind graag in het zand speelt en je dan een vakantie plant waar je op z'n minst een paar dagen aan de zee zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven