Het Bezemtopic
dinsdag 21 april 2009 om 15:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
maandag 22 juni 2009 om 08:54
Ik doe ook mee met de grouphug
Elodita en Itsme, welkom!
Zoeb, wat een prachtig cadeau voor je man!
Goldie, hoe was Suisse?
Pfff, ben al sinds 7 uur vanmorgen scheidsrechter aan het spelen. De kinderen zitten elkaar constant in de weg en wat de één wil, heeft of doet, wil de ander uiteraard ook en dat gaat niet altijd. Dochter kwam net zelf naar me toe: mamma ikke bedje toe, dus die heb ik nog maar even in bed gelegd.
Verder mijn lijstje voor vandaag:
-stofzuigen
-dweilen
-stoffen
-wc poetsen
-naar de stad
Elodita en Itsme, welkom!
Zoeb, wat een prachtig cadeau voor je man!
Goldie, hoe was Suisse?
Pfff, ben al sinds 7 uur vanmorgen scheidsrechter aan het spelen. De kinderen zitten elkaar constant in de weg en wat de één wil, heeft of doet, wil de ander uiteraard ook en dat gaat niet altijd. Dochter kwam net zelf naar me toe: mamma ikke bedje toe, dus die heb ik nog maar even in bed gelegd.
Verder mijn lijstje voor vandaag:
-stofzuigen
-dweilen
-stoffen
-wc poetsen
-naar de stad
maandag 22 juni 2009 om 09:22
Ja hoor, daar is ik weer! We waren om 2 uur vannacht thuis.
Het was daar fantaaaaaasties! X en C zijn zulke lieve, gezellige, gastvrije mensen... En kleine R is schaaaatig!
Veel gezien, veel gedaan, veel gekletst, veel mooie foto's die volgen nog op H.
Oudste heeft heel het weekend bijna niks in huis gedaan dus dat wordt bezemen vandaag.
Vannacht nog een wasje ingestopt, die zit nu in de droger. Nieuwe ronde draait alweer.
Straks stoffen en stofzuigen! De hondenharen kwamen ons tegemoet toen we vannacht de deur open deden. Spreekt misschien voor zich dat ik daar ietwat pissig om was. Maar aan de andere kant heeft ze wel drie dagen voor haar zusje gezorgd. dus ik zeg maar niks...
Manlief is nog even thuis maar niet gezellig ivm hypotheken-bla.
Tjonge Zoeb, ik kreeg kippevel toen ik las van dat 'cadeau'... Wauw..!
Welkom nieuwelingen!
Later meer meisjes.
Grouphug!!!
Het was daar fantaaaaaasties! X en C zijn zulke lieve, gezellige, gastvrije mensen... En kleine R is schaaaatig!
Veel gezien, veel gedaan, veel gekletst, veel mooie foto's die volgen nog op H.
Oudste heeft heel het weekend bijna niks in huis gedaan dus dat wordt bezemen vandaag.
Vannacht nog een wasje ingestopt, die zit nu in de droger. Nieuwe ronde draait alweer.
Straks stoffen en stofzuigen! De hondenharen kwamen ons tegemoet toen we vannacht de deur open deden. Spreekt misschien voor zich dat ik daar ietwat pissig om was. Maar aan de andere kant heeft ze wel drie dagen voor haar zusje gezorgd. dus ik zeg maar niks...
Manlief is nog even thuis maar niet gezellig ivm hypotheken-bla.
Tjonge Zoeb, ik kreeg kippevel toen ik las van dat 'cadeau'... Wauw..!
Welkom nieuwelingen!
Later meer meisjes.
Grouphug!!!
maandag 22 juni 2009 om 11:10
Mogge,
Groups
Jaaaaa zo gaaf dat cadeau. Manlief is nog steeds confuus.
Ben al druk geweest vandaag.
Gewerkt. (1 uurtje) was erg leuk Werkplek was versierd met "Welkom terug Zoeb". En: "Niet meer hier gaan zitten, Zoeb komt terug". Zooooo lief. Na het werk ben ik even bij broer langs gegaan op vakantiepark. even een bakkie gedaan en toen terug naar huis. Koffie met manlief gedronken en aardbeien geplukt. Jeetje zoveel aardbeien van 4 plantjes. Mmm lekker straks even:
Een vlaai maken.
Wasje buitenhangen
Opruimen stofzuigen en dweilen.
Was opruimen.
Partytent opzetten zodat manlief in de schaduw kan zitten.
Genieten van het mooie weer.
Groups
Jaaaaa zo gaaf dat cadeau. Manlief is nog steeds confuus.
Ben al druk geweest vandaag.
Gewerkt. (1 uurtje) was erg leuk Werkplek was versierd met "Welkom terug Zoeb". En: "Niet meer hier gaan zitten, Zoeb komt terug". Zooooo lief. Na het werk ben ik even bij broer langs gegaan op vakantiepark. even een bakkie gedaan en toen terug naar huis. Koffie met manlief gedronken en aardbeien geplukt. Jeetje zoveel aardbeien van 4 plantjes. Mmm lekker straks even:
Een vlaai maken.
Wasje buitenhangen
Was opruimen.
maandag 22 juni 2009 om 11:34
Ik sluit me bij Itsme aan, Zoeb.
Ik vind jou echt een kanjer.
Stofzuigen, ook de banken. Wat er dit weekend allemaal gebeurd is in huis weet ik niet, maar alles hing onder de haren. (Grr..en ze houdt vol dat ze wél gestofzuigd heeft. gisteravond nog! Jaa, daaag! Mam is wel goed maar nie gek.)
Wassen, vouwen opruimen. nog meer wassen en vouwen...
Nu eerst kleintje van school halen.
Ik vind jou echt een kanjer.
Stofzuigen, ook de banken. Wat er dit weekend allemaal gebeurd is in huis weet ik niet, maar alles hing onder de haren. (Grr..en ze houdt vol dat ze wél gestofzuigd heeft. gisteravond nog! Jaa, daaag! Mam is wel goed maar nie gek.)
Wassen, vouwen opruimen. nog meer wassen en vouwen...
Nu eerst kleintje van school halen.

maandag 22 juni 2009 om 11:44
Hier een diepe zucht van opluchting.
Mijn niet zo sympathieke collega had namelijk ineens (zonder overleg) zijn vakantie overlappend aan die van mij doorgegeven.
Ik had die van mij al in januari doorgegeven, maar zag de bui al hangen dat ik consessies moest gaan doen die ik niet wil doen.
Gelukkig zag collega het licht en verplaatst hij zijn vakantie.
Verder ben ik al een heel eind met telefoontjes en brieven waar ik niet zo'n zin in heb.
- Nederlandsche Muntenhuis bellen
- alle zooi terugsturen naar Nederlandsche Muntenhuis
(bedankt James, dat je je die onzin aan hebt laten smeren en dat ik het weer kan regelen)
- brief naar Telfort
- P&O bellen ivm zwangerschapsverlof
- cardioloog bellen belt terug
- werken
- boodschappen
- koken meteen maar voor 2 dagen
Mijn niet zo sympathieke collega had namelijk ineens (zonder overleg) zijn vakantie overlappend aan die van mij doorgegeven.
Ik had die van mij al in januari doorgegeven, maar zag de bui al hangen dat ik consessies moest gaan doen die ik niet wil doen.
Gelukkig zag collega het licht en verplaatst hij zijn vakantie.
Verder ben ik al een heel eind met telefoontjes en brieven waar ik niet zo'n zin in heb.
(bedankt James, dat je je die onzin aan hebt laten smeren en dat ik het weer kan regelen)
- brief naar Telfort
- cardioloog bellen belt terug
- werken
- boodschappen
maandag 22 juni 2009 om 12:03
Jullie zijn lieieieieief.....
Fijn Miss M dat het toch is geregeld met je vakantie. Leuk hè (maar niet heus) dat mannen zich van alles laten aansmeren en wij het kunnen afzeggen. Zoooo bekend.
Gold Zo te horen heeft de hond een super weekend gehad op je bank
Ben gewoon lekker bezig.
Een vlaai maken. Hoe simpel kan het zijn. En veeeel goedkoper met lekker aardbeitjes uit eigen tuin.
Wasje buitenhangen
Was opruimen.
Moet ook het zwembad nog schoonmaken na al die regen.Leuk werkje met lekker zwemmen in het vooruitzicht maar je bent een eeuwigheid bezig voor alle zand en rommel er weer uit is. Och heb het zelf gewild. Dusssss ik klaag niet.
Fijn Miss M dat het toch is geregeld met je vakantie. Leuk hè (maar niet heus) dat mannen zich van alles laten aansmeren en wij het kunnen afzeggen. Zoooo bekend.
Gold Zo te horen heeft de hond een super weekend gehad op je bank
Ben gewoon lekker bezig.
Een vlaai maken. Hoe simpel kan het zijn. En veeeel goedkoper met lekker aardbeitjes uit eigen tuin.
Wasje buitenhangen
Was opruimen.
Moet ook het zwembad nog schoonmaken na al die regen.Leuk werkje met lekker zwemmen in het vooruitzicht maar je bent een eeuwigheid bezig voor alle zand en rommel er weer uit is. Och heb het zelf gewild. Dusssss ik klaag niet.
maandag 22 juni 2009 om 12:43
Maandag
-slaapkamer opruimen, stoffen, zuigen en dweilen
- was vouwen
- klerenkast inruimen en kleren voor de vakantie al apart leggen
- badkamer soppen en opruimen
- lijstje maken met spullen die we nog moeten halen voor de vakantie
- werken (late dienst) en start maken met overdrachtslijst voor collega die me vervangt
- kattenbak en kijken waar de vakantiewaterbak is
fijn miss m dat die vakantie dan toch geregeld is. Bij ons mag je gewoon samen wat resulteert in weken als deze waar de anderen dus heelveel mogen werken
-slaapkamer opruimen, stoffen, zuigen en dweilen
- was vouwen
- klerenkast inruimen en kleren voor de vakantie al apart leggen
- badkamer soppen en opruimen
- lijstje maken met spullen die we nog moeten halen voor de vakantie
- werken (late dienst) en start maken met overdrachtslijst voor collega die me vervangt
- kattenbak en kijken waar de vakantiewaterbak is
fijn miss m dat die vakantie dan toch geregeld is. Bij ons mag je gewoon samen wat resulteert in weken als deze waar de anderen dus heelveel mogen werken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
maandag 22 juni 2009 om 13:28
Goedemorgen kinders !
groep-:hug: En hallo Elo en Its !
Druk druk druk , ik begin saai te worden he, met mijn druk druk druk ?
Er zit nog zoveel in mijn hoofd, zoveel in mijn lijf, en zoveel in mijn huis. Vandaag eerst netjes de beneden boel gedaan, en begonnen aan de never ending wash story. Waar ik echt een dicipline systeem in moet maken. Het is altijd het zelfde liedje met mij
Vanavond wil ik weer leren, dus die komt op mijn prio lijstje, en recepten zoeken voor Victoria baars of Kabeljauw filet. Vandaag is vis dag.
Fijne dag allemaal
groep-:hug: En hallo Elo en Its !
Druk druk druk , ik begin saai te worden he, met mijn druk druk druk ?
Er zit nog zoveel in mijn hoofd, zoveel in mijn lijf, en zoveel in mijn huis. Vandaag eerst netjes de beneden boel gedaan, en begonnen aan de never ending wash story. Waar ik echt een dicipline systeem in moet maken. Het is altijd het zelfde liedje met mij
Vanavond wil ik weer leren, dus die komt op mijn prio lijstje, en recepten zoeken voor Victoria baars of Kabeljauw filet. Vandaag is vis dag.
Fijne dag allemaal
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
maandag 22 juni 2009 om 13:34
Oeh lekker vis!
Ik heb nog geen idee wat vanavond de pot schaft.
was afhalen, opvouwen en wegruimen
nieuwe was ophangen
kleintje naar school brengen
gras maaien (In korte broek!)
misschien een perkje schoffelen.
zwembad stofzuigen
nog meer was drogen, ophangen en vouwen. (Boro, bij mij lukt het ook niet er enige structuur in te brengen. Ik heb wel eens geprobeerd alleen in het weekend te wassen, maar dan puilen de wasmanden halverwege de week al uit)
kleintje van school halen
MissP, spannend dat wachten die extra weken, maar fijn dat jullie een beslissing hebben genomen waar jullie achter kunnen staan.
Laterrrr!
Ik heb nog geen idee wat vanavond de pot schaft.
nieuwe was ophangen
gras maaien (In korte broek!)
misschien een perkje schoffelen.
zwembad stofzuigen
nog meer was drogen, ophangen en vouwen. (Boro, bij mij lukt het ook niet er enige structuur in te brengen. Ik heb wel eens geprobeerd alleen in het weekend te wassen, maar dan puilen de wasmanden halverwege de week al uit)
MissP, spannend dat wachten die extra weken, maar fijn dat jullie een beslissing hebben genomen waar jullie achter kunnen staan.
Laterrrr!
maandag 22 juni 2009 om 13:41

maandag 22 juni 2009 om 13:45
Was structureren lukt echt niet.
Dan is alles tegelijk vies en in de wasmand.
Terwijl één van ons net dat ene dingetje nodig heeft dat op de bodem van de wasmand ligt.
Ik probeer steeds te wachten tot ik een machine vol heb, maar dreigt er een tekort op één of ander vlak, of heb ik iets dringend nodig dan gooi ik hem gewoon aan.
Is ook beter voor de was, denk ik dan maar, ik heb de neiging de machine veel te vol te proppen
Dan is alles tegelijk vies en in de wasmand.
Terwijl één van ons net dat ene dingetje nodig heeft dat op de bodem van de wasmand ligt.
Ik probeer steeds te wachten tot ik een machine vol heb, maar dreigt er een tekort op één of ander vlak, of heb ik iets dringend nodig dan gooi ik hem gewoon aan.
Is ook beter voor de was, denk ik dan maar, ik heb de neiging de machine veel te vol te proppen
maandag 22 juni 2009 om 13:47
Its. Moeilijk hoor om structuur aan te brengen in je was. Je hebt de ene keer meer als de andere keer. Mij lukt het nooit niet. En ik heb zoooo´n hekel aan strijken. Meestal moet ik dat nog doen als ik het aantrek.
Boro voor jou. Hoef je niet meer te zoeken:
Omschrijving
Dit is echt een heerlijk gerecht als je eters krijgt.
culinair,zacht, romig, hemels, pas op dat je de vingers er niet bij opeet
Ingrediënten
300 gr victoriabaars
alternatief: kabeljauw, roodbaars, nijlbaars, tilapia, koolvis
2 eetlepels bloem
4 struikjes witlof (ca.400 gr)
50 gr boter
sap van een halve citroen
125 ml creme fraiche
1 eetlepel grove mosterd
1 eetlepel gembersiroop (uit een potje gember )
zout , peper
Bereidingswijze
Snijd de vis in 2 gelijke stukken en bestrooi ze met zout en peper. Wentel de stukken door de bloem. Maak de struikjes witlof schoon en snijd ze in de lengte in smalle reepjes.
Smelt de boter en een ruime koekenpan en bak de vis op matig hoog vuur in ca. 4-6 minuten bruin en gaar. keer ze halverwege. Houd de filets warm onder aluminiumfolie.
Bak de reepjes witlof in het bakvet op hoog vuur al omscheppend in ca. 3 min. beetgaar.
Roer het citroensap de creme fraiche, de mosterd en de gembersiroop erdoor en warm het geheel nog ca 1 min zachtjes door. Schep de witlof met saus op 2 warme borden en leg de victoriabaars er boven op
Serveertips
Heerlijk met een aardappelgourgette taart
en een gevuld tomaatje met een champignonnen mengsel met parma ham
Boro voor jou. Hoef je niet meer te zoeken:
Omschrijving
Dit is echt een heerlijk gerecht als je eters krijgt.
culinair,zacht, romig, hemels, pas op dat je de vingers er niet bij opeet
Ingrediënten
300 gr victoriabaars
alternatief: kabeljauw, roodbaars, nijlbaars, tilapia, koolvis
2 eetlepels bloem
4 struikjes witlof (ca.400 gr)
50 gr boter
sap van een halve citroen
125 ml creme fraiche
1 eetlepel grove mosterd
1 eetlepel gembersiroop (uit een potje gember )
zout , peper
Bereidingswijze
Snijd de vis in 2 gelijke stukken en bestrooi ze met zout en peper. Wentel de stukken door de bloem. Maak de struikjes witlof schoon en snijd ze in de lengte in smalle reepjes.
Smelt de boter en een ruime koekenpan en bak de vis op matig hoog vuur in ca. 4-6 minuten bruin en gaar. keer ze halverwege. Houd de filets warm onder aluminiumfolie.
Bak de reepjes witlof in het bakvet op hoog vuur al omscheppend in ca. 3 min. beetgaar.
Roer het citroensap de creme fraiche, de mosterd en de gembersiroop erdoor en warm het geheel nog ca 1 min zachtjes door. Schep de witlof met saus op 2 warme borden en leg de victoriabaars er boven op
Serveertips
Heerlijk met een aardappelgourgette taart
en een gevuld tomaatje met een champignonnen mengsel met parma ham
maandag 22 juni 2009 om 15:23
Helleu!
Ik ben er weer. We waren 3 dagen in Limburg en wat een kl#te weer was het daar zondag!
Sportman had een triatlon en ik heb een uur of 4 in de stromende regen halverwege een of andere berg gestaan.
Ik had gelukkig een paraplu, hij niet hij moest 130 km fietsen!
Ik had alleen geen schoenen aan, ik dacht het wel aardig weer zou worden die dag dus ik stond lekker te soppen in m'n slippertjes!
Nu staan de wasmachine en droger weer te bleren, wat een hoop zooi heb je toch als je 3 dagen weg bent geweest!
Zoeb, wat een kado! Lief van jullie zoon.
HotPip, wat een eikels lopen er toch los hè!
Waardeloos voor je schoonzus zeg.
Goldie, al lekker opgeschoten in huis?
Ik ga was ophangen en weer een schone in de droger gooien!
Ik ben er weer. We waren 3 dagen in Limburg en wat een kl#te weer was het daar zondag!
Sportman had een triatlon en ik heb een uur of 4 in de stromende regen halverwege een of andere berg gestaan.
Ik had gelukkig een paraplu, hij niet hij moest 130 km fietsen!
Ik had alleen geen schoenen aan, ik dacht het wel aardig weer zou worden die dag dus ik stond lekker te soppen in m'n slippertjes!
Nu staan de wasmachine en droger weer te bleren, wat een hoop zooi heb je toch als je 3 dagen weg bent geweest!
Zoeb, wat een kado! Lief van jullie zoon.
HotPip, wat een eikels lopen er toch los hè!
Waardeloos voor je schoonzus zeg.
Goldie, al lekker opgeschoten in huis?
Ik ga was ophangen en weer een schone in de droger gooien!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
maandag 22 juni 2009 om 15:51
Jaa, best wel opgeschoten hoor! Kijk maar:
nieuwe was ophangen
gras maaien (In korte broek!) nog één stuk!
een perkje schoffelen.
zwembad stofzuigen
nog meer was drogen, ophangen en vouwen
Blijft de vraag: Wat eten we vandaag.
die vis van Zoeb klinkt erg lekker, maar ik heb geen zin om langer in de keuken te staan dan nodig is.
Ik denk dat het pasta wordt. Of zo.
Tja, Nikki, die weekendjes uit zijn leuk (thuis komen trouwens ook vind ik), maar die rommel als je weer thuis komt he?
En heeft Sportman het goed gedaan ondanks de regen?
Pips, Jaren geleden deed mijn schoonbroer ook altijd zo klef. Niet echt handtastelijk, maar de dubbelzinnige opmerkingen waren niet van de lucht. Minstens zo vervelend dan handtastelijkheden, maar ondertussen heeft ie wel in de gaten dat ik er niet van gediend ben, het is dan ook rustig op dat front.
Fuss, hoe is het met je?
nieuwe was ophangen
gras maaien (In korte broek!) nog één stuk!
een perkje schoffelen.
zwembad stofzuigen
nog meer was drogen, ophangen en vouwen
Blijft de vraag: Wat eten we vandaag.
die vis van Zoeb klinkt erg lekker, maar ik heb geen zin om langer in de keuken te staan dan nodig is.
Ik denk dat het pasta wordt. Of zo.
Tja, Nikki, die weekendjes uit zijn leuk (thuis komen trouwens ook vind ik), maar die rommel als je weer thuis komt he?
En heeft Sportman het goed gedaan ondanks de regen?
Pips, Jaren geleden deed mijn schoonbroer ook altijd zo klef. Niet echt handtastelijk, maar de dubbelzinnige opmerkingen waren niet van de lucht. Minstens zo vervelend dan handtastelijkheden, maar ondertussen heeft ie wel in de gaten dat ik er niet van gediend ben, het is dan ook rustig op dat front.
Fuss, hoe is het met je?

maandag 22 juni 2009 om 15:55
- brief naar Telfort
- cardioloog bellen belt terug, ik wacht nog steeds
- werken nog een uurtje, dat telt niet
- boodschappen
- stofzuigen
- vaatwasser uitruimen
- brief naar Telfort
- cardioloog bellen belt terug, ik wacht nog steeds
- werken nog een uurtje, dat telt niet
- boodschappen
- stofzuigen
- vaatwasser uitruimen
maandag 22 juni 2009 om 17:08

maandag 22 juni 2009 om 19:24
Zooo..wat hebben jullie veel gedaan!!
Ik heb ook mijn lijstje voor vandaag af+
2 slaapkamers gesopt en gedweild
stad ingeweest voor bonbons en minimeisjes kleren
met oudste en zoon kippetjes gekocht bij poelier
Nu zit ik al een uur te wachten,had box op mp gezet en zouden om 18.30u hier zijn..........pfff laat gewoon weten dat je toch niet komt.....hoe moeilijk kan dat zijn..
Zometeen nog wasje in de droger en dan verder lekker beetje bankhangen en relatiebezemen
Ik heb ook mijn lijstje voor vandaag af+
2 slaapkamers gesopt en gedweild
stad ingeweest voor bonbons en minimeisjes kleren
met oudste en zoon kippetjes gekocht bij poelier
Nu zit ik al een uur te wachten,had box op mp gezet en zouden om 18.30u hier zijn..........pfff laat gewoon weten dat je toch niet komt.....hoe moeilijk kan dat zijn..
Zometeen nog wasje in de droger en dan verder lekker beetje bankhangen en relatiebezemen
maandag 22 juni 2009 om 22:09
Zoeb wij waren boven op de Snijdersberg, triatlon was in Stein.
Het ging, ondanks de regen, lekke band en poepstop heel goed met 'm.
Volgend jaar gaan we weer en dan moet het, net als de voorgaande 6 jaar gewoon weer mooi weer zijn!
Lijst voor morgen,
- Nog wat wassen, ophangen en opruimen.
- Werken, veel te doen.
- Boodschappen.
- Koken.
- Hardlopen.
En nu duik ik m'n bed in
Slaap lekker allemaal!
Het ging, ondanks de regen, lekke band en poepstop heel goed met 'm.
Volgend jaar gaan we weer en dan moet het, net als de voorgaande 6 jaar gewoon weer mooi weer zijn!
Lijst voor morgen,
- Nog wat wassen, ophangen en opruimen.
- Werken, veel te doen.
- Boodschappen.
- Koken.
- Hardlopen.
En nu duik ik m'n bed in
Slaap lekker allemaal!
Erik is de Mol en HPL de Lul.