Slechte moeder?

21-06-2009 22:18 337 berichten
Waarom zou je ineens een slechte moeder zijn als jij (event. met partner) beslist dat dingen op een bepaalde manier gebeuren? Omdat de kinderen dat misschien niet leuk vinden? Moet je dan je hele dagplanning en al je wensen ondergeschikt aan de wensen/grillen van de kinderen maken? Hoeven kinderen zich dan niet te schikken naar hun ouders ipv dat ouders slaaf worden van hun kinderen? Gaat opvoeden dan erover of je kinderen je aardig vinden, of dat je hen uiteindelijk tot zelfstandige, verantwoordelijke personen laat opgroeien?
@Ainne, wat erg......

Mmh, waarom zou er een gekkenhuis psychiatrische kliniek nou specifiek in Ermelo zitten. Toch niet vanwege de campings???
quote:Ainne schreef op 22 juni 2009 @ 13:56:

[...]

Oke, hier is je routeplanner: Ervanuitgaande dat je de auto meeneemt, neem de boot naar Dun Laoghaire. Bij aankomst rij je meteen naar Co Wicklow, via Blessington Lakes, Sally Gap, Glendalough en Powerscourt. Hier zijn ongetwijfeld campings in de buurt voor je eerste nacht. Dan zak je af via Wexford, Cork, the Ring of Kerry (dolfijntje kijken), via Co Galway naar Connemara, wilde ponies en zeehonden kijken. Dan via Co Clare (Cliffs of Moher) naar boven, de grens over naar Noord-Ierland. Daar naar de Giant's Causeway, waarna je via Howth richting Dublin gaat. Potje bier kopje thee bij Ainne, Vent pas wel op de kinderen, en terug naar de boot in Dun Laoghaire. Anderhalf tot twee weken zo'n beetje. Klaar is Leo!Ik sla 'm op! Heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica34 schreef op 22 juni 2009 @ 13:34:

Oh en nog even eentje voor Mips. Over die gordijnen van je. Als je goed gelezen had en mijn motto bekijkt, zou je moeten snappen dat ik al 36 weken in de gordijnen hang. (en me heel netjes gedragen heb op het forum in vergelijking met de vorige keer. En das dan weer een hele prestatie).

mmm, ben niet geheel op de hoogte van de hormoonspiegel van iedere forumster en de bijbehorende implicaties. Maar als je daarop doelt: ik heb mijn hormonen aardig onder controle (al 28 weken, maakt me dat nu een goede moeder in spé? )

Fijn dat je het e.e.a. in toom kan houden. Nog even op je vorige posting, leeftijd doet mij niet zoveel, doelgroepen zijn in het leven geroepen door marketeerd maar zijn zo handig om mensen of hun gedrag in hokjes te plaatsen , maken we allemaal gebruik van.

Wilde met mijn postings enkel aangeven dat ik de discussie nogal een non-discussie vind omdat er a) geen fatsoenlijke stelling staat maar een "los zand" OP (die dan weer bewust zo schijnt te zijn omdat het anders weer "persoonlijk" wordt. Wat is dan weer te debiel voor woorden vind, je discussieert wel of niet maar niet dat halfbakken gejammer). En b) begrijp ik niks van het gehakketak om vakanties.

Maar goed, ik heb niet alle voorafgaande topics gelezen, de oude koeien in de sloot niet gezien en snap niks van hormonen..

*vraagt zich af of er topic geopend moet worden over het effect van hormonen op discussies en of dit wel toelaatbaar is...*
Ik zou met vakantie best graag in een luxe vakantiehuis zitten met privezwembad zo lopend naar de zee.

Kamperen vind ik een straf.

Van het eerst worden niet alle kids zo gelukkig vrees ik.

Dus het compromis is een luxe stacaravan op een camping.

Kinderen hebben toch de lol van een camping,

en ik kan prima uit de voeten met een eigen stekkie met eigen voorzieningen.

We kiezen dan ook altijd plekken uit waar je voldoende priveruimte om je heen hebt (dus niet hutje mudje op een rijtje)

En zo hebben we allemaal lol in de vakantie.

Wisselen de dagen ook nog af met strand en cultuur en natuur en zo komt iedereen wel aan zijn trekken.
Speculaasje, bijzonder dat jij eigenlijk veroordelender op mij overkomt dan alle veroordelende mensen die jij kennelijk tegenkomt.
Ierland is mooi!!
Thyra, heb je wel alle pagina's gelezen? Is jouw reactie niet de pot verwijt de ketel?
Ik heb niet álle pagina's gelezen, wel het grootste gedeelte. Maar dat van die pot en die ketel, dat slaat vooral op jou lijkt me.
quote:iry schreef op 22 juni 2009 @ 14:08:

Ierland is mooi!!Lijkt ons ook Ir.....het staat nog steeds op ons verlanglijstje.
quote:eleonora schreef op 22 juni 2009 @ 13:47:

En Chica, kan allebei ook?

Dat je én Ermelo leuk vindt én Bali? Ik ken zulke mensen (mijn broer en schoonzus) namelijk. Die gaan zowel in eigen land als in het buitenlandse op vakantie en dan ook ver, vér weg met niet bereikbaar zijn wekenlang en zo en de kind mee ook nog.

Of past dat niet in jouw persoonlijkheidshokjes?

Shit....ik ben betrapt!

Ik ga dus ook met mijn kind naar Oman, Borneo en Thailand maar heb ook een sleurhut bij een boer in Drenthe staan waar ik het ook naar mijn zin heb.

Maar dat klopt niet voor de discussie.

Dus nog één keer.......Vakantie in eigen land sucks en alleen mensen die hun kinderen wat van de wereld laten zien en proeven zijn goede ouders.
quote:neele schreef op 22 juni 2009 @ 14:14:

[...]

Shit....ik ben betrapt!

Ik ga dus ook met mijn kind naar Oman, Borneo en Thailand maar heb ook een sleurhut bij een boer in Drenthe staan waar ik het ook naar mijn zin heb.

Maar dat klopt niet voor de discussie.

Dus nog één keer.......Vakantie in eigen land sucks en alleen mensen die hun kinderen wat van de wereld laten zien en proeven zijn goede ouders.

Drenthe had je gewoon moeten verzwijgen

Verder is jou lijstje hartstikke indrukwekkend en verantwoord.
quote:eleonora schreef op 22 juni 2009 @ 12:43:

Maken we nog ruzie?

Wie is er nu de slechte en wie de goede moeder?

Ik ben geen uitstekende moeder. Toevallig.
Is er eigenlijk iemand hier die zichzelf niet echt een goede moeder vindt?

En waarom dan niet?
Waarom je dingen doet maakt wat mij betreft ook nog uit. Ik ken iemand die dus inmiddels al 5 jaar in NL op vakantie gaat omdat d'r zoon (toen 2 nu 7!) niet wil vliegen en dus blijven ze in nl. Dat vind ik dan wel weer doorgeslagen.
quote:neele schreef op 22 juni 2009 @ 14:22:

En waarom dan niet?Ik niet, maar dat is omdat ik vader ben.
quote:neele schreef op 22 juni 2009 @ 14:22:

En waarom dan niet?

Als een serieus antwoord?

Ik vind mezelf soms geen goede moeder. Ja waarom niet, lastig uit te leggen. Dat is vooral een gevoel. Ik doe de dingen zoals ik denk dat ze goed zijn, maar ik ben niet in het bezit van een goed voorbeeld, dus ik klooi maar wat aan. Als ik dan een intens verdrietige dochter zie om iets wat ik gedaan/gezegd/besloten heb dan vraag ik me oprecht af hoe ze over 20 jaar over me denkt en of ik in de eindafrekening er een beetje ok uit zal komen.
Gezellige reactie Thyra. Maar goed, je vindt maar. Fijn voor jou.
quote:speculaasje schreef op 22 juni 2009 @ 14:26:

Gezellige reactie Thyra. Maar goed, je vindt maar. Fijn voor jou.Zeg, niet om het een of ander, maar zelfs als totaal-over-the-top geacteerde tokkie met menstruatiepijn en flippende hormoonspiegel, begin je wat ongeloofwaardig te worden. Je kan een rol ook TE ver doorvoeren he
quote:rider schreef op 22 juni 2009 @ 14:20:

[...]

Ik ben geen uitstekende moeder. Toevallig.Nee, als moeder deug jij niet Rider. Wáááárdeloos echt.......

*en gaat weer op haar handen zitten*
Zeg Leo, moeten wij als als Viva stel ook niet eens een vakantie gaan boeken?
Dit topic geeft me trouwens ook wel een lekker gevoel. Door jullie heb ik het gevoel niet de enige te zijn die vandaag vanalles niet doet wat wel zou moeten
Nah, als het allemaal serieus is dan zit ik verkeerd.

Ik ben in een stralend humeur, ik dacht even goed te lachen, maar dan ga ik wel een boek lezen of zo.

Een reisgids.

Van Bali.
quote:traincha2 schreef op 22 juni 2009 @ 14:30:

Zeg Leo, moeten wij als als Viva stel ook niet eens een vakantie gaan boeken?Als we samen gaan wonen doen er eerst een abo op National Geographic......om onze wensen op elkaar af te stemmen.
Ik denk dat de eindafrekening met zo veel factoren te maken heeft dat ik daar nog niet eens aan wil denken.

Ieder mens heeft een ander voorbeeld (of geen voorbeeld) maar ook ieder mens heeft een ander kind met andere behoeftes.

Ik kan echt enorm schreeuwen tegen mijn kind zonder dat ze aangedaan is.

Een vriendin van me zegt op zeer bedeesde toon tegen haar zoon:" ik vind het niet leuk dat je met steentjes gooit" en haar zoon stort zich huilend op haar schoot omdat "mama zo boos is".

Welk kind heeft nou later meer last van de boosheid van zijn of haar moeder?

Mijn kind dat niet onder de indruk is van mijn geschreeuw en ook af en toe een tik krijgt, of haar zoon die met zeer zachte hand en veel overleg wordt opgevoed maar daar al van over zijn toeren raakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven