Kletsen over mode
dinsdag 9 augustus 2022 om 16:38
Ik ben gek op mode en vind het heel leuk dat de najaarscollecties weer langzaam de winkels binnendruppelen. Nu het weer zo warm wordt is het nog een beetje gek om er over na te denken maar ik kijk toch wel weer uit naar het weer kunnen dragen van wollige truien en mooie jassen. Ik vind zelf de Autumn/Winter mode vaak leuker dan de Spring/Summer.
Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
donderdag 10 november 2022 om 00:54
Leuk. Kan je het eigenlijk zien dat het geen wol is, maar katoen? Een 'wollen' trui ziet er meestal zo wollig/knus uit. Een katoenen trui (die heb ik in mijn kast) heeft een hele andere uitstraling. Bij jou ook of maakt het cashmere het toch wollig?Bloemetjesvoorjou schreef: ↑08-11-2022 17:37Heb net nog even in de kast gekeken naar mijn lievelingstrui die dus echt super mooi blijft en die is 95% katoen en 5%cashmere. Dat is dus de combi die je moet hebben, haha.
donderdag 10 november 2022 om 12:16
Ik ben gek op de panty's van het merk Marie Antoilette. Aangezien ze best druk zijn draag ik er een effen jurkje/rok bij en dr.Martens.
Het is kleurrijk en je moet er ook wel een typje voor zijn. En eigenlijk hoop ik ook een beetje dat ik mensen aanspoor om wat kleuriger erbij te lopen. Ik vind het straatbeeld in Nederland wat betreft kleding deprimerend. Over het algemeen basic kleuren en het kan niet donker genoeg zijn. Jammer vind ik dat.
Het is kleurrijk en je moet er ook wel een typje voor zijn. En eigenlijk hoop ik ook een beetje dat ik mensen aanspoor om wat kleuriger erbij te lopen. Ik vind het straatbeeld in Nederland wat betreft kleding deprimerend. Over het algemeen basic kleuren en het kan niet donker genoeg zijn. Jammer vind ik dat.
donderdag 10 november 2022 om 12:26
Ik zal eens gaan kijken of ik het leuke panty,s vind ik vind de meeste panty,s ook zo saaiclaudine1982 schreef: ↑10-11-2022 12:16Ik ben gek op de panty's van het merk Marie Antoilette. Aangezien ze best druk zijn draag ik er een effen jurkje/rok bij en dr.Martens.
donderdag 10 november 2022 om 12:29
Ben benieuwd wat je ervan vindt! Mijn favo is 'Tea Time'.Gerrit1982 schreef: ↑10-11-2022 12:26Ik zal eens gaan kijken of ik het leuke panty,s vind ik vind de meeste panty,s ook zo saai
donderdag 10 november 2022 om 12:47
donderdag 10 november 2022 om 13:18
@beste aankoop ooit....
Ik kan qua kleding etc niets bedenken wat echt naar voren springt, maar omdat ik een mode-gevoelig accessoire erdoor heb kunnen laten gaan in mijn dagelijkse uitdossing kies ik toch voor mijn ooglaserbehandeling.
Ben er nog steeds dagelijks meermaals enorm blij mee. Het scheelt zoveel gehannes en gedoe.
Ik kan qua kleding etc niets bedenken wat echt naar voren springt, maar omdat ik een mode-gevoelig accessoire erdoor heb kunnen laten gaan in mijn dagelijkse uitdossing kies ik toch voor mijn ooglaserbehandeling.
Ben er nog steeds dagelijks meermaals enorm blij mee. Het scheelt zoveel gehannes en gedoe.
donderdag 10 november 2022 om 13:21
Panty's met (drukke) prints of in gekke kleurtjes hou ik niet van, die zijn (in mijn ogen) voor carnaval.... maar ik weet dat Snagtights er ook verjkoopt, voor de liefhebbers.
Qua kleur in het straatbeeld... het moet bij je passen, persoonlijkheid maar ook stemming, en ja toch ook wel een beetje bij het seizoen.
Ik draag best wat kleur, maar ook best wat zwart, zeker mijn schoenen en jassen zijn vaak donker van kleur en ook zonder prints.
Ik draag er wel bijna altijd een fleurige sjaal en/of hoofddeksel bij. En ik heb een enorm mooie en opvallend gekleurde fiets met kinderzitje. Dus vrolijk in het straatbeeld. Maar ik heb bij bepaalde patronen / prints / combi's echt wel een Pippi langkous / pipo de clown vibe en ik vind dat bij mij niet passen en voel me er niet fijn bij.
Dus ik stem voor, laat iedereen vooral lopen in waar zich fijn bij voelt.
Qua kleur in het straatbeeld... het moet bij je passen, persoonlijkheid maar ook stemming, en ja toch ook wel een beetje bij het seizoen.
Ik draag best wat kleur, maar ook best wat zwart, zeker mijn schoenen en jassen zijn vaak donker van kleur en ook zonder prints.
Ik draag er wel bijna altijd een fleurige sjaal en/of hoofddeksel bij. En ik heb een enorm mooie en opvallend gekleurde fiets met kinderzitje. Dus vrolijk in het straatbeeld. Maar ik heb bij bepaalde patronen / prints / combi's echt wel een Pippi langkous / pipo de clown vibe en ik vind dat bij mij niet passen en voel me er niet fijn bij.
Dus ik stem voor, laat iedereen vooral lopen in waar zich fijn bij voelt.
donderdag 10 november 2022 om 15:14
Als ik zo’n panty in het straatbeeld zie gaat dat mij niet inspireren helaas pindakaas.
Kleurige panty’s vind ik namelijk alleen enigszins te pruimen bij kleuters, sorry. Maar ik hou zelf dan ook het meeste van kleding in basiskleuren zoals zwart, taupe, beige, wit en grijs. Qua kleurtype staan felle kleuren me ook helemaal niet en je kunt lang niet alles met elkaar combineren wat ik niet prettig vind.
Mag saai gevonden worden, maakt me niks uit
Kleurige panty’s vind ik namelijk alleen enigszins te pruimen bij kleuters, sorry. Maar ik hou zelf dan ook het meeste van kleding in basiskleuren zoals zwart, taupe, beige, wit en grijs. Qua kleurtype staan felle kleuren me ook helemaal niet en je kunt lang niet alles met elkaar combineren wat ik niet prettig vind.
Mag saai gevonden worden, maakt me niks uit
donderdag 10 november 2022 om 16:08
Ben benieuwd of ik de enige ben met dit probleem, maar van een panty krijg ik dus een raar figuur. Allerlei soorten panty' s geprobeerd maar tevergeefs. Ik vind het vreselijk zitten en krijg er een dikke bolle buik van waar ik de aanwezigheid ook continu van voel als ik een panty draag. Terwijl ik dun ben en een redelijk platte buik heb, doe ik een panty aan voel ik me opgezwollen dik. Veel jurken en rokjes in de kast, maar draag ze nooit want het staat niet krijg er een bolle buik in met rare heupen. Helaas, want houd er wel van. Maar om dan heel de avond met een opgezette buik rond te lopen is het mij niet waard.
donderdag 10 november 2022 om 17:00
Nee dat lijkt mij ook niks maar kun je dan bijvoorbeeld ook geen legging aan of misschien overknie kousen ?Bloemetjesvoorjou schreef: ↑10-11-2022 16:08Ben benieuwd of ik de enige ben met dit probleem, maar van een panty krijg ik dus een raar figuur. Allerlei soorten panty' s geprobeerd maar tevergeefs. Ik vind het vreselijk zitten en krijg er een dikke bolle buik van waar ik de aanwezigheid ook continu van voel als ik een panty draag. Terwijl ik dun ben en een redelijk platte buik heb, doe ik een panty aan voel ik me opgezwollen dik. Veel jurken en rokjes in de kast, maar draag ze nooit want het staat niet krijg er een bolle buik in met rare heupen. Helaas, want houd er wel van. Maar om dan heel de avond met een opgezette buik rond te lopen is het mij niet waard.
donderdag 10 november 2022 om 18:15
Helpt een maat groter of meerdere maten groter ook niet? Ik heb panty's in maat M tot XXL terwijl ik zelf maat 36/38 heb. Merk niet dat die XXL veel te los zit. Toegegeven de XXL kocht ik toen ik 44/46 qua maat had maar ik dacht ik probeer het gewoon. Had ooit een keer een te kleine panty en daar voelde ik me wel dik in omdat de band op m'n buik enzo wat strakker zat en het kruisje steeds naar beneden ging.Bloemetjesvoorjou schreef: ↑10-11-2022 16:08Ben benieuwd of ik de enige ben met dit probleem, maar van een panty krijg ik dus een raar figuur. Allerlei soorten panty' s geprobeerd maar tevergeefs. Ik vind het vreselijk zitten en krijg er een dikke bolle buik van waar ik de aanwezigheid ook continu van voel als ik een panty draag. Terwijl ik dun ben en een redelijk platte buik heb, doe ik een panty aan voel ik me opgezwollen dik. Veel jurken en rokjes in de kast, maar draag ze nooit want het staat niet krijg er een bolle buik in met rare heupen. Helaas, want houd er wel van. Maar om dan heel de avond met een opgezette buik rond te lopen is het mij niet waard.
donderdag 10 november 2022 om 20:20
Gerrit1982 Een legging vind ik niet zo mooi onder een strakke jurk of rokje, vind een mooie dunne zwarte panty juist altijd wel netjes staan. En die kousen wel eens geprobeerd, maar dan voel ik mij dan ook niet echt comfortabel in zakt de band een beetje af of als ik mijn benen over elkaar die dat iemand die kousen ziet zitten. Maar wel de beste oplossing alles beter dan een panty voor mij.
TsumTsum Heb ik ook geprobeerd veel grotere maat heb zelf ook 36/38 maar zelfs grotere vind ik nog heel vervelend zitten voel me dan echt heel de avond op ontploffen staan, misschien komt het door mijn buik problemen dat je het dan extra goed voelt en juist een volle buik krijgt. Ik weet het ook niet, jammer vind ik het wel, want heb echt veel leuke jurkjes die ik dus nooit draag zelfs met prijskaartjes er nog aan.
TsumTsum Heb ik ook geprobeerd veel grotere maat heb zelf ook 36/38 maar zelfs grotere vind ik nog heel vervelend zitten voel me dan echt heel de avond op ontploffen staan, misschien komt het door mijn buik problemen dat je het dan extra goed voelt en juist een volle buik krijgt. Ik weet het ook niet, jammer vind ik het wel, want heb echt veel leuke jurkjes die ik dus nooit draag zelfs met prijskaartjes er nog aan.
donderdag 10 november 2022 om 20:23
Ja dat is echt zonde ik hoop dat je nog een goede oplossing kan vinden zodat je je jurkjes nog kan dragenBloemetjesvoorjou schreef: ↑10-11-2022 20:20Gerrit1982 Een legging vind ik niet zo mooi onder een strakke jurk of rokje, vind een mooie dunne zwarte panty juist altijd wel netjes staan. En die kousen wel eens geprobeerd, maar dan voel ik mij dan ook niet echt comfortabel in zakt de band een beetje af of als ik mijn benen over elkaar die dat iemand die kousen ziet zitten. Maar wel de beste oplossing alles beter dan een panty voor mij.
donderdag 10 november 2022 om 22:05
Ik droeg vroeger regelmatig panties met een printje. Een favoriet was een zwarte met de print van een witte ritssluiting op de achterkant.
Nu draag ik dat niet vaak meer.
Probleem daarbij is dat het dan al gauw te druk wordt; mijn outfit is eigenlijk niet compleet zonder een print. Ik heb geen effen jurkjes (of trouwens, wel één, in een aparte kleur groen, maar wel met plooien, plissé en knoopjes).
Ik hou van prints. Minimaal één kledingstuk in mijn outfit moet een print hebben. Dat kan een jasje zijn, een blouse, of een rok of broek met print. Je zal mij nooit of zeer zelden in een compleet effen outfit zien. Dan voel ik me niet mezelf.
Nu draag ik dat niet vaak meer.
Probleem daarbij is dat het dan al gauw te druk wordt; mijn outfit is eigenlijk niet compleet zonder een print. Ik heb geen effen jurkjes (of trouwens, wel één, in een aparte kleur groen, maar wel met plooien, plissé en knoopjes).
Ik hou van prints. Minimaal één kledingstuk in mijn outfit moet een print hebben. Dat kan een jasje zijn, een blouse, of een rok of broek met print. Je zal mij nooit of zeer zelden in een compleet effen outfit zien. Dan voel ik me niet mezelf.
donderdag 10 november 2022 om 22:33
Een raar figuur krijg ik niet van een panty, maar het gevóel dat ik een raar figuur heb… of dat alles knelt op de verkeerde plekken… ja, dat wel. Mijn oplossing is een (grote, stevigeBloemetjesvoorjou schreef: ↑10-11-2022 16:08Ben benieuwd of ik de enige ben met dit probleem, maar van een panty krijg ik dus een raar figuur. Allerlei soorten panty' s geprobeerd maar tevergeefs. Ik vind het vreselijk zitten en krijg er een dikke bolle buik van waar ik de aanwezigheid ook continu van voel als ik een panty draag. Terwijl ik dun ben en een redelijk platte buik heb, doe ik een panty aan voel ik me opgezwollen dik. Veel jurken en rokjes in de kast, maar draag ze nooit want het staat niet krijg er een bolle buik in met rare heupen. Helaas, want houd er wel van. Maar om dan heel de avond met een opgezette buik rond te lopen is het mij niet waard.
Het probleem met panty’s is inderdaad dat de bovenrand precies bóven je buik valt: zelfs met een platte buik krijg je dan een soort ballon-effect. Misschien niet eens zichtbaar, maar wel in je hoofd. Die rand knelt! Op de verkeerde plek! Daarom helpt een stevige onderbroek: je kunt de panty-bovenrand erin stoppen en weer ademhalen.
donderdag 10 november 2022 om 22:36
Ik ben jaloers!!HobbeltVerder schreef: ↑10-11-2022 13:18@beste aankoop ooit....
donderdag 10 november 2022 om 22:53
Dit kan ik misschien nog wel proberen. Heb net een zak chocolade pepernoten op, dus ga nu geen panty passen met onderbroek eroverheen wordt geen successamarinde schreef: ↑10-11-2022 22:33Een raar figuur krijg ik niet van een panty, maar het gevóel dat ik een raar figuur heb… of dat alles knelt op de verkeerde plekken… ja, dat wel. Mijn oplossing is een (grote, stevige) onderbroek óver de panty heen. Met pijpjes. Een heel strakke jurk kan dan niet, inderdaad, want dan zie je de lijnen van de onderbroek door de stof heen, maar het geeft onder de meeste jurken net genoeg steun om de panty niet te voelen. Onder heel strakke jurken draag ik geen panty, dus die bewaar ik voor de zomer.
Het probleem met panty’s is inderdaad dat de bovenrand precies bóven je buik valt: zelfs met een platte buik krijg je dan een soort ballon-effect. Misschien niet eens zichtbaar, maar wel in je hoofd. Die rand knelt! Op de verkeerde plek! Daarom helpt een stevige onderbroek: je kunt de panty-bovenrand erin stoppen en weer ademhalen.
donderdag 10 november 2022 om 23:12
Ik heb maatje 36 met voor panties moet ik altijd belachelijk grote kopen. Je hebt die lengte-gewicht grafiekjes op de verpakking staan en als je lang bent kom je automatisch bij een grote maat uit. Ik ben een zeikerd wat knelbroeken betreft (ik ben nu zover dat ik jeans vermijd) maar panties knellen nooit. Of jurkjes voor de zomer bewaren, ik draag mijn jurken vrijwel alleen in de zomer zonder panty. Heb ze enkel in het zwart, ook ik ben fan van prints en kleurtjes in jurk/rok/top.
Mijn favo item is niet meer te koop, dat is de Brushed Batwing Pullover van Sting en die kwam elk tussenseizoen terug in andere kleurtjes. Heb er nu 3 exemplaren van in mijn kast hangen, nummer 4 (de eerste die ik kocht) is gedegradeerd tot sporttrui want versleten.
Edit: Oh man hij is er nog wel maar van naam gewisseld en nu uitverkocht. Nou ja, deze keer geen kleuren die mij goed staan (wat is die wit beige taupe omakleuren fetish tegewoordig) en ik heb er dus al 3 dus ik ben lekker duurzaam zo.
Dit model is het dus:
Mijn favo item is niet meer te koop, dat is de Brushed Batwing Pullover van Sting en die kwam elk tussenseizoen terug in andere kleurtjes. Heb er nu 3 exemplaren van in mijn kast hangen, nummer 4 (de eerste die ik kocht) is gedegradeerd tot sporttrui want versleten.
Edit: Oh man hij is er nog wel maar van naam gewisseld en nu uitverkocht. Nou ja, deze keer geen kleuren die mij goed staan (wat is die wit beige taupe omakleuren fetish tegewoordig) en ik heb er dus al 3 dus ik ben lekker duurzaam zo.
donderdag 10 november 2022 om 23:29
Ugli schreef: ↑10-11-2022 23:12Ik heb maatje 36 met voor panties moet ik altijd belachelijk grote kopen. Je hebt die lengte-gewicht grafiekjes op de verpakking staan en als je lang bent kom je automatisch bij een grote maat uit. Ik ben een zeikerd wat knelbroeken betreft (ik ben nu zover dat ik jeans vermijd) maar panties knellen nooit. Of jurkjes voor de zomer bewaren, ik draag mijn jurken vrijwel alleen in de zomer zonder panty. Heb ze enkel in het zwart, ook ik ben fan van prints en kleurtjes in jurk/rok/top.
Edit: Oh man hij is er nog wel maar van naam gewisseld en nu uitverkocht. Nou ja, deze keer geen kleuren die mij goed staan (wat is die wit beige taupe omakleuren fetish tegewoordig) en ik heb er dus al 3 dus ik ben lekker duurzaam zo.Dit model is het dus:
vrijdag 11 november 2022 om 09:10
Helemaal mee eens dat er in de koude maanden te weinig kleur is in het straatbeeld. Ik word gewoon somber van al dat zwart, marineblauw en donkergrijs... blehhh.
Die panty's met printjes vind ik allesbehalve mooi eerlijk gezegd (beetje kinderachtig in mijn ogen), maar in elk geval zijn ze nog wel vrolijk.
Ik draag zelf het liefst lichte kleuren in de koude maanden: crème, lichtgrijs, oudroze, lichtblauw, wit, etc.
Die panty's met printjes vind ik allesbehalve mooi eerlijk gezegd (beetje kinderachtig in mijn ogen), maar in elk geval zijn ze nog wel vrolijk.
Ik draag zelf het liefst lichte kleuren in de koude maanden: crème, lichtgrijs, oudroze, lichtblauw, wit, etc.
vrijdag 11 november 2022 om 11:32
Mijn garderobe was altijd voornamelijk zwart maat ik probeer de laatste 3 jaar meer kleur te dragen. Merk dat mensen het wel leuk vinden staan.. of ze zeggen dat alleen omdat ik veel zwart draag.
Ik hou van zwart. Mijn huid oogt het mooiste bij zwarte kleding. Maar ook wel bij legergroen en grijs melee.
Ik hou van zwart. Mijn huid oogt het mooiste bij zwarte kleding. Maar ook wel bij legergroen en grijs melee.
vrijdag 11 november 2022 om 16:08
Daar had ik eerst een bril (“modeaccessoire”) voor… jij niet dan?
Maar idd. Als je het kunt en kunt betalen: doen!
zaterdag 12 november 2022 om 01:15
Nou inderdaad, kwam net deze foto tegen bij Zalando.

Wat zou hier nou de bedoeling van zijn? Laten zien dat je jeuk van die trui krijgt?
confhettie wijzigde dit bericht op 12-11-2022 01:43
0.26% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in