Haarolie
woensdag 16 november 2022 om 20:00
Is er iemand die advies heeft over een goede haarolie? Ik heb momenteel pluizig, ietwat droog haar. Na mijn bevalling heb ik heel veel haaruitval gehad en ik wil het nu graag opnieuw lang laten groeien. Ik heb heel veel babyhaartjes nu en al met al zit het helemaal niet goed. Nu zie ik allemaal filmpjes met verschillende oliën die als wondermiddel bestempeld worden. Ik heb alleen het juiste nog niet gevonden helaas. Welk product werkt voor jullie? En hoe gebruiken jullie het?
woensdag 16 november 2022 om 20:06
Helemaal mee eens!Relaxingatthelake schreef: ↑16-11-2022 20:03Ik gebruik arganolie. Heel klein beetje verdelen over mijn haar en het is niet meer pluizig. Als je niet teveel gebruikt wordt het ook niet vettig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 16 november 2022 om 21:09
De olie die ik gebruik (van Andrelon) heeft als ingredienten:
Cyclopentasiloxane, Isododecane, Dimethicone, Cyclohexasiloxane, Argania Spinosa Kernel Oil, Dimethicone Crosspolymer, Lycopene, Parfum, Tocopherol, Zea Mays (Corn) Oil, Alpha-Isomethyl Ionone, Coumarin, Linalool.
Maar ik vind hem fijn en hij werkt tegen pluizig haar.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 16 november 2022 om 21:15
Ik gebruik daar ook arganolie voor soms gemengd met caster olie. Ik smeer het er soms ook savonds in en ga ermee slapen en dan de volgende dag mijn haar wassen. Het is wel belangrijk om niet teveel te gebruiken anders is het lastig met uitwassen. Gebruik sinds een week ook een leave in conditioner/anti klit spray en dat helpt ook, mijn haar voelt wat minder droog aan.
woensdag 16 november 2022 om 21:30
Ik kan je alvast veel geld besparen:
Moroccainoil, biosilk en Chi werken niet. Nu heb ik bijzonder onhandelbaar haar maar ik maakte niemand (met normaal haar) blij met die flesjes. Variërend van ‘ziet eruit alsof ik de halve avond in de frituur heb gewerkt met één drupje’ tot ‘ruikt wel lekker maar dan houdt het ook op’).
Olaplex oil doet ‘iets’ maar veel te weinig om de prijs te rechtvaardigen. De olie met de beste prijs/kwaliteit verhouding: ordinaire virgin coconut oil van de Tuinen (weet even niet meer hoe die toko tegenwoordig heet Holland en nog iets). Daar vind je ook castorolie voor weinig.
Moroccainoil, biosilk en Chi werken niet. Nu heb ik bijzonder onhandelbaar haar maar ik maakte niemand (met normaal haar) blij met die flesjes. Variërend van ‘ziet eruit alsof ik de halve avond in de frituur heb gewerkt met één drupje’ tot ‘ruikt wel lekker maar dan houdt het ook op’).
Olaplex oil doet ‘iets’ maar veel te weinig om de prijs te rechtvaardigen. De olie met de beste prijs/kwaliteit verhouding: ordinaire virgin coconut oil van de Tuinen (weet even niet meer hoe die toko tegenwoordig heet Holland en nog iets). Daar vind je ook castorolie voor weinig.
woensdag 16 november 2022 om 22:19
Dat zijn inderdaad siliconen met een klein beetje arganolie. Nou ja, als het werkt, dan werkt het. Soms kun je je haar op den duur verzadigen met siliconen.tonkje schreef: ↑16-11-2022 21:09De olie die ik gebruik (van Andrelon) heeft als ingredienten:
Cyclopentasiloxane, Isododecane, Dimethicone, Cyclohexasiloxane, Argania Spinosa Kernel Oil, Dimethicone Crosspolymer, Lycopene, Parfum, Tocopherol, Zea Mays (Corn) Oil, Alpha-Isomethyl Ionone, Coumarin, Linalool.
![]()
Maar ik vind hem fijn en hij werkt tegen pluizig haar.
woensdag 16 november 2022 om 23:35
Ik zeg dat ook meestal en mijn arganolie komt daar vandaan. Mijn casterolie komt van Action maar die had ook maar 1 ingrediënt vermeld staan. Zie nu dat die oliën, en een hoop andere dingen, 60% korting zijn bij Holland & Barret.lemoos2 schreef: ↑16-11-2022 21:30Ik kan je alvast veel geld besparen:
woensdag 4 januari 2023 om 17:39
Leave in conditioner van Bonacure heeft mijn leven veranderd! Ik gebruik nog steeds conditioner in de douche, maar als ik eruit stap droog ik mijn haar met handdoek en föhn, niet tot het 100% droog is maar wel zo'n 50-75%. Dan spray ik met het spullie, even kammen en klaar! Niks geen pluis en mooi zacht haar.
woensdag 4 januari 2023 om 17:40
Ik lees hier over 100% arganolie. Site voor mannen maar dat maakt op zich niks uit:
https://www.thealphamen.nl/blogs/blog/w ... -hoe-moet/
https://www.thealphamen.nl/blogs/blog/w ... -hoe-moet/
anoniem_64f462a7702e2 wijzigde dit bericht op 04-01-2023 17:47
17.29% gewijzigd
woensdag 4 januari 2023 om 17:43
Deze ziet er goed uit. Handig topic dit, ik ga bestellen.
https://www.thealphamen.nl/azbane-silky ... tment.html
https://www.thealphamen.nl/azbane-silky ... tment.html
woensdag 4 januari 2023 om 19:45
woensdag 4 januari 2023 om 19:57
Deze ziet er heel interessant uit!! Die wil ik ook eens proberen. Ik gebruik daarvoor nu de giga-glad stylingcrème van de brainwash maar wil deze ook wel graag eens proberen want die crème gaat beduidend minder lang mee dan de olie.Ugli schreef: ↑04-01-2023 17:39Leave in conditioner van Bonacure heeft mijn leven veranderd! Ik gebruik nog steeds conditioner in de douche, maar als ik eruit stap droog ik mijn haar met handdoek en föhn, niet tot het 100% droog is maar wel zo'n 50-75%. Dan spray ik met het spullie, even kammen en klaar! Niks geen pluis en mooi zacht haar.
![]()
Van de Action ooit haarspul gehad (gekregen van iemand die hem niet hoefde die zo lief was aan me te denken), zou hittebeschermend zijn maar daar ging mijn haar juist gigantisch van pluizen en werd nog mega-vettig ook. Het zag er niet uit.
woensdag 4 januari 2023 om 20:46
Koffieverkeerd schreef: ↑04-01-2023 17:36Oh Mielle, daar heb ik nu ook iets van gekocht. Een soort gelachtig spul in een grote pot en dat bevalt totaal niet.
Ruikt wel heel lekker, maar het maakt mijn haar ( krul) zwaar en vettig.
Eens kijken of jouw flesje beter werkt.
dat hoor ik vaker, denk vanaf krultype 3 mielle het beste werkt hoeft natuurlijk niet
is met veel producten zo, wat voor de een werkt werkt totaal niet voor ander
tot nu toe heb ik geen problemen ben echt fan
Relax we're all crazy, it's not a competition
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in