Lekker gewoon zwanger worden en zijn

18-03-2009 16:35 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nuchter LGZW-topic nummer twee!

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! Mardjen291JA! 20 juli 2009 Hartje gezien, alles goed! Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 eindelijk actie! 15 juli gynaecoloog Sjipperdepip311 ivf 23 juni 1e punctie DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010Elevmeisje is 2South291JA! 11 juli 2009Alles goed! 19 juni echo Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 13 juli echo nekplooimetingSproet197830121 mei Sproetekind geboren! Dufty322JA! 25 juli 2009 Mini-dufty is 3. Hartje gezien, alles goed! Minie86221JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! 3 juli 30 wk echoBengal311JAAAA! 12 februari 2010Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!
Morning!

Heerlijk uitgeslapen weer! Wat een prachtig weer is het! Ik ga zo eens kijken of ik in de hangmat kan gaan liggen lezen.

Sjippie! Veel succes vandaag!!!

Jee, Chiek, verstoorde leverfunctie... kan natuurlijk ook met die jeuk, maar dat het dan onder je voeten zit? Ik dacht dat het dan meestal het ergst op je buik was. Maargoed, wel heel erg prima dat ze het allemaal goed uitzoeken.

Baby bouncing hier... tjonge, al sinds ik vanmorgen wakker werd. Hij houdt niet op, tis weer een feestje binnen in mijn buik! Erg leuk

Oh ik draag ook nog steeds beugelbeha's. Ik wilde laatst wel voedingsbeha's gaan kopen, omdat het wel eens tijd wordt (en tis 1 van de laatste dingen die ik nog moet kopen). Ik was met lief toch in de stad. Maar hij wilde dat pas na het salaris weer doen.... pprrrr... stel nou dat ik afgelopen nacht was bevallen... dan had hij vandaag de stad in gemoeten om voor mij zo'n voedingsbeha te kopen... Lijkt me toch lastig.
Goedemiddag! Wat heerlijk Luus dat je zo hebt uitgeslapen, zal je goed doen.

Sjip, Pien én Chiek, (nogmaals) succes met jullie ziekenhuisbezoek vandaag!

Ik heb ook tot het einde m'n gewone beugelbh's gedragen. Volgens mij is dat bullshit van die melkklieren die worden afgekneld, ik geloof er in elk geval niet in. Heb wel in de eerste weken na de bevalling een voedingsbh (gewoon van de H*MA) gedragen, was dan wel handig (maar ik moest me toch alsnog elke keer half uitkleden, want had geen voedings-t-shirt ofzo).

Zo, ik heb mijn eerste kind-krijst-de-hele-supermarkt-bij-elkaar-ervaring achter de rug. Toch best genant. En ja hoor, toen werden ook nog mijn boodschappen gecontroleerd (we hebben zelfscanners), dus moest ik nog langer die wagen heen en weer duwen. Nou ja, hoort erbij.

Wat mis ik nu trouwens een tuin!! Vond een balkonnetje altijd prima, maar zou het nu wel heel prettig vinden met de wagen onder een boom. Wie weet dat ik nog een poging in het park ga wagen vanmiddag.
Gewoon doen Sproet. Lekker het park in met krijsende minie. Worden jullie allebei volgens mij vrolijk van.

Luus goedemorgen. Lekker hoor.

De prikmevrouw heeft 6(!!!) buisjes afgenomen. Vond ik toch best veel. Niet dat ik moeite heb met bloed afnemen maar het verbaasde me wel.

Ben ook al naar de bouwmarkt geweest. Ik ben echt lekker bezig vandaag.

Nu even een kleine pauze ingelast voor een boterham en beentjes van de vloer. Bizar dat ik toch gelijk merk als ik meer doe.
..
anoniem_72687 wijzigde dit bericht op 23-06-2009 13:49
Reden: huh 2 keer!
% gewijzigd
Hello liefjes, kom me even melden maar te lui om bij te lezen... sorry...

Ik wil Sjip natuurlijk wel veel geluk en goede eitjes wensen en ik zag in alle vluchtigheid dat er goed nieuws is voor Chiekje, maar dat het mistery nog niet is opgelost. Laten we hopen dat dat wel snel gebeurt.

Ik ga weer naar mijn bed toe ben bekaf van de zwangerschapscurus....

Oh ja, voor ik het vergeet; was gister bij VK en baby is ingedaald! Jippie... (dat voelde ik dus)
Ik haat reviews. Heb ter plekke besloten dat ik never nooit ga promoveren, want jezus christus, wat haat ik reviews. Ik heb gewoon neigingen om mijn laptop uit het raam te flikkeren en al mijn studieboeken er achteraan. En dan maar iets anders worden, met een makkelijke studie eraan vooraf. Of vuilnisvrouw ofzo. Pfff!
Tja... zoiets had ik me ook moeten realiseren voordat ik besloot te gaan promoveren...hehehe...
quote:Luaska schreef op 23 juni 2009 @ 16:09:

Tja... zoiets had ik me ook moeten realiseren voordat ik besloot te gaan promoveren...hehehe... Nou, ik ben hartstikke trots op je!
Er zit hier een heel lief meisje naast me naar Pippi Langkous te kijken. Met haar duimpje in haar mond en af en toe moet ze lachen om Pippi. Ze ziet er zo cute uit met haar witte rokje en knalroze hemdje en dan die mollige pootjes en dat prachtige blonde haar. Ik ben verliefd! Op mijn eigen kleine mini duftje!

Foto?
Klinkt ook érg aandoenlijk!!
Aaah, duft, wat lief. Elevmeisje zit naast me in slaap te vallen bij sesamstraat. Ik heb me vanmiddag vergrepen aan een bakje Kartoffelsalat, ik voel dat dit eenzelfde zwangerschap wordt als vorige keer, want toen kon ik dat ook niet weerstaan. Normaal eet ik dat nooit, vette mayo-troep, de laatste keer was tijdens het eerste trimester van de zwangerschap van elevmeisje denk ik, haha. Mijn borsten zijn niet extreem veel groter trouwens, maar gewoon heel gevoelig. Nog niet zo erg als bij Beng, hoor.

En chiek en pien:

Agossie, Sproet, maar met zo'n heel klein babietje vergeven ze je het nog wel, toch? In tegenstelling bij tot een 3-jarige die snoep eist.

Sjip, hoe is het gegaan? Viel het mee, viel het tegen?

Oh meisjes, ik moet echt koken, dat doe ik normaal tijdens sesamstraat en dat is inmiddels weer afgelopen. Ik kom vanavond nog even buurten.

P.S. Chiek, hoe is 't met de jeuk?
Sorry lieve meiden alleen even een kort berichtje, krijgen zo bezoek.

Punctie vandaag is op zich goed gegaan, was niet zo horror als ik begon te denken. Het is pijnlijk, maar niet zo erg dat ik zeg nooit meer. Wel nu nog steeds buikpijn en een beetje sloom.

Er waren nu maar 5 eiblaasjes te zien ipv de 7 die ze eerst zagen, beetje vreemd. Maar die allemaal aangeprikt en leeggezogen. Op het parkeerterrein werd ik toch wel erg duizelig, dus ik naar huis en Sjipman naar het lab.

Helaas bleek er maar 1 eicel te zijn. Erg weinig dus! Deze is wel van goede kwaliteit en ook het zaad is van goede kwaliteit, alleen is het nu maar hopen dat die ene eicel bevrucht wordt.

Afwachten dus tot donderdagochtend.

Erg balen en spannend dus. Hou jullie op de hoogte en kom morgen ff bijlezen en meer kletsen!

Dank je wel voor al jullie medeleven!!
anoniem_68452 wijzigde dit bericht op 23-06-2009 19:19
Reden: Thanx Pien!
% gewijzigd
Och lieve Sjip dat is misschien niet veel en het is een dooddoener om te zeggen dat je er maar 1 nodig hebt. Maar het is wel zo. Ik ga zo hard duimen voor donderdag. En we diepen allemaal even ons South positivisme op om naar jullie toe te sturen.

(misschien dat je even een naam uit je berichtje moet verwijderen)

Gelukkig was het qua pijnlijk ongemak te doen.
Ach Sjip! Gelukkig viel de punctie mee en was het niet zo dramatisch pijnlijk als we ons misschien voorstelden. Wel jammer dat er slechts 1 eicel was. Maar, net wat Pien zegt, op zich is er maar 1 nodig. Mja, ik kan me goed voorstellen dat je er graag meer had gehad.

We gaan gewoon met z'n allen heel hard voor je duimen!!

Go zaadje! Go eitje!

Maak dat klein karweitje!!

Hai Meisjes,

Wat is er veel gebeurt de afgelopen paar dagen! Ik heb zo nu en dan met een half oog meegelezen...maar ik heb het deze week erg druk en ik ben behoorlijk moe. Oh en Chiek...positieveling, het is vanaf nu nog 3 dagen Maar inderdaad de laatste loodjes...vandaag ben ik gewoon in tranen uitgebarsten op m'n werk (drukte van de afgelopen tijd en de spanning van met verlof gaan en alles loslaten denk ik)

Chiek, Duft en Sjip

Chiek wat fijn dat je waardes toch goed bleken te zijn, maar wat spannend om nu weer af te wachten op de volgende uitslagen. Ik hoop dat het allemaal erg meevalt! En voor een prachtmeid van 900 gram...

Duft...jemig meid, denk alsjeblieft goed om jezelf! Alles en afzeggen en lekker rusten op de bank. Genieten van Duftmini...net als vanmiddag

Sjip, ach meisje toch...wat een rollercoaster is dit toch zeg...ik hoop dat deze mooie eicel bevrucht wordt en dat je snel een positieve test in handen hebt!

Wat een borsten-issues trouwens...hihi! Pien komt goed! Die van mij hebben ook nooit op ontploffen gestaan en ik ben ook net 12 zonder mooie push-up (ik draag nu dus ook nog steeds beugelbh's)...maar al met al zijn ze nu een stuk voller en ze passen perfect bij mijn lichaam. Geestelijk ben ik me al wel aan het voorbereiden op theezakjes

Duft, om nog even antwoord te geven op je vraag. Ja ik herken het ook wel hoor. Net zoals nu...ik nu gewoon moe en allerlei kleine pijntjes doemen op...dan komt er ineens ook wel eens een paniekkriebel op. Zo zie ik best op tegen de bevalling en de kraamperiode. Vooral de kraamperiode boezemt me wel angst in. Dan ben ik bang dat ik me lichamelijk niet happy voel en dat ik daar in blijf hangen en we weten allebei dat je dan helemaal geen drukte om je heen wilt...Ik ben erg benieuwd hoe ik deze gigantische (maar oh zo mooie) verandering in mijn leven ga ervaren...Tegen het einde van de zwangerschap ga ik dit zeker nog een keer bij de VK aangeven (ze weten er nu ook al van). Dus dikke we gaan elkaar er gewoon doorheen slepen!

Alle andere meisjes
Hi Sjip!

Jammer dat het uiteindelijk maar 1 eitje heeft opgeleverd. Maar ik hoop dat de bevruchting goed slaagt en dat er een a-kwaliteit embryo teruggeplaatst kan worden. Vind het wel fijn om te lezen dat de punctie minder horror en minder pijnlijk was dan je had gedacht/verwacht. Desondanks hoop ik dat je niet nog een keer moet (behalve dan voor een 2e kindje).

Doe het lekker rustig aan

En dat lekker rustig aan geldt ook voor de hoogzwangere dames! Dikke knuffel voor South, Luus, Duft en Laal!
Oh... sjipje, verdikkie... ééntje maar... Maar inderdaad die dooddoener van Pientje...: je hebt er maar eentje nodig....

Ik ga vanaf nu heel hard voor je duimen dat dit één heel mooi mensje gaat worden!

@ alle meisjes van lgzw: We bouwen toch wel een tribune he, voor donderdagochtend?! Ik zit alvast klaar....

Ik ga lekker naar bed... morgen eindelijk weer eens een dag dat ik helemaal niets op het programma heb staan. Heerlijk... Kijk er nu al naar uit.

Oh ja, die sollicitatie van me is mislukt.... Ik belde vandaag maar eens omdat ik nog geen reactie had gehad op mijn mail. Bleek mijn mail niet te zijn aangekomen en inmiddels was er al iemand aangenomen. Na uitgebreid telefoongesprek bleek wel dat ik het toch niet zou zijn geworden vanwege zwangerschapsverlof en parttime-baan, maar toch... ik had daar namelijk nog een hele leuke oplossing voor gehad... Dus ik baalde behoorlijk. Ik snap ook niet hoe het kan dat mijn mail niet is aangekomen. Ach... mijn tijd komt wel weer....
He wat balen South dat het niks is geworden met de sollicitatie! Volgende keer meer succes hopelijk!

En natuurlijk bouwen we een tribune voor het eitje van Sjip! Ik neem wel plaats met al mijn koffers voor de vakantie. Aan internet op locatie wordt, as we speak, gewerkt door de IT afdeling van mijn werk Heb even geslijmd en de heren zijn al ruim een dag met mijn flaptopje aan de gang om draadloos internet werkend te krijgen.... hopelijk lukt het!
Ik neem ook plaats op de tribune hoor! Ik hoop op een pracht van een bevruchting.

Sjippie, jammer dat het er maar 1 was... Maar ja, het is altijd nog beter dan niets, toch?

Heb trouwens laatst iets van mijn schoonmams gehoord... Op de één of andere manier kwamen we op lichaamshaar bijwerken, en ze vertelde dus dat ik absoluut moest zorgen dat de boel daar kaal was, of op zijn minst kort. Want ze heeft bij een heleboel bevallingen gezien, dat die vrouwen gehecht werden en als die dan van die vieze lange haren hadden dan gingen die mee met het hechtdraad, zo de huid in! *gruwel*

Ik ben zo blij dat ik het altijd netjes houd, dat scheelt stress. En Minieman is tegenwoordig een goede hulp, want ik kan nu al niet meer zien wat ik doe.

Maar goed, dus niet alleen voor ons eigen idee die jaren 80 coupe bijwerken, ook voor de hygiene en bevordering van de genezing.
Jeetje South wat superbalen van je sollicitatie. En wat raar ook. Hoe kan je mail nou niet zijn aangekomen? Heb je zelf nog even gecheckt of je een gemiste foutmelding had ofzo?

Geniet van je dag zonder plannen.

Minie dat verhaal! Werd er helemaal naar van toen ik het las. Wel een goede tip overigens.

Hoe is het met de studie vandaag?

Chiek wanneer krijg je de volgende uitslag?

Het is heerlijk weer en helaas moet iedereen werken of is druk. Weet niet zo goed wat te doen deze vakantie. Wil niet vol in de zon. Zou gaan schilderen maar dat wordt me nu ook van alle kanten afgeraden i.v.m. dampen enzo. Lekker rustig aan doen is ook wel fijn maar wordt wel een beetje saai voor deze wiebelkont. Iemand nog tips?
Minnie wat een verhaal weer! Jai ks!! Blij dat ik de boel goed heb laten trimmen door Caatman.

Wel balen dat je even een studiedip hebt, maar dat mag. Je bent net getrouwd en zwanger, dus alle reden om even afgeleid te zijn toch?

Chiek: Wat een raar lijf heb je toch! Gelukkig niks ernstigs, maar toch vreselijk irritant lijkt me!

Beng en Pien: Al die zwangerschapskwaaltjes zijn echt zo grappig om te lezen. Dan denk ik echt; Oh ja, dat was ook zo... Supergrappig!

Elev: Jij herkent natuurlijk wel weer veel of juist niet? Ik zal de site van die zwangerschapslingerie nog eens geven. www.figleaves.com

Vond ik heel fijn. Ik wist ook wel dat ik nog wel beugels mocht dragen in het begin, maar dat deed me gewoon te veel pijn. Vandaar dat ik maar meteen aan de zwangerschapsbh's ging.

Duft: Wat vreselijk lief jouw mini. Ik smelt hier helemaal.

Sjip: Fijn dat de punctie meeviel, maar wel balen dat het uiteindelijk maar 1 goed eitje was. Maar we sturen nog gewoon wat positieve, nuchtere vibes jouw kant op natuurlijk en dan wordt dat ene eitje gewoon een heel mooi vruchtje. Ik weet het zeker. Zal morgen ook op de tribune plaatsnemen.

Hier alles goed. Ik heb even een relaxdagje. Had gisteren een hele hectische dag, maar wel met resultaat. Ik ben ondernemer!! Yeah. Ik heb een btw nummer Woehoe!!

Zo, dat voelt goed.

Ik had gisteren namelijk 3 dingen op 1 dag gepland omdat Minicaat mee moest en hij zo nieuwsgierig is dat hij gewoon de hele dag niet slaapt omdat hij alles moet zien. Resultaat was dus wel een zwaar vermoeide baby gisteravond, maar nu kan hij lekker bijslapen gelukkig.

Gisteren namelijk eerst naar de kamer van koophandel geweest om me in te schrijven voor het handelsregister, daarna naar de mensen van die mogelijke opdracht want ze wilden Minicaat toch wel heel graag bewonderen en daarna naar een intakegesprek van het kinderdagverblijf.

Dus ik gisteren rond de middag met kind in de maxi cosi, luiertas, draagzak en gewone tas in de auto. Tomtom aan en gaan! Dus ik kom vervolgens dat kantoor binnenlopen met Minicaat in de buikdrager. "Ik wil me inschrijven in het handelsregister" De Turkse man die me kon helpen keek me echt aan met een blik van: Jij???

Ja, ik ja! Dus ga zitten. Begint hij alles in te voeren en opeens vraagt hij: Is dat wel goed voor het ruggetje van je baby?

En ik: Ja, want dit product is ergonomisch getest enz.. enz..

En hij: Ja, ik weet het ook niet. Ik heb zelf ook een baby en in onze cultuur wordt dat toch echt afgeraden. Dus ik: Ja, in mijn mans cultuur ook. Vervolgens nog een heel gesprek gehad van hoe dat vroeger ging in Turkije. Haha.. Echt een leuk gesprek gehad uiteindelijk..

En ingeschreven dus! Vervolgens weer in de auto en naar dat bedrijf. Zij allemaal de baby bewonderd. Ook nog naar het regionale krantje geweest die daaronder gevestigd is en even Minicaat laten zien. Even gekletst en genetwerkt. En ik mag hoogstwaarschijnlijk correspondent worden voor mijn oude krant. Niet wat ik echt echt wil, maar dan kan ik mooi oefenen op mijn teksten en onderhandelingsgesprekken wat betreft tarieven enzo.. En ik heb alvast 1 opdrachtgever zodat ik er nog maar 2 nodig heb om speciale kortingstarieven enz.. van de belastingdienst te krijgen.

Helaas had dat andere bedrijf nog geen nieuws. Ze hadden het heel druk en nog geen tijd gehad om naar de offerte te kijken. Maar was wel heel gezellig. Heb er koffie gedronken, Minicaat gevoed en verschoont op hun vergadertafel!!!

Ze waren erg makkelijk..

Vervolgens weer met Minicaat in de auto en naar het kinderdagverblijf gesjeest. Heb Minicaat daar in zijn nieuwe groep gelaten en even alle details doorgenomen met 1 van de leidsters. Gaf me echt een goed gevoel om alle info weer te krijgen en meer en weer even te zien waar ik Minicaat ga achterlaten straks. En Minicaat gaat dus volgende week woensdag en die week daarop een dagdeel wennen. Nou ja, het wennen is vooral voor de ouders bedoeld.

Minicaat was inmiddels flink moe natuurlijk omdat hij de hele tijd wakker was geweest. Maar zat toch nog even flink te lachen naar alle leidsters. Wat een charmeur is het toch al..

En vervolgens weer naar huis gesjeest. Was pas om kwart voor zes thuis!!

Ik voelde me dus helemaal independant woman hierzo en voelde me erg goed. Kreeg wel een lichte domper. Goede vriend van me had ik maandag al gesproken. Ging heel slecht op zijn werk en hij zat helemaal overspannen thuis. Kreeg gisteren een sms dat hij ontslagen was!! Ga hem vanavond bellen. Had er gisteren de puf niet meer voor. Wel een sms teruggestuurd, maar vind het zo erg!!
Chicaatje wat ben je toch lekker bezig. omdat je het zo grondig en goed aanpakt. Klinkt heel goed en spannend.

Sneu voor die vriend van je. Hopelijk kun je hem een beetje bijstaan.

Ik heb voor morgen en overmorgen een afspraak staan om kdv te bezoeken. Vind het gewoon helemaal spannend. Morgen 2 tegelijk (zitten tegenover elkaar) en overmorgen eentje maar allemaal van dezelfde organisatie.

Denk dat het nog wel een probleempje gaat worden qua beschikbaarheid. Maar goed eerst maar eens kijken of het wat is.

Dan wil ik er volgende week nog 2 doen. Ben nu toch vrij.

Ga nu even boodschappen doen voor de verlate verjaarsvisite die vanavond komt. Oh en morgen komen er nog mensen bbq-en voor mijn verjaardag. Wat een gezelligheid!!

Ligt iedereen een beetje voor pampus?
Hello Meiden,

Hier een beetje duf van de zon, het is hier heerlijk in de tuin, en van een soort vage buikgriepachtige verschijnselen.

Ca, ik vind je geweldig! Supergoed dat je alles zo goed aan het regelen bent! Klinkt allemaal heel erg echt en volwassen!

Pientje, dat schilderen mag gewoon. Ik heb het gevraagd aan de VK en zelfs terpentinebasis verf kan in dit vroege stadium nog geen kwaad. Later in je zwangerschap raden ze verf op waterbasis aan. Maar gewoon lekker chillen onder het mom dat je niet kunt verven is natuurlijk nooit verkeerd

Nog even over de beugelbh`s. Ik heb gisteren een voedingsbh aangeschaft (tenminste, besteld) en die is zelfs met beugel. Zijn dan flexibele beugels die niet je melkklieren afknellen. Heb er meteen twee besteld en ga dan later nog wel een keer kijken voor wat leuks. Deze zijn eigenlijk hetzelfde als die ik nu hebt, alleen met een klep.

Dus er is hoop voor zowel de 12 jarigen als de bejaarden onder ons Als iemand er behoefte aan heeft zoek ik ze even op het www, dan kan je er naar vragen in de winkel.

Ga nu even liggen op de bank, kort en heftig nachtje achter de rug vanwege die buikgriepige grappen en grollen.
Ach Mard, wat k.u.t. zeg dat je zo'n last hebt van je buik. En het is nog wel zo mooi weer! Wel genoeg drinken he?

Pien: Zo, jij pakt het echt goed aan met de kinderdagverblijven. Maar groot gelijk heb je. Bij zoveel mogelijk gaan kijken en inschrijven. Alleen even opletten. Bij sommige krijg je een boete als je je inschrijft en dan uiteindelijk naar een ander gaat.

Ik vond het ook een crime om een goed kinderdagverblijf te vinden. Sowieso hoef je haast niet meer te kijken naar welke je graag wilt, maar welke plek heeft. Gelukkig had deze plek en ben ik ook nog eens supertevreden. Eigenlijk nog beter dan die hier in het dorp. Hier kan je zo binnenlopen namelijk en bij mijn kinderdagverblijf moet je echt bellen. En alles ziet er keurig netjes uit. Mooi speelplaats met een groot hek erom en helemaal beschut. We hebben ook eens een kdv gezien met graffiti op de speeltoestellen en boompjes die gelukkig nog niet vernield waren aldus de leidster die ons rondleidde toen. Die speelplaats was ook gewoon open en kinderen uit de buurt en van de tegenoverliggende kleuterschool konden er zo binnenlopen!!

Ik ben nu maar even naar binnen gevlucht. Zat ook in de tuin, maar er zaten net een heleboel van die enorme meeuwen op onze schuurtjes! En maar overvliegen en veel kabaal maken. Pff. ik ben echt bang voor die beesten. Volgens mij is het nu wel weer rustig. Ik ga het weer proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven