Lekker gewoon zwanger worden en zijn

18-03-2009 16:35 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nuchter LGZW-topic nummer twee!

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! Mardjen291JA! 20 juli 2009 Hartje gezien, alles goed! Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 eindelijk actie! 15 juli gynaecoloog Sjipperdepip311 ivf 23 juni 1e punctie DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010Elevmeisje is 2South291JA! 11 juli 2009Alles goed! 19 juni echo Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 13 juli echo nekplooimetingSproet197830121 mei Sproetekind geboren! Dufty322JA! 25 juli 2009 Mini-dufty is 3. Hartje gezien, alles goed! Minie86221JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! 3 juli 30 wk echoBengal311JAAAA! 12 februari 2010Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!
Hehehehehe Beng. Arme Bengman. Is het al opgelost?

Hier ook kippigheid gesignaleerd. Vergeet zo snel iets, of dat ik iets al gedaan heb vooral. Vraag net aan Pienman of het gas wel uit is, maar dat had ik 5 minuten daarvoor zelf gedaan.
Wat lief dat jullie allemaal naar mij vragen!

Nou, mijn waarden zijn helemaal perfect, het mag tussen de 1 en de 8 zitten en ik heb 2,1

Omdat de vk het wel heel vreemd vond dat ik zo'n erge jeuk heb ga ik morgen naar de huisarts en dan misschien alsnog naar de gynaecoloog, en anders sowieso naar de vk morgen. Ik word in ieder geval goed in de gaten gehouden, dat vind ik erg fijn!

Omdat man wist dat ik behoorlijk in de rats zat vandaag was hij eerder thuis gekomen van zijn werk en had hij een pretecho geregeld (had ik al verteld hoe enorm lief hij is?? ), dus daar zijn we nu net van terug. Alles nagekeken, alles helemaal gemiddeld. En ze weegt al 900 gram!

Morgen weer verder in de speurtocht naar de mysterieuze jeukvoeten

Pien en beng lekker aan de kwaaltjes...hoe dubbel ook, het hoort erbij, het is goed, en het gaat allemaal weer over. Lekker toegeven aan je vermoeidheid, op tijd naar bed en je bedenken dat het met een week of 11 écht afneemt!

Duft, volgens mij doe je het nu goed qua rust nemen, daar heeft je zoontje ook profijt van, goed hoor! En nu vooral volhouden ook!

Sproet, die truc van die thermometer kende ik inderdaad (werkt bij ons ook nog steeds; als er iets zit komt het gegarandeerd naar buiten ) en wat fijn dat sproetekind het nu kwijt is! Hopelijk wennen zijn darmen snel en verloopt het dan allemaal letterlijk en figuurlijk wat soepeler.

Chicaatje, you go girl! De hele mikmak terugdraaien en nog geld verdienen op marktplaats, heel goed!

Lalie, nog maar 3 dagen....!!

Sjippie, hoe gaat het met jou? Heb je een fijn weekend gehad, even je hoofd leeg en klaar voor een hele spannende week?

Minie, wat balen van je toets! Kun je 'm nog herkansen voor het einde van dit schooljaar?

Nou, ga man nu mijn pootjes laten insmeren met menthol gel; heb m in de koelkast gelegd; nóg ietsje lekkerder is het dan.

Nogmaals, maar toch: Jullie zijn lief!!
dubbel
Kom even kijken of er al nieuws van Chiek is, maar nee dus. Hoop maar dat geen bericht goed bericht is.

Luus, wat jij zegt over hoe aandoenlijk de net-zwangeren klinken, voor mij voelt dat ook zo . Ben geneigd om heel moederlijk te reageren (die moeheid is over een paar weken écht voorbij). Moet oppassen dat ik straks niet roep "geniet er nog maar even van"

Vervelend trouwens dat je ruzie had over de taakverdeling. Blijft hier ook een punt (ik heb een hekel aan het uitzoeken van een nieuwe gasleverancier/provider/autoverzekering, laat dat altijd aan Sproetman over terwijl ik er ook de vruchten van pluk). Schoonmaakster zou ik ook wel willen, is financieel ook best haalbaar, maar ik vind dat dan weer zo genant voor zo'n klein huisje en ik werk niet eens! Aan de andere kant, ik zie mezelf hier binnenkort nog eens uitglijden over de geboortemuisjes
quote:chica1978 schreef op 22 juni 2009 @ 20:40:

Pien en beng lekker aan de kwaaltjes...hoe dubbel ook, het hoort erbij, het is goed, en het gaat allemaal weer over. Lekker toegeven aan je vermoeidheid, op tijd naar bed en je bedenken dat het met een week of 11 écht afneemt!

Hihi, Chiek heeft het ook!

Fijn dat je waardes goed waren, wat een opluchting. En wat ontzettend lief van jouw lief 900 gram, da's al best groot.

Je zit dus al op 26 weken, dan ben je alweer een magische grens gepasseerd! Al moet minichiek natuurlijk nog wel even blijven zitten.
Goed nieuws van Chiek! Jippie!! En wat lief van je lief die pretecho.

Mijn lief zei net dat hij niet kan wachten tot de echo. Hij vindt het allemaal retespannend.

@Duft

vond je verhaal over je "zwangere" man hilarisch. Op dat moment is het dat natuurlijk niet, maar zoals jij het opschrijft, echt om te gillen. Hoe is het met je boek trouwens? Moet er ineens aan denken nu we het toch over schrijven hebben.

@Sjippie

lekker weekend gehad? Spannende week voor jou!
Oh ja, voor de dames die zich zorgen maken over Bengman, ik heb 'm meegenomen naar mijn moeder waar hij de restjes chinees heeft verorberd. Thuis had hij een blik soep en een bakje vla op. Al met al komt hij niks te kort hoor!
Sjip, heeeeeel erg veel succes morgen!!! Spannend man, misschien ga je morgen alvast de helft van je kindje 'maken'. Ik hoop voor je dat de ingreep zelf meevalt én dat het dan bij deze ene keer blijft. Zal voor je duimen!
Hoera goed nieuws van Chiek!!! Zijn vanmiddag terug gekomen maar had nog geen inspiratie voor een heel verhaal Maar maakte me wel een beetje zorgen over Chiek. Gelukkig zijn de waardes goed, nu hopen op het stoppen van de jeuk, en wat een liefie die man van jou

Ik maakte me ook een beetje zorgen over Bengman, maar gelukkig is dat goed gekomen

Duft, ik zal niet ook nog zeggen dat je rustig aan moet doen maar ik vind het wel!!! *kijkt streng* Zodra ik denk dat je een reminder nodig hebt dan zal ik mijn rustige duit in het zakje doen.

Elev, wat fijn dat je borsten te groot worden voor je bh

En verder zal ik morgen heel enthousiast vertellen over onze zeer natte, doch heerlijke mini honeymoon (met als fotoresultaat 1, van mij, met zonnebril op een hunnebed )
Oh, vergeet ik Sjip nog.... Heeel heeeel heeel veel sterkte voor jou morgen. Ik zal aan jullie denken
Chiek, gelukkig!! Ik heb wel 500 keer gekeken vanmiddag of er al nieuws was. Wat vréselijk lief van die man van jou trouwens. En inderdaad, hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden voor je voeten (al klinkt gemasseerd worden met mentholgel uit de koelkast al best prettig ).

Lieve Sjip, hoe was je weekend? Hééél veel succes morgen!! We denken aan je!

Mard, fijn dat jullie honeymoonweekend lekker honey was. Regen of niet, als het samen maar leuk is, toch?

Sproetje, ik heb er overheen gelezen denk ik, maar Sproetekind wilde niet poepen? Goeie truc hè, met die thermometer. Gelukkig hielp het! En ik heb ook een paar jaar geen schoonmaakster gehad omdat ik maar 2 dagen werkte en nou ook niet bepaald een groot huis heb, maar oh, wat ben ik blij dat ik die gêne opgegeven heb. Ik zeg: gewoon doen, joh. Het maakt zo'n schoonmaakster heus niet uit of jij werkt of in de tussentijd in het park loopt, en ook niet hoe groot je huis is.

Die beha's, tja, vorige keer is me door een strenge mevrouw van de liv*era verteld dat beugels helemaal niet mogen als je zwanger bent, dus toen heb ik vanaf dat ze groeiden zo'n lelijk onding gedragen. Anders worden je melkklieren afgekneld ofzo. Heb het daarstraks even gegoogled en dat valt nogal mee, alleen aan het eind wordt dat aangeraden. Op andere sites zie ik wel weer dat je dan beter speciale positiebeugelbeha's kunt nemen, maar dat kan ook een commercieel verhaal zijn natuurlijk. Hoe dan ook ga ik nog niet van de beugels af dus, morgen maar eens wat nieuwe sexy beha's in een maatje groter scoren.
Succes vandaag Sjippie! Ik denk aan je en zal hopen op een goede "oogst" een recordaantal bevruchtingen en uiteraard een succesvolle terugplaatsing. En dan gaan we non-stop duimen tijdens jouw 2 wachtweken!
@elev

Ik draag gewoon beugelbh's, heb er nog 3 die passen. Ga na mijn vakantie wel op zoek naar zwangerschapsbh's, maar betwijfel of ik die kan vinden in mijn maat.

Vanmorgen een dieptepunt op borstengebied, ik moet mijn borsten vasthouden als ik uit bed kom. Ze zijn zo zwaar.. Misschien maar met bh of strak topje gaan slapen...dit werkt ook niet.
Jeutje Beng en Elev dat klinkt als serieuze borsten issues!!! Nou bij mij zijn ze nog steeds redelijk minie. Maar als ik op mijn buik ligt wil het wel pijnlijk zijn. (ik wil ook grotere borsten!!)

Hoera Chiek dat alles goed is met je waarden. En wat een superactie van Chiekman. Fijn dat je even naar haar gezwaaid hebt.

Sjip ook hier vele gedachtes jouw kant op. Hopelijk valt het allemaal mee en zijn het er lekker veel. Laat je maar lekker verwennen vandaag.

Klinkt alsof Bengman toch nog redelijk wat gegeten heeft, erg random maar redelijk.

Hier eerste vakantie dagje alleen en ik vind het zowaar niet leuk. Pienman smste net of hij het alsjeblieft op zijn werk mag vertellen. De arme schat houdt het zowat niet meer. En zijn vrienden kwamen niet naar de picknick dus die kans werd 'm ook al ontnomen. Hij wil het zo graag met andere mensen erover hebben. Ik vind het aandoenlijk. Dus heeft ie het net verteld denk ik.

Duft lig je al in de zon in de tuin of nog lekker in je bedje?

Minie volgens mij helemaal vergeten te reageren op je tentamen verhaal. Wat vervelend zeg!!! Helemaal als je daar zo gefrustreerd zit. Kun je het binnenkort nog over doen? Of moet je nu tot na de geboorte wachten? Nou ja die studie ga je sowieso halen moet je maar denken. Je hebt een te slimme kop op je lijf zitten. Komt goed meissie.
Sjippiedepippie, ik denk aan je vandaag meis. En ik ben heel hard voor je aan het duimen!

Mard, ik zat net in de auto en bedacht me dat ik al daaaaaagen niks van je had gehoord en ik had ineens een heel sterk voorgevoel dat je lag te baren. Maar mijn voorgevoeletjes kloppen bijna nooit, dat is wederom bevestigd Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad!

Sproet, oh ja, de truc met de thermometer, dat deed ik bij mini ook vaak en het werkt als een trein!

Chicaatje, ik ben ZO blij dat alles in orde is! Pfoeiii.

Hier alles onder controle. Net weer met mijn potje pies naar het ziekenhuis geweest en gelijk weer bloed laten prikken. Morgen krijg ik de uitslag, moet ik weeeeeer naar het ziekenhuis. Ben blij dat mijn lief steeds met me meegaat, want met het OV ben ik er wel een paar uur zoet mee.

Laal, heb jij ook dat je af en toe weer wat meer "paniek-momentjes" hebt? Ik heb dat nl wel weer heel erg en ben soms echt bang voor een terugval. Merk sowieso dat ik toch wel dingen vermijd, maar weet niet of dat nu specifiek met mijn "fobie" te maken heeft, of meer met het feit dat ik al niet helemaal lekker in mijn lijf zit en me echt af en toe niet goed voel. Maar ik vroeg me dus af of je het enigszins herkend...

Lekker weer trouwens he? Ik ga zo maar even lekker in de tuin hangen en dan op tijd mini ophalen, die nu op de PSZ is. Mijn lief is mijn moederfiets *teiltje* aan het restaureren. Het is een HEMA gevalletje en eigenlijk heb ik vanaf den beginne ruzie met dat ding. Hij trapt nl. zeer kut en daarnaast krijg ik de dynamo niet meer op zijn oude plek, waardoor ik keihard moet trappen. Maar goed, hopelijk is er wat aan te doen, want ik fiets tegenwoordig liever dan dat ik loop. Maar dan dus op mijn opoefiets, want die fietst super, alleen kan mini dan niet achterop. Dus dat is niet handig.
Oh ja Mardie vergeet ik helemaal op jouw regenachtige honeymoon met 1 zonnebril foto te reageren. Klinkt gezellig!!! En nu lekker rustig aan doen thuis? Of heb je nog een boel te doen?

Ik ga zo ook even bloed laten prikken. Gewoon de standaard dingen en voor de combi test.

Duft hoe is het met de hoofdpijn?
Oh en misschien voor het schema, 13 juli weer een echo voor de nekplooimeting.
Goodmorning,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen... Ik draag nog steeds beugelbh`s, moet inmiddels wel een voedingsbh gaan kopen voor straks na de bevalling (dan zit ie maar niet helemaal perfect, zie mijn lief het ook nog niet voor elkaar krijgen om een passende te scoren een dag na de bevalling en ik denk echt dat ik niet zonder bh kan daarna) en die zal wel zonder beugels zijn denk ik.

En Beng, ik had ook echt enorm zere borsten aan het begin van mijn zwangerschap, echtn iet normaal zeer. Dat soms na een dag een bh ik me opgelucht voelde dat ie uit kon, maar dat ik dan na een uur zelf mijn borsten vast moest houden Het ging over...

Ik heb zwarte beugelbh`s van Anita, niet prachtig niet superlelijk. Ik vind bandjes van een bh altijd belangrijk maar dat heb ik wel opgegeven.

Heb net mijn zus aan de telefoon, we gaan dus zometeen naar de lingeriewinkel voor een voedingsbh. Ze zullen hem wel weer m oeten bestellen

Daarna lekker lunchen op strand....

Sproet, helemaal jullie mini hoogtepunt vergeten! Wat fijn dat die thermometer zo goed werkte, ik heb ook weleens gehoord van een scheutje olijfolie door de fles, maar dat lijkt mij een beetje eng. Kan me wel voorstellen dat je dat probeert als wanhopige ouder, maar die thermometer lijkt me veiliger
Hier zwaait een zwaar verkouden en dus stiekem best zielige Minie even naar jullie!

Wat spannend al dat geprik vandaag, of het nou bloed of eitjes zijn.

Sjippie, ik duim mee voor de goede 'oogst' en een nog betere bevruchting en de beste terugplaatsing met plakkindjes! Laat je er 1 of 2 terugplaatsen (als het lukt met alles en je hebt de keus)?

Chiek, wat fijn zo goed nieuws! Ik hoop wel dat ze dan iets tegen de jeuk kunnen vinden, want jeuk = niet leuk. En jouw man is stiekem echt een schatje, dat jullie nog lekker even naar jullie meisje gingen kijken. 900 gram klinkt goed! Bij het Sophia kinderziekenhuis moeten kindjes minstens 500 gram wegen bij de geboorte, anders laten ze ze gaan. Dus dat heb je ook al gewonnen!

Ik droeg gewoon mijn eigen beugelbh's, tot ik dus met mijn ouders mijn trouwjurk gekocht had en die dame van de bh-winkel in paniek vroeg hoe lang ik al zwanger was. Nou, toen 23 weken... "Oh jemig, dan moet je echt bh's zonder beugel gaan dragen etc. etc." "Ehm... ok?" Dus maar gelijk 2 voedingsbh's gekocht (gekregen ), want meegroeibh's zijn er niet in mijn maat. En voedingsbh's dus alleen a-sexy en walgelijk, maar ze zitten stiekem wel lekker.
Oh, voor het schema: 3 juli hebben we een 30 weken groeiecho.
Pien, ik vind jou man anders ook behoorlijk schattig hoor, met zijn "ik wil het zo graag aan iemand vertellen" Een goede echo bij 9 weken is super, dus ik zou hem lekker zijn gang laten gaan!

En echt, die pijnlijke borsten...herkenning alom! Voor mijn gevoel was ik alleen nog maar tiet bij een week of 9, vréselijk! Alsof je 2 balonnen hebt die op springen staan, waar je amper naar kunt kijken omdat dát al bijna pijn doet...maar dat gaat écht over gelukkig! Sinds die periode zijn ze niet meer groter geworden en ook niet meer gevoelig, dus ook dit valt in de categorie: "kwestie van volhouden" ben ik bang..

Minie, wat vervelend dat je verkouden bent.... en dat met al die kilo's fruit die miniman in je strot duwt, je zou toch zeggen dat de vitamine C uit je oren zou spuiten..

Baby'tjes van 500 gram? Ik wil geloof ik niet weten hoe die eruit zien...bbbrrr... dat is wel heel klein hoor.

Kom net van de huisarts vandaan (jaja, ik ben onderhand een medisch mysterie, misschien kom ik nog wel op discovery channel ofzo ) en omdat ik sinds vannacht ook uitslag heb (op mijn gezicht en hals) denkt de huisarts aan een verstoorde leverfunctie (?). Afijn, wéér bloed prikken, en dan maar weer afwachten, krijg morgen de uitslag. (een andere uitslag dan degene die ik nu al heb uiteraard )
Hey Mien wat leuk dat je nog een echo krijgt. Volgens mij is dat niet standaard of wel?

Mmmmm jullie verhalen over beugelbh's. Dat had ik nog nooit gehoord dat dat niet mocht. Vanaf wanneer dan niet meer. Want ik heb echt 3x niks en zonder een beetje duwende bh met vulling is ben ik net weer 12.
Volgens mij is dat beugelbh-verhaal pas aan het eind van de zwangerschap, omdat de beugels de melkklieren kunnen afknellen ofzo. Ik draag ook nog gewoon beugelbh's hoor; jij lijkt 12 als je dat niet doet, ik lijk zonder beugels eerder 75 vrees ik
Chiekie wat goed man dat ze je zo in de gaten houden. Je klinkt er zelf ook al een stuk rustiger onder. Of is dat schijn?

Pienman is ook heel schattig hoor met het hele babygebeuren. Ik smste net: En? Maar toen smste hij terug dat het toch wat te druk was en hij een goed moment afwacht. Ah gossie hij zal wel paars aanlopen nu.

Nou en nu moet ik echt wat gaan doen want ik moet echt bloed laten prikken.

Chiekie ben je nu thuis of doe je alle dokters en ziekenhuis bezoekjes tussen je werk door?
quote:chica1978 schreef op 23 juni 2009 @ 11:07:

Volgens mij is dat beugelbh-verhaal pas aan het eind van de zwangerschap, omdat de beugels de melkklieren kunnen afknellen ofzo. Ik draag ook nog gewoon beugelbh's hoor; jij lijkt 12 als je dat niet doet, ik lijk zonder beugels eerder 75 vrees ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven