Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Jilles; wel een aparte maar niet verkeerde naam. ik zou er wel even (of heel lang) aan moeten wennen, heb nog nooit van de naam gehoord. Andere namen misschien die in het rijtje passen? Harm, Siebe, Fokko, Falko.
Daar zit mijn reserve ook een beetje, dat ik er zelf aan moest wennen. Maar toen ik de naam 3 x hardop gezegd had vond ik m echt super. En nu ik m hier opschrijf en m zwart op wit zie staan, vind ik m ook heel leuk en stoer.

Ik had op hyves Jilles ingetypt en er blijken een heleboel Jillessen te bestaan (ik had er ook nog nooit van gehoord). Er is zelfs een speciale Jilles-hyve.

Ik vind het wel leuk om mijn kind een aparte naam te geven, maar het moet ook niet te raar zijn.

Ik val verder op namen als:

- Pelle (vind ik alleen niet leuk voor een volwassene)

- Kalle (kan niet bij de achternaam)

- Ole (vindt mijn man niet leuk)

- Joes (is een optie)

- Jonas (vindt mijn man niks)

- Lieuwe (is een optie)

Namen als Harm, Fokko en Okke vind ik niet leuk.
quote:Kessie78 schreef op 20 juni 2009 @ 10:53:

Ik val verder op namen als:

- Pelle (vind ik alleen niet leuk voor een volwassene) Wat vind je dan van Jelle? Klinkt misschien net iets volwassener?

- Ole (vindt mijn man niet leuk) Namen die ik erbij vind passen: Niels/Nils, Kjelt, Sven, Sverre, Finn/Fynn

En wat vind je van Peer? Of Senne?
quote:Catooo schreef op 18 juni 2009 @ 10:34:

Moeders; hoe is het? wordt het stef of morris? of nog iets totaal anders?

een aantal andere namen die ik bij stef en morris vind passen:

camiel/kamiel, jasper/jesper, sander, nick, jorne, kas, felix, ruben, levi, tobias, pepijn, berend, troy, ward, jurre, ramon,Nou we zijn eruit en het word geen van beide!! Haha.we hebben eindelijk een naam met de bewuste klik gevonden. Wij gaan nu voor Jesse! Toch weer 1 met een J maar goed. Deze naam past goed bij de andere twee. Maar bedankt voor de tips!!
Jesse... leuk hoor! Fijn dat jullie eruit zijn.
@ kessie: en jurre of brent? die laatste vind ik zelf erg leuk.
leuk moeders! Jesse! Mooie naam. Ik vind hem mooier dan Stef en Morris ;) Succes met de bevalling en geniet ervan daarna...
Jurre en Brent zijn alle2 best leuk. Maar eerlijk gezegd niet leuk genoeg. Jelle vind ik leuk, maar niet apart genoeg.

Niels en Sven leuk, maar komen te vaak voor. Peer vind ik wel geinig trouwens.

Ik vind Jilles persoonlijk geweldig, maar het lijkt me zo sneu als mensen heel raar op zijn naam reageren straks. "HOE heet je??" zoiets.

Lekker typ ben ik. Het moet apart zijn, maar ook weer niet te apart. Gelukkig heb ik nog ruim 7 maanden de tijd!
quote:Kessie78 schreef op 25 juni 2009 @ 12:49:

Niels en Sven leuk, maar komen te vaak voor. Peer vind ik wel geinig trouwens.

Per kan ook, ik ken een jochie dat zo heet, het is Scandinavisch geloof ik. Zelfde idee, maar geen associatie met fruit.
The time is now
quote:Banba schreef op 25 juni 2009 @ 13:38:

[...]

Per kan ook, ik ken een jochie dat zo heet, het is Scandinavisch geloof ik. Zelfde idee, maar geen associatie met fruit.Ik ken ook een jochie die zo heet. Ik vind 'm leuk! Peer is Vlaams toch? Maar Per is zeker leuk. Ik leg 'm vanavond aan mijn man voor. Ik heb vorig jaar trouwens in Zweden voor een rek met namen-bekers gestaan. Daar zag ik toen zoveel leuke namen bij zitten. Balen dat ik geen foto heb gemaakt!
quote:moeders schreef op 21 juni 2009 @ 11:51:

[...]

Nou we zijn eruit en het word geen van beide!! Haha.we hebben eindelijk een naam met de bewuste klik gevonden. Wij gaan nu voor Jesse! Toch weer 1 met een J maar goed. Deze naam past goed bij de andere twee. Maar bedankt voor de tips!!Jesse is leuk, maar al jaaaaren heel populair. Dat zou voor mij genoeg reden zijn om het niet te doen. Maar wel een mooie naam dus.
@Kessie. Dit is een linkje naar de top 50 Zweedse jongensnamen (even naar beneden scrollen), misschien heb je daar wat aan:

http://www.familyberry.co ... B880E8A711A2E1DFAEB371587

In de rechter kolom staan nog namen uit verschillende andere (Scandinavische) landen.
The time is now
Per?? Per wanneer?

Sorry flauw, maar ik vind het echt geen leuke naam. Peder (staat in de lijst van noorwegen) vind ik dan nog leuker.

er zijn overigens wel heel veel leuke scandinavische namen!

Deze vind ik wel leuk: Ville, Loke, Malte, Espen, Rune, Jon, Roar, Bent, Mads, Silas, Emil, Asger (denk wel meteen aan asperge..), Mikkel (ook apart)
Heeeee Kessie, zat half hier wat te lezen en zag dat iemand de naam jilles opperde. Dacht nog..dat is een leuke naam. Zie ik dat hij het bent

Ik vind het dus een erg leuke naam. Past ook goed bij de naam van je andere zoon. Doen!
Ik ken wel een Jilles hoor! Vind het een hele stoere naam, hip, maar niet zelfverzonnen zeg maar.
Rune en Mats vind ik ook heel leuk. Maar Jilles blijft zeker in mijn hoofd zitten. En het idiote is dat ik het kindje in gedachten al 'Jilles' noem. Zal je zien dat het toch een meisje is, haha.

Heee Mirjam, Jilles zou ook heel leuk bij jouw zoontjes naam passen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 juni 2009 @ 11:25:

Kevin en ......

Rody

Dylan

Joey

Michael

Michel

Jordy

Patrick

Dylan

Timon

Jeffrey

Richard

Aaron

Martin

David

Ramon

Raimond
Kessie: over Jilles... misschien zeggen mensen de allereerste keer ‘hoe heet je’? Maar daarna snappen ze het heus wel. Ik heb zelf ook een aparte naam. Moet ‘m soms 2x uitspreken, maar dan is het ook gewoon duidelijk. Valt dus allemaal wel mee.

Ik vind Peer trouwens leuker dan Per.
Ik las vandaag heel wat pagina's in jullie topic. Ik stootte op de naam Luuk en die blijft nazinderen.

Kan iemand me wel vertellen hoe je die naam precies uitspreekt. Een beetje op zijn Engels? "Loek" Was het eerste wat mijn vriend zei: 'Jaaaaaaaaaaaa, leuke naam, zoals Luke Skywalker!' Vroegere Starwarsfan blijkbaar.
Nou als er één naam is die 'gewoon' uit te spreken is, dan lijkt dat me LUUK. gewoon, op zn nederlands.. luuk. Maar goed, alle accenten en varianten zijn mogelijk natuurlijk.. dat moet je zelf weten.
Ik weet niet of de naam bij jullie in Nederland bestaat, maar bij ons in België heten veel mannen Luc of Luk. Indien het zo wordt uitgesproken zoals de Luc of Luk bij ons, dan vind ik het weer te gewoon. Luuk als Loek, een beetje op zijn Engels, is veel mooier.
Dan zou ik het ook schrijven als: Loek. Dit om verwarring te voorkomen. Kindje bij mij uit de straat heet Loek. Grappig ventje is dat! Ik vind het een leuke naam!
Idd. Ik ken ook een Loek. En Luuk is gewoon luuk.. maar goed, in belgie kan alles anders zijn.. das waar.
Ik vind Jilles een hele leuke naam. Wel heel eventjes wennen, maar dat gaat snel hoor. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik zou het gewoon doen!
Ik ben nieuw hier en ben al erg vroeg met namen bezig omdat ik dit toch wel erg leuk vind.

Ik hou van aparte namen die je niet veel hoort maar niet te gek, 1 of 2 lettergrepen. Vond Siebe leuk maar toch te hip denk ik, ben bang dat je het teveel gaat horen. Jilles vind ik trouwens ook echt leuk!

Wat vinden jullie van Thorben of Louie? En dan bij de laatste naam de klemtoon op de ou. Hoe zouden jullie de klemtoon zeggen als je het voor het eerst ziet? Want de klemtoon op ie vind ik niet mooi (zoals in dat liedje lieve louie vind ik niet mooi)

Ik hou van aparte namen die je niet veel hoort maar niet te gek, 1 of 2 lettergrepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven