Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 10 juni 2009 om 12:45
quote:bieteltje schreef op 08 juni 2009 @ 20:52:
wij zijn er voor 90% uit (eindelijk) voor een jongen wordt het waarschijnlijk Bart en voor een meisje Britt Goede keus! Namen zijn lekker kort maar krachtig en ze klinken erg leuk bij Wessel. Ik zou zeggen: niet meer twijfelen of veranderen. Dan kom je er (denk ik) niet meer uit. Ik ben ook zwanger en toen we uit DE naam waren hadden we ook gelijk zoiets van: dit veranderen we niet meer. Dan wordt het veel te ingewikkeld!
wij zijn er voor 90% uit (eindelijk) voor een jongen wordt het waarschijnlijk Bart en voor een meisje Britt Goede keus! Namen zijn lekker kort maar krachtig en ze klinken erg leuk bij Wessel. Ik zou zeggen: niet meer twijfelen of veranderen. Dan kom je er (denk ik) niet meer uit. Ik ben ook zwanger en toen we uit DE naam waren hadden we ook gelijk zoiets van: dit veranderen we niet meer. Dan wordt het veel te ingewikkeld!

donderdag 11 juni 2009 om 00:06
Morris speelt allang niet meer in gtst. En sowieso bestaat gtst over een tijdje niet meer. Ik zou dat geen probleem vinden! Ik vind Stef en Morris allebei leuke namen. Morris is moderner (vind ik). Tja, het is maar net wat je wilt. Een echte Hollandse naam, zoals Stef. Of een wat apartere/moderne naam als Morris.
donderdag 11 juni 2009 om 14:56

zaterdag 13 juni 2009 om 07:46
Ik ben zwanger van ons tweede kindje. Dit keer weer een zoontje! Ik zoek eigenlijk een leuke jongensnaam van 2 of 3 lettergrepen die goed samengaan met Kevin (Grote Broer). Oer-Hollands past niet bij ons, omdat ons kindje waarschijnlijk - net als Kevin - duidelijke indische trekken heeft. Van zijn papa. Die vindt die 'typische' indonamen leuk (wesley, stanley.... etc), maar ik dus niet. We zoeken dus een tussenoplossing, niet te exotisch maar ook niet te Hollands.
Om even aan te geven in welke sfeer in zat te denken:
Machiel
Jesper
Aiden
Joshua
Jurian
Marlon
Misschien heeft iemand nog aanvullingen?
Om even aan te geven in welke sfeer in zat te denken:
Machiel
Jesper
Aiden
Joshua
Jurian
Marlon
Misschien heeft iemand nog aanvullingen?
zaterdag 13 juni 2009 om 23:37
zaterdag 13 juni 2009 om 23:39
zondag 14 juni 2009 om 00:54
Kevin is een Ierse naam , misschien vind je hier http://www.babybytes.nl/namen/herkomst/jongens/Ierse/1
een passende naam .
Even in de gauwigheid ; Aiden , Brody , Caley, Doyle,Ernan, Ferrell , Garvan , Hurley, Leary , Miles ,Neilan ,Paddy ,Quin, Rory , Shain , Torrence, Whelan .
een passende naam .
Even in de gauwigheid ; Aiden , Brody , Caley, Doyle,Ernan, Ferrell , Garvan , Hurley, Leary , Miles ,Neilan ,Paddy ,Quin, Rory , Shain , Torrence, Whelan .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zondag 14 juni 2009 om 07:54
Joshua was ook een van mijn man's lijstje, maar hij valt af want we willen toch een tweelettergrepige naam.
Catoo: Timo vind ik erg leuk.
BgBianca, bedankt voor de link.... misschien is Kevin wel Iers van oorsprong, we zoeken toch meer een 'nederlandse' naam. Aiden komt ook hier weer terug, Vind die ook erg leuk, maar er zat een irritant jongetje op de vorige creche bij Kevin op de groep. De leidster moest hem 1000 keer per dag corrigeren en riep dan met een zwaar accent eeeeeeeeeeeduuuuuuuuuuuuunnnnnnnn niet doooooooooooeeeeeeeehoooeeeeennnnnn..... mijn man heeft die dus ook al afgeschoten. (niet dat hij zelf met iets komt... )
Sterretjee... voor een jongen of meisje? Ik ken een draak van een jochie en die heet Dion, dus ik zou het niet snel kiezen (associaties hè?! ) maar de naam an sich vind ik wel leuk.
Catoo: Timo vind ik erg leuk.
BgBianca, bedankt voor de link.... misschien is Kevin wel Iers van oorsprong, we zoeken toch meer een 'nederlandse' naam. Aiden komt ook hier weer terug, Vind die ook erg leuk, maar er zat een irritant jongetje op de vorige creche bij Kevin op de groep. De leidster moest hem 1000 keer per dag corrigeren en riep dan met een zwaar accent eeeeeeeeeeeduuuuuuuuuuuuunnnnnnnn niet doooooooooooeeeeeeeehoooeeeeennnnnn..... mijn man heeft die dus ook al afgeschoten. (niet dat hij zelf met iets komt... )
Sterretjee... voor een jongen of meisje? Ik ken een draak van een jochie en die heet Dion, dus ik zou het niet snel kiezen (associaties hè?! ) maar de naam an sich vind ik wel leuk.

zondag 14 juni 2009 om 08:09
donderdag 18 juni 2009 om 10:34
donderdag 18 juni 2009 om 13:00

vrijdag 19 juni 2009 om 15:49
Wij hadden Stef voor een jongen en Lenne voor een meisje. We hadden al een dochter Nova (Noof in het dagelijks gebruik )
Het is een jongen, en ik moet catoo gelijk geven, ik moest erg wennen aan de naam Stef bij een baby. Ik vind het wel een hele leuke naam voor een groter kind en volwassene. Maar bij een baby past het op de een of andere manier niet zo..
Maar goed, hij is nu 10weken en de naam hoort al helemaal bij hem. Maar ik hou er gewoon van om een lange naam af te korten en bij een korte naam er 'ie' achter te zetten, bekt zo lekker. En Steffie klinkt zo meisjesachtig..
Het is een jongen, en ik moet catoo gelijk geven, ik moest erg wennen aan de naam Stef bij een baby. Ik vind het wel een hele leuke naam voor een groter kind en volwassene. Maar bij een baby past het op de een of andere manier niet zo..
Maar goed, hij is nu 10weken en de naam hoort al helemaal bij hem. Maar ik hou er gewoon van om een lange naam af te korten en bij een korte naam er 'ie' achter te zetten, bekt zo lekker. En Steffie klinkt zo meisjesachtig..

vrijdag 19 juni 2009 om 16:55
Nog maar net zwanger, en ik ben al met namen bezig. Ik heb een voorgevoel dat ik een jongetje krijg (had ik bij mijn oudste ook heel sterk en dat klopte!).
Mijn oudste heeft een stoere friese naam, die ik liever niet vermeld hier ivm herkenbaarheid (komt niet heel vaak voor), maar hij valt in de categorie Lieuwe (heb je een beetje een idee).
Nu kwam ik de naam Jilles tegen. Is ook fries. Ik moest er even aan wennen, maar ik vind m nu geweldig. Ik heb even een klankbord nodig: wat vinden jullie van Jilles? Is het stoer genoeg? En is ie niet te apart?
Mijn oudste heeft een stoere friese naam, die ik liever niet vermeld hier ivm herkenbaarheid (komt niet heel vaak voor), maar hij valt in de categorie Lieuwe (heb je een beetje een idee).
Nu kwam ik de naam Jilles tegen. Is ook fries. Ik moest er even aan wennen, maar ik vind m nu geweldig. Ik heb even een klankbord nodig: wat vinden jullie van Jilles? Is het stoer genoeg? En is ie niet te apart?