* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Als ze strippen dan maken ze alles vast een beetje los van binnen zeg maar, ze proberen de vliezen en de bmm van elkaar te scheiden. Zo hebben ze het mij destijds verteld in elk geval...en dat wil nog wel eens een bespoedigende werking hebben op de bevalling. Je moet dus al wel een klein beetje ontsluiting hebben anders kunnen ze er niet bij.
ja, die beperkingen: ik word er ook GEK van! moet hier ook zuigen en een heleboel was wegvouwen. neem het me elke dag voor, maar heb gewoon de energie niet. vreselijk! en aangezien ik wel de was doe, wordt het alsmaar meer en meer. en ik heb er zo'n hekel aan om mijn was uit en tas te vissen, maar toch...

misschien morgen

Ring: je klinkt alsof je enorm aan het genieten bent. heerlijk voor je! blijf maar zo lang mogelijk op die roze wolk!

Jane: hoop dat het gaat helpen.. het heeft lang genoeg geduurd nu he?

Maia: gezonde kleur ja.. als we maar niet allemaal verbranden en dus met rode wangen en verbrande schouders op de foto staan!

ok, ga even kopje thee drinken. Ben een eind opgeschoten met adressenlijst vandaag. zo nog even schoonmamma bellen om wat adressen te checken en dan ben ik behoorlijk compleet. kan ik zondag enveloppen gaan schrijven.
Jane: Hopelijk hopelijk hopelijk heeft het strippen effect. Ik ga heel hard voor je duimen hoor.

Ring: Leuk dat je er weer bent en wat een heerlijk verhalen allemaal. Pfff om de 2uur snachts is wel zwaar hoor. Nog geen kraamtranen dus, niet inhouden hoor, gewoon lekker janken als je er zin in hebt.

Jojon: Komkommerschijfjes helpen ook heel goed en yoghurt tegen verbranden.

Beperkingen: Meeen ik kan niks meer en wordt er horendol gek van. En dan nu die hitte erbij kan ik helemaal niet hebben. Heb echt zo weinig lucht en ik zweet ineens veel meer. Maar ja, zwangere vrouwen hebben een half graadje meer.

Net weer bij cursus geweest. Ik blijf het helemaal goed vinden. Ik had zon pijn in mijn rug, bij mijn rechter schouderblad ,dat ik er zelfs niet van kon slapen als ik op die zij lag. Dacht dat het een spier was ofzo. Ik dacht: ik vraag gewoon aan mijn pfujuf even wat tips. Blijken het gewoon 3 ribben te zijn die niet goed zitten. Omdat al je botten verweken, (net als je bekken dus), verweken ook de aanhechting van je ribben en daarom zitten die scheef en dat doet inderdaad flink pijn. Zij heeft ze rechtgezet en me laten zien hoe ik dat zelf kon. Sjeeee zeg wat een verschil, ben haar echt dankbaar. Tevens zei ze dat omdat ze nog niet ingedaald is, mijn organen het erg zwaar te verduren hebben. Vandaar dat ik vaak geen lucht kan krijgen. Nu maar hopen dat ze snel indaald.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Jane: Zo, bijna 8 pond joh! Wat een flinkerd! Ik hoop voor je dat het kindje er snel is. Afwachten maar... En veel plezier vanavond op de bbq-party.

Wyfke: jeuk heeft toch met je schildklier ofzo te maken? Met bepaalde waardes iig die dan te hoog worden. Maar is geloof ik niet heel ernstig. Toen een vriendin van mij echt heel veel jeuk kreeg in week 38 (de hele dag door krabben), werd het kindje gehaald. Nou ja, ze werd gestript en daarna kwam het kindje vrij snel. Als je echt te veel jeuk hebt, moet je wel even aan de bel trekken hoor!

Pippa: succes met je bad!

Jojon: heel verstandig dat je voor het gemak gaat! Zou ik ook doen. Veel plezier vanavond!

Nerwen: wat kapsel/ijdelheid betreft lijk je op m’n man. Blogman zag vandaag foto’s van zichzelf. Hij vond z’n haar echt te lang om straks leuk op de foto te kunnen staan. Haha! Die gaat morgen dus ook nog snel naar de kapper, de ijdeltuit.

Maria: wat een positiviteit! Ik denk bij warm tot zeer warm ‘shit, dan lig ik gewoon in die hitte te bevallen’! En jij hebt het over een gezonde tint in je kraambed. Haha!!!! Over ijdeltuiten gesproken...

Sanloes: dan maar gewoon lekker thuis blijven en daar genieten, meid! Het is niet anders.

Ring: wat goed om van je te horen. Fijn dat het goed gaat met de borstvoeding en dat je al lekker in de tuin hebt kunnen zitten. Blijf nog maar héééél lang op je roze wolkje zweven!

Goh, en jullie hebben allemaal last van beperkingen?!?! Ik vind het heerlijk! Ik zit hier in een huis wat nodig schoongemaakt moet worden. Mag Blogman lekker doen. Dat kan ik nou echt heel goed: delegeren!!!!!
Ik wou dat ik zo goed kon delegeren, Blog. Maar ik ben zo iemand die denkt dat ie alles beter kan...

Moet ook zeggen dat vriendlief het juist nu zo druk heeft met z'n werk en dan wil ik hem niet nog meer taken geven.

Heb vandaag al m'n energie opgemaakt. Waren pas om 21.20 uur thuis van een rondje Praxis, Gamma en Ikea. En dan niet slagen he..... Thijs lag dus extreem laat op bed maar heeft zich netjes gedragen!

Morgen komt de stucadoor voor de laatste dingen en dan wordt na het weekend de vloer gelegd, de wanden geschilderd en behangen. Dus hopelijk zijn ze woensdag voor het laatst.

Jane, spannend!!!

Jojon, was het lekker en gezellig?

Hier ook een beetje de balen van alle beperkingen. Ook omdat er gewoon nog zoveel moet gebeuren en ik niet weet waar ik de energie vandaan moet halen.

Hoe zou het met Pada zijn.....

Nerwen, fijn dat er nu duidelijkheid is. Dat had best eerder gekund volgens mij.

Jojon, toen ik zwanger was van Thijs is ook mijn buik verbrand. We waren toen in Frankrijk en ik maakte me erg ongerust omdat ik de baby niet meer voelde. Toen daar de vk gebeld en die zei dat he voor de baby geen kwaad kon. Alleen vervelend voor mij. En omdat de buik zo gespannen was voelde ik de baby niet.

Ring, fijn dat de bv zo goed verloopt! En dat je er zo van geniet. Aan je profielfoto zag ik al dat Miep in haar kleertjes verzuipt schattig hoor!

Trusten!!
Trouwens de nieuwe profielfoto van Coppie is ook helemaal super, wow wat krijgen jullie allemaal mooie kindjes zeg! Ben zo langzamerhand erg nieuwsgierig hoe die van ons eruit ziet!

Welterusten!
Ben ik de eerste vandaag? Nou, ik meld me maar alvast!

Blog: aan dat puffen moet ik ook wel denken met dit warme weer hoor. Dan ben ik des te blijer dat ik voor ziekenhuis heb gekozen... Daar kunnen ze de temperatuur wel aardig regelen, lijkt mij! En vandaag is het nog niet zo zonnig hier... misschien valt het mee.
Goedemorgen!

Gisteravond is het heel gezellig geweest en heb niet zoveel hoeven doen. Heb me gewoon lekker laten verwennen! Het was ook zo'n heerlijk weer, dat was al een kadootje op zich. Om half 9 hebben we iedereen naar huis gestuurd, dochter was toen nog op, twee uur later dan normaal, maar ze was zo lief en gezellig! Ging wel zonder problemen slapen en nu ligt ze ook nog te tukken hoor. En wij hebben gisteren in de tuin gezeten totdat het helemaal donker was, tuinfakkels aan en een klein glaasje prosecco en ik was helemaal gelukkig. Even nog van de rust genieten!!!

Wyfke: balen van die jeuk. Het heeft met verstoorde leverfuncties te maken. Dit kunnen ze in je bloed zien, alleen volgens mij is het een soort bloedonderzoek dat redelijk lang duurt voor je de uitslag hebt, tegen die tijd is je baby er misschien al wel. Voor de zekerheid zou ik even de vk bellen. Het schijnt dat calendulancreme goed helpt tegen zw.schapsjeuk. En misschien krijg je wel gewoon jeuk doordat je je dochtertje ziet krabben aan d'r waterpokjes?

Chica: lekker dat je ribben recht zijn gezet. Kan me idd voorstellen dat dat een hele hoop scheelt zeg. Hopen dat die kleine van jou snel verder indaalt zodat alles weer wat meer ruimte krijgt boven in je buik.

Randy: laatste verbouwingsweekje dus als het goed is. Kan me voorstellen dat jij wel blij bent met het warme weer, dat je nu lekker buiten kunt leven. Dan heb je denk ik toch minder last van de troep in huis.

Blog: mijn man is straks ook de klos met poetsen vanavond! Wil toch het hele huis schoonhebben voor morgen. Beddengoed zit nu al in de machine, nog een paar kleine wasjes, doekje door het sanitair en overal even een natte doek overheen, stofzuiger en dweil erdoorheen en de rest mag de kraamverzorgster doen. Manlief gaat hier straks trouwens ook nog even naar de kapper .

Ring: lekker verder blijven zweven, je klinkt zó gelukkig!!!

Sanloes: vandaag maar een beetje rustig aan doen dan ?

Maria: thanks voor deze fijne weersvoorspelling. Voor nu vind ik het heerlijk, maar in het kraambed.... Slaapkamer van ons heeft hele glazen wand pal op het zuiden....

Jane: en al iets gemerkt van het strippen???

MissBR: balen he die was. Kun je niet je moeder of je buurvrouw lief aankijken? En anders: strijk het hoognodige en de kraamverzorgster is meestal een kei in strijken!

Padababa: hoop echt op meer actie vandaag voor jou, sterkte!!!

Buik is gelukkig niet rood meer, zelfs een klein beetje bruiner geworden.

Dadelijk toch maar even de ouders bellen om te vertellen dat ik morgen wordt ingeleid. Wilden het eerst geheim houden en ze morgenochtend pas inschakelen, maar da's ook niet zo aardig om ze morgen om 6u hun bed uit te bellen terwijl we het vandaag al weten toch? En dan maar hopen dat het morgen niet te druk is in de verloskamers en dat ik uberhaupt mag komen, toch geen volle maan vannacht hoop ik?
Goedemorgen!!

Aan alle kindjes van wie de mama er genoeg van heeft: KOM LEKKER NAAR BUITEN! HET IS HEERLIJK WEER!!!

Net afspraak gemaakt om zo even naar de drukker te gaan, een geboortekaartje knutselen, ben zo benieuwd hoe het gaat worden!

En dan vandaag maar weer verder met alle achterstallige huishoudelijke klussen wegwerken...het is zoveel, ik heb geen idee waar te beginnen...

Heeft er trouwens nog iemand van jullie plannen om een mooie mama-fiets aan te schaffen? Ik heb er een te koop, tis eigenlijk een hele gave beachcruiser maar ook zeer geschikt als mama-fiets. Hij is alleen net wat te laag voor mij, dus ga voor renovatie van mijn omafiets.

Jojon en Jane, was het leuk gisteravond?

Blog, goed van je, dat delegeren!! Dat is een heeeeeeeeel goed plan hahaha!!
Crosspost Jojon! Gelukkig dat je geen last meer hebt van je buik!
Goeiemorgen!

*meld*

nou Jojon, ik strijk helemaal niets (sterker nog, ik heb niet eens een strijkplank), maar ik wil wel alles opgevouwen in de kast natuurlijk. en zelfs dat is me nu veel te veel werk. misschien dat het me vanmiddag lukt. Heb vanmorgen al wel gezogen en mijn engel van een buurvrouw is nu de badkamer aan het poetsen en de bedden aan het opmaken. Jongste is erg vrolijk de laatste dagen en scharrelt lekker om me heen. is wel gezellig zo.

misschien vanavond nog even naar nnq van wat collega's die hebben gevraagd of ik ok kwam. erg gezellig, maar ik zie ook een beetje op tegen autoritje en wellicht ongemakkelijke stoel. aan de andere kant doe ik maar zo weinig dus is het ook wel gezellig. is zie gewoon straks wel wat ik doe!

Blog: delegeren is erg goed hoor, maar er is toch een stuk meer te doen als je al drie kinderen hebt rondlopen. Als vriendlief zch daarmee bezig houdt, is ht moeilijk om verder niets te doen. Maar bij jou is het erg verstandig dat je dat lekker aan hem overlaat!

Jane: ben benieuwd: is er al iets gebeurd??

Jojon: succes morgen (of misschien vandaag al spontaan??)

ik ben trouwens wel blij met dit weer hoor. Kinderen kunnen lekker buiten spelen, hele dag de deur open. ik vind dat het in de zomer ook gewoon mooi weer moet zijn. (en gelukkig is onze slaapkamer op het noorden en nooit heel warm)

ok, ga even gemakkelijker zitten, heb steeds harde buik..

fijne dag allemaa!
He Meis heb je een foto of iets dergelijks? En hoeveel kost de fiets? Ik ben eigenlijk wel op zoek maar vind de fietsen zooooo duur. Maar interesse heb ik wel.

Drama nacht. Anniek werd elke keer wakker (weet niet waarom) en dus sliep ik pas op 2430. Toen om 0230 stelletje white trash hang jongeren op het plein die tering veel heriie maakte (grrr kan er nog pissig om worden) dus weer wakker en toen 0430 wakker van de pijn in mijn bekken en rug (heb maar pijnstiller genomen want het is niet meer te harden zeg) en toen om 0630 Anniek wakker. Gaaappp, ga zo nog maar even slapen.

Hier is het weer trouwens niet echt super. Heel bewolkt enzo, vind het eigenlijk veel lekkerder zo. Al had ik de stoel op het balkon al klaar staan, een hempje en een fladderbroek aan. Ik geloof dat dat een beetje too much is haha.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Dochter is opgehaald, gaat nu alvast bij opa en oma logeren zodat ik me vandaag in alle rust kan 'voorbereiden' op morgen. Wel met een brok in m'n keel afscheid van haar genomen daarnet hoor, zo'n gek idee dat de volgende keer dat ik haar zie ze 'grote zus' is en niet meer mijn kleine babymeisje. Brok zit er eigenlijk nog steeds . Gelukkig komt manlief over een uurtje al thuis. Zit nu namelijk echt te bedenken wat ik eens zou gaan doen. Heb gisteren een paar nieuwe boeken gekregen dus misschien dat ik daar zo maar eens in ga beginnen.

Chica: jouw nacht lijkt op de mijne! Hier kwam er tegenover ons huis (=school) vannacht om half 3 een buslading uitgelaten leerlingen terug van buitenlandse excursie. Dus vanaf 2u al ouders aan het wachten en pas na 3u werd het weer wat rustiger. Trouwens echt belachelijk dat die bus toeterend aankwam en wegging. En om 4u kwam de volgende bus aan.... Lekkere timing maar niet heus. Dochterlief had het hier begin vd week een keer dat ze telkens 's nachts wakker werd, was druk aan het brabbelen in haar slaap en aan het 'slaapwandelen' want ze kroop op handen en knieën door haar bed en botste elke keer met haar koppie tegen het ledikant aan. Slokje water drinken en ze sliep wel weer verder, maar toch vaak wakker. Gek he?

Weer is hier niet zo zonnig als gisteren, maar toch wel warm en lekker om buiten te zitten. Was is ook zó droog buiten, ik denk nog sneller dan in de droger, ideaal.

Kom hier denk ik nog wel terug vandaag, bij gebrek aan andere activiteiten....
aiaiaia, net te laat; wil aangeven dat ik mischien ook wel interesse in die fiets heb....ik ben nl niet zo groot en wil dus een "kleintje".

verder even en ego update, want schoonmoeder is lekker aan de schoonmaak...

net naar VK geweest. Bloeddruk was iets hoger (onderdruk 90). dus wilde ze dat ik even ging plassen...daar kwam een +1 uit (snapte later pas dat dit om eiwit ging). Dus en beetje bloedprikken in mijn vinger (au!!!!) en daar kwam 9.0 uit (geen idee waarvoor deze waarde staat). Nar aanleiding hiervan overleg met gyneacoloog....die zei geen reden tot ongerustheid, maar wel 2x per week nu controleren.

vraag: houden ze me in de gaten voor zwangerschapsvergiftiging? weet iemand hoe dat werkt?

grappig dat ik weer merk dat ik veel minder mondig ben op dit moment.

Verder is de kleine nu een VIBI en ligt mooi vast in het bekken. Hij verstopte zich helemaal, dus weer een echo gehad, omdat he thartje zo slecht hoorbaar was. Alles klopt! De kleine gaf en hele venijnige schop toen hij/zij te veel gepest werd. VK moest er erg om lachen.

Grootte werd weer op zo'n 7 pond geschat. Dus geen rare groeisprongen lijkt het.

Meiden geniet van het mooie en warme weer. alleen maar regen waren we ook niet blijer van geworden! Ik ga dit weekend iig extra rustig aan doen.
MissBR: manlief en ik dragen allebei graag blousjes en linnen broeken etc. En dochterlief heeft toch ook wel wat bloesjes etc die er echt niet uitzien als ze niet gestreken zijn. Misschien bekeer jij ook nog wel straks met een dochter in huis.... Maar mijn hobby is het ook niet hoor, strijken!
Sanloes: idd als ik het zo lees dan controleren ze of je geen dreigende zwangerschapsvergiftiging krijgt.

Alleen maar blij zijn dat het in de gaten gehouden wordt hoor!!! (lijkt op verhaal van Ring, alleen bij haar werd het dus wel zodanig erg dat besloten werd de kleine te laten komen, dat is lang niet altijd nodig)

Waarschijnlijk heb je ook de instuctie gekregen om eerer contact op te nemen als je een 'band-gevoel' bij je bovenbuik krijgt, als je de baby minder voelt, als je sterretjes gaan zien of hoofdpijn krijgt, etc.

Extra rustig aan in ieder geval, dat is toch echt het beste voor je bloeddruk!!!
Goedemorgen dames!

Fijn dat gister zo gezellig was Jojon. En morgen.......spannend hoor! Lijkt me zo raar om te weten. Mocht ik je niet meer spreken: Veel succes!!

MissBR, geen strijkplank?! En dat met bijna 4 kinderen.... Hoe doe je dat. Ben toch echt niet moeilijk maar er moet toch echt af en toe gestreken worden. Heerlijk die buurvrouw van je!!

Meis, hier ook nog een enorme lijst van huishoudelijke klussen. En iedere keer als ik dan iest gedaan heb is het de volgende dag weer stoffig door de verbouwacties.....

Vandaag staat de badkamer op het programma.

Jane......waar ben je????

Pada, ook jij houdt het spannend. Wel super lief dat je 's avonds nog even een up date komt geven! Hopelijk heeft het zich nu door gezet!

Het is hier ook bewolkt dus goed weer om schoon te maken

Balen is dat de stucadoor die vandaag de laatste dingen zou komen doen, niet is komen opdagen.
Wat is dat toch met die stucadoors? Apart soort volkje volgens mij, niet zo betrouwbaar als het op afspraken maken aankomt! Balen Randy!
O Jojon, ik snap die brok helemaal hoor! Sterker nog, ik voel hem ook voor jou

Geniet nog even van deze dag, lekker samen met je mannetje!

Sanloes, heb geen ervaring maar wel fijn dat ze je extra in de gaten houden.
Jojon: dat is wel aso, zeg! Als je uit je slaap gehouden wordt door een toeterende bus. Nou ja, gelukkig komt dat niet zo vaak voor. Geniet vandaag nog maar lekker van de rust en je boek.

MissBR: geen strijkplank?!?! Dat hoor ik wel vaker! Ik snap dat echt niet! Hoe krijg je dan je kleding glad???? Bij mij is het zelfs zo dat ik gestreken kleren in de kast leg, maar als ik ze dan aantrek dan irriteer ik me toch weer aan een vouwtje hier en daar. En dan ga ik ze dus weer opnieuw strijken! En ik vind het zo’n rotklus!

Randy: is het bewolkt bij jullie? Wauw! Hier is het alleen maar klef en benauwd... :(
geen strijkplank met bijna 4 kinderen? Ik zou bijna zeggen: juist omdat ik bijna 4 kinderen heb! ik meek het mezelf niet moeilijker dan hoeft hoor. Scheelt natuurlijk enorm dat vriendlief nooit overhemden draagt ofzo en ik geen linnen broeken (ook omdat ik die moet strijken). de jongens dragen vooral tshirts en af en toe een bloesje, maar dat hang ik te drogen en dan gaat het prima. Ik ben al blij als ik elke week alles schoon heb, heb echt geen tijd voor strijken (werk normaal gesproken ook 4 dagen) en mis het helemaal niet!

Jojon: raar idee lijkt me dat. dat je weet dat het de laatste dag thuis is zonder je kindje. probeer maar een beetje te genieten van de rust.

ga nu even de mannen te eten geven (komen net uit school) en moet zo nog even cadeautje kopen (middelste heeft straks nog een feetje). fijne dag verder!

(oh ja: nog geen nieuws van Jane he??)
Idd nog geen nieuws van Jane. Zou ze lekker in de tuin zitten te kletsen met haar zus of......
Wow Jojon, wat spannend! Fijn trouwens dat je nog zo'n leuke verjaardag hebt gehad. En dat je een glaasje durft te drinken...ik durf niet meer dan één slok wijn te nemen eigenlijk! Had je je dochter niet liever nog even thuis gehouden vandaag? Of wil je vandaag nog even goed uitrusten...

Het is hier ook heerlijk afgekoeld. En de baby is duidelijk merkbaar verder ingedaald, want ik heb ineens weer lucht en HONGER!!!!! Ik kan weer zonder hijgen de trap op! Wat heerlijk om me weer een beetje normaal te voelen! En ik kon zomaar zonder drankje of Rennie naar bed gisteravond.

Over die mamafietsen: ik heb gehoord dat ze nogal zwaar en log zijn, klopt dat? Zijn er geen normale fietsen met ruimere instap?
Ik zal een foto van mijn fiets op hyves zetten!
Hier ook een dramanacht! We slapen onder plat dak en daar was het lekker warm. Verder ook lichte voorweeen, dus begon erg zenuwachtig te worden (had zo om de 10 minuten een tijdje wat krampen). Maar na verloop van tijd was alles weer weg. Jojon, ik begrijp het ook helemaal. Ik vind het ook een heel gek idee dat je eerste kleine kindje nu opeens de grote is. Ik ben zo benieuwd hoe hij gaat reageren.

Manlief is nu onze nieuwe tweedehands auto aan het halen, we hebben een grote vw gekocht, heerlijk!!

Strijken doe ik ook niet of nauwelijks aan! Blousjes probeer ik ook gewoon uit te hangen, en man strijkt zijn eigen overhemden :-)

Zo maar even tukje doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven