Tips voor vet haar
maandag 23 januari 2023 om 15:12
Hee dames! (en heren) Vroeger had ik vaak erg last van haar dat snel vet wordt. Momenteel is dat probleem wat veranderd. Als ik mijn haar was, dan blijft er aan de achterkant een plek over waar het haar heel vet is. Hoe goed ik het ook inzeep en hoe uitgebreid ik het ook uitspoel, het maakt allemaal geen verschil lijkt het. En dan echt van die vette slierten (alsof het zo uit de frituur komt), terwijl het haar op andere plekken gewoon prima is. Hebben jullie misschien tips voor hoe ik dit zou kunnen aanpakken? Niet te vaak wassen doe ik al, maar andere tips zijn meer dan welkom! Hebben sommigen van jullie misschien zelf dit probleem gehad? En zo ja: hoe heb je het opgelost?
maandag 23 januari 2023 om 15:30
Dat is een goeie, ik weet het eigenlijk niet. Als het restanten zijn, enig idee hoe die er dan goed uit te krijgen zijn? Want uitgebreid spoelen helpt dus niet.
maandag 23 januari 2023 om 15:48
maandag 23 januari 2023 om 16:36
maandag 23 januari 2023 om 17:21
ja dat is ook mijn ervaring. Ik heb veel en fijn haar. Het wordt heel snel vet. Ik was het daarom elke dag. Anders zit het niet en is het vet.Muurbloempje115 schreef: ↑23-01-2023 16:18Ohja hoe vaak dat je je haar wast, maakt niet uit. Er gaat een fabel rond dat als je je haar vaak wast dat het dan ook sneller vet is. Dat is niet zo. Hoe snel het vet wordt is genetisch bepaald en oa afhankelijk van je haarstructuur.
Ik heb echt alle trucjes geprobeerd om het uit te stellen, maar op een gegeven moment dacht ik waarom eigenlijk? Ik sta toch elke dag onder de douche en het is zo gewassen.
maandag 23 januari 2023 om 18:04
Hier hetzelfde probleem. Na het wassen is mijn haar direct weer vet. Wat ik doe: 2 keer per week wassen (eerder deed ik dit om de dag), kussensloop om de dag vervangen, haar goed uitspoelen, conditioner alleen op de lengtes aanbrengen (alleen het haar onder de oren zeg maar), tussendoor droogshampoo gebruiken. Alleen dat laatste helpt enigszins, de rest niet. Als mijn haar net geverfd is merk ik wel dat het een aantal dagen mooi en niet vet blijft. Geen idee hoe dat kan.
maandag 23 januari 2023 om 18:38
Omdat de kapper betere producten gebruikt? Dat is bij mij tenminste zo, ik heb veel maar fijn haar en dat is ook minder gauw vet als ik bij de kapper vandaan kom.vaniteifear schreef: ↑23-01-2023 18:04Hier hetzelfde probleem. Na het wassen is mijn haar direct weer vet. Wat ik doe: 2 keer per week wassen (eerder deed ik dit om de dag), kussensloop om de dag vervangen, haar goed uitspoelen, conditioner alleen op de lengtes aanbrengen (alleen het haar onder de oren zeg maar), tussendoor droogshampoo gebruiken. Alleen dat laatste helpt enigszins, de rest niet. Als mijn haar net geverfd is merk ik wel dat het een aantal dagen mooi en niet vet blijft. Geen idee hoe dat kan.
maandag 23 januari 2023 om 18:40
maandag 23 januari 2023 om 18:41
Dat denk ik niet. Ik ga al jaren naar een L'anza kapper en gebruik dezelfde producten ook al sindsdien. Ik denk dat het echt iets met het kleuren te maken heeft, want na alleen een knipbeurt is het ook zo weer vet.fryskefaam schreef: ↑23-01-2023 18:38Omdat de kapper betere producten gebruikt? Dat is bij mij tenminste zo, ik heb veel maar fijn haar en dat is ook minder gauw vet als ik bij de kapper vandaan kom.
maandag 23 januari 2023 om 18:53
Er zijn verschillende shampoos op de markt voor snel vet wordend haar.
Volgens mij zijn dit vooral shampoos waar citroen in zit. Zoals Andrelon langer fris, of een shampoobar met citroen.
Welke er nog meer zijn en welke het beste werkt is wellicht een kwestie van uitproberen. Of hopen dat hier nog meer ervaringen gedeeld worden.
Volgens mij zijn dit vooral shampoos waar citroen in zit. Zoals Andrelon langer fris, of een shampoobar met citroen.
Welke er nog meer zijn en welke het beste werkt is wellicht een kwestie van uitproberen. Of hopen dat hier nog meer ervaringen gedeeld worden.
maandag 23 januari 2023 om 19:14
Heb je een andere shampoo gebruikt dan normaal?
Ik heb laatst zo'n "geen shampoo" shampoo gekocht in de aanbieding en dat krijgt ook mijn haar niet schoon, waardoor het na het wassen aanvoelt alsof er alleen maar nog meer troep in zit ipv dat het schoner wordt.
Het schijnt dat je het dan ook eerst een wasbeurt moet geven met een middel dat siliconen uit je haar krijgt. En daarna pas met de geen-shampoo gaan wassen. Gewone shampoo zitten juist siliconen in, dus je haar bevat "normaal" altijd siliconen waardoor het er mooi/schoon/glanzend uitziet.
Ik heb laatst zo'n "geen shampoo" shampoo gekocht in de aanbieding en dat krijgt ook mijn haar niet schoon, waardoor het na het wassen aanvoelt alsof er alleen maar nog meer troep in zit ipv dat het schoner wordt.
Het schijnt dat je het dan ook eerst een wasbeurt moet geven met een middel dat siliconen uit je haar krijgt. En daarna pas met de geen-shampoo gaan wassen. Gewone shampoo zitten juist siliconen in, dus je haar bevat "normaal" altijd siliconen waardoor het er mooi/schoon/glanzend uitziet.
avage wijzigde dit bericht op 23-01-2023 19:14
0.36% gewijzigd
maandag 23 januari 2023 om 19:14
Ja kan. Als je hoofdhuid daar ook oké mee is, en je je haar daarna heel goed behandelt met een masker.
Ik hou dan eeuwig jeuk.
•
maandag 23 januari 2023 om 19:53
Ik heb hetzelfde maar wat minder erg vet, alhoewel bij mij gaat het ook nog zeer doen als ik het een paar dagen niet was. Het is toevallig wel de plek waar mijn staart meestal zit of een knot. Toen ik nog een lange vlecht droeg had ik het minder geloof ik... toch maar weer eens proberen. Voor nu zou ik je aanraden om inderdaad een druppeltje afwasmiddel precies op die plek te gebruiken, daar hoeft niet heel je haar onder te lijden verder. Erna gewone shampoo gebruiken en je conditioner inderdaad echt alleen in de puntjes. Verder vaak van kussensloop wisselen zoals al was gezegd ook.
Lorem Ipsum
maandag 23 januari 2023 om 20:02
Dit doe ik ook.Valentijn101 schreef: ↑23-01-2023 19:47Rinse and repeat.
Wassen uitspoelen, nog eens wassen en weer uitspoelen
Zeker als er was of haarlak in gaat meerdere dagen achter elkaar, dan hou ik ook van dat extra vette haar op sommige stukjes na het wassen. 2 keer wassen achter elkaar en minder spul in mijn haar en dan is het weer goed.
Ook hier fijn haar dat elke dag gewassen moet worden. Ook zo droog in een half uurtje, dus prima zo.
maandag 23 januari 2023 om 20:13
Zal zeker aanleg zijn, maar het ook echt zo zijn dat je hoofdhuid reageert op vaak wassen. Ik ben voor mezelf wel van ooit dagelijks moeten wassen naar nu alweer jaren hooguit 2x per week wassen, vaak 1x. Dat had vroeger echt niet gekund.Muurbloempje115 schreef: ↑23-01-2023 16:18Ohja hoe vaak dat je je haar wast, maakt niet uit. Er gaat een fabel rond dat als je je haar vaak wast dat het dan ook sneller vet is. Dat is niet zo. Hoe snel het vet wordt is genetisch bepaald en oa afhankelijk van je haarstructuur.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in