Tips voor vet haar
maandag 23 januari 2023 om 15:12
Hee dames! (en heren) Vroeger had ik vaak erg last van haar dat snel vet wordt. Momenteel is dat probleem wat veranderd. Als ik mijn haar was, dan blijft er aan de achterkant een plek over waar het haar heel vet is. Hoe goed ik het ook inzeep en hoe uitgebreid ik het ook uitspoel, het maakt allemaal geen verschil lijkt het. En dan echt van die vette slierten (alsof het zo uit de frituur komt), terwijl het haar op andere plekken gewoon prima is. Hebben jullie misschien tips voor hoe ik dit zou kunnen aanpakken? Niet te vaak wassen doe ik al, maar andere tips zijn meer dan welkom! Hebben sommigen van jullie misschien zelf dit probleem gehad? En zo ja: hoe heb je het opgelost?
maandag 23 januari 2023 om 20:14
Siliconen zitten meestal in de conditioners. Om ze eruit te krijgen heb je een shampoo met sulfaten nodig.Avage schreef: ↑23-01-2023 19:14Heb je een andere shampoo gebruikt dan normaal?
Ik heb laatst zo'n "geen shampoo" shampoo gekocht in de aanbieding en dat krijgt ook mijn haar niet schoon, waardoor het na het wassen aanvoelt alsof er alleen maar nog meer troep in zit ipv dat het schoner wordt.
Het schijnt dat je het dan ook eerst een wasbeurt moet geven met een middel dat siliconen uit je haar krijgt. En daarna pas met de geen-shampoo gaan wassen. Gewone shampoo zitten juist siliconen in, dus je haar bevat "normaal" altijd siliconen waardoor het er mooi/schoon/glanzend uitziet.
maandag 23 januari 2023 om 22:24
Dank jullie wel voor alle tips! Ik ga hier zeker een aantal dingen van uitproberen. Die tip van het afwasmiddel kende ik ook nog niet. Vroeger was mijn haar echt snel vet, maar dat was dan altijd al het haar. Dat had denk ik meer met de pubertijd te maken. In mijn gezicht was ik toen ook erg vet en last van acne enzo. Nu is het echt een specifieke plek (en maakt inderdaad niet uit hoeveel of weinig ik het was. Wist ook nog niet dat het idee, dat het bij meer douchen sneller vet zou worden intussen blijkbaar al achterhaald is). Qua producten gebruik ik niet zoveel. Al lange tijd dezelfde shampoo + conditioner, heel af en toe een haarmasker en wanneer ik mijn haar krul (heel af en toe) gaat er wat in, maar verder niet.
Edit: Heb de tip met het afwasmiddel uitgeprobeerd en dat lijkt best aardig te werken! Nogmaals bedankt voor de tips!
Edit: Heb de tip met het afwasmiddel uitgeprobeerd en dat lijkt best aardig te werken! Nogmaals bedankt voor de tips!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in