Werk & Studie alle pijlers

Vraag over bijdrage PV en cadeau zwangere collega

26-01-2023 14:43 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
2 Onderwerpen die totaal niets met elkaar te maken hebben, maar om er nou 2 topics voor op te starten leek mij nou ook weer niet nodig.

1e vraag is, wat betalen jullie per maand aan eigen bijdrage aan de Personeelsvereniging. Wij betalen al 100 jaar € 5,- per maand en werkgever verdubbelt, maar het zet niet echt zoden aan de dijk. Vandaar dat ik mij afvroeg of we niet eens wat meer moeten gaan bijdragen en wat een beetje een normaal bedrag wordt gevonden?

Andere vraag is: geven jullie vanuit het bedrijf een collega die aankondigt zwanger te zijn (of vader te worden) al een cadeau? Ik kreeg die vraag vandaag, en mijn eerste ingeving was om te zeggen: nee. (wij geven iets bij verlof en na de geboorte) Maar die nee komt ook voort omdat ik er persoonlijk geen voorstander van ben. Hou ook niet van babyshowers, (deovolente enzo) Maar dacht, als ik toch een topic open, gooi ik deze er ook even in. Hoe is dat bij jullie geregeld?
Ik: geen pv
Man; 5€ actieve pv, vaak feestjes en activiteiten

Bij verlof geven we een mand met cadeautjes, eerder niet.
Lief en leed potje: 2,50 per maand (bloemetje voor langdurig zieken, kraamcadeautje, condoleance kaarten, etc.).

Aankondiging zwangerschap een cadeau: nee. Kun je bij ons wel aan de gang blijven :-?

Personeels ‘feesten’: betaald door werkgever maar deze zijn niet erg populair.
PV kan, maar doe ik niet aan mee. Dat is voor het hele gebouw en vind de activiteiten ook niet zo leuk.

Teamleider krijgt een jaarlijks budget waarvan we een personeelsuitje doen en dingen in het kader van teambuiling.

Hier een pot voor de leuke en minder leuke gebeurtenissen en daar kan je vrijwillig aan mee doen. Is de pot leeg dan betalen we allemaal weer een tientje. Laatste keer betalen is al meer dan een jaar geleden. Wij doen wat bij verlof en geboorte. Niet bij de aankondiging.
Personeelspot 2,50€ per maand voor de jubilea, gebak en met je verjaardag krijg je ook iets. En bij geboorte baby en trouwen ook.

Personeelsdag wordt volledig door het bedrijf betaald maar is wel een werkdag.

Bij de jubilea /pensioen en geboorte oa wordt er ook altijd nog pp een cadeautje van rond de 5€ gegeven maar dat is zeker niet verplicht.

Man heeft op het werk wel een pv en daar betaalde hij elke maand 7,50 aan en daar werden uitjes van gedaan. Efteling, uit eten bijvoorbeeld.
Hij is er mee gestopt omdat bij die uitjes de collega die 4 kinderen meenam hetzelfde betaalde als degene zonder kinderen. En dat vonden we uiteindelijk stom. Voor die 12x 7,50 kunnen we ook samen naar de Efteling of uit eten.
Geen vereniging of potten, alleen inzameling.
Dacht €10 aan de pv, daar zitten ook leuke uitjes bij.

Cadeaus alleen bij bijzondere gelegenheden. Daar valt een geboorte-aankondiging niet onder.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wij hebben een lief en leed pot.
2 euro per maand daarin...
En we hebben een lijstje met afspraken wanneer iemand een cadeau krijgt daaruit en voor hoeveel...
Zwangerschap en verlof niet. Kraamcadeau wel...
Werkgever betaalt lief en leed.
Bij collega’s die met zwangerschapsverlof gaan of een kind krijgen wordt een kraamafdeling geregeld. Daar mag je een cadeautje in stoppen en dat wordt op een geschikt moment gegeven.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
PV: 75 cent. Ja echt. Ik maak nooit gebruik van de dingen als 'workshop kerststukje maken met korting', maar het is nou niet zo'n bedrag dat ik het zou opzeggen ofzo.

Bij een zwangerschapsaankondiging gebeurt i.p. niks vanuit organisatie of collega's (alhoewel, ze nemen je nachtdiensten over!), al had mijn huidige baas een voorraadje knuffeldiertjes die hij had gekocht om een goed doel te steunen, die hij aan mensen gaf wanneer ze het hem vertelden. Inmiddels is de voorraad vermoedelijk op, of hij durft het bij mij niet meer gezien de vorige zwangerschap niet met een levend kindje eindigde (overleden zoontje heeft nu wel een lieve luiaard-knuffel bij zijn herdenkplekje, dat heeft wel iets).

Als kraamkado wordt er door directe collega's wat geregeld uit de pot waarin we periodiek inleggen.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Partner. (Zelf freelancer)

20 euro met kerst. Na 11 jaar verhoogd naar 40 euro.

Geboorte niks ondanks geboorte kaartje. Totaal niet attent.

Feestjes, regelt personeel zelf en cadeau dan ook.
1. Niets
2. Nee
1 Hebben we niet.
2 Een kaart om te feliciteren, cadeaumand bij geboorte. Iedereen koopt een cadeautje voor de in mand.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven