Kleedgeld vanaf wanneer en hoeveel?
zaterdag 27 juni 2009 om 21:37
zaterdag 27 juni 2009 om 21:45
zaterdag 27 juni 2009 om 21:54
Ik vind nog geen 12 best jong om kleedgeld te hebben, maar dat terzijde.
Als je kleedgeld geeft, is het vooral belangrijk om van tevoren te bedenken wat ze er wél en wat niet van moet kopen. Ik gaf mijn dochter kleedgeld toen ze ruim 14 was, en daar hoefde ze dan geen ondergoed van te kopen, en ook kreeg ze aan het begin van het seizoen een goede jas en een paar goede schoenen. Zo voorkom je dat ze het hele bedrag uitgeeft aan schoenen waar ze niet vaker dan een paar keer per week op kan lopen, terwijl ze geen winterjas heeft.
Als je kleedgeld geeft, is het vooral belangrijk om van tevoren te bedenken wat ze er wél en wat niet van moet kopen. Ik gaf mijn dochter kleedgeld toen ze ruim 14 was, en daar hoefde ze dan geen ondergoed van te kopen, en ook kreeg ze aan het begin van het seizoen een goede jas en een paar goede schoenen. Zo voorkom je dat ze het hele bedrag uitgeeft aan schoenen waar ze niet vaker dan een paar keer per week op kan lopen, terwijl ze geen winterjas heeft.
.
zaterdag 27 juni 2009 om 21:56
quote:ArtemisDCS schreef op 27 juni 2009 @ 21:53:
Ik kreeg 50 euro per maand, dus 600 euro per jaar. Een hele tijd 35 gekregen maar dat bleek toch te weinig als groeiende puber.
Van die 50 euro moest ik wel jassen en schoenen betalen.Ok, ik had zelf in mn hoofd dat wij dan de jassen en schoenen betalen. Ze krijgt nu 15 euro zakgeld per maand.
Ik kreeg 50 euro per maand, dus 600 euro per jaar. Een hele tijd 35 gekregen maar dat bleek toch te weinig als groeiende puber.
Van die 50 euro moest ik wel jassen en schoenen betalen.Ok, ik had zelf in mn hoofd dat wij dan de jassen en schoenen betalen. Ze krijgt nu 15 euro zakgeld per maand.
zaterdag 27 juni 2009 om 21:56
O, en bedragen: mijn dochter is bijna 17 en krijgt 75 euro per maand. Daarvan betaalt ze kleding, make-up etc., en daarnaast verdient ze bij in de supermarkt. Ik koop, zoals gezegd, een winterjas en 1 paar goede schoenen per seizoen, en ondergoed als ze dat nodig heeft (maar een Marlies Dekkers, daar mag ze lekker voor sparen
).

.

zaterdag 27 juni 2009 om 21:58
quote:Mariannanas schreef op 27 juni 2009 @ 21:54:
12 is ook best jong, al zijn de tijden wel iets veranderd. Ze zijn tegenwoordig gewoon vroeger met alles. Niet dat wij daarom mee moeten doen, we zijn er daarom ook nog niet uit.
Maar idd, dat van die schoenen en jas, daar ben ik ook wel voor.
12 is ook best jong, al zijn de tijden wel iets veranderd. Ze zijn tegenwoordig gewoon vroeger met alles. Niet dat wij daarom mee moeten doen, we zijn er daarom ook nog niet uit.
Maar idd, dat van die schoenen en jas, daar ben ik ook wel voor.
zaterdag 27 juni 2009 om 21:59
quote:Star schreef op 27 juni 2009 @ 21:57:
[...]
Ow ok
Ik had vroeger geen kleedgeld en vond het veel prettiger, want kreeg meer kleding dan mijn vriendinnen
Hihi, dat heb ik haar ook al voorgehouden, dat ik vroeger meer kreeg zonder kleedgeld dan met, maar ja daar trapt ze niet in....
al is het wel waar.
Komt ze vanzelf wel achter.
[...]
Ow ok
Ik had vroeger geen kleedgeld en vond het veel prettiger, want kreeg meer kleding dan mijn vriendinnen
Hihi, dat heb ik haar ook al voorgehouden, dat ik vroeger meer kreeg zonder kleedgeld dan met, maar ja daar trapt ze niet in....
al is het wel waar.
Komt ze vanzelf wel achter.
zaterdag 27 juni 2009 om 22:00
quote:Mariannanas schreef op 27 juni 2009 @ 21:56:
O, en bedragen: mijn dochter is bijna 17 en krijgt 75 euro per maand. Daarvan betaalt ze kleding, make-up etc., en daarnaast verdient ze bij in de supermarkt. Ik koop, zoals gezegd, een winterjas en 1 paar goede schoenen per seizoen, en ondergoed als ze dat nodig heeft (maar een Marlies Dekkers, daar mag ze lekker voor sparen
).Kreeg ze toen ze nog geen bijbaantje had ook nog zakgeld ernaast?

zaterdag 27 juni 2009 om 22:49
zaterdag 27 juni 2009 om 22:52
zondag 28 juni 2009 om 11:56
Ik zou zelf het kwartaalbedrag van 250,- - 100,- = 150,-
delen door 3 ipv door 4.
Dit omdat er maar 3 maanden in een kwartaal zitten. (waar er overigens wel 4 van zijn. )
Dan wordt het dus 150,- : 3 = 50,- per maand.
Wij kregen vanaf een jaar of 13 kleedgeld. 250,- per kwartaal.
Voordat we gingen winkelen gingen we dan eerst met ouders zitten om te kijken wat we echt nodig hadden, wat we daar max. voor uit wilden geven, en wat dan overbleef om te 'vershoppen'.
Werkte goed moet ik zeggen, we kregen een goed inzicht in geld verdelen. En doordat het een keer per 3 maanden was leerden we ook vrij snel dat op=op.
Dit was trouwens incl. jassen, schoenen, ondergoed.
Hoewel we soms een meevallertje kregen van ma.
delen door 3 ipv door 4.
Dit omdat er maar 3 maanden in een kwartaal zitten. (waar er overigens wel 4 van zijn. )
Dan wordt het dus 150,- : 3 = 50,- per maand.
Wij kregen vanaf een jaar of 13 kleedgeld. 250,- per kwartaal.
Voordat we gingen winkelen gingen we dan eerst met ouders zitten om te kijken wat we echt nodig hadden, wat we daar max. voor uit wilden geven, en wat dan overbleef om te 'vershoppen'.
Werkte goed moet ik zeggen, we kregen een goed inzicht in geld verdelen. En doordat het een keer per 3 maanden was leerden we ook vrij snel dat op=op.
Dit was trouwens incl. jassen, schoenen, ondergoed.
Hoewel we soms een meevallertje kregen van ma.
zondag 28 juni 2009 om 12:11
Wat een lage bedragen worden er genoemd.
Ik vind de kleding best wat geld kosten,wat koop je tegenwoordig nog voor 50 euro.
1 broek?
Mijn dochter kreeg 150 per maand incl zakgeld dan.
Rond 15 jaar ongeveer,misschien wel een beetje laat (weet ik niet)
Ik ben ermee gestopt toen ze 18 werd(had ze ook een leuke bijbaan).
Wel betaal ik (nog) haar telefoon abbo.
En nu ze op kamer woont ga ik een kleine bijdrage geven.
Ik vind de kleding best wat geld kosten,wat koop je tegenwoordig nog voor 50 euro.
1 broek?
Mijn dochter kreeg 150 per maand incl zakgeld dan.
Rond 15 jaar ongeveer,misschien wel een beetje laat (weet ik niet)
Ik ben ermee gestopt toen ze 18 werd(had ze ook een leuke bijbaan).
Wel betaal ik (nog) haar telefoon abbo.
En nu ze op kamer woont ga ik een kleine bijdrage geven.